Ujednolicenie zasad Nuclear War

Wszystko o graniu w OW w sieci.
Post Reply
Bren
Soldier level 6
Soldier level 6
Indonesia
Posts: 398
Joined: Tue Mar 08, 2011 8:37 am

Ujednolicenie zasad Nuclear War

Post by Bren »

Zasady Nuclear War nie opisują kilku bardzo istotnych dla rozgrywki kwestii. Jeśli nie zostaną one bezpośrednio przed rozgrywką ustalone, stają się one zarzewiem konfliktu między graczami, co niszczy radość z gry.


Konfliktowe, nieopisane kwestie to:
1. Rozmiar własnego terenu (bazy);
2. Przejmowanie pojazdu z zamontowaną bombą syberytową na nieswoim terenie;
3. "Przejmowanie" neutralnego terenu przez budowanie na nim składu - taki teren stanowi poszerzenie własnego terenu (pozdrowienia dla Thorgalla).
4. Przejmowanie budynków i pojazdów graczy całkowicie wykluczonych z rozgrywki.

1. Teren własnej bazy
Jest to kwestia, która tworzy problemy najczęściej. Dwa najpopularniejsze podejścia to:

a) Teren bazy jest dokładnie taki sam, jak określa to linia BT (czasu na rozbudowę).

To podejście jest bardzo proste i intuicyjne, jednak nieco ahistoryczne (inaczej się grało zanim powstało nowe BT), i... nudne - można niemal całkowicie zablokować komuś możliwość wyjścia z bazy po prostu zabudowując ją budynkami tuż poza linią BT. Moja subiektywna opinia zaleca więc podejście:

b) Baza sięga aż do platform - połowa obu platform należy do Ciebie.

Sytuację wyjaśnia obrazek:

https://prnt.sc/jz0vk7

Szara linia oznacza teren neutralny, linia biała - teren gracza białego, a linia żółta - teren gracza żółtego.
Budynki #1 i #5 nie mogą być rozebrane przez żółtego gracza. #2, #3 i #4 - tak:
- #1 jest zbudowany w większości na terenie gracza białego.
- #2 znajduje się w większości u gracza żółtego.
- #3 jest w całości u gracza żółtego.
- #4 znajduje się w większości na terenie neutralnym, ale znacząco wkracza na teren gracza żółtego.
- #5 znajduje się w całości na terenie neutralnym.

Jeśli ktoś wybuduje budynek idealnie między swoim a wrogim terytorium, stosujemy zasadę "kto pierwszy, ten lepszy" - takiego budynku przeciwnik także nie może rozebrać. Niech sam się za to wini. Był zbyt wolny. Przykład to #6:

https://prnt.sc/jz18sx

W ramach wątpliwości - zwracamy się do innego gracza o audyt.

2. Przejmowanie pojazdów z zamontowaną bombą syberytową na nieswoim terenie.

Czasami zdarza się, że pojazd z syberytówką pozostaje przez jakiś czas bez kierowcy - czasem ze względu na nieuwagę właściciela, czasem przez promieniowanie wypalające wnętrzności sterującemu nią mechanikowi. Bardzo logiczną zatem dla postronnego gracza decyzją byłoby się zaopiekowanie się takową bombą, bo jeszcze ktoś ukradnie, i co?
Jak na razie, oficjalne podejście głosi:

http://prntscr.com/jz1hko

Czy warto byłoby nieco zaktualizować te zasady, naginając je trochę jeśli chodzi o samotne, opuszczone bomby, które tylko czekają na przygarnięcie?

3. "Przejmowanie" neutralnego terenu przez budowanie na nim składu.

Nie ma sensu. Czy ktoś tak naprawdę uważa? Meh. #Thorgall

4. Przejmowanie budynków i pojazdów graczy całkowicie wykluczonych z rozgrywki.

Oficjalne zasady nie dotykają tej materii. Jednakowoż, większość znanych mi graczy przyzwala na ten proceder ze względu na to, że bardzo urozmaica on rozgrywkę. Zresztą, martwemu graczowi skład i tak się nie przyda. Po co ma leżeć bezczynnie?



