Solucja [PL]

Dział poświęcony projektowi Arabian Campaign

Moderator: ArCamp Developer

egow
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 6
Joined: Thu Nov 19, 2015 9:00 am

Solucja [PL]

Post by egow »

NAJPIERW SPRÓBUJ SAM! PORADNIK TO POMOC W WYPADKU PROBLEMU, NIE CZYTAJ PRZED PROBLEMEM :)

Wstęp: grę przechodzę na poziomie Mistrz Strategii; staram się również wykonywać wszystkie cele dodatkowe.
Podstawowe zasady: zawsze na misję zabieram tylu ludzi ilu się da, nikt nie może ginąć (później będzie ich mniej, co jest tragiczne w skutkach).

Misja 1:
Spoiler:
Po długiej scence pojawiamy się samotnie pośrodku niczego. Idź w lewo, spotkaj Amerykana, pomóż mu zabić dwóch Rusków (miało ich tu nie być!) i puść go wolno. Przyda się potem. Idź dalej w lewo, spotkaj swojego mechanika, pogawędź z nim chwilę. Na drodze przy której jest mechanik po chwili pojawi się uszkodzony amerykański jeep. Heike bez problemu może go zapalić, zabić kierowcę, mechanik naprawia płonący wóz. W międzyczasie weź Heike i idź na południe lasem około środka mapy by wyminąć rosyjskie patrole na drodze. Heike ma o 2 szybkości więcej niż inni ludzie, nie powinno być problemów. Wsadź mechanika do jeepa, jedź drogą na południe ignorując Ruskich. W strefie wyjściowej oddaj jeepa Heike.

Medale: mechanik musi przeżyć
Misja 2:
Spoiler:
Misję rozpoczynasz tracąc własnie zdobytego jeepa - ale dostajesz za to 3 żołnierzy i medyczkę do eskorty. Teoretycznie celem jest czekać na posiłki, ale od początku posiadasz wystarczająco sił by wywalić Amerykanów z tego regionu. Idź lasem przy krawędzi mapy w górę, zabij kolejno: żołnierza i naukowca, samotnego naukowca. Przy narożniku mapy skręć w prawo, znajdujesz się nad amerykańską bazą.

Zaatakuj laboratorium z lasu, po czym przerzuć się na sprowokowanego w ten sposób do walki jeepa. Jeśli poprawnie ustawisz swoją ekipę, to drugi jeep nie będzie mógł podjechać dostatecznie blisko by pomóc. Zabij mechanika gdy tylko wysiądzie, powtórz operację dla drugiego pojazdu. W międzyczasie wmiesza się jeszcze mechanik z warsztatu - zabij. Medyczka bez problemu da sobie radę z leczeniem twoich ludzi, więc jeśli nie możesz pokonać jeepów, źle się ustawiasz. Nie niszcz jeszcze laboratorium.
Etap drugi - czyścimy mapę. Idź na prawo od laboratorium, jest tam 2 amerykanów na małym wzgórzu. Potem kawałek na południe od nich - 2 żołnierzy na wzgórzu oraz żołnierz i naukowiec przy rzece. Po nich pozostaje tylko iść na dużą górę w prawym dolnym rogu i pozbyć się dwóch żołnierzy z naukowcem. Zabiliśmy własnie przedostatniego naukowca i teraz niedługo powinny być posiłki.

Etap trzeci - do zabicia pozostał żołnierz z naukowcem w prawym górnym rogu mapy. Ostrożnie, bo to jest moment, gdy naukowcy w laboratorium zaczynają panikować i uciekać - więc wyślij swoją ekipę pod laboratorium i zabij ich nim wyjdą z planszy. Tą dwójką w rogu mogą zająć się posiłki. Jeśli wszystko dobrze zgrasz, żaden naukowiec nie zwieje. Pozostaje powstrzymać tylko dwóch trepów w bazie przed zniszczeniem laboratorium (ale ty masz tam czterech), przejąć bazę i wsadzić naukowca z posiłków do laba.

Medale: zabij wszystkich naukowców w terenie (5), zabij naukowców z laboratorium (3), przejmij labolatorium
Misja 3:
Spoiler:
W tej misji liczy się głównie czas - wszystko inne jest w nadmiarze. Zaczynasz na drodze, od razu szarżuj na lewo i zaatakuj bazę. [0dd1: Zamiast atakować wprost można obejść bazę i uderzyć od góry, to odetnie jankesom drogę odwrotu. Jeśli wszyscy zginą ich odwet nastąpi trochę później.] Przytłoczeni przewaga liczebną wrogowie wycofają się, a ty zyskasz 450 skrzyń. Zostaw 2 naukowców, 2 żołnierzy, reszta wkłada koszulki inżynierów. Zbuduj laboratorium, wyślij naukowca od małp wraz z żołnierzami w lewy górny róg mapy po pierwszą roślinę, zbuduj warsztat i koszary (koszary od północnej strony bazy). Drugi naukowiec w tym czasie bada technologie w laboratorium.

