Rozwój OW - ulepszanie gry

To, co nie pasuje do pozostałych kategorii, ma swoje miejsce tutaj.

Czego brakuje w OW?

Nowa nacja
2
10%
Potyczki
5
24%
Nowe technologie (am ru ar)
2
10%
Nowe budynki (am ru ar)
0
No votes
Nowe Pojazdy (am ru ar)
1
5%
Ulepszona grafika
5
24%
Niczego
6
29%
 
Total votes: 21

User avatar

Topic author
Creative
Blackmen level 100
Blackmen level 100
Poland
Posts: 1290
Joined: Tue Jan 27, 2009 4:07 pm

Rozwój OW - ulepszanie gry

#1

Post by Creative » Sat Jan 09, 2016 1:08 pm

Witam, może nie wiem czy to dobry dział i temat ale mam pewnien dylemat.

Skoro stucuk wprowadził ostatnio transportowiec z poj.200 skrzyni może tak by pomyśleć wspólnie czego brakuje w grze i co polepszyć oraz dodać ( ankieta ).

Modderzy udowodnili że nowe pojazdy,nacje, technologie to nie problem.

Może wybierzmy w ankiecie to co polepszy grywalność OW, i stucuk może wprowadzi ;)
Image

User avatar

Xander
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 381
Joined: Sun Jan 05, 2014 10:48 pm

Re: Rozwój OW - ulepszanie gry

#2

Post by Xander » Sat Jan 09, 2016 2:33 pm

Stucuk wprowadzil możliwość ustawienia dowolnej wartości do transportowca, może mieć on i nawet 2000 pojemności.

Wątpie, by stucuk chciał dodawać nowych nacji/budynków itp itd do Wanilij (Mmm Wanilija <3) moderzy udowodnili że mogą sami dodawać pojazdy i modele, jednak Stucuk jedynie co może zrobić to ułatwić dodawanie ich, że nie tylko prfesjonalni moderzy dadzą rade bez problemu go dodać, ale i także taki Creative, dla którego to nie będzie problem.

Jednak czy w modach OW o to chodzi, by w każdym OW były inne budynki, inne pojazdy? ta osoba wtedy musiałąby na nowo uczyć się co jest przeciwko czemu dobry (itp itd).
Creative wrote:Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Image

https://trello.com/b/QkpOj7p7/nefarems-history

User avatar

Krotos
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 48
Joined: Thu Nov 04, 2010 4:37 pm
Location: Poland

Re: Rozwój OW - ulepszanie gry

#3

Post by Krotos » Sat Jan 09, 2016 2:47 pm

Xander wrote:Stucuk wprowadzil możliwość ustawienia dowolnej wartości do transportowca, może mieć on i nawet 2000 pojemności.
Mała korekta - wartość nie jest dowolna. Limit kończy się na 2540 skrzyniach, dalej się nie da. :P

Co do nacji/budynków - dodawać nie musi, ale może zmienić mechanizm tak, że taki Backero nie musiałby podstawiać pod Arabów na przykład. :P

Z rzeczy ostatnio rozgryzanych: możliwość montowania dźwigu i wieży kontrolnej na wieżyczkach. Czemu? Mody. :P


Anarchy
Site Moderator
Posts: 1286
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am
Contact:

Re: Rozwój OW - ulepszanie gry

#4

Post by Anarchy » Sat Jan 09, 2016 3:38 pm

Na chwilę obecną nie da się wprowadzać nowych pojazdów/budynków/czegokolwiek do gry. Możliwa jest jedynie podmiana istniejących.

