Jaka będzie nasza przyszłość? ~ Rozkmina nad Original War

To, co nie pasuje do pozostałych kategorii, ma swoje miejsce tutaj.
User avatar
Król Parapet
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 11
Joined: Fri Mar 04, 2016 9:35 pm

Jaka będzie nasza przyszłość? ~ Rozkmina nad Original War

Post by Król Parapet »

Witam - jako, że jestem tutaj nowy, chciałbym się przywitać...
Ale nie ważne...
Na pewno, wiele razy zadawaliście Sobie pytanie, co będzie dalej z Original War...
Wciąż mam ukryte marzenie, że ktoś jednak zrobi 2... (Zawsze można trochę pofantazjować)
Jeśli kiedykolwiek miałaby powstać 2 część Original War - to moim zdaniem mogłaby zawierać więcej rzeczy...
Oczywiście, prawa autorskie i takie tam inne duperele prawne wymuszają użycia pieniążków - a komu przecież chce się
robić kolejną część mało popularnej gry? Ale - teoretycznie załóżmy, że jednak powstanie...
Ja bym widział (przynajmniej tak uważam, że powinna wyglądać kontynuacja):
Fabuła by się toczyła w przyszłości - Koalicja Państw Europejskich ściera się z Zjednoczonymi Stanami Ameryk i ZSRR...
(Inne continuum czaso-przestrzenne) Tutaj chodzi, o to, że syberyt zmienił bieg wydarzeń, i utworzyły się 3 światowe
mocarstwa... Też by nastąpiło odkrycie eona i takie tam rzeczy, które by wszyscy znali... Miejsce, gdzieś można
by ustawić na archipelagu, gdzie został odkryty syberyt. To nie byłby 1 front jak w przypadku alaski, ale 2 w nowym miejscu...
Historia byłaby jeszcze ciekawsze, gdy okaże się, że postacie z 2, spotkałyby postacie z 1...
Atutem Original war, było pokazanie, że każda strona ma racje, ale jednocześnie jej nie ma.
(Przykład: Amerykanie: Chcieli podwalić syberyt Rosjanom, ale gdyby nie to, to Rosja by panowała nad innymi krajami...
Rosjanie: Bronili SWOJEGO alaskitu, ale nie mieli prawa samolubnie chować go przed światem.)
Każda strona by pokazała się od najlepszej strony i przedstawiła się jako dobrych, a pozostałych - jako tych złych.
Zwroty akcji i epickie bitwy - to jest najlepsza część Original War.
W mechanice gry - można byłoby dużo ulepszyć...
Na przykład:
Zamiast 5 klas - Dać możliwość wyekwipowania żołnierza w daną broń, pancerz i 1-2 akcesoria (Granaty, apteczka, sprzęt do budowy i itp)
Polegałoby na tym, że Żołnierz, mógłby wybierać, między PM-ką, a bazooką, lekkim pancerzem a ciężkim itp.
Natomiast taki lekarz by mógł wybrać, czy wybierze sprzęt do wykrywania ropy, czy apteczkę...
ITP.
W pojazdach, mogli by dać miejsca na dodatkową osobę - wprowadziłoby to zmniejszenie ilości pojazdów...
Mogli dać kilka modułów, w których można byłoby przebierać. Oczywiście, że można byłoby zastąpić operatora, komputerem albo małpą -
ale człowiek zawsze wygrywa...
Dzięki modułom, na pojeździe mogłyby być z 2 różne wieżyczki.
Uważacie, że to byłoby OP? Zamiast 20 pojazdów - 1 OP pojazd...
No i co z tego, że będą komputerowe, jak 1 taki pojazd ciężki, prowadzonych przez 3 ludzi, zdziała więcej niż kupa automatów?
Dalej idąc, można byłoby dać jeszcze pojazdy kroczące i pływające - latające to tak średnio, ale co ja się znam...
Wprowadziłoby to więcej możliwości tworzenia pojazdów...
Mogliby też ulepszyć model RPG, rozbijając umiejki na kilka innych...
NP:
Kategoria:
Walka = Umiejętności z nią związane: 1. Celność 2. Żywotność 3. Refleks
Inżynieria = Umiejętności z nią związane: 1. Budownictwo 2. Saperstwo 3. "Specjalny osprzęt"
Mechanika = Umiejętności z nią związane: 1. Pilotaż 2. Naprawa 3. "Specjalny osprzęt"
Nauka = Umiejętności z nią związane: 1. Badania 2. Leczenie 3. "Specjalny osprzęt"
Kategoria ogólnie by podnosiła wszystkie umiejętności, ale umiejętności by głównej mierze wpływały na możliwości jednostki.
W walce, można byłoby dać, możliwość kampienia się za przeszkodami, aby piechota, mogłaby walczyć u boków czołgów.
System trafień, mógłby by być bardziej losowy, na zasadzie, że nie wszystkie strzały trafiają - dzięki temu, 0 OP taktyk, bo będzie możliwość, że wrogowi uda się podejść pod zmasowanym ostrzałem!
Dodatkowe badania by wprowadziły ponieważ świeżości:
NP:
Amerykanie -> Karabiny Laserowe, Plecaki odrzutowe
Rosjanie -> Czołgi jeżdżące po dnie rzeki (amfibie), pancerze wspomagane
Europejczycy -> miny-pająki, radar dla piechoty
Można byłoby też dodać nie liniowość, kilka sposobów wykonania misji oraz co najważniejsze, wybór misji...
Fajnie byłoby też gdyby po połowie gry, można byłoby wybierać ważne decyzje...
---
Dzięki takim zmianom - Original 2 byłoby dobrą grą - po co zmieniać formułę, jak można ją ulepszyć?
Ale to raczej się nie spełni...
Więc wikminiłem sobie, że można byłoby zrobić coś na wzór Original War...
Historie można byłoby umieścić w 2532 roku, gdy Ziemi została zniszczona, przez bratobójcze wojny, a skrawki ludzkości,
przemierzają gwiazdy w poszukiwaniu lepszego domu. Gdy zostaje odkryta 1 dobra planeta, okazuje się, że jacyś obcy chcą
też ją zagarnąć...
Mogliśmy by dać wtedy 4-5 stron konfliktu:
(Ludzie) Front Wyzwolenia Ludzkości - FWL
(Ludzie) Rada Nowej Terry - RNT
(Obcy - Najeźdźcy ) Armia Noxigan
(Obcy - Rdzenni mieszkańcy) Sojusz Teogan
(Obcy - Biali Rycerze) Cesarstwo Ohima
Konwencja małej ilości osób by się utrzymała, gdyby okazało się, że w systemie, gdzie nasze siły przebywają wybucha burza "kosmiczna" która uniemożliwia podróże po tym systemie (albo coś innego :V)
Dodać do tego burdel polityczny, panujący na tej planecie (Obcy jako rdzenni mieszkańcy, inni obcy jako najeździ, ludzie jako uchodźcy itp)
Dowalić do tego broń plazmową, laserową, kwasową, gauss i takie tam i mogłaby powstać ciekawa wariacja na temat Original War.
---
Co o tym sądzicie?
Dobrze mówię, czy walę kocopały?
Czekam na wasze opinię...
Pozdrawiam: Król Parapet