Kiedy nasz ekspert od małp znajdzie pierwsze zioło, idziemy nim i żołnierzami na prawo na północny skraj małego bagna, a potem dalej na prawo do skupiska kolorowych kwiatów. Żołnierze w międzyczasie niech eliminują tygrysy, które są zagrożeniem dla naukowca i inżynierów. Po zdobyciu trzeciej rośliny żołnierzy wyślij niezwłocznie do bazy, inżynierów zmień w żołnierzy, wszyscy do baraków - atak amerykanów nadciąga. Jeśli chcesz, możesz przejąć amerykański czołg. W tym naukowiec przyprowadzi sobie małpkę do laboratorium.

Po wybiciu natarcia masz chwile czasu by naukowcy zbadali małpę i oswoili kolejne cztery, a reszta ekipy zaniosła skrzynie do obszaru wyjściowego. Użyłem do tego 5 inżynierów, 8 kursów (400 skrzyń). Brakujące skrzynie musisz znaleźć gdzieś przy drodze. Jeden z ludzi niech zrobi poduszkowiec na baterie słoneczne, może go od razu rozebrać. Zbuduj też koszary na prawo od bazy.

Po wyniesieniu 8 transportów przygotuj się na kolejny atak - teraz bronić się powinno 5 małpich żołnierzy, ludzie żołnierze, potencjalnie mechanik w amerykańskim czołgu oraz naukowcy w odwodzie, jeśli ktoś zostałby ranny. Amerykanów przyjdzie sporo, ale twoja siła ognia i tka powinna ich przytłoczyć. Po odparciu drugiego ataku weź z magazynu 50 skrzyń, odnieś do obszaru końcowego, po czym wyprowadź ludzi z mapy.

Medale: wyszkól 5 małpich żołnierzy, zbuduj pojazd na baterie słoneczne, przenieś 450 skrzyń (350 wystarcza, by zaliczyć misję).
Misja 4:
Spoiler:
W tej misji dla odmiany nie brakuje czasu. Nie brakuje też ludzi, zasobów; brakuje wyzwań. Załóż bazę, zbuduj laboratorium i skontaktuj się z Amerykanami (guzik wykrzyknika w laboratorium). Zaproponuj im odpłatną pomoc. Zgodzą się na 50 skrzyń - jeśli nie zabiłeś Amerykanina w pierwszej misji. Jeśli go zabiłeś, próbuj wynegocjować zawieszenie broni za darmo. Nie dzwoń do Ruskich, są marudni, a nie atakują gdy nie wiedzą o tobie.

Masz teraz spokój z zachodu, skup się tylko na Ruskich na dole. Atakować cię będą przez bród na rzece poniżej bazy - ale po długim czasie lub gdy ich do tego sprowokujesz. Skup się na zbieraniu skrzyń, odkryciu technologii, budowie fabryki i kilku pojazdów wyposażonych w działo (ja preferuje w tej misji baterie słoneczne). Do obrony przed Ruskimi wystarczą 2 wieże z działem przy brodzie.

W tej misji obaj wrogowie periodycznie atakują się nawzajem wyniszczając swoje siły produkcyjne (ale ludzi mają nieskończoność^^). Wykorzystaj to - ostrzeż Amerykanów przed którymś atakiem, po czym jeśli trochę już oberwali, zgodzą się na sojusz (ostrzeżenie i propozycję sojuszu składasz przez laboratorium). Możesz wtedy wysłać mechaników do ich bazy i naprawić sobie ruski czołg pozostawiony po jednym z ataków (ruskie działo ma trochę więcej pancerza niż twoje).

Gdy zbudujesz 5-6 pojazdów, jedź brodem na południe i wykorzystując ataki Amerykanów, walka podjazdową pozbądź się ruskich wież. uszkodzone pojazdy wycofuj do naprawy i nieprzerwanie nacieraj, możliwie atakując inżynierów. Zajmij ruską fabrykę, jeśli chcesz zrobić sobie ciężkie czołgi.

Po pokonaniu ostatniego Rosjanina, Jankesi cię zdradzą - ale są żadnym zagrożeniem. Zabij ich mechaników gdy przyjadą do ciebie, po czym wyprowadź kontratak i zrównaj bazę z ziemią.

Medale: brak strat własnych, zawieszenie broni z jedną ze stron, sojusz z jedną ze stron
Misja 5:
Spoiler:
Weź ze sobą dobrych mechaników.

Misja to jedno wielkie bagno, bez wrogów, tygrysów i problemów - poza samym bagnem. Największym problemem będzie szukanie skrzyń w tym terenie, których na początku nie masz wcale. Przeznacz 5 ludzi na inżynierów, zbuduj laboratorium broni, fabrykę, elektrownie i przeszukuj cały czas obszar pod katem skrzynek. W międzyczasie przyleci jeszcze jeden mechanik - mniej więcej w tym momencie powinieneś zacząć budować pojazdy. Zbuduj 4 sztuki Działo/półgąsienicowy/baterie słoneczne/ręczne sterowanie i ustaw je w północnej części mapy. Dla celu dodatkowego może przydać się też 1 Gatling. Zignoruj miotacz ognia.

