Ar kampania, misja 8

Dział poświęcony projektowi Arabian Campaign

Moderator: ArCamp Developer

Post Reply
User avatar
Night
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 146
Joined: Sat Jun 26, 2010 10:06 am

Ar kampania, misja 8

Post by Night »

Mam tu ogromny problem. Gram na najtrudniejszym poziomie, jest to chyba najtrudniejsza misja w całej grze. Przechodzę jednak całość, zabijam Jashina, zbieram mechanika, prawie nie oddaje skrzyń wrogowi oraz nie tracę ani jednego człowieka, a wszystko to bez save&load. Dochodzi do momentu gdy Burłak daje ostatnią szansę. Poddałem się, sądząc, że to koniec, ale okazuje się, że medalu nie ma bo za wcześniej. No to znów, któryś już raz próbuje, ludzie odchodzą, z takimi siłami już nie ma bata aby się obronić przez masowką czołgów i bazook. Zabijają mi wszystko i przegrałem. Zaglądałem w kod i tam jest, że nie atakują Heike w pewnym momencie, jednak mi jak najbardziej to robią.

Budowałem co prawda w innych miejsach niż główna baza, ale rozebrałem tamto i wróciłem Heike. Nadal atakowali i zabijali, mimo, że została tylko ona.

Jak tą mapę przejść?
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Ar kampania, misja 8

Post by Antitheus »

Musisz wytrzymać do momentu, gdy włączy się cutscenka, gdzie Ruscy przypuszczają ostatni atak. Wybronić się idzie głównie poprzez zabawy minami (wysadzasz czołgi) a drugą drużyną minujesz południową drogę (najlepiej przy krańcu) i wysadzasz Ruskie posiłki. Zawsze możesz też dać Feedback McBennowi, że misja jest za ciężka i zaproponować jakieś usprawnienie (sam przechodziłem to na max średnim poziomie - i nawet tam przez jej większość mam spore kłopoty, choć znam ją kompletnie na pamięć).
Btw. temat przeniesiony do działu kampanii.
User avatar
Night
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 146
Joined: Sat Jun 26, 2010 10:06 am

Re: Ar kampania, misja 8

Post by Night »

Drużyną ;D, zostaje 6 czy 7 osób, nie pamiętam już, więc nie ma czego nawet dzielić. Bez min to bym nawet polowy nie przeszedl :D, ale to już chyba za mało jest. Popróbuje jeszcze, teraz przynajmniej wiem do kiedy musze wytrzymać. Z tą południową stroną to jest taki problem, że raz przyjdą od ściany, a innym razem od środka, a czasem nawet niemal od przodu, więc ruletka zgaddywać gdzie miny dać.

Jak sobie spróbowałem na easy to wylaczyłem po 5 minutach minutach, prawie nic się nie dzieje, po chwili wszystkie badania prawie, ludzi chyba z 20 ma się i małpoludy, skrzyń full na start, a i tak nie ma na co wydawać niemalże. A jak już atakują to max 2 bazooki z lekarzem, oraz średni czołg, potem do tego 1 ciężki.
Na najtrudniejszym tylko 10 ludków i ledwie co skrzyń, trzeba redukować budynki i nieprzydatne pojazdy, żeby zdażyć coś zbudować już na pierwszy atak, który jest już atakiem 3/4 bazookarzy i obstawy, albo/i 4 ciężkich czołgów.

Ciekaw jestem czy ktokolwiek przeszedł do na hardzie :D. Aż filmik chyba zrobie.
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Ar kampania, misja 8

Post by 0dd1 »

Min nie warto używać na ludzi, bo jak sam zauważyłeś ciężko dobrze trafić. Z tego co pamiętam (to było już spory czas temu), grając na trudnym, użyłem min do oczyszczenia części drzew i dzięki temu zbierałem skrzynie komorą, z czego robiłem poduszkowce do atakowania nadchodzących ludzi - głownie samozniszczeniem. To jest dość efektywna metoda. Osobiście uważam że poziom jest w sam raz - cholernie trudny, ale do przejścia.
Do it!
User avatar
Night
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 146
Joined: Sat Jun 26, 2010 10:06 am

Re: Ar kampania, misja 8

Post by Night »

Jeśli mam tych ludzi troche, to po dwie rozstawiam w trzech miejscach z ktorych nadchodzą, a jak slyszę, że czołgi jadą, co sprawdzam co jakiś czas to jedną czy dwie miny canceluje i stawiam na drodze. Miny na ludzi znacząco ułatwiają sprawę, ale najlepsze i tak są miotacze ognia.

Z komorą to oczywiście, że tak zrobione, bo inaczej to by się nie dało, ale marnowanie skrzyń na poduszkowce jest całkowicie nie efektywne, wole za to zrobić trzy albo nawet cztery miotacze ognia i jadę, a jak któryś mi padnie niechcący to mam na odbudowę. Za resztę buduje wieżyczki, szczególnie na czołgi i trochę gatlinga w środku, żeby bazooki miały się na czym skupiać póki nie wsiądę do pojazdów.

