Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11

Wszystko o graniu w OW w sieci.
Antonio
Site Moderator
Posts: 539
Joined: Mon May 17, 2010 6:29 pm

Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11

Post by Antonio »

WSZYSTKIE OPCJE WIĄŻĄ SIĘ Z UKRYCIEM BAZY

Ankieta ma na celu okreslenie najlepszej wersji buildupu, ktory jak wiecie, lub nie, zostal juz wprowadzony, mozna go testowac na patchu 1.11.0.00.18 RC3. Opisze po krotce opcje ankiety, bo moga byc niejasne. Wszystkie opcje to buildup blokujacy widocznosc wrogiej bazy, przez co nie mozna nic w niej zrobic, za to mozna zginac, lub blokada wejscia na teren wroga.

Opcja pierwsza - Wejscie do bazy wroga nie skutkuje niczym. Nie zobaczymy co ma wrog, nie wiemy gdzie ma jednostki, a mozna nas tam zabic.

-Wady: mozliwosc opracowania wykrycia materializacji wczesnie, przez co widoczne skrzynie na tle bazy wroga mozna zabrac, jezeli nie zostaly pozbierane; mozliwosc przebicia sie tuz przed buildupem na tylna czesc bazy wroga, zanim wysle ludzi do obrony przed atakiem w 10 minucie. Po odkryciu terenu jednostki rozpoczna atak rowno w 10.00 od zaplecza.
-Zalety: klasyczny buildup jak sprzed 2005 roku; wjezdzajace jednostki wroga latwo zablokowac bo brna na slepo.

Opcja druga - wejscie do wroga skutkuje utrata jednostki z mapy na okres 45 sekund, po czym respawn tej samej jednostki (tak jak nowy czlowiek), w okolicach skladu.

-Wady: jednostka zraniona na srodku, moze uciec do bazy wroga, przez co jest nie do zabicia, gdyz zniknie i wroci do bazy. Ratunek jednostki kosztem 45 sekund. Ponadto przypadkowe wyslanie komory na pozycje skutkuje jej utrata na ten sam okres czasu, wiec trzeba uwazac. Ponadto jezeli nie mamy skladu przed koncem bt, a wejdziemy wszystkimi ludzmi na pozycje wroga, przegrywamy; czas potrzebny do przejscia mapy po przekatnej od skladu do skladu to okolo 30 sekund dla speed 12 i 45 sekund dla speed 8, wiec komora wrocilaby szybciej na kolach, niz wjezdzajac do wroga.
-Zalety: nikt nie wejdzie ani nie wjedzie nam do bazy, nie tracimy ani nie ryzykujemy smierci jednostki, ktora wchodzi na teren wroga.

Opcja trzecia - smierc/destrukcja jednostki ktora wtargnela na obszar wroga.

-Wady: praktycznie gorsze lub niemozliwe szanse wygranej po przypadkowym wyslaniu jednostek przed koncem buildupu, strata doswiadczenia dla wroga, ktory normalnie musialby nam zniszczyc te jednostki.
-Zalety: kto jest pazerny ten ma przesrane, inaczej tego nie umiem opisac.



Powrotu do starego bt nie bedzie. Teraz jest wieksze pole do popisu w postaci taktyk, rosjanie moga zajac wczesniej syberyt, arabowie rozstawic miny, a amerykanie jak zreszta wszyscy zbierac skrzynie ze srodka, co daje nam wiadomo co.

Osobiscie uwazam ze opcja pierwsza lub druga jest najlepsza. Wg opcji pierwszej mozna krasc surowce z gleby z pozycji wroga, nie bylo to zlamanie zasad za czasow starego cw, wiec tutaj mozna rowniez uznac podobna zasade. Ze skladu nie da sie nic wyjac, wiec wg mnie jest ok, za to mozliwosc wbicia sie na tyl bazy np w 9:50 i atak arabskimi poduszkowcami lub minami od tylu przemawia za druga opcja. Ale z kolei, kiedy bijemy jednostki wroga w poblizu naszej bazy, np komore, ta moze wjechac na teren bazy oraz zostac ocalona za cene 45 sekund. Czekam wiec na wasze opinie.

