Ar13 The Movie

To, co nie pasuje do pozostałych kategorii, ma swoje miejsce tutaj.
Post Reply
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Ar13 The Movie

Post by 0dd1 »

https://www.youtube.com/watch?v=BuR0a74xoPQ

Trochę jakość spadła przy uploadzie. Mam nadzieję że ujdzie.

To samo na łatwym poziomie:
https://www.youtube.com/watch?v=dWtRuelW0-Q
Last edited by 0dd1 on Wed Jan 27, 2016 11:11 pm, edited 1 time in total.
Do it!
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Ar13 The Movie

Post by Serpent »

2 godziny rly? Oo
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Ar13 The Movie

Post by Gelwe »

Tekstury wam gdzieś uciekły :mrgreen:
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Ar13 The Movie

Post by 0dd1 »

Serpent wrote:2 godziny rly? Oo
Na trudnym. Na łatwym to może być godzina albo i mniej.
Do it!
User avatar
Xander
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 359
Joined: Sun Jan 05, 2014 10:48 pm

Re: Ar13 The Movie

Post by Xander »

fajny pomysł na misje, ale 2h na hardzie. ugh nie przesadzacie? :/ komu by się chciało na mistrzu strategii przechodzić taką długą misje, samym poziomem trudności jest wykazanie mikroskili tutaj
Creative wrote:Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Image

https://trello.com/b/QkpOj7p7/nefarems-history
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Ar13 The Movie

Post by 0dd1 »

Xander wrote:fajny pomysł na misje, ale 2h na hardzie. ugh nie przesadzacie? :/ komu by się chciało na mistrzu strategii przechodzić taką długą misje, samym poziomem trudności jest wykazanie mikroskili tutaj
Zawsze można to potraktować jak dwie misje: dojść do momentu pojawienia się posiłków, kliknąć zapisz i wyjdź, i wrócić do tego następnego dnia. :P

Z tym czasem trochę jest problem, bo nie ma za bardzo jak tego skrócić bez większego wpływu na misję. Ma to swoją strukturę, kilka stałych eventów i technicznie wcale nie jest dłuższa od innych w tej kampanii, tylko to że ciągle trzeba pauzować wszystko przedłuża.

Tak jak oryginalnie planowałem partyzancką walkę z silniejszym przeciwnikiem, to ochranianie niedobitków które doszło do tego fabularnie trochę się z tym kłóci. Jak w pierwszym przypadku masz większą swobodę do wyboru miejsca w którym będziesz walczyć, to w drugim trzeba trochę przykampić na środku, jak nie na dole mapy. Stąd dwie duże części oddzielone od siebie co zajmuje trochę czasu.

Pogodzić się tego za bardzo nie da, wyciąć jednej w całości byłoby trochę głupio, a zmniejszanie odstępów pomiędzy stałymi eventami zacznie negować to pierwsze założenie (już teraz tych "elitarnych" oddziałów pojawia się tylko kilka). Na upartego to może dało by się wyciąć jakąś 1/4 ale to raczej nie byłaby zbyt drastyczna zmiana.

Obniżenie statów wrogów dla łatwiejszej walki słabo się sprawdza, bo można praktycznie tylko zmieniać rozwinięcia komp i uzbr, co sprawia że albo są za słabe albo za mocne (co tak na marginesie jest powodem dla którego w ogóle podzieliłem wrogów na dwie strony).
Obniżenie ilości wrogów lub zmniejszanie częstotliwości ich pojawiania się może łatwo doprowadzić do zbytniej pustki na mapie.

W sumie mógłbym nagrać też przejście na łatwym dla porównania, bo zajmuje to dużo mniej czasu i wysiłku od ostatnich poprawek.
Do it!
User avatar
Don Mateo
Soldier level 3
Soldier level 3
Posts: 51
Joined: Tue Dec 01, 2015 10:07 pm

Re: Ar13 The Movie

Post by Don Mateo »

Przejrzałem filmik z wersję łatwiejszą i widzę wiele wiele zmian. Przynajmniej na poziomie łatwym klawisz spacja może wreszcie odpocząć. Też podoba mi się efekt tego, że poza główną postacią ktoś potrafi tutaj myśleć. W każdym razie przynajmniej z mojej strony, to jakoś wiekszą opinię podam, bo zagraniu tej misji czyli wtedy, gdy "sesja" przestanie zbierać żniwa.

W filmiku z wersji łatwej popraw opis z "łatwiejszy" na "trudniejszy".
W filmiku z wersji trudnej popraw "Tutaj przedstawiam pierwszą z nich" na "Tutaj przedstawiam jedną z nich"
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Ar13 The Movie

Post by 0dd1 »

Opisy są w porządku.
Pod łatwiejszym filmikiem napisałem że to łatwiejszy poziom, i dodałem tylko link do "pełniejszej" wersji bo nie chciało mi się znowu robić całego opisu.
Pod trudniejszym napisałem że to pierwsza z misji mojego autorstwa, celowo oddzielając to tak od reszty kampanii bo to wciąż trochę niedoróba (jak pewni złośliwcy tutaj za każdym razem wytykają), żeby ktoś nowy nie pomyślał że tak wygląda cała reszta kampanii.
Do it!
User avatar
Don Mateo
Soldier level 3
Soldier level 3
Posts: 51
Joined: Tue Dec 01, 2015 10:07 pm