User avatar

Krotos
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 48
Joined: Thu Nov 04, 2010 4:37 pm
Location: Poland

Re: Rozwój OW - ulepszanie gry

#5

Post by Krotos » Sat Jan 09, 2016 4:21 pm

Anarchy wrote:Na chwilę obecną nie da się wprowadzać nowych pojazdów/budynków/czegokolwiek do gry. Możliwa jest jedynie podmiana istniejących.
Również nie do końca prawda - możesz dodawać nowe podwozia i bronie bez problemu. Problemem jest jedynie posiadanie odpowiedniego sprite'a. Jeśli nie masz takowego, możesz wykorzystać sprite'y obecnie w grze (np. alaskitowe działo Nefarema używa HG Hamburgerów), dodać nowy na podstawie obecnego (ciężkie podwozie arabskie we Throwbacku SALIego) czy zrobić coś nowego. Na razie tego ostatniego nikt nie próbował, więc... :P

Przykłady z nowym orężem: Absolute Dominion Nefarema, SoS Serpenta, Overload Backero, Throwback SALIego.

Przykłady z nowym podwoziem: Throwback SALIego, Overload Backero.

Rzeczy, których na chwilę obecną nie da się dodać, a jedynie podmienić: Budynki, nacje.

Btw nie ma rzeczy, których w OW nie da się zrobić - pozostaje jedynie kwestia chęci i czasu.


MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 345
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm
Location: Himmelsdorf

Re: Rozwój OW - ulepszanie gry

#6

Post by MasterKiller » Mon Jan 11, 2016 3:42 pm

Problemem jest zbugowany GM editor. Po zwyczajnym zapisaniu w nim jakiegokolwiek pliku .gmz(nawet swiezo otworzonego) resetuja sie "punkty zaczepienia" broni, kół, silnika i kierowcy w podwoziu, a wystrzalow w broniach. W broniach jeszcze pół bidy, bo tylko pogarsza wyglad, ale w podwoziach powoduje slynny "maly pocet kulicek". Jedyne co mozna bezproblemowo zrobic, to zmienic palety, zmienic koła/gąsienice i edytować kolory.

Do tego nie ma możliwości dodania nowych technologii, ani przyciskow. Gdyby byl jakis plik, np. interface_buttons.txt, ktory zawieralby w sobie wszystkie mozliwe zestawy przyciskow, ktorych uzywa OW i bylby edytowalny, a także dałoby się przypisać dany przycisk technologii - to inna sprawa: moglibyśmy dodać jakiś przycisk w wolne miejsce i dodać już w SAILu jakieś specjalne możliwości, tudzież przypisać wymagane technologie w vehicles.txt. Polecialem grubo, ale taka mozliwosc bylaby swietna :D Nie wiadomo jednak, czy lub na ile takie coś jest możliwe :/
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174

User avatar

Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 714
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Rozwój OW - ulepszanie gry

#7

Post by Gelwe » Mon Jan 11, 2016 4:12 pm

Krotos wrote: Na razie tego ostatniego nikt nie próbował, więc... :P
Widać że dokładnie czytasz forum -.- . Ostatnimi czasy dodałem nowy model dla fortu oraz teleportu rosyjskiego (coś w stylu gwiezdnych wrót) które działały bez zarzutu, jedynym problemem były hitboxy które nie pokrywały się z oryginalnym fortem co myślę jest kwestią odpowiedniej korekty.
Creative wrote:Witam, może nie wiem czy to dobry dział i temat ale mam pewnien dylemat.

Skoro stucuk wprowadził ostatnio transportowiec z poj.200 skrzyni może tak by pomyśleć wspólnie czego brakuje w grze i co polepszyć oraz dodać ( ankieta ).

Modderzy udowodnili że nowe pojazdy,nacje, technologie to nie problem.

Może wybierzmy w ankiecie to co polepszy grywalność OW, i stucuk może wprowadzi ;)
A ty co możesz zrobić dla OW by poprawić grywalność pomijając fabularne mody? :>
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.

User avatar

Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 731
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: Rozwój OW - ulepszanie gry

#8

Post by Szymiew » Mon Jan 11, 2016 7:13 pm

Brakuje ekwipunku dla postaci :D Ale tego nigdy nie będzie.