Kiedy dostaniesz sygnał do ataku, nacieraj - reszta ekipy jako mechanicy może naprawiać pojazdy z tyłu. 2 ludzi odeślij do bazy i w czasie ataku niech zbudują komorę transportową na gąsieniach, baterie słoneczne. Ruscy szybko się poddadzą i problemem dla mnie w tej misji jest tylko zabicie ich im uciekną. Kiedy zniszczysz wszystkie budynki, weź 5 pojazdów, 5 ludzi i opuść mapę.
[0dd1: Przed atakiem można obejść bazę paroma żołnierzami, przy samej górnej granicy mapy. Atakując od tyłu można od razu zniszczyć skład i upewnić się że nikt nie ucieknie.]

Wyjaśnienie: pojazdy rób na baterie słoneczne, bo 4 działa i komorę transportową (tak, weź ją, naprawdę ci się przyda!) zabierasz na kolejną misję - a tam nie będzie stacji benzynowej. Do kolejnej misji zabierz Heike, 3 dobrych mechaników i naukowca. Komorę możesz zabrać pustą, i tak gra nie przeniesie jej ładunku do kolejnej misji (a szkoda!).

Medale: nie pozwól nikomu uciec, zaatakuj szybko po otrzymaniu rozkazu, pokonaj Rosjan szybko po rozpoczęciu ataku (masz czas na jakieś naprawy, ale trzeba dość agresywnie)

Misja 6:
Spoiler:
Zacznij od naprawienia pojazdów, podładowania baterii (jeśli zrobiłeś je na baterie słoneczne). Na drodze są 2 bunkry (proste mając 4 działa), oraz kilka bunkrów na górze kanionu (zignoruj je). Kiedy odnajdziesz "bazę" dostajesz jeszcze 3 ludzi oraz cel: zabij uciekających.

Twoja obrona to koszary wysunięte na południe oraz działa na kołach. Jak najszybciej postaw laboratorium, opracuj zdalne sterowanie i rozpocznij produkcję pojazdów zdalnie sterowanych z działem oraz kilku zdalnie sterowanych z Gatlingiem (na piechotę). Na prawo do góry od twojej bazy jest las ze skrzyniami i małpami - oswój je koniecznie, każda lufa w tej misji się przyda. Nie rozbieraj pojazdów początkowych - nie masz lepszej konfiguracji do zbudowania.

Nie atakuj Rosjan na górze i na dole - ich ataki są zbyt nieporadne, by zwracać na nie uwagę (mechanik serwisujący 4 działa dawał radę), a obrona bardzo silna. Od dołu będą atakować uciekinierzy - tutaj potrzeba więcej dział i koszarów. Ponieważ chcesz, by nikt nie uciekł, przy lewej krawędzi mapy możesz na czas ataków ustawiać wieże zdalnego sterowania (używałem trzech) oraz komorę transportową. Koszary obsadzają małpy, 3 ludzi steruje pojazdami z wież, 4 walczy pojazdami manualnymi (w razie potrzeby wysiada i naprawia pojazdy), 1 medyk w odwodzie gdyby ktoś został ranny. Dobrze rozegrane bitwy to te, w których nie tracisz ŻADNEGO pojazdu, a dodatkowo jeszcze przejmujesz pojazdy wroga (skrzynki!).

Po pokonaniu wszystkich fal masz zadanie się wycofać niszcząc wszystko - z tą ilością dział to nie problem spalić bazę do ziemi. W momencie ewakuacji miałem 4 działa manualne, komorę transportową, 3 wieże zdalnego sterowania, 4 zdalnie sterowane działa, 2 zdalnie sterowane Gatlingi, 2 małpy.

Medale: nie pozwól nikomu uciec, przetestuj zdalne sterowanie, spal bazę.

Misja 7:
Spoiler:
Misja jest łatwa... ale nie za pierwszym razem. Co musisz wiedzieć, to że złoża syberytu są trzy, a Amerykanie atakują 2 razy. Sposoby przejścia są dwa: albo bądź szybki jak ja i wykonaj cele przed drugim atakiem Amerykanów (myślę, że takie było założenie twórcy, drugi atak jest dość przytłaczający), albo obroń się (Odd1 dał linka, ale to jest droga na skróty wg mnie :P http://forum.stucuk.net/viewtopic.php?f ... 508#p21508).

Jeśli chcesz zmieścić się w czasie, a jesteś leniwy, tu masz mapkę (na czerwono na minimapie zaznaczone złoża): http://imgur.com/a/doNJ5. Budując 3 kopalnie (zacznij budowę od środka, główna baza musi być na środku, by nie jeździć daleko) wystarczająco szybko, będziesz mieć dość syberytu przed 2 falą ataku. Cele dodatkowe są proste, tylko zwiększają i tak znaczną presję czasową.

Medale: skalibruj elektrownię syberytową, zbuduj pojazd sterowany przez małpoluda, wydobądź syberyt na czas
DO TEGO MIEJSCA UDAŁO MI SIĘ DOJŚĆ NA PERFEKT. Dalej grałem na średnim poziomie, i bez kompletu medali (kiedyś spróbuję poprawić te misje na Hardzie :))


Misja 8:
Spoiler:
Ta misja jest naprawdę trudna w porównaniu z poprzednimi. Udało mi się na poziomie średnim, jednak na wysokim nie dałem rady z cyklicznymi atakami Rosjan.

