MOD - Tvorba charakteru

Vše ohledně SAILu a tvorby modifikací do OW.
Post Reply
User avatar
Morphid
Site Administrator
Site Administrator
Czech Republic
Posts: 86
Joined: Sat Dec 25, 2010 12:48 am
Location: Czech Republic
Contact:

MOD - Tvorba charakteru

Post by Morphid »

  • Info:
    Naposledy upraveno: 31.1.2011
    Některé informace v článku jsou čerpány z http://owsupport.com
Charaktery jsou velmi důležitou součástí kvalitní modifikace. S tím souvisí i to, jak charakter udělat. Každý preferuje jiný způsob, ale nejlepší je kombinace.


Charaktery do OW lze vytvořit dvěma způsoby:
  1. Pomocí souboru Start.txt
  2. Pomocí SAILu
START.TXT
V tomto článku najdete tvorbu charakteru pomocí souboru Start.txt.
- Některé informace z článku jsou čerpány z http://owsupport.com

1) Tvorba souboru Start.txt
Ve složce s vaší modifikací ve složce Campaigns/STRANA/...zde... si vytvořte nový textový dokument Start.txt

STRANA = Tag strany (kampaně), pro kterou budete tvořit charaktery.
  • Am = Američané (cesta: ../Campaigns/Am/Start.txt)
    Ar = Arabové (cesta: ../Campaigns/Ar/Start.txt)
    Ru = Rusové (cesta: ../Campaigns/Ru/Start.txt)
2) Základní struktura souboru Start.txt

Code: Select all

VARIABLES 0*
CHARACTERS 1**

  Char_ID 1***
     DEFINE
       // Definice (parametry) charakteru
     END_OF_DEFINE

END
* Číslo (0) označuje počet proměnných v souboru Start.txt. Tato položka se obvykle ponechává s hodnotou 0.
** Číslo (1) označuje počet charakterů v souboru Start.txt. Číslo musí být totožné s počtem charakterů, jinak může dojít k chybě ve hře.
*** Číslo (1) označuje, že je jednotka živá. Pokud by bylo číslo 0, jednotka by byla mrtvá. Tato hodnota je pro ukládací soubory hry.
Char_ID = ID charakteru pro SAIL

3) Definice charakteru

Obecný zápis parametrů charakteru

Code: Select all

Char_ID 1
   DEFINE
     NAME name_ID
     HUMAN hc_sex hc_class uc_nation
     ATTR attr_stamina attr_speed
     SKILLS sol exp eng exp mec exp sci exp
     LAST_MISSION hc_last_mission
     CHAR @ hc_importance 0
     RANDSEED 0
     VOICE number GALLERY hc_gallery hc_face_number
   END_OF_DEFINE
name_ID = ID ke jménu charakteru v souboru CharName.wri (ve složce Texts). Lze použít textový řetězec (NAME "John Macmillan"), ale nelze tak využít vícejazyčnost.
hc_sex = 1 - muž; 2 - žena
hc_class = 1 - voják; 2 - inženýr; 3 - mechanik; 4 - vědec; 5 - sniper; 8 - minometčík; 9 - bazukér; 11 - pouštní bojovník
uc_nation = 1 - Američan; 2 - Arab; 3 - Rus. Pouštní bojovník musí být Arab!
attr_stamina = výdrž, odolnost jednotky - defaultně se udává 10
attr_speed = rychlost jednotky - defaultně se udává 10
sol exp... zkušenosti pro určitou profesy: sol - voják; eng - inženýr; mec - mechanik; sci - vědec
hc_last_mission = mise, ve které se charakter použije naposledy
hc_importace = důležitost jednotky, pokud je číslo větší 100, jednotka bude "světlá"
number = hlas jednotky
hc_gallery = název galerie
hc_face_number = číslo portrétu jednotky

Příklad charakteru

Code: Select all

JMM 1
   DEFINE
     NAME macmillan
     HUMAN 1 1 1
     ATTR 11 11
     SKILLS 3 2195 0 4582 0 24838 1 16776
     LAST_MISSION 15
     CHAR @ 110 0
     RANDSEED 0
     VOICE 101 GALLERY us 5
   END_OF_DEFINE
Vytvoření jednotky v SAILu
Jakmile máte jednotku ve Start.txt nadefinovanou (ujistěte se, že máte za parametrem CHARACTERS číslo odpovídající počtu charakterů v dokumentu), můžete si svůj charakter vytvořit v editoru (SAILu).

Pro vytvoření nového charakteru je v sailu funkce:

Code: Select all

NewCharacter(ident:string);
Pokud chcete vytvořené jednotce rovnou přiřadit proměnnou (id):

Code: Select all

export id;
id:=NewCharacter('Char_ID');
User avatar
SaliSakal
Throwback Developer
Czech Republic
Posts: 116
Joined: Mon Aug 09, 2010 5:20 pm
Contact:

Re: MOD - Tvorba charakteru

Post by SaliSakal »

rád bych ještě doplnil že
uc_nation = 0
je příroda (takže opice, tygr [u ostatních zvířat si nejsem jistý, že jdou použít])

podle toho jsou i jiná hc_class
6 - divoký opičák
15 - opičák voják
16 - opičák dělník
13 - opičák kamikaze
14 - Šavlozubý tygr
Post Reply