Generalnie najważniejszymi sprawami IMHO jest to co wymienił MasterKiller:
- dodawanie nowych przycisków
- kwestia zaczepów broni i kół
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image

User avatar

Krotos
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 48
Joined: Thu Nov 04, 2010 4:37 pm
Location: Poland

Re: Rozwój OW - ulepszanie gry

#9

Post by Krotos » Tue Jan 12, 2016 12:30 am

Gelwe wrote:
Krotos wrote: Na razie tego ostatniego nikt nie próbował, więc... :P
Widać że dokładnie czytasz forum -.- . Ostatnimi czasy dodałem nowy model dla fortu oraz teleportu rosyjskiego (coś w stylu gwiezdnych wrót) które działały bez zarzutu, jedynym problemem były hitboxy które nie pokrywały się z oryginalnym fortem co myślę jest kwestią odpowiedniej korekty.
Nie miałem do czynienia z Twoim modem, ba, nie wiedziałem nawet, że jakikolwiek posiadasz! :P

@Fort i teleport - w porządku, ale nadal podmieniasz model obecnego budynku, prawda? Nie możesz dodać sobie nowego budynku tak jak jest to możliwe w pliku vehicles.txt z podwoziem i bronią. Wybacz, jeśli opatrznie mnie zrozumiałeś, ale mówiąc "dodać nowy budynek", myślałem o kompletnie nowej strukturze ze swoim własnym ID, rolą itd. Mur Backero prawie pod to podchodzi, jednakże podstawiony jest pod bazę obcych z tego, co pamiętam.

Nie ma potrzeby się pieklić.

User avatar

Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 560
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Rozwój OW - ulepszanie gry

#10

Post by Backero » Tue Jan 12, 2016 11:24 am

Gelwe wrote: jedynym problemem były hitboxy które nie pokrywały się z oryginalnym fortem co myślę jest kwestią odpowiedniej korekty.
Nie wiem czy mam to samo na myśli, ale jeśli masz na myśli współrzedne kolizji to jest to do zrobienia.
MasterKiller wrote:Jedyne co mozna bezproblemowo zrobic, to zmienic palety, zmienic koła/gąsienice i edytować kolory.
Da się wklejać nowe grafiki spoza przedziału palet. Wkrótce to pokażę na pewnym przykładzie jak skończę.
MasterKiller wrote:Do tego nie ma możliwości dodania nowych technologii, ani przyciskow. Gdyby byl jakis plik, np. interface_buttons.txt, ktory zawieralby w sobie wszystkie mozliwe zestawy przyciskow, ktorych uzywa OW i bylby edytowalny, a także dałoby się przypisać dany przycisk technologii - to inna sprawa: moglibyśmy dodać jakiś przycisk w wolne miejsce i dodać już w SAILu jakieś specjalne możliwości, tudzież przypisać wymagane technologie w vehicles.txt. Polecialem grubo, ale taka mozliwosc bylaby swietna :D Nie wiadomo jednak, czy lub na ile takie coś jest możliwe :/
Istnieje taki plik, co umożliwia przestawianie ikonek, ale nie da się dodawać nowych ani ich programować. Jest za to taka możliwość w SAILu dzięki odpowiedniej funkcji, ale to pozwala dodawać nowe akcje jedynie na budynki. Fajnie by było stworzyć możliwość dodania czegoś takiego także na inne rodzaje jednostek.
Szymiew wrote:Brakuje ekwipunku dla postaci :D Ale tego nigdy nie będzie.
Da się :) Co prawda z mało przyjaznym panelem, ale się da :)

edit: Praise the Lord! Nie jestem blacklisted :x

User avatar

Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 731
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: Rozwój OW - ulepszanie gry

