Arabska kampania - 11 misja

Dział poświęcony projektowi Arabian Campaign

Moderator: ArCamp Developer

User avatar
Xander
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 359
Joined: Sun Jan 05, 2014 10:48 pm

Arabska kampania - 11 misja

Post by Xander »

Witam,

zauważyłem że powstał nowy mod arabski z 14 misjami, więc postanowiłem natychmiast go ściągnąć, bardzo gratuluje za wykonanie (ale niektórymi misjami potrafi wkurzać :D )
dotarłem do misji 11 (dla sprostowania, to ta z Epsilonem).

Problem wygląda następująco:
- Ten Geshler nie daje mi żadnego sygnału (czekałem godzine, w grze ustawiłem najszybszy czas i nic, jednocześnie nie bada w laboratirum żadnych technologi, nie wiem czy powinien tam coś badać przypadkiem)
- Po zniszczeniu Ruskiej bazy (myślałem że to jest może problemem bo ją zostawiłem) przy moim składzie pojawił się Andy Corner, którego zabiłem, myślałem że zaraz gra pójdzie dalej, ale nadal nic. ruskie przestały tylko atakować Geshlera.

Mała pomoc? Proszę.
Creative wrote:Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Image

https://trello.com/b/QkpOj7p7/nefarems-history
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Arabska kampania - 11 misja

Post by Antitheus »

McBenn - 11th mission,
Spoiler: EN description for McBenn
"Arabian betray event" won't launch in Xander's game (even if he triggered the fastest game mode). There's no research triggered in Gensher's lab - although another events seems to be working fine (he mentioned Cornel one). Also, Xander congratulates you the great work :)
Na jakim grasz poziomie trudności? Nie spotkaliśmy się wcześniej z tym błędem. Mamy mało feedbacku odnośnie tej misji, stąd czas aktywacji eventu ucieczki Genshera może być niedopasowany. To jedna z możliwości - w pewnym momencie powinieneś móc zobaczyć dialog "Szafirowy błękit ogarnia osiem księżyców" (8 księżyców = 8 minut do aktywacji eventu). Czyli opcja nr 1 - jesteś zwyczajnie za szybki na swój poziom trudności (mało prawdopodobne, że gra pozwala na ponad godzinny zapas czasu).

Druga to opcja to zwyczajny bug. Polecam zacząć misję od nowa. Oczywiście najpierw poczekałbym na opinię McBenn'a, gdyż to właśnie on zajmuje się tworzeniem kampanii.

Wątek przeniesiony do działu Kampanii Arabskiej.
User avatar
Nicollo
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 37
Joined: Fri Jan 03, 2014 10:36 pm

Re: Arabska kampania - 11 misja

Post by Nicollo »

Też miałem ten błąd i wiem jak go rozwiązać :D
Wszystko dlatego, że atak Rosjan na twoją bazę się blokuje i stoją oni w miejscu na południu od ich bazy. Wystarczy, że zbudujesz jakiś zdalnie sterowany pojazd i tam podjedziesz. Każdy "rozruszany" atak to strata jednego pojazdu, ale kod misji ruszy.

EDIT: Tutaj blokuje się rosyjski atak:
Image
User avatar
Xander
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 359
Joined: Sun Jan 05, 2014 10:48 pm

Re: Arabska kampania - 11 misja

Post by Xander »

@Nicollo
WIelkie dzięki, wszystko ruszyło ;)

@Antitheus
próbowałem na łatwym i średnim przechodzić grę, sądziłem także że to od poziomu jakoś zależy, ale zapomniałem także powiedzieć, że gdy była dodatkowa misja "rozmieść kamery w poszczególnych miejscach" to po rozmieszczeniu ich, misja się nie odznaczyła, ani te kwadraciki w których powinienem rozmieścić nie znikły. także obstawiałbym bóg, ale jak zrobiłem to co Nicollo radził, ruszyło wsio (w tym kwadracie, mimo że zniszczyłem rosyjską bazż stało jakieś wojsko, a ja tam nie zajrzałem <lol>). Może w przyszłości przyda się ta informacja, to ją pisze.

Temat do zamknięcia, wszystkim za pomoc dziękuje ;)
Creative wrote:Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Image

https://trello.com/b/QkpOj7p7/nefarems-history
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Arabska kampania - 11 misja

Post by Antitheus »

McBenn,
The Russian attacks are often somehow blocked in the area marked by Nicollo. It seems, that it's ruining other functions, so the mission will never ends. Nicollo is fixing it by letting his units to be attacked in mentioned area. I can confirm this bug - Russians stall there, but I wasn't aware of the fact, that it can correspond with main mission functions (Xander is telling us it's blocking "hidden camera" quest as well. The areas won't disappear and the quest won't be marked as complete).


