Nowy tryb gry w OW - Survival

Wszystko o graniu w OW w sieci.

Czy chcialbys ten tryb w nowym oficijalnym patchu?

Tak
13
87%
Nie
2
13%
Tak, ale nalezaloby zmienic... (opisz w poscie)
0
No votes
 
Total votes: 15

Antonio
Site Moderator
Posts: 539
Joined: Mon May 17, 2010 6:29 pm

Nowy tryb gry w OW - Survival

Post by Antonio »

Juz dawno wpadlem na pomysl, zeby zrobic cos, na wzor innych strategii lub niektorych misji singleplayer'a, dzis udalo sie zrealizowac pierwszego moda z takim trybem.

Do rzeczy. Survival - czyli tryb, ktory bedzie mial 0 zrzutow, za to ilosc poczatkowych surowcow w skladzie bedzie ustalona. Wstepnie powiedzmy takie ilosci:

Code: Select all

 -Bardzo duzo -50 000 skrzyn, 5 000 ropy, 2 500 syberytu
 -Duzo -20 000 skrzyn, 2 000 ropy, 1 000 syberytu
 -Srednio -10 000 skrzyn, 1 000 ropy, 500 syberytu
 -Malo -5 000 skrzyn, 500 ropy, 250 syberytu
lub analogiczne od najwiekszej do najmniejszej.


A teraz o co chodzi. Generalna idea jest taka, ze zamiast bic sie o kazda ilosc skrzyn, walczyc i tracic komory, skupiamy sie tylko na militarnych jednostkach, bez zwracania uwagi na komore. Przegrywa gracz, ktory "wtopi" wiecej jednostek i poprostu zabraknie mu surowcow, lub straci sklad - i tu najlepszy motyw, nalezy glownego skladu bronic za wszelka cene, lub robic wiecej baz zapasowych, bo gdy wybuchnie nam sklad z powiedzmy 15 tysiacami skrzyn, zostanie nam okolo 200-300 ;)

Co jeszcze, zostana wylaczone kopalnie syberytu w bazach, wiec rosjanin gdy straci cenne behemoty lub wtopi spowalniacze, nie zbuduje ich wiecej, chyba, ze pofatyguje sie na srodek po syberyt. IMO tu jest pewien rodzaj balansu, bo Am ani Ar nie musza tak skrupulatnie walczyc o syberyt. Dodam tez, ze powraca pierwotny cel, ktory byl uwieczniony w opisie mapy alien base (ze nalezy walczyc o cenny syberyt na srodku).
Ropa w bazie zostanie tylko jedna, jak na CB, ze wzgledu na to, ze pojazdy musza cos tankowac. Kazdej nacji wystarczy, tymbardziej rosjaninowi, ktory na starcie ma wystarczajaco duzo ropy zeby zasilic elektrownie.

Troszke o wadzie tego - trzeba sie uodpornic na procesorozerne wymagania gry, gdy na mapie jest duzo jednostek, bo gdy nie ma ograniczen, kazda nacja jest w stanie wyprodukowac nawet 20 pojazdow do 10 minuty. Mam nadzieje ze przez to urok i grywalnosc nie prysnie z calego tego trybu.

Mimo wszystko, skoro jest opcja BloodGod, ktora sluzy tylko dla zabawy, to takie cos tymbardziej powinno sie przyjac, zwlaszcza, ze na wolna rozbudowe moze sie calkiem dobrze przysluzyc. Mozna na tym grac wszystkie rodzaje gier, od starego cw poprzez sw, nw, i inne mniej znane rodzaje zasad az do nowego cb.


Ponizej zamisszczam link z modem (za stworzenie moda podziekowanie dla Serpenta), w ktorym tryb jest dostepny. Mod kompatybilny z wersja 1.11 RC3 lub nowsza.

http://antonio.original-war.net/Testy/Survival%20Mod/

Dla niejasnosci - tryb survival wybieramy w oknie gdzie po lewej stronie mamy mape Baze Obcych, a po prawej rodzaje gry (tam gdzie sa opcje druzyn, FFA, czy BloodGod).

W zakladce ustawien mozemy ustalic dowolne zasady, a ilosci surowcow odpowiadaja liscie w tagach kodowania wyzej.

Pisac swoje opinie, osoby chetne do testow prosze o kontakt, najlepiej pisac gdy jestem na IRCu.

