CB - ilość małpoludów - problem

Wszystko o graniu w OW w sieci.
Post Reply
User avatar
DrShadowrun
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 145
Joined: Thu Mar 25, 2010 9:52 pm

CB - ilość małpoludów - problem

Post by DrShadowrun »

Tak jak w temacie, jaka ilość małpoludów obowiązuje na tych zasadach? Tutaj, na ow.net oraz na turniejow i stronie klanu BiH przy ilości jest wpisane "średnia". Na pozostałych stronach klanowych (DiA, PTS, RoH, WoH) jak i AOW, ow.info i OWSpot jest wpisna "mała" ilość małp. Do tego, CB gram niemal jako jedyne zasady na ow i to około 4 miesięcy już i cały czas ustawiałem i widziałem ustawianą ilość małp na "małą". I nikt nic nie mówił, że coś nie tak, że zła liczba. Ostatnio jednak już z paroma osobami dyskutowałem czy "średnio" czy "mało". Do tego ta różnica na stronach klanowych, czy między ow.net a AOW.

Więc moje pytanie kieruje do tych, którzy te zasady tworzyli - jaka liczba małp jest poprawna?
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: CB - ilość małpoludów - problem

Post by Antitheus »

Jaka chłopcze różnica?
Jeśli jakakolwiek jest ( co jest mało prawdopodobne) to weź naciśnij ctrl +v umieść to w znacznikach code i zobaczymy czy coś się różni i AOW poprawi ewentualny błąd.
Póki co lejesz wodę w stylu swoich wcześniejszych wypowiedzi 'AOW ustala zasady na scenie!'
User avatar
DrShadowrun
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 145
Joined: Thu Mar 25, 2010 9:52 pm

Re: CB - ilość małpoludów - problem

Post by DrShadowrun »

Mam wrażenie, że mnie nie zrozumiałeś. Tutaj, w tym dziale na forum, w zasadach CB jest wyraźnie wpisane - "Srednia ilosc malpoludow" - ale już na AOW chociażby - "Mała ilość małpoludów". W grze, w ustawieniach nie ma konkretnie słowa "Mała", jest "Kilka". A w moim odczuciu "Mała liczba małpoludów" = "Kilka małpoludów". Przy kilku małpach do 10tej minuty pojawią się 3 małpy, przy średniej ilości pojawi się 5 małp. Teraz widzisz różnice? I stąd moje pytanie, co jest prawidłowe dla tych zasad?

Póki co lejesz wodę w stylu swoich wcześniejszych wypowiedzi 'AOW ustala zasady na scenie!'
Odbiegając troszkę od tematu, gdzie to niby JA PISAŁEM o tym, że to AOW ustala zasady? Proszę o pokazanie KONKRETNEGO zdania/tematu/forum gdzie takie coś napisałem.
User avatar
YuriStriatov
Site Administrator
Site Administrator
Cuba
Posts: 1395
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:02 am
Contact:

Re: CB - ilość małpoludów - problem

Post by YuriStriatov »

W sumie to jest to dobre pytanie. Ja pamietam jak byly ustalane zasady CB, wlasnie ilosc malpoludow byla problemem dlatego bo wiecej malpoludow = wiecej lagow = wieksza szansa na sync lost.

Z kolei argumentem przeciw bylo to ze arabowie bez malp leza i kwicza kompletnie. No ale z tego co wiem to jednak byla ilosc malp na "kilka" zmieniona jakis czas temu, tak mysle przynajmniej. Tak wiec zedytuje temat tutaj na forum na poprawne ustawienie.

Wiecej poczytaj na temat tutaj: http://forum.original-war.net/viewtopic ... 5&start=15
Image
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Re: CB - ilość małpoludów - problem

Post by Radzio »

Słuchaj, a może ponownie to przedyskutować, co?

Bo w sumie w patchu są już zasady ze średnią ilością map, a jakoś lagów ani synców nie było, a się porządnie z Gothem testowało.
User avatar
YuriStriatov
Site Administrator
Site Administrator
Cuba
Posts: 1395
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:02 am
Contact:

Re: CB - ilość małpoludów - problem

Post by YuriStriatov »

No jak najbardziej mozna, z tego co wiem to problem z lagiem byl w czasach hardcore hg rushu co to w 10 minucie ci zapieprzalo tak srednio 10 hg od kazdego gracza w srodek mapy (czyli 20+ na calej mapie) i cala mapa lagowala jeszcze bardziej niz wczesniej.