Tematu nie warto zamykać - niech służy również do podobnych uwag :)
User avatar
McBenn
ArCamp Developer
Posts: 509
Joined: Tue Sep 04, 2012 4:30 pm

Re: Arabska kampania - 11 misja

Post by McBenn »

The attacking procedure in that mission has always been a nightmare. I've tweaked it a little so it may not be as efficient but it should never stall.

A Russian attack blocks the Cornel event because it doesn't look so good if the Russians kill him :P

//
Procedura ataków w tej misji zawsze była koszmarem. Przerobiłem ją trochę, dlatego może nie być już tak wydajna, lecz nie powinna już blokować gry.

Radzieckie ataki blokują event z Cornelem, gdyż nie wyglądałoby to dobrze, gdyby został zabity przez Rosjan.
XxHellerxX
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 3
Joined: Sat Jul 26, 2014 9:25 pm

Re: Arabska kampania - 11 misja

Post by XxHellerxX »

Witam, piszę, iż mam problem, właśnie z tą misją.
Próbowałem, przejść tą misję na kilka sposobów, posiadam, najnowszy patch i originala, w wersji steamowskiej.
Skrypt z atakiem rosyjskich wojsk, ma problemy trzeba go "rozruszać" i to robię cornel normalnie się pojawia, lecz genshner nie daje znaku życia
próbowałem na różnych prędkościach gry od najwolniejszej do najszybciej próbując wczytać save z tej misji original wyrzucił mi taki oto komunikat
"save game will load, but script mission NOT RUN
Reason:this version of game contains diffrent mission script, incompatible with your saved game"
prosił bym o poradę, jak wybrnąć z tego problemu i jak ruszyć rozgrywkę do przodu.
Wersja moda była pobrana 24,07 bierzącego roku
User avatar
McBenn
ArCamp Developer
Posts: 509
Joined: Tue Sep 04, 2012 4:30 pm

Re: Arabska kampania - 11 misja

Post by McBenn »

Those bloody, lazy Russians :arrazz: What do they do more precisely and how do you "persuade" them to attack?
Ok Cornell appears, that's good. After you have killed him I can see you have to wait 22-24 min for Gensher to take action (at first glance seems like awefully long time but I must have chosen it for a reason).
About you save-load problem: Does it happen when trying to load a save in any mission of the mod or just this one?
XxHellerxX
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 3
Joined: Sat Jul 26, 2014 9:25 pm

Re: Arabska kampania - 11 misja

Post by XxHellerxX »

"rozruszanie" głównie, poprzez wysłanie jednego pojazdu, w sposób nicollo, jaki został wcześniej podany, muszę to powtórzyć 2 razy, za pierwszym razem po zniszczeniu rusza później, się zawiesza ponownie i po wysłaniu drugiego pojazdu, jest okej i skrypt rusza a ruskie zamiast atakować moją bazę zaczynają atakować bazę geshnera ale z tym nie problem i po drugim ataku pojawia się cornel

a co do savu, to tylko w tej misji mi się powtarza, jeśli zapis jest po pojawieniu się cornela, w innych przypadkach nie ma żadnego problemu

próbując przechodzić tą misję kolejny raz zauważyłem iż są momenty iż po pojawieniu się cornela jest problem z założeniem kamer szpiegowskich że nie znikają oznaczenia miejsc jeśli nie zakłada je się w kolejności południowo-wschodnia, południowa, centralna, północna . jeśli robi się to przed cornelem kolejność nie ma znaczenia
User avatar
McBenn
ArCamp Developer
Posts: 509
Joined: Tue Sep 04, 2012 4:30 pm

Re: Arabska kampania - 11 misja

Post by McBenn »

Can anyone do a better translation job than google?
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Arabska kampania - 11 misja

Post by 0dd1 »

XxHellerxX wrote:"rozruszanie" głównie, poprzez wysłanie jednego pojazdu, w sposób nicollo, jaki został wcześniej podany, muszę to powtórzyć 2 razy, za pierwszym razem po zniszczeniu rusza później, się zawiesza ponownie i po wysłaniu drugiego pojazdu, jest okej i skrypt rusza a ruskie zamiast atakować moją bazę zaczynają atakować bazę geshnera ale z tym nie problem i po drugim ataku pojawia się cornel

a co do savu, to tylko w tej misji mi się powtarza, jeśli zapis jest po pojawieniu się cornela, w innych przypadkach nie ma żadnego problemu

próbując przechodzić tą misję kolejny raz zauważyłem iż są momenty iż po pojawieniu się cornela jest problem z założeniem kamer szpiegowskich że nie znikają oznaczenia miejsc jeśli nie zakłada je się w kolejności południowo-wschodnia, południowa, centralna, północna . jeśli robi się to przed cornelem kolejność nie ma znaczenia
"Getting them to attack, mainly by sending one vehicle, the way Nicollo described, I have to repeat twice, the first time the vehicle is destroyed and the attack moves and after a while it stops again and after sending another vehicle it's ok and then Russians start attacking Gensher instead of me and after the second attack Cornel appears.