Wszelkie ustawienia w miare sugestii moga ulec zmianie. Ankieta ponizej ma mozliwosc zmiany decyzji, termin trwania ankiety do ustalenia, lecz nie krocej niz 2 tygodnie.
...
User avatar
YuriStriatov
Site Administrator
Site Administrator
Cuba
Posts: 1395
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:02 am
Contact:

Re: Nowy tryb gry w OW - Survival

Post by YuriStriatov »

Brzmi niezle. Ja mysle ze nawet mozna by to bylo do CB wbudowac jako drabinke jak sie przyjmie.
Image
Antonio
Site Moderator
Posts: 539
Joined: Mon May 17, 2010 6:29 pm

Re: Nowy tryb gry w OW - Survival

Post by Antonio »

Pierwszy test - przy 5k skrzyn aby zrobic skuteczny nalot masowka hg, nalezy zbudowac ich bardzo duzo, lub oszczedzac. W przypadku zmasowanej ilosci pozniej brakuje ropy, przez co nalezy siegnac po inne rodzaje paliw. Wg mnie moznaby jeszcze zmniejszyc ilosc paliwa, wtedy rus gnalby do ele na syb, amerykanie podobnie mogliby sie ratowac. Wtedy solarne jednostki mialyby sens, bo jezeli nie, to pozostaje kampienie i czekanie na paliwo. W przypadku rosji, to jeszcze jest inna kwestia, rosjanin potrafi ocalic duzo surowcow, gdy uszkodzone auta wracaja do bazy, lub ukrasc auta przez hack, wiec ta kwestie pozostawimy bez zmian. Spowalniacze i tak sa przekoksowane.

Co jeszcze moglbym uwzglednic, bo jeszcze jest opcja "chamskiego" remisu, gdy obie nacje straca surowce, a beda mialy full defensywe, typu obie strony koszary po 5 ludzi + 4 wieze. Wtedy atak na baze samymi ludzmi to samobojstwo. Na to nie mam pomyslu, pozostaje opcja "surrender" lub "blitzkrieg".

Edit:
Sposobem na kampienie, jest wlaczenie bomby syberytowej po uplywie 1 godziny. Wtedy. ten gracz, ktory szybciej zacznie badac i produkowac oraz ma lepiej wyszkolonych ludzi w ataku, ma wieksze szanse na wybudowanie bomby przed wrogiem.
...
User avatar
Marcinszabla
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 443
Joined: Tue Aug 17, 2010 3:15 pm
Location: Zamojszczyzna

Re: Nowy tryb gry w OW - Survival

Post by Marcinszabla »

Myślę , że można się pobawić.Głosuje za.
Jego Wysokość: z Bożej łaski Cesarz trolli youtubowych, Król trolli forumowych, Wielki Książę n00bów OWowych oraz wierny, a jakże pokorny uczeń WIELKIEGO PANA I WŁADCY BLACKMENA I CREATIVA W JEDNEJ OSOBIE, MarcinSzabla I !
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Nowy tryb gry w OW - Survival

Post by Serpent »

Jak dla mnie granie na tym trybie w zasady CB, CW to bezsens // za duże lagi jak na patch 1.11

Co do samego moda, to tryb nie współgra z zakładką "zasady", dlatego też zalecam grę na wyłączonych zasadach.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
DrShadowrun
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 145
Joined: Thu Mar 25, 2010 9:52 pm

Re: Nowy tryb gry w OW - Survival

Post by DrShadowrun »

Antonio wrote:Co jeszcze moglbym uwzglednic, bo jeszcze jest opcja "chamskiego" remisu, gdy obie nacje straca surowce, a beda mialy full defensywe, typu obie strony koszary po 5 ludzi + 4 wieze. Wtedy atak na baze samymi ludzmi to samobojstwo. Na to nie mam pomyslu, pozostaje opcja "surrender" lub "blitzkrieg".
Zwycięzcą w takim przypadku byłby ten, który zadał najwięcej strat dla wroga. Wykres "Wrogowie" w statystykach końcowych.

Brzmi fajne, choć sama gra na przetrwanie przypomina mi granie minimala Gwrkszz'a gdy gra się już rozkręciła ;-)
Antonio
Site Moderator
Posts: 539
Joined: Mon May 17, 2010 6:29 pm

Re: Nowy tryb gry w OW - Survival

Post by Antonio »

A mi nie. W sumie gralem to z Adrim dzisiaj kilka razy. Ropy jest za duzo, trzeba zmniejszyc ilosc ropy. Oraz surowce, 50k skrzyn jest stanowczo za duzo. Wg mnie progi trzebaby zmienic na najnizszy 2500 a najwyzszy 10k, max 20k skrzyn. Ropy i sybu 1/4 z ilosci skrzyn, z tym ze ropa jest "odnawialna".