Są w tej misji 3 rzeczy do zrobienia - obrona, atak oraz zbieranie skrzyń. Czasu jest za mało na wszystkie, a wszystkie trzeba zrobić. Ponadto na początku musisz oswoić kilka małpoludów, uważaj na tygrysy.

Obrona:
http://imgur.com/a/PqHYp baza jest mała i atakowana z dwóch stron (na szczęście na zmianę). Z lewej ataki pancerne drażnią, ale nie czynią wielkich szkód - kilku żołnierzy + naprawy inżynierami rozwiązują problem. Od dołu za to atakuje nas piechota (bazookarze + żołnierze + medycy) - tutaj problem jest większy. Broniłem się koszarami (na mapie ich jeszcze nie ma) oraz 2 karabinami Gatlinga. Zasięg bazook jest większy niż karabinów, więc podczas ataków opuść koszary (brak obsady sprowokuje natarcie do podejścia bliżej) a następnie obsadź i zabijaj kolejno medyków, bazookarzy, żołnierzy. Skrypt gry nieustannie spawnuje Ruskich, więc zabić ich wszystkich się nie da. Być może silne okopanie się na południu mapy pozwoliłoby odciąć ich posiłki.

Atak:
http://imgur.com/a/u2hMl na południu Ruscy mają małą, bardzo słabo bronioną bazę. Da się ją zdjąć 3 żołnierzami + 2 medykami; nie ma sensu zdobywać, zniszczą ją atakiem czołgów. Usunięcie jej jest kluczowe dla wykonania dodatkowych celów (hint: Jaszyn pojawia się w dolnym lewym rogu mapy, sam na pieszo) oraz kontrolowania dostaw. Głównej bazy Ruskiej nie niszczyłem; na wzgórzu widocznym na screenie można postawić skład którym przeciwnik się tak bardzo nie interesuje. Problem z atakiem jest taki, że kilku żołnierzy w tym czasie nie pomaga w obronie. Wykonaj go jak najszybciej, a po drodze na dół wybij wszystkie tygrysy.

Zbieranie skrzyń:
http://imgur.com/a/KkTww na minimapie zaznaczyłem obszar, który wystarczy kontrolować, by dostać medal. Na zboczu ustaw małpoludy (doszedłem do 6 sztuk) które będą pozbywać się wrogich małp i transporterów. W razie potrzeby na chwilę ukrywaj je w lesie. Wyznacz 2 ludzi, których zadaniem będzie bieganie po lesie i zbieranie skrzynek. Uważaj na wrogie patrole i tygrysy.

Posiłki szybko nie przybędą. Zasadniczo, w ogóle nie przybędą, tą misję zawsze przegrasz. Do końca broń się przesuwając się do coraz bardziej wycofanych bunkrów, nie zgadzaj się na kapitulację. Śmierć członka zespołu w końcowej fazie misji to nie problem, i tak zdezerterują lub zginą wszyscy poza Heike w cutscence na sam koniec.

Medale: nie pozwól Rosjanom zebrać zbyt wiele skrzyń, zabij Rosyjskiego marszałka, broń się do końca
Misja 8 - uwagi Odd1 (taktyka chyba lepsza od mojej, nie wpadłem na pomysł wysadzania drzew)
Spoiler:
Osobiście wolałem wyciąć drogę przez las na południe minami i po prostu zbierać skrzynie komorą. Wtedy mogłem sobie pozwolić na budowę jak najtańszych poduszkowców, i odpierać nimi ataki żołnierzy - 2 albo 3 poduszkowce wysłane prosto w grupę ludzi jako kamikadze (znaczy przez samozniszczenie) w większości przypadków załatwi sprawę (nawet na trudnym poziomie). :arsuicide:
Minus jest taki że przygotowanie wszystkiego zajmie trochę czasu, więc pierwszych parę ataków trzeba odeprzeć na piechotę.
A na marszałka można zostawić w rogu 2-3 małpy kamikadze, i nie trzeba będzie wysyłać ludzi żeby go zabić.
(...) (opiszę resztę jak znajdę czas)

Misja 13:
Spoiler:
Medale: zabij Genschera, nie pozwól uciec naukowcom, zatrzymaj amerykańskie posiłki
Misja 14:
Spoiler:
Zaczynasz od wycieczki na południe. Wybierz dobrego naukowca, dobrego mechanika, 3 dobrych żołnierzy oraz obowiązkowego inżyniera. Od razu dowiadujesz się o zdradzie - trzeba szybko wracać. Przyjmij pomoc Rosjan i przebij się do górnej krawędzi mapy - tylko nie tą trasą którą przybyłeś, a idąc bardziej w lewo. Nie za bardzo jest jak opisać jak zrobić to dobrze - po prostu trzeba szybko ich rozwalić, wykorzystując przewagę siły ognia. Mnie udało się jeszcze w międzyczasie zabrać im 2 pojazdy z działem.

