Page 1 of 1

Rozwiązanie problemu wyrzucenia z gry podczas utraty synchronizacji

Posted: Wed Sep 19, 2018 12:37 pm
by Nefarem
Zapewne każdy kto grał w multi OW miał sytuację że wyskoczył wspaniały napis "Synchronization lost" a cała gra została zakończona.

Jednak w jakimś wstecznym patchu Stucuk dodał pewną zmienną której zmiana wartości spowoduje że nawet jak zostanie utracona synchronizacja, gra nadal pozostanie grywalna i nie zostanie zakończona.

Co należy zrobić?
1. Wejść do folderu z Original War.
2. Znaleźć plik "eset.ini".
3. Otworzyć go i w nim zmienić wartość zmiennej

Code: Select all

 CanSyncLoss=1 
na

Code: Select all

 CanSyncLoss=0 
Dla poprawnego działania po za hostem warto by też inne osoby miały zmienioną tą wartość.
Co teraz gry wyskoczy utrata synchronizacji?

Image

W prawym górnym rogu pojawi się ile razy gra straciła synchronizację.
Czy taka liczba (w tym przypadku 2) jest szkodliwa dla pozostałych uczestników gry?
Nie, gra jest bardziej zdesynchronizowana przy przekroczy 200, wtedy bardzo możliwe że każdy gracz będzie widział co innego.

Re: Rozwiązanie problemu wyrzucenia z gry podczas utraty synchronizacji

Posted: Wed Sep 19, 2018 10:00 pm
by Serpent
Ten parametr dotyczy tylko osoby hostującej. Ustawienie tego parametru u innych graczy nic nie zmieni.

Re: Rozwiązanie problemu wyrzucenia z gry podczas utraty synchronizacji

Posted: Thu Sep 20, 2018 3:50 pm
by Nefarem
Nie koniecznie, bo grałem z Gravitrem on miał ustawiony ten parametr a ja nie i również działało.

Re: Rozwiązanie problemu wyrzucenia z gry podczas utraty synchronizacji

Posted: Thu Sep 20, 2018 5:31 pm
by Szymiew
Nefarem wrote: Wed Sep 19, 2018 12:37 pmwtedy bardzo możliwe że każdy gracz będzie widział co innego.
Najs, czyli to jak granie w OW na haju :D

Re: Rozwiązanie problemu wyrzucenia z gry podczas utraty synchronizacji

Posted: Thu Sep 20, 2018 6:16 pm
by Serpent
Nefarem wrote: Thu Sep 20, 2018 3:50 pm Nie koniecznie, bo grałem z Gravitrem on miał ustawiony ten parametr a ja nie i również działało.
:shock:

Re: Rozwiązanie problemu wyrzucenia z gry podczas utraty synchronizacji

Posted: Thu Sep 20, 2018 9:45 pm
by Gelwe
Szymiew wrote: Thu Sep 20, 2018 5:31 pm
Nefarem wrote: Wed Sep 19, 2018 12:37 pmwtedy bardzo możliwe że każdy gracz będzie widział co innego.
Najs, czyli to jak granie w OW na haju :D
Każdy przynajmniej widzi to co chce widzieć :D

Re: Rozwiązanie problemu wyrzucenia z gry podczas utraty synchronizacji

Posted: Thu Sep 27, 2018 5:10 pm
by Marcinszabla
Hackowanie płyt głównych normalnie. :D Czyli trochę działa u was ?

Re: Rozwiązanie problemu wyrzucenia z gry podczas utraty synchronizacji

Posted: Wed Oct 03, 2018 5:31 pm
by Mari
Czym jest spowodowana utrata synchronizacji?
Czy to niewłaściwe działanie serwera, błędne działanie kodu czy może coś innego?

Re: Rozwiązanie problemu wyrzucenia z gry podczas utraty synchronizacji

Posted: Wed Oct 03, 2018 5:59 pm
by Nefarem
Mari wrote: Wed Oct 03, 2018 5:31 pm Czym jest spowodowana utrata synchronizacji?
Czy to niewłaściwe działanie serwera, błędne działanie kodu czy może coś innego?
Można by w sumie pisać prace magisterskie na ten temat, jednym z pewnych powodów jest złe skryptowanie map (np. użycie funkcji SetSide(unit, your_side), która zmienia stronę jednostki na stronę danego gracza więc każdy będzie widział inny efekt.)

Jednym z w sumie ciekawych powodów który ostatnio Stucuk podsunął jest fog, który może też wywalić grę.
Kolejnym też może być błędne obliczenie obrażeń i zwrócenie wyniku poprawnie każdemu graczowi.

Powodów może być ogrom, jednak jedno jest pewne, na pewno coś jest nie tak z kodem odpowiedzialnym za rozgrywkę wieloosobową.

Mogę jednak zapowiedzieć że po skończeniu SGUI, Stu zamierza wrócić do walki z synchrami w OW.