PS: To mój 1 post - jeśli coś źle napisałem - postaram błędy poprawić...
PS 2: Lubię kropki...

______________________________
Marsjanki są zawsze na propsie...
______________________________
User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Jaka będzie nasza przyszłość? ~ Rozkmina nad Original Wa

Post by Gelwe »


Temat poruszany wiele razy - pomysły fajne i ciekawe ale ich wykorzystanie i wykonanie to już inna sprawa.
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1115
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Jaka będzie nasza przyszłość? ~ Rozkmina nad Original Wa

Post by Nefarem »

Cytując klasyk "hardcored" .
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Jaka będzie nasza przyszłość? ~ Rozkmina nad Original Wa

Post by Antitheus »

Będzie to, co było zawsze do tej pory. Patche, stopniowe dodawanie nowych funkcjonalności, lajtowe i nonrankowe rozgrywki mp, no i trolle. Original War dawało sobie radę przez 15 lat - da radę i przez kolejne 5.
User avatar
Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 713
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: Jaka będzie nasza przyszłość? ~ Rozkmina nad Original Wa

Post by Szymiew »

Trochę TL;DR ( z tymi obcymi rycerzami to pojechałeś ;) )

Ale generalnie tak: OW2 najprawdopodobniej nigdy nie będzie, chyba że jakiś kickstarterowy projekt jak już nikt nie będzie miał praw, albo "duchowy spadkobierca", czyli gra podobna mechanicznie, ale z inną fabułą.
Dzięki modułom, na pojeździe mogłyby być z 2 różne wieżyczki.
Żaden problem, w Earth 2150 tak było i wszystko było ok. Broń ciężka, a na niej broń lekka.

