Witam, od dawna zastanawia mnie jak powinna wyglądać typowa potyczka w OW (chodzi o klasyczny model bot vs. ktoś). Otóż pracuje od dawna (ponad rok) nad uniwersalnym systemem potyczek który będzie wystarczyło "zapodać" mapie żeby boty "ożyły".
Jednak muszę wiedzieć jaką strategię ma obierać gracz komputerowy, ma tylko budować i później atakować czy też aktywnie działać od początku rozgrywki?
Poniżej lista moich koncepcji:
Strategia I - bot buduje bazę w danym miejscu, skupia się na dojściu do odpowiedniego poziomu bazy. Atakuje dopiero po osiągnięciu jakiegoś poziomu zaawansowania.
Strategia II - bot buduje bazę, a jednocześnie "skanuje" teren wokół bazy. Po wybudowaniu fabryki buduje kilka pojazdów i zaczyna rajdy przeciw konkurentom.
Strategia III - bot buduje bazę, kampi w miejscu i atakuje tylko bombami syberytowymi.
Strategia IV - bot buduje zbrojownię, przeszkala wszystkich ludzi na żołnierzy (zostawia kilku medyków i jednego inżyniera) i atakuje najbliższy cel.
Strategia V - bot buduje bazę, kampi, nie robi nic.
Problem polega na dobraniu odpowiedniej strategii, tak aby granie w taką potyczkę miało sens. Z drugiej strony nie można też przesadzać z ilością jednostek z powodów technicznych. Ma ktoś jakiś pomysł?
Prawdziwe potyczki
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4175
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Prawdziwe potyczki
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
- yamasznikow
- Soldier level 3
- Posts: 79
- Joined: Wed Dec 03, 2014 2:12 pm
Re: Prawdziwe potyczki
II
IV
IV
- Szymiew
- Soldier level 7
- Posts: 713
- Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
- Location: Królestwo Polskie
- Contact:
Re: Prawdziwe potyczki
II - imho w tym siedzi esencja potyczki.
Bot po osiągnięciu minimum infrastruktury działającej bazy powinien techować i, żeby gra była ciekawa, wyprowadzać ataki rosnące w siłę w miarę upływu czasu. Tj: najpierw lekkie kołowe karabiny maszynowe, potem średnie, potem gatlingi, potem działa, potem ciężkie, wyrzutnie itd.
Nie cisza, cisza, a potem spam HG i rakiet
Można by to też połączyć z jedynką, dając graczowi na początek możliwość wyboru, kiedy komp ma zacząć wyprowadzać ataki:
- od razu (tak jak napisałem wyżej - od najniższych techów)
- od średnich techów (jakieś średnie pojazdy z działami)
- od wysokich techów (hg, rakiet itd)
- wylosuj jedno z trzech powyższych
- wcale (twoja piątka)
III i IV - nie widzę sensu, chyba że III jako symulator NW, ale czy jest sens?
Bot po osiągnięciu minimum infrastruktury działającej bazy powinien techować i, żeby gra była ciekawa, wyprowadzać ataki rosnące w siłę w miarę upływu czasu. Tj: najpierw lekkie kołowe karabiny maszynowe, potem średnie, potem gatlingi, potem działa, potem ciężkie, wyrzutnie itd.
Nie cisza, cisza, a potem spam HG i rakiet
Można by to też połączyć z jedynką, dając graczowi na początek możliwość wyboru, kiedy komp ma zacząć wyprowadzać ataki:
- od razu (tak jak napisałem wyżej - od najniższych techów)
- od średnich techów (jakieś średnie pojazdy z działami)
- od wysokich techów (hg, rakiet itd)
- wylosuj jedno z trzech powyższych
- wcale (twoja piątka)
III i IV - nie widzę sensu, chyba że III jako symulator NW, ale czy jest sens?
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4175
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Prawdziwe potyczki
Tak, to nie problem.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
-
- Soldier level 6
- Posts: 343
- Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm
Re: Prawdziwe potyczki
Najlepsza będzię strategia II - żeby bot budował najpierw jakaś zbrojownie, max 2, a potem stawiał pojazdy czyli mobilną obronę. W późniejszej fazie móglby w strategicznych miejscach umieszczać jakieś wieżyczki/koszary. Pytanie, czy masz algorytm który jest w stanie określić, gdzie najlepiej zbudować dany budynek bez ustawiania na sztywno koordów. Najlepiej chyba upodobnić grę bota maksymalnie do gry żywego gracza na multi z jakimiś porządnymi umiejetnosciami.
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4175
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Prawdziwe potyczki
Mam miećMasterKiller wrote:Pytanie, czy masz algorytm który jest w stanie określić, gdzie najlepiej zbudować dany budynek bez ustawiania na sztywno koordów.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
-
- Soldier level 6
- Posts: 343
- Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm
Re: Prawdziwe potyczki
I zakladam że właśnie do tego tak gorąco potrzebowałeś tych funkcji na wysokość i typ terenu
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4175
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Prawdziwe potyczki
Między innymiMasterKiller wrote:I zakladam że właśnie do tego tak gorąco potrzebowałeś tych funkcji na wysokość i typ terenu
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Re: Prawdziwe potyczki
Wprawdzie kwintesencją potyczek jest strategia II, ale może zmieniałaby się ona pod wpływem poziomu trudności? Widzę to tak:
Poziom łatwy - strategia I. Praktycznie w każdej grze na najłatwiejszym poziomie trudności panują najlepsze warunki rozwoju bazy. Brak ataków przez dłuższy czas tworzy właśnie takie warunki.
