Mission 13 Pro-Arab

Dział poświęcony projektowi Arabian Campaign

Moderator: ArCamp Developer

User avatar
Don Mateo
Soldier level 3
Soldier level 3
Posts: 51
Joined: Tue Dec 01, 2015 10:07 pm

Re: Mission 13 Pro-Arab

Post by Don Mateo »

Akurat to, że misja była wręcz innowacyjna doceniam i oceniam na „+” ale właśnie nie można za bardzo z tym przegiąć.

Co do zmniejszania ilości wroga, to dokładnie chodziło mi tylko i wyłącznie o siły czerwone.

Komunikat, że nadciągają większe siły wroga moim zdaniem powinien być jaśniejszy, bo przy takim nawale wroga, to trudno określić stwierdzenie „duży oddział”. Może gdyby było mniej sił czerwonych, to nie trzeba by było tego komunikatu zmieniać. Co by nie było od zwiadowcy, który ma kryptonim „Snake” wymagam trochę więcej :D

Posiłki: chodziło mi raczej o to, że oprócz sił Omara zjawiają się przed nim dodatkowe znacznie mniejsze. Mniejsze = bardziej mobilne i szybciej dotarły jeśli nawet miały taką samą odległość do przebycia, ale nawet fabularnie nie muszą z tego samego punktu co Omar przybyć.

Co do mojego pytania „W ogóle przechodziliście tą misję po jej zrobieniu, bo mam dziwne wrażenie, że nie bardzo i nie, nie było to zgryźliwe pytanie.”
Wzięło się to z tego powodu, że może hmm nie zauważyliście, że ta misja jest faktycznie trudna?

Czytając twój post i jeśli dobrze zrozumiałem, to sam nie kiedy masz problemy, aby ją przejść. Twórca misji ma problem, to co dopiero ma powiedzieć gracz. Filmik czy poradnik z misji zobczę z chęcią, ale raczej i tak przystanę przy tym, że misja powinna być łatwiejsza. Trudna i z takim zamysłem jakim jest teraz, ale łatwiejsza.

Co do rozgrywania tej misji „statycznie”, to tylko pierwszy raz ją tak grałem. Później za kolejnymi razami coraz mobilnej i dochodziłem nieznacznie dalej, ale zawsze kończyło się wreszcie miażdzeniem przez któreś siły różowe GG WP. Ilość pauz co w tej misji użyłem z maksymalnym spowolnieniem przekracza kilkukrotnie wszystkie razem wzięte misje z kampanii.

„A jeśli chodzi o uciekinierów to mogą się przydać, jeśli ich zatrzymasz będą robić wszystko to co wolno stojące jednostki, naprawiać, leczyć, albo nawet atakować.”

Jakoś mi to umkło. Może w tej początkowej notce oprócz tego, że informujesz o kolejnej sprawie w nowej liny, to dodatkowo też oddziel je jedną linią. Myśle że to będzie bardziej czytelniejsze.

Zamiast:

Pierwsza informacja.
Druga informacja.

To:

Pierwsza informacja

Druga informacja

albo ostatecznie każdą w innym okienku informacyjnym:

Pierwsza informacja – trzeba kliknąć ok
Druga informacja – ok
Itd.

Kolejną sprawą jest to, że nie róbcie tego błędu co może nie robią obecnie wszystkie gry, ale na pewno większość czyli:

Postać grywalna/główny bohater – jedyna która może coś zrobić i w ogóle myśleć

Postać nie grywalna jeżeli:

Sojusznik – idio.ta (serio cenzura :?:), który nawet jeżeli ma nam pomóc, to bardziej przeszkadza. Czasami robi za tło albo mięso armatnie.

Wróg – pojedyncze jednostki to idi.oci, którzy dają się wybijać pod dowództwem jeszcze większego idio.ty, który nie wiadomo w jaki sposób objął stanowisko dowódcy. Wysyła jednostki tam gdzie jak najszybciej zginą.

Wczujcie się czasami w inne rolę uwzględniając stopień postaci, jej charakter, cele i sytuacje w jakiej się znajduje.

