EDYTOR - Błędy przy tworzeniu skryptów SAIL.

Wszystko o modach, patchach i błędach w OW oraz ogólnym programowaniu.
Post Reply
Vykromod
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 8
Joined: Mon Jun 03, 2013 12:04 am

EDYTOR - Błędy przy tworzeniu skryptów SAIL.

Post by Vykromod »

Witam. Chciałbym was prosić o pomoc, gdyż męczy mnie bardzo dziwny problem.

Po pierwsze, nie działają ŻADNE skrypty SAIL. Cokolwiek bym nie napisał i skompilował, gra tego nie wykona. Ponadto po utworzeniu nowej mapy i nowego modułu w edytorze SAIL, po otworzeniu Windows->Debug Visible dwa razy wyskakuje błąd o treści:
"'Ahoj' is not a valid integer value."
a zaraz potem
"Cannot open file Missions\__AM\(Nazwa folderu z misją)\output.txt"

O co tu chodzi? Jakie znowu "Ahoj"??? Dodam, że wszystko jest po świeżej reinstalce i aktualizacji do najnowszej wersji (1.12.7).

Z tego co wyczytałem w sieci, w pliku "output.txt" powinien znajdować się skompilowany kod SAILa, ale dlaczego edytor tego pliku nie tworzy?

Bardzo proszę o pomoc.
User avatar
$ushiWIR
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 271
Joined: Fri Sep 25, 2009 7:54 am
Location: Poland | Bytom
Contact:

Re: EDYTOR - Błędy przy tworzeniu skryptów SAIL.

Post by $ushiWIR »

nie znam się na tym ale rada laika - podpatrz jak wyglądają pliki i foldery w innych modach i spróbuj to jakoś rozgryźć :) i sprawdź czy masz poprawnie zainstalowany patch ;) a jeśli masz OW z gazety PLAY to możesz mieć takie problemy - http://forum.original-war.net/viewtopic ... 493#p38493 :)
Image | Image
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Image
Vykromod
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 8
Joined: Mon Jun 03, 2013 12:04 am

Re: EDYTOR - Błędy przy tworzeniu skryptów SAIL.

Post by Vykromod »

Mam płytę bodajże z magazynu Play, ale jest nieco porysowana, więc ściągnąłem kopię z internetu, więc nie wiem czy ona również pochodzi z tego magazynu.

W każdym razie wypakowałem sobie jedną z oryginalnych misji kampanii, AM01 za pomocą PakView i wszystko ładnie śmiga, tylko że jest pewien problem.

Gra i edytor totalnie olewają jakiekolwiek próby modyfikacji skryptu SAIL. Celowo usiłowałem "zadławić" misję poprzez usunięcie skryptów. Zastąpiłem moduł w edytorze SAIL pustym kodem, wywalałem plik "output.txt", kasowałem wszystko co może mieć cokolwiek wspólnego ze skryptem. I nic. Dalej zagaduje jakaś postać i misja działa, a w okienku "Debug Visible" widać cały kod (co ciekawe, po otworzeniu tego okienka w tej misji nie pojawiają się żadne błędy z opisanych w moim poprzednim poście). Nie wiem gdzie może się jeszcze ten kod znajdować.

Już nic z tego nie rozumiem.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: EDYTOR - Błędy przy tworzeniu skryptów SAIL.

Post by Serpent »

LOL. Od kiedy Debug Visilbe służy do pisania kodów saila?

SAILa piszesz w SAIL EDITOR. Znajdziesz go w zakładce WINDOWS.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Vykromod
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 8
Joined: Mon Jun 03, 2013 12:04 am

Re: EDYTOR - Błędy przy tworzeniu skryptów SAIL.

Post by Vykromod »

Lol. A czy ja gdziekolwiek napisałem, że próbuję pisać kod w oknie "Debug Visible"? Czytanie ze zrozumieniem się kłania ;)

W wyżej wymienionym oknie może nie da się edytować kodu (5 minut po otworzeniu edytora po raz pierwszy, zorientowałem się że służy do tego Sail Editor, ale dzięki), ale z tego co wyczytałem w sieci, da się w nim podejrzeć skompilowany kod SAILa. Problem w tym, że ów kod w misji, którą wypakuję lub stworzę sam nie ulega zmianie, nie ważne co bym zrobił.

Jak wspomniałem, gra kompletnie olewa wszystko co napiszę w Sail Editor. Tak, zapisuję, kompiluję, zapisuję misję, restartuję, daję run w editorze i nic to nie daje.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: EDYTOR - Błędy przy tworzeniu skryptów SAIL.

Post by Serpent »

Pokaż co piszesz, najlepiej też daj skrina.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Vykromod
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 8
Joined: Mon Jun 03, 2013 12:04 am

Re: EDYTOR - Błędy przy tworzeniu skryptów SAIL.

Post by Vykromod »

Okej, już to rozgryzłem. Błędy, o których mówiłem wcześniej na nic nie wpływają - prawdopodobnie nieszkodliwe bugi edytora. Powodem niedziałających skryptów były powyłączane moduły.
Post Reply