Drugi etap jest znacznie trudniejszy. Rozgrywa się na tej samej mapie co misja 13; pozycja startowa jest bardzo kiepska. Okop się w prawym dolnym rogu, zacznij od przygotowania Koszarów z moździerzowcami do obrony. Dwie rzeczy do zrobienia na szybko: przy prawej krawędzi mapy w lesie ukrywa się reszta twoich ludzi - przydadzą się. Po lewej na dole jest mała ruska baza, którą broni tylko 2 żołnierzy - łatwo ją zdobyć. Gorzej jest z utrzymaniem, ale jeśli postawisz ulepszony skład na dole na środku mapy, powinien sięgać do złoża syberytu i pozwolić ci je po cichu eksploatować.

Jeśli chodzi o obronę, to moździerze zniszczą wszystko, co w tej misji może do ciebie przyjechać; rozstawienie kamer przy pomocy inżynierów znacznie zwiększa ich efektywny zasięg. Klasycznym problemem są spowalniacze czasu wjeżdżające w martwą strefę koszar - konieczny będzie micromanagment żołnierzy, by je rozwalać.
TIP: w początkowych falach Rosjanie nie mają jeszcze komputerów i atakują pojazdami manualnymi. Bardzo dobrym ruchem jest przejęcie wyrzutni długich rakiet.

Z atakiem gorzej. W tej misji zabrakło mi wizji moich ludzi bohatersko zdobywających bazy wroga wykorzystując luki w obronie. Misja zajęła dość sporo czasu przez długi początkowy pat. Taktyką która działa jest na pewno atakowanie wież bazy Farmera (wyrzutnie rakiet, moździerze oraz radar) i wykańczanie inżynierów, jednak ostatecznie gra uznała, że zniszczyłem zbyt wiele budynków wdzierając się do bazy. Samą bazę zdobyłem pakując do środka kilka zdalnie sterowanych miotaczy ognia, ponieważ kupka operatorów moździerza na środku wzgórza nie pozwoliła bezstratnie podejść piechotą. Zabicie Farmera powoduje ucieczkę reszty najemników.

Po pozbyciu się okupanta zostają Rosjanie, z doskonałą obroną. Przenieś się do odzyskanej bazy, zbuduj w niej kilka Bomb Latających. Moździerzowcami podejdź do Ruskiej bazy od dołu i metodycznie niszcz kolejne wieże - wszelkie wyjeżdżające pojazdy powinny padać na jedną salwę. Rakiety dalekiego zasięgu nie są zbyt skuteczne na piechotę, więc jedynym realnym zagrożeniem są baraki. Kiedy przerzedzisz wieżyczki, przypuść frontalny atak jednym czołgiem jednocześnie z teleportacją bomby latającej. Kiedy salwa pójdzie w czołg na froncie, bomba na tyłach uzyskuje wystarczająco czasu by uszkodzić bazę. Kilka powtórzeń rozbraja pozostałe wieże. Pozostaje wejść do środka i rozwalić wszystko. Schwytanie Kozlova jest proste, nie ucieka.

Medale: zakończ szybko pierwszy etap misji, nie zniszcz zbytnio odbijanej bazy, schwytaj Kozlova
Misja 15:
Spoiler:
Nie wiem jak ta misja wygląda jeśli zabijesz Kozlova. Cała strategia opisana poniżej opiera się na dostępie do rosyjskiego laboratorium syberytowego.

Zaczynasz po prawej stronie mapy, na obszarze bez dostępu do Syberytu, z beznadziejnym terenem do obrony. Zaczynamy od tego, co lubię najbardziej: zmiany miejsca. Zbuduj Skład, Labolatorium arabskie (Optyka, Uzbrojenie), Szyb Naftowy, Elektrownię Spalinową, Koszary. Potrzebujesz w tym celu zasobów startowych oraz kilkadziesiąt skrzyń dodatkowych - z ciężarówkami to nie problem. Twoim zadaniem jest jak najszybciej opracować moździerze i wyposażyć w nie ludzi - Rosjanie będą atakować z lewej. W wolnej chwili możesz też pozbyć się rosyjskich gatlingów po lewo. Kluczem do taktyki jest ogromna przewaga moździerzowców nad słabymi czołgami sterowanymi przez komputer. Po drugim ataku Rosjan (lub nawet szybciej) powinieneś mieć Moździerz, Rozwinięcie Uzbrojenia II, jakieś technologie radaru itp. Ja postawiłem jeszcze drugie Laboratorium arabskie i opracowałem Biodetekcję. Oczywiście takie detale jak wykrywanie syberytu przy okazji.


#####################################################
Nie próbowałem oddać Płatonowowi Kozlova, bo nie lubię gbura. (Jeśli do oddasz, Rosjanie przez jakiś czas wstrzymają ataki).

Powell obiecuje skrzynie za zniszczenie Przymierza, ale nigdy ich od niego nie dostałem. (Skrzynie otrzymasz jeśli zabijesz minimum 3-5 ludzi Przymierza, zniszczysz 3-5 budynków i nie zaatakujesz potem Amerykanów. W moim planie nie pozwalamy Amerykanom popsuć tej bazy, więc skrzyń nie było). Po dostarczeniu surowców Amerykanie stają się neutralni względem wojsk Heike.