Dorzucę jeszcze kilka moich ulubionych pomysłów:
- Rozbudowa automatyzacyjna dla US - żeby fabryki mogły działać nawet bez personelu + jakaś forma automatycznie działającego laba - żeby US mogło mieć całkiem zautomatyzowane bazy.
- Reduta dla RU - Takie jakby Koszary/Zbrojownia, mniej ludzi w środku, brak możliwości trenowania specjalnych profesji, ale dowolna automatyczna broń na dachu.
- (to chyba Xander wymyślił) - Przemieszczanie budynków u Arabów na modłę budynków Terran w SC2, np. niech jakiś balon czy sterowiec się wysuwa z dachu i pompuje ;D Zbyt porąbane? Podobnie jak Szejk atakujący szablą czołg ;D
- Przylepianie C4 do Echidny ^^

Tak w ogóle, odkąd cisnę w XCOMa 2, mam wrażenie, że fajna byłaby gra z taką turową mechaniką ale umieszczona w uniwersum OW. Może nie jako OW2, ale spin-off, tak jak Command Conquer miało swojego spin-offa FPSa (Renegade). Duzo skilli i elementów z OW miało by sens w XCOMowej mechanice (np. rakiety czasoprzestrzenne - do wyciągania wrogów zza osłon, amunicja usypiająca - jeśli gralibyśmy Przymierzem, można by dzięki niej zdobywać przychylność innych stron, nie zabijając ich członków -> więcej nowych rekrutów) itp.
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image
User avatar
Król Parapet
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 11
Joined: Fri Mar 04, 2016 9:35 pm

Re: Jaka będzie nasza przyszłość? ~ Rozkmina nad Original Wa

Post by Król Parapet »

Dlatego uważam, że bardziej realnym pomysłem byłoby stworzenie owej "wariacji" z fabułą "dosłownie wywaloną w kosmos". Jakby tak się spiąć i znaleść kilku ludzi, to dałoby się stworzyć taką gierkę w rok, czy w dwa lata... Z ty modem do XCOMa 2, to dobry pomysł, ale potrzeba dużo czasu do zaprojektowania tego wszystkiego, i narzędzi moderskich (60 GB ~ Łola Boga) - ale zdaje mi się, że to byłoby wykonalne, tylko pytanie czy to miałoby dziać się w przeszłości czy w teraźniejszości.
Co do Original War 2 - Jakby się kupiło prawa autorskie (Ciekawe ile kosztują...) to można byłoby udostępnić ten kod źródłowy i przygotować się na kolejną część...

______________________________
Marsjanki są zawsze na propsie...
______________________________
User avatar
Król Parapet
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 11
Joined: Fri Mar 04, 2016 9:35 pm

Re: Jaka będzie nasza przyszłość? ~ Rozkmina nad Original Wa

Post by Król Parapet »

Generalnie w tym dziale, ma być wszystko co nie pasuje do innych działów...
Sprawa druga, że piszę o realnych rzeczach... Nie jest prze-epicko trudno zrobić gierkę... albo moda do istniejących gier... Napisałem, tylko swoją opinię na nurtujący mnie od kilku lat - temat. Mógłbym nawet fabułę do takiej gry (Lubię pisać filozoficzne kocopały, opowiadania i tworzyć gry planszowe oraz grać w papierowe RPG) - tylko bym potrzebował pomocy z programowaniem i grafiką 3d...
Ostatnia sprawa - O co chodzi z blackmenem?
Pomarzyć zawsze można - co w tym złego, że podzieliłem się swoją opinią?

Edit: Po za tym temat ten miał być bardziej nad "wariacją" Original War, aniżeliby kolejnej części...

______________________________
Marsjanki są zawsze na propsie...
______________________________
User avatar
Król Parapet
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 11
Joined: Fri Mar 04, 2016 9:35 pm

Re: Jaka będzie nasza przyszłość? ~ Rozkmina nad Original Wa

Post by Król Parapet »

Jak można byłoby zrobić mecha - bym zaczął modować...
Po za tym, aby wyszedł dobry mod - trzeba mieć koncepcje na to...
Takie jeszcze pytanko - dodawanie nowych rzeczy / zmienianie -> jest trudną sztuką czy nie?
Bo zawsze jakoś mógłbym zacząć modować...

