Page 1 of 1

OW E3 2000

Posted: Thu May 02, 2019 8:16 pm
by Serpent

Re: OW E3 2000

Posted: Thu May 02, 2019 8:27 pm
by Gelwe
Jeżeli ktoś ma wykupiony abonament na gamstarze polacam sprawdzić pozostale filmy z E3 z 2000 roku.

Re: OW E3 2000

Posted: Thu May 02, 2019 9:25 pm
by Anarchy
To jest stan prac na ponad rok przed wypuszczeniem, a gra wygląda, jakby była w >90% ukończona, nawet dialogi już nagrane. Ciekawe na co zmarnowali ten rok, skoro wydali grę wciąż nieukończoną...

Re: OW E3 2000

Posted: Thu May 02, 2019 10:51 pm
by Gelwe
Anarchy wrote:
Thu May 02, 2019 9:25 pm
To jest stan prac na ponad rok przed wypuszczeniem, a gra wygląda, jakby była w >90% ukończona, nawet dialogi już nagrane. Ciekawe na co zmarnowali ten rok, skoro wydali grę wciąż nieukończoną...
Zauważ też ze budynki na filmie wyglądają na bardziej dopracowane niż te w finalnej wersji. Dodatkowo animacje wydają się płynniejsze (animacja małpy wygrywa oraz model kamikaze). Same tekstury również wydają się bardziej pasować do terenu i otoczenia. Jedyna "niedopracowana" rzecz to zatopione bronie w wieżyczkach. Ciekawe na co zmarnowali ten czas.
Moim zdaniem na downgrade.

Re: OW E3 2000

Posted: Thu Jun 13, 2019 10:58 pm
by Marcinszabla
Anarchy wrote:
Thu May 02, 2019 9:25 pm
To jest stan prac na ponad rok przed wypuszczeniem, a gra wygląda, jakby była w >90% ukończona, nawet dialogi już nagrane. Ciekawe na co zmarnowali ten rok, skoro wydali grę wciąż nieukończoną...
Optymalizację i poprawę bugów musiała kończyć społeczność - niemniej obstawiam, że nie mogli długo sobie z tym poradzić. Nie znam się na programowaniu, ale ciekawi mnie czy dobry specjalista pochwaliłby sposób napisania kodu Original War.
Nie widzę na nagraniu nic dużego, co nie pojawiło się w ostatecznej wersji gry - coś na co można byłoby pochłonąć dużo czasu i środków, a co przykładowo musieliby wyciąć przed wydaniem gry, bo niedokończone. Nie liczę tutaj szejków i ich unikalnych mechanik, bo te rzeczy są w kodzie, tylko że oprócz nielicznych misji i mapy "Pustkowie" (btw. czy ona nie została dodana później w którymś patchu ?) w multi nie są implementowane.

Re: OW E3 2000

Posted: Sun Jun 16, 2019 1:17 pm
by Gelwe
Marcinszabla wrote:
Thu Jun 13, 2019 10:58 pm
Anarchy wrote:
Thu May 02, 2019 9:25 pm
To jest stan prac na ponad rok przed wypuszczeniem, a gra wygląda, jakby była w >90% ukończona, nawet dialogi już nagrane. Ciekawe na co zmarnowali ten rok, skoro wydali grę wciąż nieukończoną...
Optymalizację i poprawę bugów musiała kończyć społeczność - niemniej obstawiam, że nie mogli długo sobie z tym poradzić. Nie znam się na programowaniu, ale ciekawi mnie czy dobry specjalista pochwaliłby sposób napisania kodu Original War.
Nie widzę na nagraniu nic dużego, co nie pojawiło się w ostatecznej wersji gry - coś na co można byłoby pochłonąć dużo czasu i środków, a co przykładowo musieliby wyciąć przed wydaniem gry, bo niedokończone. Nie liczę tutaj szejków i ich unikalnych mechanik, bo te rzeczy są w kodzie, tylko że oprócz nielicznych misji i mapy "Pustkowie" (btw. czy ona nie została dodana później w którymś patchu ?) w multi nie są implementowane.
Społeczność czyli Stucuk :amlol:

Re: OW E3 2000

Posted: Sun Jun 16, 2019 3:34 pm
by Prażanin
Ta gra miewała chwilami straszne problemy z tożsamością... głównie pod względem GUI. Twórcy ni cholery nie potrafili się zdecydować na jeden konkretny HUD przez co, co zdjęcie z alphy/bety to inny interfejs.

Co do downgrade'u... może to kwestia tego, że chcieli obniżyć wymagania sprzętowe? Choć i tak na tamte czasy nie było z tym aż tak źle. Bardziej podejrzewam, że ALTAR miał u siebie po prostu bajzel i nie ogarniali wielu spraw.

Przykład? Daty poszczególnych misji. Misja AM15 dzieje się... miesiąc po misji AM14, choć już w AM13 Powell mówi, że "najbliższe 24 godziny zadecydują o losie świata". W kampanii rosyjskiej atakujemy bazę Epsilon miesiąc przed zbudowaniem jej w kampanii amerykańskiej. Do tego niektóre teksty i dialogi które mijają się ze sobą, jak chociażby to, że w drugiej misji Przymierza (gdzie budujemy Freedom) przejmujemy artefakt od Arabów, a misję później okazuje się, że Burłak (o ile się nie mylę, przynajmniej tak to jest ujęte w kampanii amerykańskiej) miał ze sobą ten artefakt i nie powiedział o tym JMM (choć artefakt rzeczywiście mieli Arabowie). Ogólnie kampania Przymierza jest zrobiona na odpał, co Serpent odkrył chociażby z teksturą mapy z bazą Freedom. Takie wpadki można by wymieniać...

Nic więc dziwnego, że oryginalni twórcy OW szybko skończyli z branżą i przeszli m.in. do gier planszowych... Nie kładłbym jednak tego na karb kraju, w którym powstawała gra - tym bardziej że ich rodacy z Illusion Softworks (twórcy Hidden & Dangerous 1 i 2, Mafii i Kameleona) potrafili zrobić dobre, grywalne, mało zbugowane a przede wszystkim - dokończone gry (które na dodatek przyjęły się na zachodzie xD). ALTAR robił tą grę trochę na odpał, przez co, tak jak Szymiew kiedyś wspominał, to cud, że ta gra w ogóle wyszła.