Jeśli nie ułożysz się z Rosjanami ani Amerykanami, otrzymasz możliwość paktu z Przymierzem.
#####################################################

Bierzemy inżyniera (Kozlov), 4 naukowców (ci bez umiejętności walki na sensownym poziomie) oraz operatorów moździerza (cała reszta) i udajemy się na lewo, w górę obok rzeki i pod rosyjską bazą. Zabierz w komorach transportowych co się da. Jest tam wąski pas na który ich rakiety nie mają zasięgu; znajduje się na nim kilka złóż Syberytu. Jedno z nich to złoże, które naukowcy szejków cyklicznie będą próbować skazić - pierwsza próba wkrótce. Twoi ludzie nie zawsze ich atakują, więc trzeba uważać, by nie pozwolić im grzebać przy złożu zbyt długo.

Celem tej operacji jest baza przymierza na południe od rzeki - na wysokim wzgórzu. Nie jest to najłatwiejsza lokalizacja do zdobycia, ale obrona jest niesamowicie dziurawa i w kilka podejść moździerzami ze wsparciem lekarzy zniszczysz wieże od północnej strony. Biodetekcja znacznie upraszcza zabicie inżynierów Przymierza. Nie niszcz komputerowo sterowanego radaru (przyda się potem tobie. Postaraj się też nie zniszczyć budynków cywilnych, to zasoby!). Wchodząc nad Laboratorium po prawej stronie możesz zniszczyć Skład, nie wystawiając się na ostrzał (użyj opcji ataku terenu).
Po zniszczeniu Składu pozostaje poczekać na amerykański atak od południa, wykorzystać sytuację i wytłuc moździerzami zarówno amerykańskie czołgi jak i ludzi Przymierza. Pewnym problemem są snajperzy, trzeba ich pojedynczo odciągać. Gdzieś w międzyczasie musisz zabić naukowca szejków i być może również zniszczyć atak Rosjan (jeśli pojadą zniszczyć bazę na wschodzie, pozwól im).

Po tym podstępnym zwycięstwie szybko zbuduj Skład, przejmij co się da i wybuduj obronę: od dołu mamy kilka wież po Przymierzu - dokładamy arabskie Koszary i w późniejszym okresie 1-2 rosyjskie działa; na górze stawiamy tylko Koszary.
Miejsce wydaje się beznadziejne, bo z obu stron będą silne ataki - z góry Rosjanie, z dołu Amerykanie; w praktyce to wzgórze jest niemal nie do zdobycia czołgami. Od góry 4-5 operatorów moździerza może zatrzymać każde natarcie ruskich, od dołu to samo z pomocą kilku wież i ciągłymi naprawami budynków. Ataki nie są jednoczesne, więc żołnierze po prostu muszą biegać między jednym a drugimi Koszarami, czasem robiąc wypad z karabinami na północ zabić kilku naukowców (Biodetekcja pomaga przewidzieć te rajdy).

W czasie kiedy większość jest zajęta obroną (taktyka zajmie dość długo), ekipa naukowa pakuje się w rosyjskie Laboratorium i rozszczepia Syberyt. Ktoś na boku opracowuje technologię Kamer i Zdalne Sterowanie. Inżynierowie rozmieszczają kamery, budują arabską fabrykę z rozbudowami, jakiś zdalnie sterowany pojazd do skrzyń, rosyjską fabrykę z rozbudowami, stawiają dodatkowe wieże. Kiedy tylko zakończy się badanie rozszczepiania Syberytu, ładuj najlepszych mechaników do fabryki rosyjskiej i buduj bombę. Reszta - obrona.

Pierwszą bombę rzuć na skład Amerykanów - nawet jeśli kilku ich przeżyje, nie zbudują już żadnego czołgu. Rozpocznij budowę kolejnej, 2-3 zdalnie sterowanymi arabskimi pojazdami dobij resztki Jankesów i zajmij się rozbieraniem ich bazy (ale zbuduj w niej skład i kopalnię Syberytu, przyda się drugie złoże). Zbadaj pozostałe technologie oraz technologie artefaktów.

Ataki rosyjskie się nasilą i zostają wzmocnione spowalniaczami czasu - wciąż wystarcza 5 moździerzowców - z czego 1-2 z tyłu za Koszarami, by niszczyć spowalniacze stojące w martwej strefie. Zdobyte surowce wykorzystaj do budowy pojazdów Pojazd Półgąsienicowy/Zdalne Sterowanie/Baterie Słoneczne/Bomba Latająca. Drugą rakietę rzuć w bazę Szejków. Zbuduj trzecią.

Pozostaje pozbyć się Rosjan, ale tego nie można zrobić bombą syberytową. Ponadto w pewnym momencie rozpoczną oni w dolnej fabryce budowę swojej bomby, której nie możesz zniszczyć artefaktem (ale dzięki artefaktowi możesz zaobserwować kiedy to się stanie). Powinieneś mieć do tego czasu z 10 bomb latających.