Jaka jest Wasza opinia na temat wyżej wymienionych problemów? Szanownych forumowiczów zapraszam do wyrażenia swoich opinii w komentarzach poniżej!
Last edited by Bren on Mon Jun 25, 2018 11:48 am, edited 1 time in total.
*Matrix* wrote:Nie ma czegos takiego jak mniej niz polowa lub wiecej niz polowa...
Polowa to polowa.
Thorgall
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 13
Joined: Mon Jun 25, 2018 11:08 am

Re: []Ujednolicenie zasad Nuclear War

Post by Thorgall »

Ustosunkuje się tylko do punktu 3, gdyż Bren nie opisał sytuacji, która w przypadku gdy nie można by było przejmować neutralnego terenu pozostawia gracza posiadającego znaczną przewagę nad drugim bez możliwości zwycięstwa. Przykładowo rozgrywka trwa już 30 minut, gracz A stracił główny skład, lecz zostali mu inżynierzy, gracz B który znajdował się po jego lewej stronie wyszedł, stracił skład (nie stracił fabryki i elektrowni), więc teren jego bazy staje się neutralny. Gracz A idzie więc zbudować tam skład i zając fabrykę i elektrownie, później ledwo zdobywa surowce z przetwarzania budynków i zbierania syberytu ze środka, które są mu potrzebne do produkcji bomby, gdy produkcja się kończy przybywa gracz C (któremu został jeden inżynier) i zabudowuje fabrykę składem. W przypadku gdy teren jest neutralny dalej gracz A nie może nic zrobić, żeby odblokować sobie fabrykę przez co gra kończy się remisem, co w tym przypadku jest niedorzeczne.
Last edited by Thorgall on Mon Jun 25, 2018 9:05 pm, edited 1 time in total.
Bren
Soldier level 6
Soldier level 6
Indonesia
Posts: 398
Joined: Tue Mar 08, 2011 8:37 am

Re: []Ujednolicenie zasad Nuclear War

Post by Bren »

Thorgall wrote: Mon Jun 25, 2018 12:04 pm
Ustosunkuje się tylko do punktu 3, gdyż Bren nie opisał sytuacji, która w przypadku gdy nie można by było przejmować neutralnego terenu pozostawia gracza posiadającego znaczną przewagę nad drugim bez możliwości zwycięstwa. Przykładowo rozgrywka trwa już 30 minut, gracz A stracił główny skład, lecz zostali mu inżynierzy, gracza B który znajdował się po jego lewej stronie wyszedł, stracił skład (nie stracił fabryki i elektrowni), więc teren jego bazy staje się neutralny. Gracz A idzie więc zbudować tam skład i zając fabrykę i elektrownie, później ledwo zdobywa surowce z przetwarzania budynków i zbierania syberytu ze środka, które są mu potrzebne do produkcji bomby, gdy produkcja się kończy przybywa gracz C (któremu został jeden inżynier) i zabudowuje fabrykę składem. W przypadku gdy teren jest neutralny dalej gracz A nie może nic zrobić, żeby odblokować sobie fabrykę przez co gra kończy się remisem, co w tym przypadku jest niedorzeczne.
Zabudowywanie fabryk na neutralnym terenie to ważny element rozgrywki. Jeśli gracz buduje na neutralnym terenie, to powinien się liczyć z ryzykiem, że komuś się uda na taki teren dostać i zniszczyć plany nieostrożnego przeciwnika. Łatwo można zapobiec takiej sytuacji należycie zabezpieczając wejście na neutralny teren, lub budując bombę syberytową na wieżyczce.
*Matrix* wrote:Nie ma czegos takiego jak mniej niz polowa lub wiecej niz polowa...
Polowa to polowa.
Thorgall
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 13
Joined: Mon Jun 25, 2018 11:08 am

Re: []Ujednolicenie zasad Nuclear War

Post by Thorgall »

Bren wrote: Mon Jun 25, 2018 12:09 pm
Thorgall wrote: Mon Jun 25, 2018 12:04 pm
Ustosunkuje się tylko do punktu 3, gdyż Bren nie opisał sytuacji, która w przypadku gdy nie można by było przejmować neutralnego terenu pozostawia gracza posiadającego znaczną przewagę nad drugim bez możliwości zwycięstwa. Przykładowo rozgrywka trwa już 30 minut, gracz A stracił główny skład, lecz zostali mu inżynierzy, gracza B który znajdował się po jego lewej stronie wyszedł, stracił skład (nie stracił fabryki i elektrowni), więc teren jego bazy staje się neutralny. Gracz A idzie więc zbudować tam skład i zając fabrykę i elektrownie, później ledwo zdobywa surowce z przetwarzania budynków i zbierania syberytu ze środka, które są mu potrzebne do produkcji bomby, gdy produkcja się kończy przybywa gracz C (któremu został jeden inżynier) i zabudowuje fabrykę składem. W przypadku gdy teren jest neutralny dalej gracz A nie może nic zrobić, żeby odblokować sobie fabrykę przez co gra kończy się remisem, co w tym przypadku jest niedorzeczne.
Zabudowywanie fabryk na neutralnym terenie to ważny element rozgrywki. Jeśli gracz buduje na neutralnym terenie, to powinien się liczyć z ryzykiem, że komuś się uda na taki teren dostać i zniszczyć plany nieostrożnego przeciwnika. Łatwo można zapobiec takiej sytuacji należycie zabezpieczając wejście na neutralny teren, lub budując bombę syberytową na wieżyczce.
Nie zawsze jednak znajdziemy surowce potrzebne na naszą zabudowę nawet najbardziej oszczędzając i tak musimy wydać z 80 skrzyń. Po za tym, dlaczego niby przejmowanie terenu miałoby być złe skoro daje tylko możliwość rozbierania budynków wroga, reszta pozostaje bez zmian, a za to rozstrzyga tak kuriozalne sytuacje.
Edit:
Do zasad można dodać, które części mapy można przejmować np. wszystkie pozycje, gdy nie ma na nich gracza, albo są puste, a środka nie, ponieważ każda ze stron ma do niego teoretycznie prawo.
Last edited by Thorgall on Mon Jun 25, 2018 12:25 pm, edited 4 times in total.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Ujednolicenie zasad Nuclear War