Re: Ar13 The Movie

Post by Don Mateo »

Miałem zamiar wcześniej napisać, ale jakoś tak wypadło, że dopiero teraz piszę tego posta. W każdym razie jest znacznie lepiej niż w poprzedniej wersji i tym razem jest większa szansa na przejście tej misji. Miałem zamiar przejść tą misje przynajmniej dwa razy - raz na łatwym, a kolejny na średnim, ale ostatecznie wypadło, że przeszedłem tą misje tylko raz na łatwym, ponieważ jakoś mi zbrzydło przechodzenie jej kolejny raz. Może też z tego powodu, że jednak ta misja nadal jest wymagająca i musisz być przez cały czas czujny i nie możesz sobie pozwolić na chwilę ulgi.

Jednak mam tylko dwie uwagi:
1. Nie wiem czy po prostu lepiej byłoby, gdyby nie było już żadnych sił czerwonych jakoś tak przed ostatnim i ostatnim atakiem (albo tylko przed tym) głównych sił różowych.
2. Gdy Legion zaatakuje więźniów czyli przynajmniej jak raz jakiś zostanie trafiony, to z automatu moje jednostki atakują tych więźniów.

Teraz natomiast męczę się z misją 14 i po kilku podejściach nadal mi brakuje z 3-5 minut, aby zniszczyć te bazy.

Może jakieś rady? I w jakim czasie zadanie dodatkowe z południowym teleportem można wykonać?

Ogólnie jakoś mi się zdaje, że jeśliby porównać te misje legionu z arabskimi, to te legionu były znacznie, ale to znacznie łatwiejsze.
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Ar13 The Movie

Post by 0dd1 »

Spoko, też mi wypadła spora niezaplanowana przerwa.
Uwagi:
1. cho**ra, umknęło mi to przy ostatnich zmianach. Wcześniej ostatnie odziały czerwonych przestawały się pojawiać na jakieś 2 min przed ostatnim atakiem, ale teraz nagle się okazuje że pojawiają się do końca. Poprawię to.
2. Teoretycznie, ci więźniowie mają zostać zaatakowani, żeby powstrzymać ich ucieczkę. Przy normalnej ucieczce (gdy nikt ich nie pilnuje) wystarczy że zostają zranieni i zaraz wracają do ciebie. Gdy zabiorą sobie sprzęt z twojej komory albo gdy atakuje Legion są bardziej zdeterminowani i trzeba ich najpierw sprowadzić do parteru i podleczyć żeby ich odzyskać. Wydało mi się to analogiczne do schwytania Heike w ruskiej kampanii. Myślisz że powinienem dodać jakieś dodatkowe wyjaśnienie?

W 14 teleport trzeba zająć do 30min, czyli do połowy misji. Generalnie trzeba postawić na wielozadaniowość - idziesz niszczyć bazy (jak w Am07), musisz przeprowadzić trochę badań (i pewnie oswoić parę małp, więc przyda się chociaż jeden dobry naukowiec), produkować komory i wypełniać je zasobami. Jest parę możliwych kolejności co do niszczenia baz, ale najlepiej zacząć jak najwcześniej robić to wszystko po trochu naraz.

Co do samego niszczenia, to sprawdza się to samo co we wszystkich innych misjach - moździerze + stymulanty albo rakiety (albo oba) oblężniczo w najsłabszy punkt bazy. Warto też skupić się tylko na ludziach i głównych budynkach, pustą bazę niszczyć czymkolwiek co akurat masz wolne a swoim głównym odziałem iść dalej na następną.

Jeśli wszystko to już robiłeś to chyba idą kolejne zmiany.
Do it!
User avatar
Don Mateo
Soldier level 3
Soldier level 3
Posts: 51
Joined: Tue Dec 01, 2015 10:07 pm

Re: Ar13 The Movie

Post by Don Mateo »

0dd1 wrote: 2. Teoretycznie, ci więźniowie mają zostać zaatakowani, żeby powstrzymać ich ucieczkę. Przy normalnej ucieczce (gdy nikt ich nie pilnuje) wystarczy że zostają zranieni i zaraz wracają do ciebie. Gdy zabiorą sobie sprzęt z twojej komory albo gdy atakuje Legion są bardziej zdeterminowani i trzeba ich najpierw sprowadzić do parteru i podleczyć żeby ich odzyskać. Wydało mi się to analogiczne do schwytania Heike w ruskiej kampanii. Myślisz że powinienem dodać jakieś dodatkowe wyjaśnienie?
Akurat z tymi więźniami miałem takiego pecha, że wokół nich miałem sporo swoich jednostek i gdy legion ich zaatakował, a oni zaczęli uciekać, to jak wszystkie moje jednostki raz wystrzeliły, to zgon mieli murowany, więc przydałaby się informacja o tym co zrobić, aby zaprzestali ucieczki i gdy legion do nich strzela, to uciekają tylko wtedy, gdy nie ma blisko nich jednostek gracza.
Post Reply