Jest jeszcze jakas tam opcja, aby zmienic ograniczenia, typu wieze/koszary. W zasadzie to trzebaby na to ustalic calkiem nowe zasady, bo jakos tak dziwnie sie gra na ustawieniach cb. Niby tak samo, ale na cb 12HG to juz jakos inaczej sie gra. Na CW mozna zamknac licznik do 15 kompowych hg + manuale.
...
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Nowy tryb gry w OW - Survival

Post by Antitheus »

Też miałem kiedyś taki pomysł. Tj znacząco różny ale sprowadza się do podobnej rzeczy. Jestem jak najbardziej "za".
Antonio
Site Moderator
Posts: 539
Joined: Mon May 17, 2010 6:29 pm

Re: Nowy tryb gry w OW - Survival

Post by Antonio »

Opisz roznice, bycmoze uwzglednie to w kolejnym wydaniu.

PS. Opcja bomby syberytowej wchodzi po rowno godzinie (wreszcie ta opcja sie przyda). Ropy i syberytu na start bedzie 1/10 z ilosci skrzyn. Ponadto zmniejszone zostana zasoby poczatkowe, do:

1000 / 100 / 100
2000 / 200 / 200
5000 / 500 / 500
10000 / 1000 / 1000

Wybudowanie bazy oraz 3-5 hg pobiera 700 skrzyn, wiec przy 1k skrzyn trzeba byc oszczednym. Ropy wystarczy na 3 pojazdy, bez szybu. Rosjanina to nie dotyczy. Jak ustawi 2x ele na syb, bedzie mial rope, za to mniej spowow lub max 1 behemot.

Dla 2k skrzyn sprawa wyglada troche inaczej, z wstepnych domyslow wynika, ze ropa skonczy sie najszybciej, totez wtedy trzeba bedzie siegnac po inne zrodlo zasilania.

Ustawienie na 5k i 10k skrzyn ma to do siebie ze kazda nacja jest w stanie wytworzyc limit jednostek idacy w parze z badaniami (15 komp/15 zdalnych).
...
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Nowy tryb gry w OW - Survival

Post by Serpent »

Surki:

Code: Select all

1000 / 100 / 100
2000 / 200 / 200
5000 / 500 / 500
10000 / 1000 / 1000
25000 / 2500 / 2500
100000 / 5000 / 5000
LINK:
http://www.speedyshare.com/files/28352861/am.rar
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Antonio
Site Moderator
Posts: 539
Joined: Mon May 17, 2010 6:29 pm

Re: Nowy tryb gry w OW - Survival

Post by Antonio »

...
User avatar
Witcher
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 526
Joined: Tue Dec 08, 2009 12:33 pm
Location: Far Far Away. Zamość.
Contact:

Re: Nowy tryb gry w OW - Survival

Post by Witcher »

Dobre. ;) Można się pobawić z teamami Ar + Rus. Teleport 2 bomb samobieznych pod skład i wygrana w kieszeni. ^^ Jestem za. ;]
Image
___
Jeżeli chcesz pograć pisz na GG.
Mart
Soldier level 6
Soldier level 6
Peru
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 6:52 pm

Re: Nowy tryb gry w OW - Survival

Post by Mart »

Całkiem dobry pomysł tylko należało by go gruntownie przetestować i wprowadzić zmiany. Jestem ZA!
Apocalyptic War Episode One Wydany: link

Epizod drugi zostanie wydany kiedy będzie gotowy :)
Antonio
Site Moderator
Posts: 539
Joined: Mon May 17, 2010 6:29 pm

Re: Nowy tryb gry w OW - Survival

Post by Antonio »

Witcher, tryb wspolgra z buildupem NG (czyt. nowej generacji), wiec jezeli juz bedzie takie tp, to po buildupie.

Poza tym, sklad mozna obudowac dookola elektrowniami, czy innymi nieprzejezdnymi rzeczami.
...
Gauny
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 27
Joined: Mon May 02, 2011 10:05 pm
Location: Brno, Morava/Morawy/Moravia
Contact:

Re: Nowy tryb gry w OW - Survival

Post by Gauny »

I do not understand much, it would have wanted an English translation. Even in our forums so many people not understand. Is this some type of "deathmatch"? With plenty of raw material and purely for battle?
Post Reply