As for the save, it happens only in this mission, if the save is after Cornell's appearance, in other cases there is no problem.

After playing again, I noticed that after Cornell, there in a problem with planting the cameras as the markings don't dissappear after the camera is in place, if they are put in other order than south-east, south, centre, north. Before Cornell the order doesn't matter."
I have seen the issue of attack for myself(and I did mention it on owsupport) - once the attackers gather and move out of base, the vehs stop after a while to wait for the footmen. When they cath up however, they do not move forward and instead, all the soldiers obsessively try to get, and stay on, one sigle hex while the vehicles are waiting for them to take position. Curiously, the attack works flawlessly if the mission is run in editor and the player side is changed to red. The overall sequence can even be "triggered" and "stuck" few times along the way by alternating between sides 2 and 3.

About the cameras: I haven't seen any siginficance in their order at any time, though sometimes it does take a few attempts for the camera to "count" as placed.
Do it!
User avatar
McBenn
ArCamp Developer
Posts: 509
Joined: Tue Sep 04, 2012 4:30 pm

Re: Arabska kampania - 11 misja

Post by McBenn »

Thx for translation.

I know you've already pointed it out and made some fine suggestions for improvements on OWS. I'll fix this bug and make the enhancements at the same time when the time comes and that is when 15a is done. I'm getting pretty close so I'll just hotfix this for now by disabling humans attacking with the vehicles. Makes the attack weaker but at least the vehicles (almost) never get stucked.

About the save: I have no way to do anything about such. It's stucuks area of expertise, but it sounds odd that it's only in this mission.

Detecting if you have placed a camera is rather tricky. There is no built-in event or anything. Quickly reading through the code I can see one way to make it fail: By giving the engineer a new order within 1/2 second after he has placed the camera. How do you place the cameras?
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Arabska kampania - 11 misja

Post by 0dd1 »

I don't know about XxHellerxX, but I didn't give the engineer any other commands, except placing the camera. Simply click on the camera and then on the tree. It isn't a really a big issue, just that the camera may have to be placed few times over.
Altough, on a closer look, it seems XxHellerxX was right, it does happen more often in later part of the mission.

One more thing: when Gensher looses a turret and his eng rebuilds it as a breastwork, american soldier can come to his base trying to man it.
Do it!
XxHellerxX
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 3
Joined: Sat Jul 26, 2014 9:25 pm

Re: Arabska kampania - 11 misja

Post by XxHellerxX »

i saw problem with camera in moment befor cornel event start after there are no problem with camera but if i dont destroy russian base only defend base from russian atack genshner dont give any infromation if i destroy russian base i have two atacks from russian 3x bazuka on north next genshner event activate max to 5 minut after defend second atack
sorry for my english
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Arabska kampania - 11 misja

Post by 0dd1 »

Przejrzałem kod tej misji i o ile nic mi nie umknęło, wygląda to tak: 20 do 23 minut plus 8 na łatwym, 4 na średnim lub 0 na trudnym poziomie trudności, upływa przed pojawieniem się Cronella. Następne 22 do 24 minut po jego śmierci, Gensher daje sygnał do ostatniego, ośmiominutowego odliczania. Rosjanie nie mają (a przynajmniej nie powinni mieć) żadnego wpływu na to odliczanie.

Rozegrałem tą misje na trudnym poziomie i było tak:
18 min do pojawienia się Cornella - tymczasem były 3(lub może 4)ataki na mnie, 2 ataki bazookami ze wzgórza na Genshera.
W ciągu następnych 17 minut, były 2 "pełne" ataki na genshera, i kolejne 2 oddziały bazook, po czym Gensher zaczął ostatnie odliczanie. Od tego momentu, ruscy siedzieli cicho.
Większość misji grałem na najwyższym tempie gry, więc mogłoby to trwać ponad godzinę, zależnie od poziomu gry i ogólnego tempa, a jeśli Twój opis zgadzałby się z moim, znaczy to że zniszczyłeś czerwonych w połowie misji - więc nic dziwnego że Gensher jeszcze nic nie mówił. Masz pewność że sygnał Genshera zależy od bazy Rosjan? Może wystarczyło dłużej poczekać?

A kamery działają wadliwie kiedy dużo się na mapie dzieje. Kolejność nie jest ważna, po prostu czasem trzeba je zakładać po parę razy.
Do it!
Post Reply