______________________________
Marsjanki są zawsze na propsie...
______________________________
User avatar
Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 713
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: Jaka będzie nasza przyszłość? ~ Rozkmina nad Original Wa

Post by Szymiew »

@MarkedOne: Eee tam, fajnie jest sobie pofantazjować na temat gier. Zawsze jakieś kreatywne użycie mózgu ;) Lepsze to niż chlać pod trzepakiem! :D
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Jaka będzie nasza przyszłość? ~ Rozkmina nad Original Wa

Post by 0dd1 »

Król Parapet wrote: Takie jeszcze pytanko - dodawanie nowych rzeczy / zmienianie -> jest trudną sztuką czy nie?
Względnie. Zależy w czym jesteś dobry i co dokładnie chcesz zrobić. Generalnie panuje tu zasada "zrób to sam" (jak Powell :amrazz: ). Ci którzy mogą coś zrobić pracują nad własnymi modami, jeśli już coś robią, i mogą ci co najwyżej coś podpowiedzieć.

A blackmen to przezwisko użytkownika Creative. Miał sporo entuzjazmu i czasem jeszcze bardziej fantastyczne pomysły od ciebie ale brak mu było jakiegokolwiek krytycyzmu. Co sprawiło że został, no cóż, błaznem.
Do it!
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Jaka będzie nasza przyszłość? ~ Rozkmina nad Original Wa

Post by Serpent »

MarkedOne wrote: Na forum powinien być specjalny dział "fantastyka" na takie tematy i mody blackmena.
+++ :D

Król Parapet wrote:Jak można byłoby zrobić mecha - bym zaczął modować...
Po za tym, aby wyszedł dobry mod - trzeba mieć koncepcje na to...
Takie jeszcze pytanko - dodawanie nowych rzeczy / zmienianie -> jest trudną sztuką czy nie?
Bo zawsze jakoś mógłbym zacząć modować...
Tak, dla początkujących to trudne więc bez samozaparcia wielkiego jak Stodoła nie radze zaczynać :D
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Jaka będzie nasza przyszłość? ~ Rozkmina nad Original Wa

Post by Antitheus »

MarkedOne wrote: Na forum powinien być specjalny dział "fantastyka" na takie tematy i mody blackmena.
Wniosek poddamy dyskusji na zlocie adminów, podczas cotygodniowego liczenia przychodu ze strony.
User avatar
Król Parapet
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 11
Joined: Fri Mar 04, 2016 9:35 pm

Re: Jaka będzie nasza przyszłość? ~ Rozkmina nad Original Wa

Post by Król Parapet »

Tak sobie pomyślałem, że chciałbym zacząć modować...
Ale - mam pewne pytania dotyczące Saila i innych takich technicznych rzeczy - mam pisać tutaj, czy założyć nowy temat na technicznej? Mam też wsiąść łopatę i rozkopywać stare tematy, czy lepiej nie?

______________________________
Marsjanki są zawsze na propsie...
______________________________
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Jaka będzie nasza przyszłość? ~ Rozkmina nad Original Wa

Post by Serpent »

Król Parapet wrote:Tak sobie pomyślałem, że chciałbym zacząć modować...
Ale - mam pewne pytania dotyczące Saila i innych takich technicznych rzeczy - mam pisać tutaj, czy założyć nowy temat na technicznej? Mam też wsiąść łopatę i rozkopywać stare tematy, czy lepiej nie?
Było setki takich tematów więc może zamiast zakładać taki temat lepiej poszukać rozwiązania?
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Król Parapet
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 11
Joined: Fri Mar 04, 2016 9:35 pm

Re: Jaka będzie nasza przyszłość? ~ Rozkmina nad Original Wa

Post by Król Parapet »

Na pewno był temat o osłonach terenowych dla jednostkach i o tworzeniu latających pojazdów?
Nie ważne - też tak zrobię - ale jak nie będzie jakieś tematu, o czymś czego szukam - to założę nowy - ok?

______________________________
Marsjanki są zawsze na propsie...
______________________________
Post Reply