Niestety, nagrać nie nagram, bo z progsem nie daje rady grać.
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Ar kampania, misja 8

Post by 0dd1 »

Jakoś zawsze unikałem miotaczy przez ich krótki zasięg. Z tymi poduszkowcami głównie chodzi o to żeby rozwalić ludzi (albo tylko ranić żeby uciekli) zanim w ogóle zbliżą się do bazy. A zamiast tego 5-6 min postawionych na drodze całkowicie niszczy czołgi (można wyskoczyć ludźmi jeśli jeden zostanie), więc nie ma potrzeby budować wieżyczek, ani na tych ani na tamtych. I stąd pewnie skrzynie do zmarnowania na poduszkowce.
Do it!
User avatar
Night
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 146
Joined: Sat Jun 26, 2010 10:06 am

Re: Ar kampania, misja 8

Post by Night »

Poszło. Przeszedłem :D. Zdaje się, że poprzednio wynikł jakiś błąd i ten masowy atak ostatni poszedł bez cut scenki, ale głowy nie dam.

Miotacze przeciw samym ludziom to full wypas. Kilka machnięć i grupki nie ma, ale trzeba uważać, bo bazooki szybko rozwalają, gdy jednak ruskie wyjdą z lasu bardziej na otwartą przestrzeń to nawet nie są wstanie bazookami zaatakować, muszą się wycofać, a ja ich wtedy pale. A jak siedzą jeszcze w lesie to miny na nich czekają. Szczególnie medycy obrywają i jest prościej.

A same czołgi to prosta sprawa, jedna mina rozwala dwa czołgi (cały czas teraz operowałem jedną miną w tym miejscu), pozostałe wieżyczkami doprawiam i po problemie. A co ważne, mam "zablokowaną" bazę, tj. jadące czołgi będą atakować wieżyczki, nawet jak nikogo tam nie ma. A zdarzały się skoordynowane ataki i bazookarzy i czołgów, więc świetnie mi to dawało czas.

Natomiast można troszkę przetrzebić bazookarzy jak się rozwawali okopy w południowej bazie, wtedy przy pojawianiu, zawsze jeden czy dwaj podejdą, a stojąc na górce jest przewaga. Nie próbowałem, bo mi się nie chciało, ale jeszcze lepiej by było, postawić tam dwa baraki na szybko i wszystko co się pojawia na miejscu rozwalać (miny + ostrzał). Z daleka nie będą walić, bo będą za blisko, a baza główna bezpieczna. Jeszcze tak którego dnia spróbuje. Wtedy nawet od południa może by się dało rozwalić tą ruską bazę, próbowałem raz zniszczyć na górze najbliższą wieżyczkę, to na ostatnie hp, przyszło tyle małp i inzynierów, że zaraz całość naprawili, no ale może od południa byłoby łatwiej.

////Edit

Jeszcze jedno, tylko ranić nie warto, bo potem uciekają i wracają z nową grupą, więc wiecej do zniszczenia, a tym samym trudniej. Zawsze staram się dobijać.
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Ar kampania, misja 8

Post by 0dd1 »

Brzmi fajnie. Może sam tak kiedyś spróbuję. Aby zniszczyć tą ruską bazę musiałbyś zabić wszystkich inżynierów na raz - to da się zrobić podbiegając do wieżyczki, najlepiej tego ciężkiego działa najbliżej twojej bazy, żeby ustawić miny wokół niej. Potem w dowolnym momencie atakujesz to działo i zabijasz wszystkich którzy podejdą. Gdybyś jeszcze w tym momencie zablokował drogę tak jak mówisz, do czego potrzeba kilku ludzi bo ruskie się szybko respią i w końcu mogą zniszczyć te koszary, to musiałbyś najwięcej połową ludzi poradzić sobie z pojazdami i wieżyczkami. Raczej nie ma co próbować.

Raz tylko udało mi się zniszczyć tą bazę po prostu wbiegając ludźmi (żołnierze i 2 medyków) do środka, od góry trzymając się lewej strony gdzie są tylko działa i wąskie na jeden hex przejście za fabryką. Od środka można sobie z nimi poradzić, musiałem zostawić tylko jednego człowieka w bazie żeby odeprzeć atak ludzi w międzyczasie.
Do it!
User avatar
McBenn
ArCamp Developer
Posts: 509
Joined: Tue Sep 04, 2012 4:30 pm

Re: Ar kampania, misja 8

Post by McBenn »

Staggering through the conversation with google translate I hear something about the final cutscene not triggering properly?

And please do tell if some missions are too hard or easy. Using myself as tester is not always representative :P
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Ar kampania, misja 8

Post by 0dd1 »

He didn't know how long is the mission on first playthrough and that created a bit of confusion. Could be that the final cuscene didn't trigger, but he may have been simply destroyed before that time. I find the difficulty just right, Night questioned wheather it can be done at all, but then managed through it just fine so it's probably all right. The rest is just a digression about tactics for the mission.
Do it!
Post Reply