Abdul – wiem, że Heike jest zajebista, ale nawet ona z taką nawałnicą wroga nie da rady. Dobra zanim Omar dotrze do niej. Może wyśle jakiś mniejsze i bardziej mobilne jednostki. Może mam kogoś w pobliżu Heike kto wykonuje obecnie inne zadanie i oddeleguje je do niej. (W końcu wspominał, że my jesteśmy w rejonie jedyną z liczniejszych sił. Więc niektóre te mniejsze mogą dać nam wsparcie)

Dowódca sił pościgowych – moim celem jest zniszczenie uciekinierów jak i zadanie arabom jak największych strat. Dowiedziałem się, że stworzyli jakiś punkt oporu w którym straciłem 30 pojazdów i zostało zabitych zaledwie kilka jednostek wroga. Wiem że jesteśmy super zajebistą potęgą, ale nie mogę sobie od tak pozwolić na stratę kolejnych 30 dla zabiciu tylko kilku jednostek. Nawet my nie dysponujemy nie ograniczonymi siłami i zasobami. Jeśli zaraz czegoś nowego nie wymyśle, to cały misterny plan pójdzie w pizdu, a głównodowodzący mnie powiesi za jaja. Może wstrzymam pościg i naprę większymi siłami. Pierw jedną mniejszą z której się dowiem jakimi siłami wróg dysponuje. Później większymi z jakiegoś innego punktu, może kilku innych z których się nie spodziewają mimo tego, że potrwa to trochę dłużej. Może jakoś synchronizuję ten atak z tymi głównymi siłami, które nacierają na bazę arabską.

Tylko mi nie mów, że tymi ostatnimi zdaniami stworzyłem szatana i zrobisz tą misję jeszcze trudniejszą :D
User avatar
Krotos
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 47
Joined: Thu Nov 04, 2010 4:37 pm
Location: Poland

Re: Mission 13 Pro-Arab

Post by Krotos »

Don Mateo wrote: Tylko mi nie mów, że tymi ostatnimi zdaniami stworzyłem szatana i zrobisz tą misję jeszcze trudniejszą :D
Już zrobił. Nie da się teraz zatrzymywać tych grup uciekinierów na zbyt długo ani zbijać ich w większe masy w celu wykorzystania ich jako dodatkowego wsparcia. :P
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Mission 13 Pro-Arab

Post by 0dd1 »

Co do zmniejszania ilości wroga, to dokładnie chodziło mi tylko i wyłącznie o siły czerwone.
A dotrwałeś do momentu w którym pojawiają się "normalne" oddziały fioletowych? W drugiej części misji, jak już uratujesz wszystkich uciekinierów, zaczynają się pojawiać mniej częste, ale bardziej przypakowane oddziały w kolorze fioletowym. Z nimi trzeba się bardziej nakombinować, ale masz też więcej swobody bez tych uciekinierów.
Komunikat, że nadciągają większe siły wroga moim zdaniem powinien być jaśniejszy, bo przy takim nawale wroga, to trudno określić stwierdzenie „duży oddział”.
To fakt że te dialogi mi średnio wyszły, cały czas wydawały się za długie gdy próbowałem wszystko dokładniej opisać, i tak się skończyło skracanie. Tam w zasadzie jest kilka rzeczy które przydało by się wyłożyć, jeśli chodzi o to jak ta misja działa od strony technicznej. Kolejną niedoróbą jest ta rozmowa o artefakcie. Będę musiał coś z tym zrobić.