Wiec albo trzeba stress test walnac albo popytac sie graczy. Jak bedzie ze nie ma to wiekszej roznicy to nie ma problemu, mozna malpy na srednia zmienic z powrotem.
Image
User avatar
DrShadowrun
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 145
Joined: Thu Mar 25, 2010 9:52 pm

Re: CB - ilość małpoludów - problem

Post by DrShadowrun »

A czy ewentualna zmiana w patchu ze średniej ilości na małą byłaby problemem? Dziś chcąc sprawdzić ile małp jest do 10 minuty przy średniej ilości zauważyłem coś ciekawego. W pierwszej grze ok. 6 minuty na pozycji "dół środek" było słychać głos teleportowania (byłem wtedy na lewym dolnym). Jedna z małpek musiała za wysoko zawędrować i ją cofnęło. Jednak w tym samym momencie padła synchronizacja. Potem, przy którejś z kolei grze też chciałem sprawdzić czy czegoś podobnego nie będzie. Zagoniłem małpę do góry, przerzuciło i nic. Potem spróbowałem żołnierzem, wyjście z bazy, cofnięcie do tyłu i oczekiwanie na jednego z graczy.

Nie mam pewności czy to przez liczbę małp (chociaż często grając CB słyszałem takie cofnięcia, samemu mi się to zdarzało jednak przy ustawionej liczbie kilku małp niczego takiego nie było). Być może to zbieg okoliczności. Ale czy testując nowego patcha sprawdzaliście takie sytuacje?
Anarchy
Site Moderator
Chad
Posts: 1223
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am

Re: CB - ilość małpoludów - problem

Post by Anarchy »

Zacznijmy od tego, że Arab i tak nie ma szans na CB (chyba, że rushne zaraz po 10 minucie), a dodatkowa ilość małp i tak tego nie zmieni. A mnie osobiście one wkurwiają, jak chce postawić gdzieś budynek, a małpa se tam stoi. Potem baza wychodzi taka, że ledwo komorą się da wjechać..
User avatar
Lesio
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 425
Joined: Wed Apr 12, 2006 2:47 pm
Location: Zielona Góra
Contact:

Re: CB - ilość małpoludów - problem

Post by Lesio »

Z tego co ja pamiętam podczas ustalania zasada CB doszliśmy do wniosku, że małpoludów będzie kilka. Zresztą gram na takich ustawieniach już od początku CB.
Image
Image
Najlepszym lekarstwem na wszystkie dolegliwości jest zwykła woda. Dwie krople na szklankę wódki i wszystko przejdzie...
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Re: CB - ilość małpoludów - problem

Post by Radzio »

No to idzie zmiana do patch'a.
DrShadowrun wrote:Jedna z małpek musiała za wysoko zawędrować i ją cofnęło. Jednak w tym samym momencie padła synchronizacja..
Kod na BuildUp też został przepisany.
User avatar
Witcher
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 526
Joined: Tue Dec 08, 2009 12:33 pm
Location: Far Far Away. Zamość.
Contact:

Re: CB - ilość małpoludów - problem

Post by Witcher »

Szczerze mówiąc to gram ze średnią ilością małpiszonów, bo gram ruskiem i często kampie, a do tego małpy się przydają(12 szybkosci, szybko zbiera skrzynie w bazie:D). I jak tak gram to ani razu nie miałem przez to synchry, ani lagów NAWET JAK ŚCIĄGAŁEM COŚ Z RAPIDA:D (a praktycznie cały czas ściągam xd) Wg mnie średnia ilość małp jest dobra bo jak Yuri_S napisał bez małp araby kwiczą i płaczą chociaż i tak arabami oprócz Leszcza nikt na cb nie gra :D
Image
___
Jeżeli chcesz pograć pisz na GG.
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 999
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: CB - ilość małpoludów - problem

Post by Nitek »

3 małpy to taka optymalna ilość. AM zazwyczaj nie potrzebuje małp, ale znam kilka osób (m.in. Antek i Shadow) co grają z małpami i 3 małpy im wystarczają. Jak gram rusem 3v3 to małp w ogóle nie używam, a przy 2v2 i 1v1 3 małpy spokojnie wystarczają.
Post Reply