Poprawka do ZWWK

Wszystko o graniu w OW w sieci.
Post Reply

Czy chcesz wprowadzenia tych zmian?

Poll ended at Fri Jul 02, 2010 5:04 pm

Tak
3
25%
Nie
9
75%
 
Total votes: 12

User avatar
Woozi
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 155
Joined: Sun Sep 06, 2009 3:53 pm
Location: Białystok/Czarna Białostocka
Contact:

Poprawka do ZWWK

Post by Woozi »

-wojna musi być rozgrywana na oficjalnych zasadach tj. tych znajdujących się na ow.necie
-każda wojna musi składać się z minimum 3 pojedynków, jeśli w 2 walkach był remis, w przeciwnym wypadku jeśli jeden klan wygrał już 2 rundy to 3 jest nie potrzebna
-każdy klan wybiera po jedną zasadę przy 3 pojedynkach a na trzeci pojedynek dwa klany ustalają zasadę wspólnie. 1*

-klan musi liczyć minimum 6 członków, posiadać własną stronę/forum internetowe oraz musi uznawać zasady obowiązujące na scenie.
-Zakaz używania wszelkich programów do chatowania np. artmoney jeżeli ktoś złapany zostanie gdy cheatuje i zostanie to udowodnione np. screenem ze statystyk gry. Klan automatycznie przegrywa wojnę.
-Zakaz podawania się za innego gracza.
-Jeżeli komuś gra się dosyć długo wczytuje nie wolno usuwać gracza.
-Jeżeli u jakiegoś gracza wystąpi błąd udowodniony np. screenem należy powtórzyć walkę
-Klan złapany na szpiegowaniu zostaje automatycznie wykluczony
-Gracze, którzy dołączyli do klanu po wypowiedzeniu wojny nie mają prawa brać w niej udziału. To samo winno tyczyć się sojuszy
-Wynik wojny musi być udowodniony screenem!
-Klanowi nie może zostać wypowiedziana wojna przez 2 tygodnie od powstania(tzw. okres ochronny).
-Klan może wypowiedzieć wojnę 2 tygodnie po powstaniu.
-Przy 3 pojedynkach jeden gracz może grac tylko w jednej rundzie(walce), natomiast przy większej liczbie pojedynków od 3 gracz może brać udział w dwóch walkach. 2*

-Sojusznik, może wystawić tylko jednego gracza do jednej walki.
Wpadłem na pomysł który powinien zmniejszyć ilość sporów podczas wojen i rozwinąć je:
1*
- Walki rozgrywają się na wszystkich oficjalnych zasadach(CB CW SW NW HC AW), jeśli jest remis 3:3 rozgrywany jest pojedynek leaderów na zasadach CB
2*
Jeden gracz może uczestniczyć w 3 walkach.
+
Leader nie może zostać zmieniony podczas wojny.
"Nie wierzcie ludziom, którzy nie piją! Abstynenci nie piją, bo się boją, że po pijaku powiedzą o sobie coś, czego inni mają nie wiedzieć."

Józef Stalin

Nitek wrote:Z Woozim lepiej uważaj - jest jak bazyliszek: spojrzysz mu prosto w oczy i dostaniesz z glana w twarz :(
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Poprawka do ZWWK

Post by Antitheus »

Woozi wrote:
1*

- Walki rozgrywają się na wszystkich oficjalnych zasadach(CB CW SW NW HC AW), jeśli jest remis 3:3 rozgrywany jest pojedynek leaderów na zasadach CB
Powiedz mi tylko. Jak może być 3 do 3 skoro przy remisie 2 do 2 zawsze będzie 3 do 2 czyli wygrana jednego klanu?
User avatar
Ghost
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 269
Joined: Wed Nov 25, 2009 12:42 pm

Re: Poprawka do ZWWK

Post by Ghost »

Sumując, dodajemy to, ze jedne gracz moze uczestniczyc w 3 pojedynkach ;]
Proponuje dodać do tego również moje poprawki... o których już zapomniano niestety.
User avatar
Woozi
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 155
Joined: Sun Sep 06, 2009 3:53 pm
Location: Białystok/Czarna Białostocka
Contact:

Re: Poprawka do ZWWK

Post by Woozi »

Antitheus wrote:Powiedz mi tylko. Jak może być 3 do 3 skoro przy remisie 2 do 2 zawsze będzie 3 do 2 czyli wygrana jednego klanu?
chyba coś złe policzyłeś bo zasad jest 6, gdy będzie 3:2 zostaje jeszcze 1 walka

Ghost: popatrz sobie na 1 ;>
"Nie wierzcie ludziom, którzy nie piją! Abstynenci nie piją, bo się boją, że po pijaku powiedzą o sobie coś, czego inni mają nie wiedzieć."

