New Build: 2.0.2.23

Wszystko o modach, patchach i błędach w OW oraz ogólnym programowaniu.
User avatar
stucuk
OWSupport.com Owner
Posts: 438
Joined: Tue Apr 18, 2006 12:10 am
Location: UK, Scotland

New Build: 2.0.2.23

Post by stucuk »

  • Added: Ability for XichtEd to save the "Parts"
  • Added: Face Shrinker (Required to convert parts to game size)
  • Added: Ability for Game to use modded face parts
  • Fixed: Clicking on Minimap using OpenGL Renderer doesn't work (Issue 117)
  • Fixed: GrndSec throws error about multiple OW's (Issue 115)
  • Changed: New Main Menu (Still a work in progress)
  • Changed: Removed ReadMe from Launcher and replaced with Modding Tools
- OWAR_2015-05-16_2.0.2.23.rar

With this version you can change the look of the gallery parts and should be able to add new ones. To save you need to hit the new button called.... Save. It will only export the current "Sex" that you are using (Male/Female/Ape). XichtEd uses larger gallery images than the game, so you need to use the Face Shrinker (XitchShrink.exe) to convert them to a size that the game likes.

Place the smaller Male/Female/Ape folders in your mods directory so it looks like:
<YOURMOD>\Ape\
<YOURMOD>\Female\
<YOURMOD>\Male\

Note: This is a work in progress build. If your computer explodes its Yuri's fault not mine.
- Stu
OWSupport
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1115
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: New Build: 2.0.2.23

Post by Nefarem »

Nice patch, great work Stucuk :)
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: New Build: 2.0.2.23

Post by Serpent »

Krótko mówiąc, od teraz można dodawać własne awatary do gry :D
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: New Build: 2.0.2.23

Post by Antitheus »

About Issue 117: after clicking any part of the minimap my screen is always being positioned on the lower left corner of the map.
Spoiler:
Serpent wrote:Krótko mówiąc, od teraz można dodawać własne awatary do gry :D
Witajcie rasy kosmitów i zmutowanych ludzi-goblinów rodem z Sims 2 :)
User avatar
stucuk
OWSupport.com Owner
Posts: 438
Joined: Tue Apr 18, 2006 12:10 am
Location: UK, Scotland

Re: New Build: 2.0.2.23

Post by stucuk »

Antitheus wrote:About Issue 117: after clicking any part of the minimap my screen is always being positioned on the lower left corner of the map.
That should now be fixed. It was doing the click on the 16Bit Minimap not the 32Bit one. For OpenGL i converted the Minimap to 32Bit, but i didn't change the code that sends mouse clicks to the 32Bit one and since OpenGL doesn't use the 16Bit one its never setup properly so it uses the wrong window size to work out the position of the screen.
- Stu
OWSupport
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: New Build: 2.0.2.23

Post by Serpent »

Now we are waiting for gma editor :D
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
stucuk
OWSupport.com Owner
Posts: 438
Joined: Tue Apr 18, 2006 12:10 am
Location: UK, Scotland

Re: New Build: 2.0.2.23

Post by stucuk »

Serpent wrote:Now we are waiting for gma editor :D
Think i released it unofficially ages ago.
- Stu
OWSupport
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: New Build: 2.0.2.23

Post by Serpent »

stucuk wrote:
Serpent wrote:Now we are waiting for gma editor :D
Think i released it unofficially ages ago.
Yes but it does not work well ;/
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
stucuk
OWSupport.com Owner
Posts: 438
Joined: Tue Apr 18, 2006 12:10 am
Location: UK, Scotland

Re: New Build: 2.0.2.23

Post by stucuk »

Serpent wrote:Yes but it does not work well ;/
Thats what altar used. Other than it looking horrible to use whats the issues with it?
- Stu
OWSupport
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: New Build: 2.0.2.23

Post by Serpent »

stucuk wrote:
Serpent wrote:Yes but it does not work well ;/
Thats what altar used. Other than it looking horrible to use whats the issues with it?
I can't import bmp. and tga. files.

Also render out crash program.

Spoiler:
Antitheus wrote: Witajcie rasy kosmitów i zmutowanych ludzi-goblinów rodem z Sims 2 :)
Image

xD
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
stucuk
OWSupport.com Owner
Posts: 438
Joined: Tue Apr 18, 2006 12:10 am
Location: UK, Scotland

Re: New Build: 2.0.2.23

Post by stucuk »

Serpent wrote:I can't import bmp. and tga. files.
Are your filenames like:

Bla0000.bmp
Bla0001.bmp

etc?

Cos thats what it wants (Well Step determines the increments). Also you may need to have "siberitova svine" unchecked.
- Stu
OWSupport
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: New Build: 2.0.2.23

Post by Serpent »

I'll check it.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Creative
Blackmen level 100
Blackmen level 100
Poland
Posts: 1246
Joined: Tue Jan 27, 2009 4:07 pm

Re: New Build: 2.0.2.23

Post by Creative »

It needs to be repaired:

Image
Image
User avatar
stucuk
OWSupport.com Owner
Posts: 438
Joined: Tue Apr 18, 2006 12:10 am
Location: UK, Scotland

Re: New Build: 2.0.2.23

Post by stucuk »

Creative wrote:It needs to be repaired:

Image
Its just using the Options background. Its actually just as Altar left it. It works fine. This is a Work In Progress build, so don't expect it to look visually perfect.

And if you want to use that menu in a mod you need to use NewMainMenu in the mod.ini set to 1. Skirmish maps go in _skirmish folder .
- Stu
OWSupport
User avatar
stucuk
OWSupport.com Owner
Posts: 438
Joined: Tue Apr 18, 2006 12:10 am
Location: UK, Scotland

Re: New Build: 2.0.2.23

Post by stucuk »

The future is colourful.

Image
- Stu
OWSupport
Post Reply