Edit: W opcji pierwszej wejscie na teren wroga nie odkrywa terenu, wiec chodzimy po "czarnym". W 1.11 RC3 jest teraz opcja druga.
Last edited by Antonio on Tue Apr 26, 2011 5:10 pm, edited 2 times in total.
...
User avatar
Ghost
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 269
Joined: Wed Nov 25, 2009 12:42 pm

Re: Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11

Post by Ghost »

Mnie najbardziej przekonał bulit z niewidzialnością. Jestem za opcją pierwszą.
DrCzurak
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 274
Joined: Sat Jun 05, 2010 9:58 pm

Re: Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11

Post by DrCzurak »

Tak, opcja numer jeden najbardziej mi się podoba :)
" Przetrwa tylko ten, o nerwach stalowych "
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Re: Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11

Post by Radzio »

ZDANIEM EKSPERTA:
Opcja numer 1. ma największą wydajność.
User avatar
tomek795
Soldier level 5
Soldier level 5
Poland
Posts: 203
Joined: Fri Dec 17, 2010 5:58 pm

Re: Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11

Post by tomek795 »

Antonio wrote: Opcja pierwsza:
-Wady: mozliwosc opracowania wykrycia materializacji wczesnie, przez co widoczne skrzynie na tle bazy wroga mozna zabrac, jezeli nie zostaly pozbierane; mozliwosc przebicia sie tuz przed buildupem na tylna czesc bazy wroga, zanim wysle ludzi do obrony przed atakiem w 10 minucie. Po odkryciu terenu jednostki rozpoczna atak rowno w 10.00 od zaplecza.

Coś czuje ,że dużo osób by to wykorzystało dlatego wybieram opcje 2.
Antonio
Site Moderator
Posts: 539
Joined: Mon May 17, 2010 6:29 pm

Re: Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11

Post by Antonio »

Wez pod uwage to, ze na czas przechodzenia przez baze wrog nie widzi gdzie idzie, takze taktyka mega ryzykowna. Oczywiscie raz bede musial tak zagrac, zeby sprawdzic, ale imo jak ktos ma koszary przy laboratorium to zdazy zmienic wszystko. Chyba ze to jest kwestia kamikadze, gdzie przegrywaja obaj gracze przy np 2v2, i zostaje 1v1 + niedobitki.
...
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11

Post by Serpent »

No dobra niech mi ktoś wytłumaczy:
- Ja wbiłem kolesiowi poduchami do środka bazy i użyłem autodestrukcji, czy to nie zrani jego jednostek?
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Gothuk
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 985
Joined: Tue Sep 04, 2007 6:10 pm
Location: Poland, Warsaw
Contact:

Re: Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11

Post by Gothuk »

Serpent wrote:No dobra niech mi ktoś wytłumaczy:
- Ja wbiłem kolesiowi poduchami do środka bazy i użyłem autodestrukcji, czy to nie zrani jego jednostek?
Zrani, tak samo jak rakiety strzelajace w dane miejsce.
Mam wrażenie, że lasery podwójne również mogą działać.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11

Post by Serpent »

Więc ta opcja również ma luki. Obstawiam więc opcje 2.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Ghost
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 269
Joined: Wed Nov 25, 2009 12:42 pm

Re: Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11

Post by Ghost »

Gothuk wrote:
Serpent wrote:No dobra niech mi ktoś wytłumaczy:
- Ja wbiłem kolesiowi poduchami do środka bazy i użyłem autodestrukcji, czy to nie zrani jego jednostek?
Zrani, tak samo jak rakiety strzelajace w dane miejsce.
Mam wrażenie, że lasery podwójne również mogą działać.
Jest więc powód, by ich używać, oraz nauczyć się przed nimi bronić. Nie wiem jak wy, ale ja tu widzę zaletę :amsniper:
User avatar
pomek
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 656
Joined: Mon May 03, 2010 9:05 pm

Re: Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11

Post by pomek »

Opcja nr 1. Niech obecne 'bydlo' pozna smak gry z 2005 roku. Tyle w temacie.

PS: Jesli Cie urazilem, zrobilem to celowo, bo Cie nie lubie :)
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11

Post by Serpent »

No tak ale co z auto... 3 poduchy wbijające w 4 minucie to lekkie przegięcie.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11

Post by Antitheus »

Jestem za opcją nr 1. To, że ostrzeliwujemy rakietami nie oznacza, że wróg nie może wyjechać i ich łatwo zgasić.

Btw, jak nie widzimy jednostek czy gdy podjedzie się blisko pojazd/jednostka [nasza] rozpocznie autoatak na jednostkę niewidoczną?
User avatar
Gothuk
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 985
Joined: Tue Sep 04, 2007 6:10 pm
Location: Poland, Warsaw
Contact:

Re: Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11

Post by Gothuk »

W polu bt nie widzisz wroga i nie masz zadnej mozliwosci zaatakowania go zwykla bronia, jedynie bronie typu "atak miejsca" jak rakiety, bomby syberytowe, bomba latajaca, bazooka, mozdzierz maja taka mozliwosc.
User avatar
Szulce
Soldier level 6
Soldier level 6
Poland
Posts: 469
Joined: Wed Apr 28, 2010 9:53 am

Re: Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11

Post by Szulce »

Zdecydowanie opcja pierwsza. Teoretycznie podobna do opcji trzeciej, ale pierwsza nic nie daje. W trzeciej, jak się domyślam, można zobaczyć bazę wroga?
Image
Locked