Ustaw bomby latające wokół teleportera, wyślij bombę syberytową na obrzeża bazy Rosjan (fala uderzeniowa uszkodzi wieże a radiacja zabije inżynierów naprawiających je). Teleportuj bomby latające w lewy górny róg mapy, użyj ich do wysadzenia Magazynu (aby było to prostsze, możesz użyć artefaktu i wysadzić wszystkie czołgi w rosyjskiej bazie). Bez Magazynu zniszczenie Rosjan moździerzowcami to tylko formalność. Upierdliwych bazookarzy na wzgórzu wypędziłem z Koszarów również radiacją z Syberytówki.

Tak oto prymitywni technologicznie najemnicy wygrywają wojnę jądrową.

Medale: przyszłość bezpieczna (zawsze dostajesz), brak strat, główne złoże szybko zdobyte (zawsze dostajesz)

WSKAZÓWKI:
- na poziomie średnim Rosjanie rozszczepili Syberyt po około 3 godzinach
- nawet jeśli zbudują bombę, ta bomba wyjeżdża z bazy i odpala rakietę stojąc na prawym brzegu rzeki. Jak zawsze w tej kampanii, moździerzowcy mogą rozwiązać problem - zepsuć rakietę nim wystrzeli. Zbudowanie bomby Ruscy radośnie zadeklarują przez radio okrzykiem "Za matkę Rosję" jeśli dobrze pamiętam
- jeśli zajmiesz bazę Przymierza, Arabowie nie będą cię w ogóle atakować - bawią się z Rosjanami
- baza Arabska jest otoczona horrendalną ilością min, których nie wiem jak rozbroić. Wysyłanie tam ataków kończy się dużym BUM. Bomba to najlepszy sposób
- zrzutów skrzyń jest dużo w prawej górnej ćwiartce, 2 zdalnie sterowanymi pojazdami można ich zebrać tysiące. Uważaj tylko na patrole wroga i rosyjskie ciężarówki (kradną skrzynki)
- często zmieniaj role ludzi - jest ich za mało, by na stałe przypisać np. 6 do laboratorium
- mając dużo kopalni Syberytu i 2 artefakty podpięte do 2 laboratoriów syberytu, możesz całkowicie paraliżować ataki Rosjan wysadzając po prostu każdy czołg jaki zbudują
- Ruscy budują w tej misji Behemoty, ale nie mogą wjechać do twojej bazy na wzgórzu, do tego da się je wysadzać artefaktem...
C. D. N.
Last edited by egow on Wed Dec 07, 2016 10:05 pm, edited 15 times in total.
User avatar
McBenn
ArCamp Developer
Posts: 509
Joined: Tue Sep 04, 2012 4:30 pm

Re: Solucja [PL]

Post by McBenn »

I'm looking forward to hearing how you beat the later missions on hardest difficulty :)

Mission 4:
Yes there is no pressure on time or resources and that has bothered me a bit but after mission 2 and 3 I felt like it might be ok to have a more "relaxed" mission where the player could play around if he/she felt like it. I personally like such missions :)

Mission 5:
The last medal is for defeating the Russians quickly after accepting the order to attack. In the English version it's called "Blitzkrieg".
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Solucja [PL]

Post by 0dd1 »

Też jestem ciekaw, bo misji 13 w 100% na hardzie nawet ja nie przeszedłem. :amlol:

Parę uwag:

Misja 3:
Spoiler:
zamiast atakować wprost można obejść bazę i uderzyć od góry, to odetnie jankesom drogę odwrotu. Jeśli wszyscy zginą ich odwet nastąpi trochę później.
Misja 4:
Spoiler:
O wiele zabawniejszy od normalnego ataku jest atak z zaskoczenia, gdy twoje stosunki do obu stron są co najmniej neutralne. Z Ruskimi robiłem tak: kilka pojazdów ustawia się na brodzie rzeki, paru żołnierzy czeka tuż przed ruską bazą, jeden inżynier ze skrzynką czeka w lesie na lewo od bazy (na dole) i drugi inżynier wchodzi do bazy i czeka przy magazynie. Kiedy ruski zażąda surowców, czekam tylko aż ich pojazdy pójdą bić jankesów. Wtedy podchodzę inżynierem ze skrzynią na skraj bazy, zostawiam skrzynie, a inżynier spieprza do lasu. Wszyscy ruscy wychodzą ze składu i idą po tą skrzynie, a mój inżynier w bazie przejmuje skład i natychmiast się w nim chowa. Wtedy wszyscy wrodzy żołnierze wychdzą z wieżyczek i go atakują, ale powinno być dość czasu by zniszczyć wracające (uszkodzone) ruskie wozy i powybijać żołnierzy. I to tyle - baza przejęta błyskawicznie, a zbrojownie można zostawić, żeby zwabić tam amerykańskie pojazdy i je również zniszczyć na przejściu przez rzekę :twisted: .
Misja 5:
Spoiler:
Przed atakiem można obejść bazę paroma żołnierzami, przy samej górnej granicy mapy. Atakując od tyłu można od razu zniszczyć skład i upewnić się że nikt nie ucieknie.
Do it!
Olor
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 5
Joined: Mon Jan 24, 2011 9:21 pm

Re: Solucja [PL]

Post by Olor »