Józef Stalin

Nitek wrote:Z Woozim lepiej uważaj - jest jak bazyliszek: spojrzysz mu prosto w oczy i dostaniesz z glana w twarz :(
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Poprawka do ZWWK

Post by Serpent »

Woozi wrote: bo zasad jest 6, gdy będzie 3:2 zostaje jeszcze 1 walka
Liczba zasad powinna być nie parzysta i zazwyczaj gra się do momentu aż klan będzie miał 3pkt. czyli 3 wygrane, z tego wynika max 5 walk. Nie wyobrażam sobie gry na 6 zasadach(pojedynków) bo jak wiadomo najczęściej będą zdarzać remisy, to nieuniknione.
Kolejna sprawa "każdy gracz może grac 3 pojedynki" czyli wg. twoich zasad przez pół wojny 1 osoba rozegra 3 pojedynki. Klany liczą co najmniej 6 członków więc nie każdy będzie mógł walczyć ,a przecież jak jest wojna to walczą wszyscy nikt się nie obija. Bo chyba po to przyjmuje się graczy do klanu aby się wykazali ,a nie tylko nosili tag -.- .

Ktoś proponował że jeden gracz może rozegrać jedna walkę i to jest dobre rozwiązanie.
Potem jak ktoś przegra wojnę bo miał słabszych graczy następnym razem będzie uważniej wybierał ludzi do klanu.

Na pomysł Woziego jestem na NIE chyba że coś poprawi.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Poprawka do ZWWK

Post by Antitheus »

A czy kiedykolwiek pamiętasz aby wojna była toczona na wszystkich zasadach? Przeważnie umawia się na 3 pojedynki. jeden na zasadach pierwszego klanu, drugie vice versa i ostatnie wspólnie.
User avatar
DrShadowrun
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 145
Joined: Thu Mar 25, 2010 9:52 pm

Re: Poprawka do ZWWK

Post by DrShadowrun »

Zasady wypowiadania wojen... ciekawa sprawa z tym jest.
Jak dla mnie to wystarczy aby te zasady wyglądały tak:

-klan musi liczyć minimum 6 członków, posiadać własną stronę/forum internetowe oraz musi uznawać zasady obowiązujące na scenie
-zakaz podawania się za innego gracza
-jeżeli komuś gra się dosyć długo wczytuje nie wolno usuwać gracza
-gracze, którzy dołączyli do klanu po wypowiedzeniu wojny nie mają prawa brać w niej udziału. To samo winno tyczyć się sojuszy
-wynik wojny musi być udowodniony screenem!
-klanowi nie może zostać wypowiedziana wojna przez 2 tygodnie od powstania(tzw. okres ochronny).
-klan może wypowiedzieć wojnę 2 tygodnie po powstaniu


Dwie ostatnie właściwie są śmieszne, ale... niech będą.

Dlaczego tak ubogo i mało precyzyjnie? Już wyjaśniam.
-wojna musi być rozgrywana na oficjalnych zasadach tj. tych znajdujących się na ow.necie
Co jeśli dwa klany będą chciały grać na zasadach BW czy EW? Były tutaj na forum takie zasady proponowane. I co? W takim przypadku wojna byłaby nieważna? Nieoficjalna? Kto miałby to stwierdzić?

-każda wojna musi składać się z minimum 3 pojedynków, jeśli w 2 walkach był remis, w przeciwnym wypadku jeśli jeden klan wygrał już 2 rundy to 3 jest nie potrzebna
Dwa klany chcą zagrać wojnę z jedną walką. Albo dwoma i akceptują remis. Co prawda jestem przeciwny takim wojnom - zwłaszcza jeśli w grę chodzi o rozwiązanie klanu przegranego - ale jeśli liderzy obu klanów chcą to dlaczego nie?

-każdy klan wybiera po jedną zasadę przy 3 pojedynkach a na trzeci pojedynek dwa klany ustalają zasadę wspólnie.
Ta zasada akurat jest mocno związana z poprzednią. Więc to co napisałem do poprzedniej można podpiąć i do tej.

-Jeżeli u jakiegoś gracza wystąpi błąd udowodniony np. screenem należy powtórzyć walkę
I to właśnie jest durnota. Dlaczego? Otóż, takiego errora, czy utratę synchronizacji można zobaczyć w różnym momencie. Czasem w początkowej fazie gry, czasem w późniejszej, gdzie wynik już można ustalić. Chociażby z wykresu "Wrogowie" w końcowych statystykach gry. Tam wyraźnie widać kto komu więcej "nerwów napsuł" ;) A co za tym idzie, był lepszy.
Można też zapytać co się dzieje gdy taki błąd wystąpi do momentu kiedy na wykresie "Wrogowie" nic jeszcze nie widać. Myślę, że tutaj można ocenić to pod względem wykresu z badaniami. One dają właśnie tylko przewagę zaraz w początkowej fazie gry, bo potem i tak i tak się wyrównują.

-klan złapany na szpiegowaniu zostaje automatycznie wykluczony
Eee...hmm... może mi ktoś wyjaśnić o co tutaj chodzi? :shock:

-Przy 3 pojedynkach jeden gracz może grac tylko w jednej rundzie(walce), natomiast przy większej liczbie pojedynków od 3 gracz może brać udział w dwóch walkach.
Jeśli liderzy klanów zgodzą się na to aby gracz z klanu A brał udział w 2 walkach przy wojnie z 3 walkami, to dlaczego nie? To samo tyczy się wojny z większą ilością walk, chcą, zgadzają się na to, to czemu nie?