Post by Serpent »

Jałowa dyskusja dwóch panów powyżej, już kiedyś był o tym temat. Trzeba do tego podejść od innej strony.

Mapa Baza Obcych nie nadaje się do gry NW, zasady te zostały wymyślone lata temu w epoce gdy grało się tylko na jednej mapie. Jej rozmiary są zbyt małe a pozycje niezbalansowane (gracze zajmujący pozycje góra środek/dół środek są niszczeni jedną rakietą, bez względu jak zbudują sobie bazę).

Jest kilka rozwiązań tego problemu ale to zależy co chcecie osiągnąć:
1. Gra wyłącznie na bombę, bez możliwości wjazdu do bazy wroga
2. Gra wyłącznie na bombę ale można wbić do bazy wroga
3. Gra z włączoną bombą ale dozwolone są też inne rodzaje agresji

Punkt 1. można osiągnąć poprzez stworzenie nowej mapy multiplayer wyłącznie pod ten tryb. Wówczas pozycje będą jednakowe dla każdego gracza i wbicie do bazy wroga nie będzie możliwe.

Punkt 2. moim zdaniem najgorsza możliwość, dlaczego? Bo wystarczy się obudować (przykład ściana labów na AB). Poza tym łatwo zablokować przeciwnika. A tworzenie sztucznych granic baz nic nie da bo każdy i tak to ignoruje.

Punkt 3. warto rozważyć tą opcję. Gramy na bombę, do 20 minuty BT ale po upływie tego czasu przeciwnik może cię zaatakować.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Thorgall
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 13
Joined: Mon Jun 25, 2018 11:08 am

Re: Ujednolicenie zasad Nuclear War

Post by Thorgall »

Serpent wrote: Mon Jun 25, 2018 12:25 pm Jałowa dyskusja dwóch panów powyżej, już kiedyś był o tym temat. Trzeba do tego podejść od innej strony.

Mapa Baza Obcych nie nadaje się do gry NW, zasady te zostały wymyślone lata temu w epoce gdy grało się tylko na jednej mapie. Jej rozmiary są zbyt małe a pozycje niezbalansowane (gracze zajmujący pozycje góra środek/dół środek są niszczeni jedną rakietą, bez względu jak zbudują sobie bazę).

Jest kilka rozwiązań tego problemu ale to zależy co chcecie osiągnąć:
1. Gra wyłącznie na bombę, bez możliwości wjazdu do bazy wroga
2. Gra wyłącznie na bombę ale można wbić do bazy wroga
3. Gra z włączoną bombą ale dozwolone są też inne rodzaje agresji

Punkt 1. można osiągnąć poprzez stworzenie nowej mapy multiplayer wyłącznie pod ten tryb. Wówczas pozycje będą jednakowe dla każdego gracza i wbicie do bazy wroga nie będzie możliwe.

Punkt 2. moim zdaniem najgorsza możliwość, dlaczego? Bo wystarczy się obudować (przykład ściana labów na AB). Poza tym łatwo zablokować przeciwnika. A tworzenie sztucznych granic baz nic nie da bo każdy i tak to ignoruje.

Punkt 3. warto rozważyć tą opcję. Gramy na bombę, do 20 minuty BT ale po upływie tego czasu przeciwnik może cię zaatakować.
Tak najlepszym sposobem jest płakanie na balans ab, pisanie na temat nowej mapy, a i tak się nikt do tego nie zabierze. Co do punktu drugiego nikt nie ignorowałby zasad gdyby istniały regulacje wyjaśniające te nieścisłości.
Edit:
Po przemyśleniu opcja 3 wydaje się dość interesująca, zważając na to że dodaje to zupełnie nowe możliwości gry i odświeżenie starych zasad.
Last edited by Thorgall on Mon Jun 25, 2018 12:47 pm, edited 1 time in total.
Bren
Soldier level 6
Soldier level 6
Indonesia
Posts: 398
Joined: Tue Mar 08, 2011 8:37 am

Re: Ujednolicenie zasad Nuclear War

Post by Bren »

Serpent wrote: Mon Jun 25, 2018 12:25 pm Jałowa dyskusja dwóch panów powyżej, już kiedyś był o tym temat. Trzeba do tego podejść od innej strony.