Kurde, jak przejść misję 7?
User avatar
Krotos
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 47
Joined: Thu Nov 04, 2010 4:37 pm
Location: Poland

Re: Solucja [PL]

Post by Krotos »

Olor wrote:Kurde, jak przejść misję 7?
1. Na jakim poziomie trudności grasz?
2. Na jakiej wersji językowej grasz?
3. Z czym dokładnie masz problem?
Olor
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 5
Joined: Mon Jan 24, 2011 9:21 pm

Re: Solucja [PL]

Post by Olor »

1. Na najwyższym, potem zniżyłem do środkowego.
2. Po polsku, a co to ma za zanaczenie? :D
3. Jak amerykanie atakują to jest ich tylu, że nawet jak tą pierwszą falę odeprę to drugiej już nie da rady.

Nie mogę znaleźć taktyki na tę misję.
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Solucja [PL]

Post by 0dd1 »

Akurat jest podobna dyskusja na owsupport. Moja obrona wygląda tak, i zawsze spokojnie na trudnym daje radę:

http://forum.stucuk.net/viewtopic.php?f ... 508#p21508
Do it!
User avatar
McBenn
ArCamp Developer
Posts: 509
Joined: Tue Sep 04, 2012 4:30 pm

Re: Solucja [PL]

Post by McBenn »

The difficulty of Ar07 was also recently lowered as a result of the thread on OWS. So to give yourself a better chance you could download the mod again.
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Solucja [PL]

Post by Antitheus »

Ar 07 was fairly easy if build the base properly. Build it not by the main sources - just near northern one - use topography as a weapon.
Olor
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 5
Joined: Mon Jan 24, 2011 9:21 pm

Re: Solucja [PL]

Post by Olor »

I have managed to complete the mission after downloading new rev. of mod. Thanks for help.
egow
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 6
Joined: Thu Nov 19, 2015 9:00 am

Re: Solucja [PL]

Post by egow »

@McBenn @Odd1
can you help me with filling medals? I don't remember them all.

Also, I returned to OW again. Just beaten Ar14 on medium, will beat 15 and write about 9-15 missions. Then I will try to make some of them Red.
User avatar
McBenn
ArCamp Developer
Posts: 509
Joined: Tue Sep 04, 2012 4:30 pm

Re: Solucja [PL]

Post by McBenn »

Medals for Ar07:

Code: Select all

* SiberitePowerPlant
+ Elektrownia syberytowa skalibrowana pomyślnie.
- Nie ukończyłeś kalibracji elektrowni syberytowej.
- Nie wybudowałeś elektrowni syberytowej.
*

* ApeControl
+ Pojazd kontrolowany przez małpoluda skonstruowany.
- Nie udało ci się skonstruować pojazdu kontrolowanego przez małpoluda.
*

* SiberiteGather
+ Syberyt wydobyty i przetransportowany na czas.
- Nie udało ci się wydobyć wystarczającej ilości Syberytu na czas.
*
Medals for Ar08:

Code: Select all

* CrateDeny
+ Prawie wszystkie dostawy zablokowane.
+ Większość dostaw zablokowanych.
- Pozwoliłeś zebrać Rosjanom zbyt wiele skrzyń.
- Nie zablokowałeś prawie żadnych dostaw.
- Nie przeszkodziłeś Rosjanom w zebraniu chociażby pojedynczej skrzyni.
*

* YashinKill
+ Marszałek Jaszin zabity.
- Marszałek Jaszin zdołał uciec.
- Poddałeś się zanim przybyły posiłki.
*

* BitterEnd
+ Walczyłeś do samego końca.
- Poddałeś się zanim przybyły posiłki.
*
So Ar08 is significantly more difficult than the previous missions. What makes it difficult? Perhaps some adjustments should be made.
egow
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 6
Joined: Thu Nov 19, 2015 9:00 am

Re: Solucja [PL]

Post by egow »

McBenn wrote:
So Ar08 is significantly more difficult than the previous missions. What makes it difficult? Perhaps some adjustments should be made.

For me the main problem in beating this mission on hard is time... and human resources.

I need a few people to defend the base and I need them to tame the Apes and I need them to attack russians in the south. Perhaps my strategy is not good enough.
egow
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 6
Joined: Thu Nov 19, 2015 9:00 am

Re: Solucja [PL]

Post by egow »

Tips for improving mission 15:

1. improve AI so it does not block if they destoy one of player bases
2. improve AI so it shots s-bomb from base, instead of exposing it (?)
3. AI players should know when to stop. Right now, one American mechanic is enough to keep them 'in game'. They should leave after killing commander or join Heike - for the sense of "reason"
User avatar
McBenn
ArCamp Developer
Posts: 509
Joined: Tue Sep 04, 2012 4:30 pm

Re: Solucja [PL]

Post by McBenn »

Ar08 - Given the player a few more people to work with and slightly increased mission length.

Ar15
1. Can you elaborate a bit on that?
2. It's rolling out the bomb because I chose not to cheat. The bomb doesn't have unlimited range.
3. That depends on perspective :P This battle is the decisive battle after all. Why back out just because you have taken a beating?
Post Reply