Original War Renderers (OGL 4.0, DX)

To, co nie pasuje do pozostałych kategorii, ma swoje miejsce tutaj.
Post Reply
User avatar
stucuk
OWSupport.com Owner
Posts: 438
Joined: Tue Apr 18, 2006 12:10 am
Location: UK, Scotland

Original War Renderers (OGL 4.0, DX)

Post by stucuk »

If someone could add a translation of the following in Polish/Czech/Etc i would be grateful.

------------------

I have gotten more than one PM asking me to add OpenGL 4 support. OpenGL 4 does not contain anything that OW could take advantage of.

The way OpenGL works is that its basically like a plugin system. Your Graphics card has lots of plugins (Called Extensions) which enable features. Each version of OpenGL more of the optional plugins become part of the core specification (As in the cards have to have the core plugins).

So the difference between the versions is only really the new plugins that enable new features. If you have a card that supports OpenGL 4, you will actually be using OpenGL 4 even if the game uses only stuff that existed in lower versions.

The two OpenGL renderers in Original War are just using two different ways to render stuff. The 3.0 renderer uses newer ways which are quicker at rendering.

OpenGL 4 however only adds stuff thats useful for 3D games. Tessellation is one of the main things in OpenGL 4.

-------------------

Direct Draw is a 2D component of Direct X which was deprecated at Direct X 7. Direct 3D (Which most people incorrectly call Direct X) is a completely different thing.

DirectDraw is like drawing an image in MS Paint, pixel by pixel. Direct 3D you send information about each surface of an object (Coordinates, textures, etc) and then it renders the scene.

As a result of the differences adding Direct X 9/10/11/12/99/etc would mean year(s) of work just like the OpenGL Renderers were. There would be no benefit to having Direct 3D renderers given that we have OpenGL ones.

OpenGL renderers made sense because its a cross platform API which means that Wine will not have any rendering issues relating to OpenGL like it does with Direct 3D.

In short there will never be any Direct 3D Renderer because it would be a complete waste of time.
- Stu
OWSupport
User avatar
Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 713
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: Original War Renderers (OGL 4.0, DX)

Post by Szymiew »

Dostałem niejedną prywatna wiadomość z prośba o dodanie wsparcia dla OpenGL 4. OpenGL 4 nie zawiera niczego z czego mogłoby skorzystać OW.

OpenGL działa właściwie jak system wtyczek. Twoja karta graficzna posiada wiele wtyczek (zwanych rozszerzeniami) które odblokowują różne funkcjonalności. Każda wersja OpenGL posiadająca więcej opcjonalnych wtyczek staje się częścią podstawowej specyfikacji (jako że karty muszą posiadać podstawowe wtyczki).

Więc tym co różni wersje są tak naprawdę wyłącznie nowe wtyczki odblokowujące nowe funkcjonalności. Jeśli posiadasz kartę, która wspiera OpenGL 4, będziesz uzywał OpenGL 4 nawet jeśli gra używa tylko tego co istniało w poprzednich wersjach.

Dwa renderery OpenGL w Original War używaja po prostu dwóch różnych sposobów renderowania rzeczy. Renderer 3.0 używa nowszych sposobów, które renderują szybciej.

OpenGL 4 dodaje wyłącznie rzeczy uzyteczne dla gier 3D. Tesselacja jest jednym z głównych elementów w OpenGL 4.

-------------------

Direct Draw jest komponentem 2D należącym do Direct X który został wycofany w Direct X 7. Direct 3D (który większość osób błędnie nazywa Direct X) jest czymś zupełnie innym.

DirectDraw jest jak rysowanie obrazka w MS Paint, pixel za pixelem. W Direct 3D wysyłasz informacje o każdej powierzchni obiektu (Koordynaty, tekstury, etc) i wtedy on renderuje scenę.

Z powodu różnic dodawanie Direct X 9/10/11/12/99/etc oznaczałoby lata pracy, tak jak to było z rendererami OpenGL. Nie byłoby żadnego pożytku z posiadania rendererów Direct 3D skoro mamy już te OpenGL.

Posiadanie rendererów OpenGL jest bardziej sensowne, ponieważ są to międzyplatformowe API, co oznacza, że Wine nie będzie miał żadnych problemów z renderowaniem w OpenGL jak to bywa w przypadku Direct 3D.

Mówiąc krótko: nie będzie żadnego renderera Direct 3D, ponieważ byłoby to kompletne marnowanie czasu.
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image
User avatar
Creative
Blackmen level 100
Blackmen level 100
Poland
Posts: 1246
Joined: Tue Jan 27, 2009 4:07 pm

Re: Original War Renderers (OGL 4.0, DX)

Post by Creative »

Telesacja w OW? Ciekawe jak to by wyglądało :D Możesz dodać te OGL 4.0, może w przyszłości będzie OGL 5.0?
Image
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 999
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: Original War Renderers (OGL 4.0, DX)

Post by Nitek »

Cały post jest to tym, że OpenGL 4 nie będzie zaimplementowane, bo to strata czasu, ponieważ gra 2D nie będzie miała żadnych korzyści z tego. Teselacja dotyczy tylko i wyłącznie gier 3D.
Post Reply