#11

Post by Szymiew » Tue Jan 12, 2016 12:18 pm

Istnieje taki plik, co umożliwia przestawianie ikonek, ale nie da się dodawać nowych ani ich programować. Jest za to taka możliwość w SAILu dzięki odpowiedniej funkcji, ale to pozwala dodawać nowe akcje jedynie na budynki. Fajnie by było stworzyć możliwość dodania czegoś takiego także na inne rodzaje jednostek.
Albo w ogóle poza dolnym interfejsem. Np. ikonki z boku ekranu na modłę C&C Generals służące jako wezwanie mocy wsparcia, uruchomienie komunikacji z dowództwem itp.
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image

User avatar

Szulce
Soldier level 6
Soldier level 6
Poland
Posts: 486
Joined: Wed Apr 28, 2010 9:53 am

Re: Rozwój OW - ulepszanie gry

#12

Post by Szulce » Tue Jan 12, 2016 12:54 pm

Zagłosowałem na ostatnią opcję. Uważam, że istnieją gry "nie do ruszenia", w których nie należy nic zmieniać (takie jak OW, czy chociażby Gothic). Potyczki, jak wiadomo, wyszły spod ręki Serpenta (za co wielkie dzięki, bo są tak trudne, że rozwalili mnie zanim zdążyłem się rozbudować :D ), a zmiany w technologiach i innych na dłuższą metę są nieco bez sensu (każdy może to zrobić na potrzeby swojego moda) i mogą niektórym popsuć radość z niezbyt zbalansowanej gry (poniekąd gra ma wymagać myślenia, a OW zdecydowanie taką jest). Natomiast jeżeli chodzi o zmiany w grafice, to lepiej zostawmy to w spokoju, bo idąc za przykładem HOMM 3: HD Edition zdecydowanie mogłoby to popsuć klimat, do którego przywykliśmy.
Image

User avatar

Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 714
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Rozwój OW - ulepszanie gry

#13

Post by Gelwe » Tue Jan 12, 2016 3:44 pm

Krotos wrote: Nie ma potrzeby się pieklić.
Mój post nie miał na celu wyrażenia mojego gniewu - nic z tych rzeczy :arlol: .
Chciałem jedynie zdementować mit krążący na forum który mówi o tym że nie da się dodać nowego modelu korzystając z zewnętrznych programów oraz gm_editora. Pomijam oczywiście fakt iż ów model został podmieniony na budynku już istniejącym.
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.


MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 345
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm
Location: Himmelsdorf

Re: Rozwój OW - ulepszanie gry

#14

Post by MasterKiller » Tue Jan 12, 2016 7:04 pm

@Backero

co do GM editora - to fajnie jakbys to pokazal :D a ten plik, to chodzi ci o ui.txt w Interface? Tez myslalem, ze on odpowiada za te ikonki, ale strasznie on zagmatwany - szkoda, ze altar nic praktycznie nie opisywal swoich plikow ;/
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174

User avatar

15DarkMaster1987
Soldier level 5
Soldier level 5
Poland
Posts: 172
Joined: Thu Jun 25, 2015 10:10 pm

Re: Rozwój OW - ulepszanie gry

#15

Post by 15DarkMaster1987 » Tue Jan 12, 2016 7:48 pm

to niech ktoś na YT zrobi filmik dla innych jak to się robi może wtedy coś się ruszy i co niektórzy zaczną myśleć :P
" Ptakiem Hermesa nazywają mnie, zjadam swe skrzydła by poskromić się "
  • " Błogosławiony ten, co oparł się pokusie, albowiem on otrzyma Koronę Życia, Nowego Życia "
Kartezjusz:
"Istniejesz, więc i wiesz, że istniejesz, a o tym wiesz dlatego, ponieważ wątpisz."

Tacyt:
"Lepiej paść z godnością niż żyć w hańbie."

Czasy Kilera:
przewidywana ilość misji : 10
aktualnie zrobionych : 4
w trakcie: misja 5 - 90%, misja 6 - 10%
aktualnie prace stoją :(

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests