OWT - nowy turniej!

Wszystko o graniu w OW w sieci.
Anarchy
Site Moderator
Chad
Posts: 1223
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am

OWT - nowy turniej!

Post by Anarchy »

Mimo, że wkurwiła mnie postawa graczy podczas poprzedniego turnieju, wracam do swoich obowiązków. Organizuję turniej w oparciu o RW Antiego (tu prośba do ciebie, żebyś udzielił pozwolenia na wykorzystaniu twojego pomysłu;P). Jednak tą podstawową różnicą jest to, że walki będą odbywać się nie na AB, a na 5 różnych mapach i nie 1v1, a do turnieju zapisywać się będą clany, a nie poszczególni gracze. Daję regulamin RW przystosowany do mojej wersji turnieju.

Ogólnie: Zapisane clany zostają przydzielone na drodze losowania do jednej pozycji (w przeciwieństwie do oryginału - gdzie walki rozpoczynają się od zdobycia pozycji). Generałem zostaje osoba w ustalona przez clan (nie ingeruję w sposób wybierania), ważne tylko, żeby była to osoba z clanu, która bierze czynny udział w turnieju.
Walki: Mapa wojny dzieli się na 5 lokacji. Do każdej lokacji przypisana jest jedna mapa. Każda zajęta lokacja daje specjalny bonus dla drużyny, która ją zajęła. Teamy dysponują na starcie 300 pkt zasobów, które kończą się wraz z atakowaniem lub obroną, aby je zasilać potrzeba kontrolować lokacje. Drużyna ma nieograniczoną liczbę ataków na pozycję wroga - jednak za każdy atak płaci się 10pkt zasobów - obrońca zaś zużywa 5pkt zasobów. Jeśli team nie posiada aktualnie żadnych zasobów - przegrywa. Świeżo zajęta pozycja zyskuje 2 dni nietykalności - tak więc planujcie kiedy zaatakujecie!! Nowe zasoby przyznawane są pod koniec tygodnia a o ich ilości decyduje liczba aktualnie zajętych pozycji.
Jak wygląda walka: To team atakujący decyduje o terminie bitwy (podaje mi go na gg: np 'Team Czerwony ruszy do bitwy o bagna dnia XX.XX a do walki wytypowani zostali X i Y - wtedy ja kontaktuję się z Generałem Niebieskich i ogłaszam co następuje --- moje gg:). Generał wyznacza osoby lub osobę, która ruszy do walki - jeśli wytypuje siebie na atak, jeśli zostanie pokonany zabiera dodatkowo 20 jednostek zasobów. Obrońcy postępują podobnie, jednak dowódca, który broni bazy i przegra nie dostaje kary w zasobach. Toczone są dwie walki 1v1. Jeśli jest remis nastepuje walka trzecia. Każdy pojedynek może być rozgrywany przez inną osobę. Po zajęciu pozycji następują 2 dni nietykalności danej lokacji, jeśli pozycji się nie zajmie atak może byc ponowiony.
Co dają poszczególne pozycje: Zasoby i bonusy przyznawane z pozycji wyglądają następująco:

* Pustynia (Desert): Mapa: do ustalenia. Lokacja obfitująca w ropę naftową +10 zasobów , brak szczególnych bonusów.
* Bagno (Swamp): Mapa: do ustalenia. Lokacja bagienna uniemożliwiająca posługiwanie się pojazdami +15 zasobów, brak szczególnych bonusów.
* Góry (Mountains): Mapa: do ustalenia. W tej lokacji ciężko walczyć piechocie jak i pojazdom, konieczne jest użycie rakiet. Obfituje w syberyt +5 zasobów, trudny teren +10 dodatkowych kosztów ataku.
* Równiny (Plains): Mapa: do ustalenia. Kraina obfitująca w zasoby i umożliwiająca ich łatwe zbieranie +20 zasobów, brak szczególnych bonusów.
* Kanion (Ravine): Mapa: do ustalenia. Miejsce tudne w zbieraniu zasobów +5 zasobów, częste zrzuty ludzi obniżają koszta wszystkich ataków o 20%

Nazwy (np. 'pustynia', 'bagno'), opisy i bonusy do ustalenia

Początki: W fazie początkowej każdy clan dostaje jedną lokację, której przyznanie odbywa się na drodze losowania.
Trochę o generale:-Generał jest osobą zasadniczą dla swojej drużyny. Ma bezpośredni kontakt ze mną - ogłasza chęć ataku - a także otrzymuje wiadomość o byciu atakowanym i terminie ataku.
-Koordynuje działania swej drużyny, uzgadnia kto i gdzie atakuje\broni
- Zwołuje radę dowódców - kiedy trzeba odwołać nieaktywnego gracza. Następuje wtedy głosowanie na GSA pod patronatem kogoś z grona OWT/AOW. Jeśli gracz taki zostanie usunięty - team ma prawo wybrac dowolnego z listy rezerwowych.
- Generał zostaje odwoływany i wybierany przez pozostalych dowódców. Jeśli nie spelnia oczekiwań teamu lub jego decyzje są krzwydzące można powołać radę, w której podejmie się decyzję o wybraniu nowego. Obrady oczywiście pod patronatem kogoś z AOW.
- Jesli generał przegra podczas ofensywy team ponosi koszta dodatkowych 20 pkt zasobów
Atak na bazę głowną Jeśli decydujesz się zaatakować bazę głowną przeciwnika musisz być do tego solidnie przygotowany! Sam atak kosztuje 350 jednostek zasobów. Jeśli zwyciężysz - przeciwnikowi zostanie tylko i wyłącznie 20% posiadanych dóbr.

No i tematy do dyskusji:

Jakie mają być to mapy?
- osobiście proponuję Otchłań, Babilon, Rzekę, AB i Flagi

Zasady - jasne jest przecież, że na otchłani nie można grać np. NW, bo po prostu jest to bez sensu. Dlatego do każdej mapy trzeba ułożyć własne zasady

Termin
- Osobiście chciałbym, żeby odbyło się to jak najszybciej, start proponowałbym koło 10 lipca, a sam turniej trwałby do końca wakacji lub, aż zostanie 1 clan.

Sędziowie
- Grać z, czy bez?

Ilość osób na walkę
- 1v1 odpada z założenia, chcę, żeby turniej wymagał współpracy. Im więcej graczy tym lepiej, ale są problemy - lagi i rozmiar map. Do każdej mapy powinna być przypisana ilość osób grających, które trzeba ustalić.

Reprezentacje
- Clany mają wybrać swoją reprezentację, czy każdy clanowicz może mieć okazję uczestniczenia?

I najważniejsze - clanowy, czy indywidualny. Na to pytanie odpowiedzą clan liderowie, których proszę o odpowiedź, czy wasz clan wystąpi w turnieju, czy nie. Trzeba zebrać 5 clanów, a z tego co się orientuję właśnie tyle jest aktualnie na scenie.
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 997
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: OWT - nowy turniej!

Post by Nitek »

[quote]Jakie mają być to mapy?
- osobiście proponuję Otchłań, Babilon, Rzekę, AB i Flagi[quoute]
Otchłań - to nie mapa do gry turniejowej, to gra żeby się odstresować
Babilon - może być
Rzeka zagubionych dusz - jedynie na SW arabami się nadaje :E
AB - must be
Flagi - lagi, krótko mówiąc - syf.
Anarchy
Site Moderator
Chad
Posts: 1223
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am

Re: OWT - nowy turniej!

Post by Anarchy »

Otchłań musieć być!:P I lepiej daj propozycje, a nie pi**dol.
User avatar
Gwrhkhsh
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 398
Joined: Fri May 21, 2010 5:56 pm
Location: Wrocław

Re: OWT - nowy turniej!

Post by Gwrhkhsh »

Otchłań musi być, Rzeka też. Flagi ok, Babilon się nadaje, AB jest mocno dyskusyjne. Skoro turniej jest nietypowy, to może i należałoby pokusić się o nietypowe, lepsze mapy od tego syfu, który jest obowiązkowy?

Czterech Chętnych (do pustyni to się ma nijak, ale niech będzie), Góry (zgadnijcie!), Bękarcia Przełęcz (kanion). Do tego Rzeka (bagna) i Otchłań/Flagi (równiny).

Z powyższych brak balansu można zarzucić chyba tylko Rzece Zagubionych Dusz, ale tam jest klimat. Sam pomysł turnieju jest zajebisty i startuję, choćbym miał własny klan założyć.
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2526
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: OWT - nowy turniej!

Post by Antitheus »

W sumie widzę, że Anarch wróciłeś do mojego pierwotnego pomysłu wyglądu RW.
Pozwolenie masz, oczywiste że masz ;]
Jak turniej przeprowadzisz to Twoja sprawa, jednak spodziewaj się paru godzin wieczorami spędzonymi przy wpisywaniu danych.
RW2 miałem odpalić w trakcie trwania wakacji z bardzo mocno poprawioną wersją. Ale odpal ten swój i w razie czego w sierpniu ja wystartuje z swoim. Łatwo nie będzie a zawsze jakieś urozmaicenie na scenie ;)
Anarchy
Site Moderator
Chad
Posts: 1223
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am

Re: OWT - nowy turniej!

Post by Anarchy »

Wkrótce turniej zostanie otwarty! Obecnie dochodzą nowe reguły, wymyślone przez spokomajoneza, który pomoże mi w organizacji turnieju. Wartości niektóre poprawiłem, są jeszcze do zmiany, jeśli komuś się coś nie podoba.
Surowce:

+10 sur, przyznawane co tydzień
+15 sur. za udany atak.
+10 sur. za udaną defensywę.
+20 sur. za obronę bazy głównej w rejonie.
-10 sur. za nie udany atak.
-15 sur. za nie udaną defensywę.

Premie:
+10 do sur. za 2 bazy w rejonie.
+15 do sur. za 3 bazy w rejonie.
+20 do sur. za 4 bazy w rejonie.
+30 do sur. za więcej niż 5 baz w rejonie.
+15 do sur. za zajęcie terenu.
+25 do sur. za więcej niż 3 bazy w innym rejonie.

+2 do sur. w rejonie Góry
+2 do sur. w rejonie Potoki
+2 do sur. w rejonie Równiny
+24 h do dotarcia granic rejonu Pustynia (?)
-12h do dotarcia granic rejonu Równiny (?)
+ 4 do sur. w rejonie Równiny


Bazy:

Koszt jednej bazy: 20 sur.
Koszt ataku na bazę: 15 sur.
Koszt ataku na bazę główną: 25 sur.

Modernizacja bazy głównej:

Teleport (Może wysyłać graczy do punktu zrzutu, dzięki czemu droga do ataku na nieprzyjacielski rejon trwa krócej) Koszt: 30 sur. 2 dni tworzenia.
Można użyć tylko raz w rejonie
Punkt zrzutu (Punkt ten działa jako nadajnik.
Po zainstalowaniu go na terenie można teleportować się w miejsce, w którym został zainstalowany punkt)
Koszt: 5 sur. 12h tworzenia.(Na swoim terenie), 10 sur. 20h tworzenia(Na terenie nie przyjaciela) Można użyć 3 razy w tygodniu.
Dodatkowe stanowisko obronne (Pozwala na grę 2v1 podczas defensywy bazy głównej) Koszt: 20 sur. Możliwe raz na tydzień!
Koszary (Pozwalają na wybór zasad podczas defensywy bazy głównej) Koszt 20 sur. 1 dzień budowy. Można użyć tylko raz.

Technologie wojenne:

Transportowce (Mogą przetransportować na teren wroga 2 graczy w 12h) Koszt: 10 sur. Można użyć raz na 3 dni.
Quady (Transportują 1 gracza do granicy rejonu w 2 h) Koszt 5 sur. 5 h tworzenia.
Biodetekcja (Pozwala na wybranie zasady DSW do gry na granicach rejonu) Koszt 15 sur. 12h badania. Można użyć raz w rejonie.
Wykrywanie materializacji (Daje bonus +2 do sur.) Koszt 20 sur. 12 h badania.
Wykrywanie złóż syberytu (Pozwala na wybranie zasady NW na granichach rejonu) Koszt 15 sur. 12h badania. Może być użyte raz w rejonie.



Dodatkowo:

Koszt PIERWSZEJ bazy: 15 sur.
Koszt JEDNEJ bazy: 30 sur.
Zasoby początkowe: 10
Zajęcie bazy głównej nieprzyjaciela: 30 sur.warty

Premie przyznawane są cotygodniowo, walki o główną bazę odbywają się na AB, zaatakować można najwcześniej z 24 godzinnym wyprzedzeniem (jako urzeczywistnienie - armia musi dojść) lub 12 używając teleportu. Atakować można tylko w porze dziennej, w godzinach 12-24, a broniący musi przyjąć termin atakującego, oczywiście w tych godzinach. Jeśli są jakieś wątpliwości, pisać do mnie lub majoneza. Swoją drogą, zdałoby się go odbanować za wykonywanie prac społecznych:P
Mart
Soldier level 6
Soldier level 6
Peru
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 6:52 pm

Re: OWT - nowy turniej!

Post by Mart »

Anarchy wrote:+10 sur, przyznawane co tydzień
Hmm moim zdaniem nie powinno się przyznawać surowców klanom za nic. Myślę że taka nagroda(lub większa) powinna być przydzielana klanom jako premia np. za częste ataki w tygodniu lub coś w tym stylu.
Apocalyptic War Episode One Wydany: link

Epizod drugi zostanie wydany kiedy będzie gotowy :)
User avatar
Witcher
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 526
Joined: Tue Dec 08, 2009 12:33 pm
Location: Far Far Away. Zamość.
Contact:

Re: OWT - nowy turniej!

Post by Witcher »

Dobra Anarchy już nie mam bana (był na tydzień, że też nie zauważyłem xd)

Mart. 10 sur co tydzień jako hmm.. traktuj to jako dostawy z przyszłości :D
Ale oczywiście jesteśmy otwarci na wasze propozycje;)

Mapa do Real War została ukończona. Czekamy na zgłoszenie klanów.

Anarchy nie dodał jednej istotnej rzeczy. Wykoncypowaliśmy pomysł, który dodał by realizmu do Real War;)

Mianowicie: Stworzyliśmy takie przejścia graniczne( wrota do terenów) Jeżeli klan X, który ma swoje tereny na Równinach chce zaatakować gracza Y, który ma lokacje na bagnach musi przemierzyć granice nieprzyjaciela. Takimi przejściami będą mapy: Tereny Lesiste oraz Otchłań (Myślimy jeszcze o innych mapach podobnych do tej np: Bękarcia) Wybraliśmy je dlatego, że wyglądają poprostu jak mapa w której trzeba przejść na stronie nie przyjaciela;)

Więc jeżeli decydujemy się na atak bazy głównej klanu X musimy najpierw pokonać przejście graniczne, którego broni klanowicz z X. Jeżeli obroni napastników wracają oni do bazy głównej. Jeżeli przegra zostaje w przejściu granicznym ale jego przeciwnicy ruszają w Teren i mogą swobodnie atakować dopóki nikt ich nie zniszczy.
Image
___
Jeżeli chcesz pograć pisz na GG.
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2526
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: OWT - nowy turniej!

Post by Antitheus »

Surowce nadchodzące po tygodniu gry są pomysłem wyciągniętym z mojego Real War.
Co do bonusów za udany atak czy obronę to wg mnie lekko mija się z celem, gdyż poprowadzi to do imbalance w zasobach i nie ma 'odzwierciedlenia w realiach'

Np jak u mnie klan do ataku musiał wydać sumę zasobów - to jest logiczne, ponieważ musi 'wybudować pojazdy'.
Lokacje miały również 'bonusy' czyli dodatkowe zasoby czy zmniejszenie kosztów ataku lub zwiększenie obrony - też wydaje się logiczne.

Ulepszenia budowane w bazach również dawały jasne i proste do zliczenia motywy.
Tak czytając te bonusy to dla mnie mega enigmatyczne.
User avatar
Witcher
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 526
Joined: Tue Dec 08, 2009 12:33 pm
Location: Far Far Away. Zamość.
Contact:

Re: OWT - nowy turniej!

Post by Witcher »

Jak już kiedyś mówiłem ta rozpiska to wersja 'testowa'
Dziękujemy Anti za rady;)
Image
___
Jeżeli chcesz pograć pisz na GG.
User avatar
Qaz
Veteran
Posts: 114
Joined: Sat Oct 13, 2007 11:51 am
Location: Kraków NH
Contact:

Re: OWT - nowy turniej!

Post by Qaz »

"Jakie mają być to mapy?
- osobiście proponuję Otchłań, Babilon, Rzekę, AB i Flagi"
Odradzam AB do tego turnieju, a może mapki z jakiegoś moda?

"Zasady - jasne jest przecież, że na otchłani nie można grać np. NW, bo po prostu jest to bez sensu. Dlatego do każdej mapy trzeba ułożyć własne zasady"
Myślę, że zasady powinni w ankiecie wybrać Liderzy klanu, ale zawęziłbym krąg proponowanych do 3 różnych zasad.
"Termin
- Osobiście chciałbym, żeby odbyło się to jak najszybciej, start proponowałbym koło 10 lipca, a sam turniej trwałby do końca wakacji lub, aż zostanie 1 clan."
Jestem za takim rozwiązaniem, i bez przedłużania - NA = pożegnanie z turniejem
"Sędziowie
- Grać z, czy bez?"
Optuje, za sędziami, gdyż tak będzie mniej sporów podczas trwania turnieju.
"Ilość osób na walkę
- 1v1 odpada z założenia, chcę, żeby turniej wymagał współpracy. Im więcej graczy tym lepiej, ale są problemy - lagi i rozmiar map. Do każdej mapy powinna być przypisana ilość osób grających, które trzeba ustalić."
Proponuje walki 2v2, a na mapach podatnych na lagi - niestety 1v1. Oczywiście rozegranie walk do 2 zwycięstw.
"Reprezentacje
- Clany mają wybrać swoją reprezentację, czy każdy clanowicz może mieć okazję uczestniczenia?"
Klany niech wybierają swoją reprezentację, ale klanowicze którzy dołączyli po rozpoczęciu turnieju i którzy nie byli zgłoszeni do turnieju nie mogą brać w nim udziału, dlatego niech lepiej Liderzy pomyślą o listach rezerwowych. Wyjątkiem który może wprowadzić gracza do turnieju podczas jego trwania, to fakt wydalenia bądź dezercji jednego ze starych klanowiczów i zastąpienie go nowym (po zatwierdzeniu przez komisje OWT) jeśli jest taka konieczność - czyli np. Klan bez tego członka klanem by nie był.
<<QAZ>>
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4166
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: OWT - nowy turniej!

Post by Serpent »

I co z turniejem koniec :?:
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Anarchy
Site Moderator
Chad
Posts: 1223
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am

Re: OWT - nowy turniej!

Post by Anarchy »

Miał być 10 i prawdopodobnie będzie. Jedyny problem stwarzają clany, bo ich za mało..
Anarchy
Site Moderator
Chad
Posts: 1223
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am

Re: OWT - nowy turniej!

Post by Anarchy »

Dobra, ch*j, nie będzie clanowy, szkoda czasu, aż się w końcu clany zbiorą. Wchodzić na OWT (http://www.turniejow.yoyo.pl) i się rejestrować w odpowiedniej zakładce, którą zaraz założę;P Każdy może zagrać, gracze zostaną wylosowani do 4-5 drużyn, które będą robić za fikcyjne clany.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4166
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: OWT - nowy turniej!

Post by Serpent »

Ok, tylko znajdź tyle chętnych osób.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Post Reply