Poziom normalny - strategia II. Tu już wiadomo, wszystko jest w miarę normalnie (jakby to powiedziały osoby odpowiedzialne za marketing - jak w prawdziwym życiu ), ale nie ma takiej ekstremy, jak na najtrudniejszym. Regularne skany i okazjonalne ataki ludźmi lub pojazdami w stylu "postrzelaj i uciekaj".
Poziom najtrudniejszy (aka level hard) - tu również panowałaby strategia II, ale można by w niej nieco zmiksować pewne elementy z innych strategii. Mogłoby być tak, że z jednej strony bot wyszukuje i zajmuje strategiczne miejsca na mapie (tzw. "kampienie") równocześnie podsyłając jednostki atakujące i skanujące. W akcie desperacji i przewidując rychłą porażkę, następowałoby skumulowanie jednostek z całej mapy i rush na użytkownika (opcjonalnie, można pominąć takie rozwiązanie).
Ewentualnie dodać jakieś event' y (jak w FWB) typu okres pokoju, wsparcie za surowce albo inne tego typu rzeczy.
Poziom łatwy - strategia I. Praktycznie w każdej grze na najłatwiejszym poziomie trudności panują najlepsze warunki rozwoju bazy. Brak ataków przez dłuższy czas tworzy właśnie takie warunki.
Poziom normalny - strategia II. Tu już wiadomo, wszystko jest w miarę normalnie (jakby to powiedziały osoby odpowiedzialne za marketing - jak w prawdziwym życiu ), ale nie ma takiej ekstremy, jak na najtrudniejszym. Regularne skany i okazjonalne ataki ludźmi lub pojazdami w stylu "postrzelaj i uciekaj".
Poziom najtrudniejszy (aka level hard) - tu również panowałaby strategia II, ale można by w niej nieco zmiksować pewne elementy z innych strategii. Mogłoby być tak, że z jednej strony bot wyszukuje i zajmuje strategiczne miejsca na mapie (tzw. "kampienie") równocześnie podsyłając jednostki atakujące i skanujące. W akcie desperacji i przewidując rychłą porażkę, następowałoby skumulowanie jednostek z całej mapy i rush na użytkownika (opcjonalnie, można pominąć takie rozwiązanie).
Ewentualnie dodać jakieś event' y (jak w FWB) typu okres pokoju, wsparcie za surowce albo inne tego typu rzeczy.
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4175
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Prawdziwe potyczki
Akurat Kvanciu już dostał sybką w SoSie, co spowodowało u niego nienawiść do mnie i modaMarkedOne wrote: @Szymiew jest sens właśnie nawet takiego NW, bo grając na najwyższym poziome trudności dostałbyś niespodziewanie alaskitową zagładę, a sam nastawiałbyś się np. na zupełnie inny styl gry niż komputer i mógłbyś nie zdążyć go pokonać.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
- Szymiew
- Soldier level 7
- Posts: 713
- Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
- Location: Królestwo Polskie
- Contact:
Re: Prawdziwe potyczki
@Serpent Nieprawda!
@MarkedOne
No dobra, ale jak ktoś nie chce wylosować sobie najtrudniejszego? Nawet w zwykłych RTSach jest możliwość, oprócz opcji Random, ustawienia czy gracz AI ma być łatwy, normalny czy trudny. I opcje "wyłącz/włącz superbronie" też się zdarzają.
Imho idealnie, ale też chyba wymagające najwięcej roboty do stworzenia byłoby:
- wybór strategii/zachowania dla kompa (plus opcja "Losuj")
- wybór skilla kompa (plus opcja "Losuj")
- czy komp może używać superbroni (Tak, Nie, albo Losuj)
Spoiler:
No dobra, ale jak ktoś nie chce wylosować sobie najtrudniejszego? Nawet w zwykłych RTSach jest możliwość, oprócz opcji Random, ustawienia czy gracz AI ma być łatwy, normalny czy trudny. I opcje "wyłącz/włącz superbronie" też się zdarzają.
Imho idealnie, ale też chyba wymagające najwięcej roboty do stworzenia byłoby:
- wybór strategii/zachowania dla kompa (plus opcja "Losuj")
- wybór skilla kompa (plus opcja "Losuj")
- czy komp może używać superbroni (Tak, Nie, albo Losuj)
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
- Szymiew
- Soldier level 7
- Posts: 713
- Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
- Location: Królestwo Polskie
- Contact:
Re: Prawdziwe potyczki
@MarkedOne Kk, odniosłem wrażenie że proponowałeś aby zawsze ustawienia były losowo
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.