0dd1 wrote:Nie chcę być zgryźliwy, ale te ściany mają takie literki, co się składają w wyrazy, które można przeczytać i dowiedzieć się że misje 13 i 14 są gotowe do testowania (czytaj grania) już od dawna i wciąż czekają na jakiś większy feedback. Albo wystarczy przejrzeć temat Arabskiej kampanii w Nowościach z Frontu.
Uwierz czy nie, ale serio nie chciałem być zgryźliwy, a tobie to nie wyszło
Te literki, które składają się w wyrazy akurat tylko przejrzałem. Sorry ale jak zazwyczaj widzę takie dyskusje na forach co najmniej dwóch osób, które wycinają kilka zdań w cytat i coś odpisują, to zazwyczaj się kończy to tak:
jedna strona swoje, druga swoje i po 20 wiadomościach obie strony dają sobie spokój z dyskusją.
No ale może to było złe założenie. Niestety może, bo czytałem tutaj też starsze wiadomości i zazwyczaj, ale nie zawsze dochodziło do takiej sytuacji o której opisałem.
W każdym razie zanim jeszcze opiszę swoją opinie na temat tej misji, to pierw napiszę kilka zdań, które może wyrażą, że ta misja jest za trudna.
Grałem tutaj kilka modów, których poziom trudności był wysoki albo nawet bardzo wysoki i koniec końców udawało mi się przechodzić te misje. Nie zmienia to faktu, że akurat takie mody, które celowo były robiony, aby był największy poziom trudności oceniam osobiście jako przeciętne albo nawet i gorzej. Czasami mam wrażenie, że robione było to po to, aby sztucznie przedłużyć rozgrywkę albo aby gracz wręcz nie mógł przejść misji, a jak już to zrobił, to mógł robić jako ktoś w rodzaju boga, no i wreszcie jest jeszcze ostatnia opcja,
którą w tym przypadku wykluczam. Robił to po to, bo nie umiał zrobić ciekawej misji, to po prostu wpadł na genialny pomysł, aby zrobić ją trudną, ale kilku osobom nawet takie coś nie wychodziło.
No właśnie i 13 misja po stronie arabskiej w tej kampanii właśnie się do takich zalicza. Może nawet zajmie 1 miejsce pod względem trudności wliczając to wszystkie mody, które do tej pory działają. No i niestety od razu uprzedzam, że nie ma co się cieszyć.
Mam jedynie nadzieję, że nie użyję tutaj jakiś mocnych słów, bo nie jest to moim celem, ale może się to zdarzyć, ponieważ jestem lekko z frustrowany tą misją. Dodatkowo szkoda, że misja 12 jest nie ukończona, ponieważ nie lubię takich luk.
Co według mnie powinno ulec zmianie/poprawie:
Po pierwsze – czas przygotowania powinien być trochę dłuższy przynajmniej o 1-5 minut. Przez ten czas kilka grupek mogłoby już uciekać, ale nikt by ich nie ścigał. Po prostu uciekli jako jedni z pierwszych i dlatego nikt ich nie ściga.
Po drugie – jeśli ta misja opiera się nawet na jakiejś losowości, to nie może być takiej sytuacji gdzie każdą grupę ścigają Rosjanie (mi się to zdarzyło), ponieważ wątpię, aby:
- doszło do takiej sytuacji,
- pewnie znalazłoby się kilka osób u arabów, które ruszyły by mózgiem i wpadły na taki pomysł:
* jak odciągnięcie ruskich od większych grup
* spowolnienie ich jakoś,
- dochodzi do tego grywalność misji, po to aby gracz miał przynajmniej małą chwilę wytchnienia, aby naprawić pojazdy.
Zrobić to tak, że np.
1 fala uciekinierów – składa się z 3 grup i niema za nimi pościgu.
2 fala uciekinierów – 2 grupy i tylko za jedną jest pościg.
3 fala uciekinierów – 3 grupy i za dwoma jest pościg.
4 fala uciekinierów – 2 grupy i za każda jest pościg.
5 fala uciekinierów – 2 grupy i nie ma pościgu.
6 fala uciekinierów – 3 grupy i za jedną jest pościg.
itd. robiąc to jakoś zamiennie, ale tak, aby pierwszej fali nikt nie ścigał.
Po trzecie – podobno miała być jakaś osoba, która będzie nas informować o sytuacji, ale ponieważ jest duży burdel, to nie będzie robić tego dokładnie. No powiem, że mu
aż za bardzo chujowo to wychodziło. Z wyjątkiem pierwszych komunikatów, to później dostałem tylko jeden, który informował, że duży oddział zmierza w waszą stronę. W sytuacji w której cały czas nadciągają nie zliczone siły wroga to komunikat „Przygotujcie się pułkowniku, duży oddział zmierza w waszą stronę” jest gówno warty. Niech podaje kierunek skąd nadchodzi, za okrągloną ilość i wreszcie czy chodzi mu o naszych czy wroga. Dodatkowo takich komunikatów powinno być więcej, a nie jeden na 20 ataków wroga. Szkoda, że po tym jak, że bezwartościowym komunikacie nie było opcji opierdolenia go i dopytania się o szczegóły.
Po czwarte – zawracanie dupy Heike przez panią naukowiec. Moja reakcja była taka „czy kogoś tutaj do reszty pojebało, może jeszcze mam skoczyć po cole”. Zważając, że raczej jest spokojnym człowiekiem, a patrząc na charakter Heike, to raczej spodziewałem 5x reakcji niż moja albo przynajmniej odpowiedzi w stylu:
„Czy was wszystkich do reszty pojebało.”
(chwila przerwy)
„Jeśli to ważne, to mów, ale streszczaj się.”
Reszta dialogu powinna być najkrótsza jak, to tylko możliwe. Co by nie było zewsząd naciera wróg i nie ma czasu na pogadankę przy kawce.
Po piąte – siły wroga (kolor różowy) generalnie spoko, ale powinny być trochę później i powinno być mniej sił wroga czerwonych.
Po szóste – Legion też spoko, ale nie przy takiej ilości wroga.
Po siódme – z tego co wyczytałem z manuscriptu, to mają być jakieś dla nas posiłki od Omara. Generalnie przydałoby się jakieś mniejsze przed jego przybyciem z raz bądź dwa. Ewentualnie kilku uciekinierów może dołączyć do nas albo co któryś.
Po ósme – niańczenie więźniów. Czy jest możliwość stworzenia magicznego przycisku o nazwie „eskorta więźniów” i tylko za tą postacią będą chodzić, która ma ten przycisk aktywny do póki ona nie zginie albo ja tego nie zmienię? Użyć tego przycisku można tylko na człowieku lub małpoludzie pod warunkiem, gdy jest blisko więźniów. Generalnie obecny system podążania więźniów za postacią średnio się sprawdza, ponieważ co by nie było musimy ich mieć przy sobie i czasami kogoś zaznaczymy, i chodzą tam gdzie nie trzeba.
Po dziewiąte – podobno miała być wspólna widoczność z uciekinierami i tylko na wyższych poziomach trudności nie miało tego być. Dlaczego to zmieniliście?
Po dziesiąte – „Uratuj jak najwięcej uciekinierów” nie wykonalne. Czym dłuższa misja tym więcej strat. No i o czym wcześniej wspominałem za dużo wroga.
W ogóle przechodziliście tą misję po jej zrobieniu, bo mam dziwne wrażenie, że nie bardzo i nie, nie było to zgryźliwe pytanie.
O misji 14 z wiadomych powodów się nie wypowiem i dodatkowo wolałbym ją zagrać dopiero po ukończeniu poprzedniej.