Mapa Baza Obcych nie nadaje się do gry NW, zasady te zostały wymyślone lata temu w epoce gdy grało się tylko na jednej mapie. Jej rozmiary są zbyt małe a pozycje niezbalansowane (gracze zajmujący pozycje góra środek/dół środek są niszczeni jedną rakietą, bez względu jak zbudują sobie bazę).

Jest kilka rozwiązań tego problemu ale to zależy co chcecie osiągnąć:
1. Gra wyłącznie na bombę, bez możliwości wjazdu do bazy wroga
2. Gra wyłącznie na bombę ale można wbić do bazy wroga
3. Gra z włączoną bombą ale dozwolone są też inne rodzaje agresji

Punkt 1. można osiągnąć poprzez stworzenie nowej mapy multiplayer wyłącznie pod ten tryb. Wówczas pozycje będą jednakowe dla każdego gracza i wbicie do bazy wroga nie będzie możliwe.

Punkt 2. moim zdaniem najgorsza możliwość, dlaczego? Bo wystarczy się obudować (przykład ściana labów na AB). Poza tym łatwo zablokować przeciwnika. A tworzenie sztucznych granic baz nic nie da bo każdy i tak to ignoruje.

Punkt 3. warto rozważyć tą opcję. Gramy na bombę, do 20 minuty BT ale po upływie tego czasu przeciwnik może cię zaatakować.
Zasady NW zostały napisane właściwie bezpośrednio pod Bazę Obcych, i - jak na razie - tylko ta mapa oferuje możliwość rozgrywki NW nieograniczającej się jedynie do jak najszybszego skonstruowania bomby.

Co chcemy osiągnąć? Nie chcemy tworzyć żadnych nowych zasad, chcemy tylko wyjaśnić parę nieścisłości w już istniejących. Nie chcemy poruszać kwestii niezwiązanych z NW, czy tworzyć nowych zasad, bo to podchodzi pod offtopic.

Co do pozycji środkowych na AB, to można tam bazę wybudować tak, że trzeba będzie więcej niż jednego strzału na zniszczenie takowej - ba, nawet będzie możliwy kontratak. Wystarczy wiedzieć jak :wink:

Oczywiście, miło bym powitał mapę podobną do AB, być może z nieco poszerzonymi pozycjami góra/dół. Problem jest taki, że nie ma nikogo, kto by to zrobił :rucry:
Last edited by Bren on Mon Jun 25, 2018 3:37 pm, edited 1 time in total.
*Matrix* wrote:Nie ma czegos takiego jak mniej niz polowa lub wiecej niz polowa...
Polowa to polowa.
Anarchy
Site Moderator
Chad
Posts: 1223
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am

Re: Ujednolicenie zasad Nuclear War

Post by Anarchy »

Przecież te kwestie zostały już ze sto lat temu ustalone, jedyna kontrowersja to przejmowanie pojazdów poza terenem bazy - ale tu chyba doktryna jednak uznawała, że jest to akceptowalne. Bazy sięgają do połowy platform, dokładnie jak na obrazku (gdzieś tu na stronie był bardzo podobny screen, ale z jakiegoś powodu zniknął z zakładki o zasadach), można zajmować budynki nieaktywnych, poza bazą można budować. Tak się grało, nie pamiętam, żeby w tych kwestiach były jakieś dyskusje większe.

PS Thor mi spamował, żebym się wypowiedział.
PPS czyli Polska Partia Socjalistyczna.
PPPS Serio ktoś jeszcze gra w tę grę?
PPPPS Ale NW to zawsze były jednak najfajniejsze zasady.
User avatar
yamasznikow
Soldier level 3
Soldier level 3
Poland
Posts: 79
Joined: Wed Dec 03, 2014 2:12 pm

Re: Ujednolicenie zasad Nuclear War

Post by yamasznikow »

masakra całe wielkie zamieszanie bo ktoś przegrał (bren)
User avatar
pijanymis
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 358
Joined: Wed Apr 07, 2010 10:54 pm
Location: HAJNÓWKA
Contact:

Re: Ujednolicenie zasad Nuclear War

Post by pijanymis »

Pare lat temu nie było problemów z grą NW budowałeś baze robiłeś bombe jedyne kontrowersje były czy można rozbierać budynki przeciwników -nie nie można.To ze teraz ktoś ma spiny to chyba jedynie przez nieznajomość dawno ustalonych zasad. Pozdrawiam i zachęcam do zapoznania się dokładnie z zasadami.
Post Reply