-Sojusznik, może wystawić tylko jednego gracza do jednej walki
To samo co w przy poprzedniej zasadzie.


Teraz kilka słów do poprawek Wooziego.
- Walki rozgrywają się na wszystkich oficjalnych zasadach(CB CW SW NW HC AW), jeśli jest remis 3:3 rozgrywany jest pojedynek leaderów na zasadach CB
Dlaczego akurat CB? A nie NW albo HC? Nie każdy lider klanu gra, dobrze gra, potrafi grać te zasady aby wygrać. I jeśli obaj liderzy zgadzają się na walką rozstrzygającą na innych zasadach to nie będą mogli jej rozegrać, bo w zasadach jest inaczej zapisane?

Jeden gracz może uczestniczyć w 3 walkach.
Już wyżej pisałem, ale napiszę raz jeszcze. Jeśli liderzy klanów się zgadzają to czemu nie?


Skąd takie zdanie na temat zasad wypowiadania wojen? Uważam, że im więcej zasad, im więcej wytycznych tym więcej interpretacji, tym więcej problemów. Ile byście nie nawymyślali, ile czego byście nie ustalili i tak, i tak będą problemy z wojnami. Dlaczego? Bo jest niewiele osób, które nadają się na lidera klanu. Jest kilka, 2 może 3 w moim przekonaniu ale nie będę wymieniał nicków żeby nie było, że się komuś podlizuję ;)
Na lidera klanu, nie nadaje się byle osioł bez jakiejkolwiek kultury osobistej, który koniecznie i za wszelką cenę musi postawić na swoim i zrobić tak, jak on to sobie wymarzył. Aby być liderem trzeba przede wszystkim umieć dogadywać się z ludźmi. Jeśli ktoś tego nie potrafi, a jest liderem klanu to każda wojna w jakiej będzie uczestniczyć jako lider, będzie wojną z problemami.

Wg. mnie to ile walk jest w wojnie, o co jest ta wojna, kto ile razy może zagrać, co z sojusznikami, co w przypadku errora bądź utraty synchronizacji, co jest dowodem wygranej walki - MUSZĄ ustalać liderzy między sobą. Jeśli potrafią się dogadać i zawierać kompromisy, to nie sprawi to dla nich żadnego problemu.
User avatar
Leszcz
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 130
Joined: Sat Sep 19, 2009 7:45 am

Re: Poprawka do ZWWK

Post by Leszcz »

Wojny mogą odbywać się na zasadach:

ACW ACB CW CB SW NW HC
Czuję, że jestem w matni
Nie pierwszy to już raz
I chyba nie ostatni...

Zagrajcie ze mną w pokemony :]
http://poke-life.net/rejestracja.php?polec=222436
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Poprawka do ZWWK

Post by Antitheus »

DrShadowrun wrote:bla bla bla
Jeśli myślisz, że w wypowiedzi liczy się ilość a nie jakość, to się grubo mylisz.
Podsumowanie twojego posta ujmę w sposób może i lapidarny ale i rzetelny.
KAŻDY podpunkt w ZWW był doskonale i dokładnie przegłosowywany przez community a wychodził z niejasności i problemów w pojedynkach graczy. Niektóre podpunkty może i wydają się być żałosne i zbędne, lecz są drogowskazem dla niektórych aby wiedzieć jaką drogą iść, żeby nie skończyć jak to śmieszne rykowisko, które ostatnio BYŁO można zaobserwować.

Do tego napomnę po raz ostatni, że to temat o wprowadzeniu NOWYCH poprawek do zasad -a nie o rozwodzeniu się nad treścią pozostałych. Naciśnięcie buttona 'nowy temat' w dziale General Discussion nie boli. Istnieje tylko ryzyko, że co bystrzejsi i o wiele BARDZIEJ poinformowani o historii i sytuacji sceny gracze się zaśmieją i zaczną pisać o bezcelowości toppicu.
Ujmując to jeszcze bardziej lapidarnie: offtop jest warnowany: http://forum.original-war.net/viewtopic.php?f=27&t=400
User avatar
Qaz
Veteran
Posts: 114
Joined: Sat Oct 13, 2007 11:51 am
Location: Kraków NH
Contact:

Re: Poprawka do ZWWK

Post by Qaz »

Sądzę, że zaproponowane zmiany są niepotrzebne i śmieszne, owe zasady były starannie dobierane i sprawdzane oraz tak przemyślane by nie stwarzać problemów, ale jeżeli jakiś id**ta jest Liderem klanu i nie potrafi zrozumieć tych zasad to już jego problem i wtedy trzeba się rozwodzić nad jego problemami i wykazywać mu, że się myli...
Uwierz lub nie, ale te zasady były spisane przez dobrych graczy i wiedzieli (wiedzieliśmy) co tworzymy. Jak chcesz to poszukaj na forum dyskusji na temat tworzenia tych zasad.
<<QAZ>>
Post Reply