Z tym dużym oddziałem, to musiałem myśleć o sile ognia i ciężkim uzbrojeniu jak to pisałem.
Posiłki: chodziło mi raczej o to, że oprócz sił Omara zjawiają się przed nim dodatkowe znacznie mniejsze.
Jakoś zawsze gdy Omar przychodzi to mam więcej pojazdów niż potrzebuję i wygląda na to że może spokojnie wystarczyć, nawet tracąc część z nich w trakcie misji. O ile fabularnie to byłoby w porządku, jakoś nie jestem przekonany. Najpierw spróbuję zrobić coś z ilością wrogów, potem się zobaczy.
Wzięło się to z tego powodu, że może hmm nie zauważyliście, że ta misja jest faktycznie trudna?
Mcbenn zbyt wiele w to nie grał. Wytknął parę technicznych błędów, poprawił odrobinę dialogi i kod. Cała reszta to tylko moja sprawka.
Czytając twój post i jeśli dobrze zrozumiałem, to sam nie kiedy masz problemy, aby ją przejść.
To właśnie jest najlepsze. Nawet wiedząc wszystko o tej misji, ile wrogów, jakich, skąd, jak się zachowują (AI), praktycznie za każdym razem dojdzie do kilku sytuacji w których twój misterny plan pójdzie w pizdu i musisz naprawdę kombinować jak to przejść.
Ilość pauz co w tej misji użyłem z maksymalnym spowolnieniem przekracza kilkukrotnie wszystkie razem wzięte misje z kampanii.
To jest akurat coś czego nie wziąłem pod uwagę planując to wszystko. Technicznie ta misja jest tak długa jak inne, ale przez to że wymaga tak wiele skupienia i wysiłku zajmuje ponad 2x tyle. Skróciłem to na ile mogłem, przy czym długość zależy od poziomu trudności.
Jakoś mi to umkło. Może w tej początkowej notce oprócz tego, że informujesz o kolejnej sprawie w nowej liny, to dodatkowo też oddziel je jedną linią. Myśle że to będzie bardziej czytelniejsze.
Odstępów się nie da zrobić. Mogę to tylko posegregować do oddzielnych okienek.

A jeśli chodzi o to ostatnie, to coś takiego jak to opisałeś już działa. Po pierwsze, cała ta szarża jest uzasadniona fabularnie (wspominają o tym później), Ruscy chcą ostatecznie zgnieść Arabów i nie liczą się za bardzo z kosztami, tym bardziej że ich przewaga sił jest jeszcze większa niż się wydaje w tej misji.

Po drugie, wrogowie dzielą się na grupy które mają swoje określone zadania. Większość należy do grupy która goni uciekinierów i przeszukuje zarośla i zakątki na oślep zabijając co popadnie. Są jeszcze zwiadowcy, którzy mają szybsze czołgi i zajmują się tylko wypatrywaniem większych zgromadzeń Arabów. Gdy napotkają dość dużo twoich jednostek naraz, uciekają. Jeśli im się to uda (to działa tylko od pewnego momentu,na samym początku nie trzeba się o to martwić), to po paru minutach pojawia się grupa niszczycieli(mają ciężkie działa i bazooki) przygotowana na większy opór. Jadą do miejsca w którym cię widzieli i przeszukują teren aż cię znajdą.

Naturalnie po jakimś czasie te większe oddziały pojawiają się też spontanicznie - ktoś się w końcu połapał że coś dziwnie dużo wozów im zniknęło ścigając bezbronnych ludzi, i wysłane są te większe oddziały. Większość z nich nawet nie opuści mapy jeśli ich przepuścisz, tylko zawróci aby przeszukać jakiś inny obszar na mapie. Po tym jak Omar dociera na miejsce żarty się kończą - Ruscy muszą zabezpieczyć tą autostradę żeby więcej "ciężkich" oddziałów uderzeniowych im nie wyparowało. Wysłane zostają elitarne jednostki (fioletowi) w większości w formie tych "niszczycieli", zachowują się jak czerwoni tylko wszystkie technologie mają na maxa.

I pomyśleć że to wszystko pozostaje niezauważone przez poziom trudności i słabe dialogi. Normalnie witki opadają. :P
Do it!
User avatar
Don Mateo
Soldier level 3
Soldier level 3
Posts: 51
Joined: Tue Dec 01, 2015 10:07 pm

Re: Mission 13 Pro-Arab

Post by Don Mateo »

Jeszcze jakieś siły fioletowe. Koniec świata :amwtf:
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Mission 13 Pro-Arab

Post by 0dd1 »

Musiałem nieźle namieszać w kodzie żeby wprowadzić kilka istotnych zmian, więc trochę to potrwało, ale myślę że już jest lepiej. Najprościej mówiąc wprowadziłem większość rzeczy które były tu wspomniane.
Do it!
Post Reply