Feedback after the stream from the Arabian Campaign / Feedback po streamie z Arabskiej Kampanii

Dział poświęcony projektowi Arabian Campaign

Moderator: ArCamp Developer

User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Feedback after the stream from the Arabian Campaign / Feedback po streamie z Arabskiej Kampanii

Post by Gelwe »

0dd1 wrote: Thu Apr 04, 2019 2:31 am Nie, to tylko pokazuje że ni ch**a się nie znamy na robieniu grafiki. A nikomu innemu się nie chciało. Gdyby mod był na odwal, to nie miałby tak dopracowanego AI, rozbudowanych o cele drugorzędne misji ani tylu poprawek.
Robienie tekstur do OW ma mało wspólnego ze znajomością "robienia grafiki". Wrzucasz height mapę do Bryce (darmowy program). Następnie wybierasz tekstury i po robocie. Jedyna trudność to zabawa z ustawieniem kamery ale i bez tego można uzyskać fajne rzeczy (Morgan). Zresztą nie chce mi się wierzyć ze jako jedyni z moderów nie byliście w stanie skleić tekstur na mapę nawet metodą klonowania w dowolnym programie do edycji grafiki.
Last edited by Gelwe on Thu Apr 04, 2019 4:51 pm, edited 1 time in total.
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
User avatar
Livid
Soldier level 0
Soldier level 0
Poland
Posts: 3
Joined: Wed Dec 27, 2017 12:31 am

Re: Feedback after the stream from the Arabian Campaign / Feedback po streamie z Arabskiej Kampanii

Post by Livid »

Jako, że nie grałem w moda a raczej grałem bardzo, Bardzo, BARDZO dawno temu 3 pierwsze misje, to nie wypowiem się odnośnie balansu i trudności poszczególnych misji. Wypowiem się natomiast na temat tego co widziałem na streamie.

01
Misja 1 ogólnie ok, trochę mnie gryzie żółta trawa, ale to już raczej kwestia gustu. Wydaje mi się też, że w większości przypadków ludzie wybierają południową ścieżkę ucieczki, może wprowadzić by jakieś gratyfikacje za wybór trudniejszej ścieżki, a jeżeli wschodnia nie jest trudniejsza to można by ją taką zrobić.



02
Jakes wrote: Wed Apr 03, 2019 9:08 pm
Nefarem wrote: Wed Apr 03, 2019 8:46 pm Ar02: Można dodać Amerykanom kilka oswojonych małp czy to w lesie czy w bazie Delta.
Nie pasuje to bardzo, bo w takim razie znaczyło by to, że amerykanie ogarnęli oswajanie i Aviradze znalazł by te informacje w laboratorium, co by wykluczyło w następnej misji szukania roślin itd.
Według mnie pomysł Nefka z dodaniem małp jest ok. Przecież mogli oswoić pierwsze małpy i nie przeszkolić ich na inżynierów, ponadto mogli zwyczajnie nie zdążyć spisać wyników swoich badań. Odkrycie przecież musiało zostać dokonane w terenie :D



03
Podmiana mapy spoko, ta od Altaru ładniejsza :P Pomysł z zbieranie "roślinek" wykorzystałbym przy opracowywaniu technologii z małpami np. do podpinania małp jako kierowców, no ale to tylko moja sugestia.

04
Jak na moje była ok. Dyplomacji i tak nie ogarniam zbyt mało uważnie oglądałem.

05
Trochę przysypiałem na niej, zamieniłbym ją może właśnie na coś związanego z rozwinięciem technologii opartych na małpoludach. W przeciwieństwie do większości mi mapa akurat się podoba, bo dużo tam lasów. Chyba lubię lasy w grach :P

06
Odnośnie tej misji się nie wypowiem. Jak była grana akurat nie było mnie przy kompie, a nie oglądnąłem potem streama od nowa.

07
Serpent wrote: Thu Apr 04, 2019 12:11 am Misja 7:
Motyw z badaniem syberytu - mocno naciągany wątek z kampanii amerykańskiej. Jak wiadomo wg. fabuły oryginalnej Arabowie byli w plecy jeśli chodzi o badania na tym surowcem. Dlatego zgodzili się na współpracę z Amerykanami, aby zdobyć technologię i osłabić jednego z przeciwników. W tym miejscu powinna odbyć się misja 11.
Mnie tam moty badania sybu się podoba. Po co Arabowie mają zostawać w tyle skoro ostatecznie powinni wygrać wojnę w tej kampanii. Ja tam bym nawet poszedł o krok dalej i w rezultacie dał im rakietę syderytową w ostatniej misji. :D
Last edited by Livid on Thu Apr 04, 2019 6:52 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1115
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Feedback after the stream from the Arabian Campaign / Feedback po streamie z Arabskiej Kampanii

Post by Nefarem »

Ar08:
Ta misja na obecną chwilę jest MOIM zdaniem najgorszą misją w całej kampanii, mogła by konkurować z misją 13 ale tam na szczęście dynamiczniej się wszystko dzieje. W misji 8 natomiast przed godzinę albo więcej czasu rzeczywistego bronimy się przed hordami ciągle tych samych ataków (czołgi od góry + bazookerzy lasu na południu), nie mam pojęcia skąd u Rosjan którzy w tym czasie mają obleganą bazę im. Lenina mają tak potężne zasoby ludzkie w tej misji, ale przy dobrym rozegraniu idzie ich wybić ponad setkę albo więcej to przecież prawie cała ich ekspedycja.

No fajnie bronimy się bronimy (fakt faktem na szczęście można poddać się i zakończyć misję wcześniej) ale jak chce się zdobyć 3 medale to trzeba przeboleć te paręnaście minut i tylko po to by na koniec zobaczyć super-ultra-hiper atak który kończy misję.

Jedyne co mi się w tej misji podobało to motyw z zabiciem Marszałka Jaszyna.

MOIM zdaniem tę misję należy przerobić najlepiej w formę jakieś cutsceny gdzie jesteśmy atakowi, tutaj dezercja naszych ludzi i by to trwało x10 krócej niż jest to obecnie, lub inaczej to ugryźć bo obecne założenie misji jest fatalne.

Ar11:
- Jeżeli w trakcie wycofania się Genshera jeden z jego naukowców zostanie zraniony do czerwonego HP a potem uleczony przez gracza, tracimy za to medal. albo to wina tego że nie uciekają żołnierze z koszar Genshera.
- Gdzie jest Joan skoro w AM i RU kampanii była ona w Epsilonie, tak by mógł Macmillan zapolować na Heikę za zabicie Joan.
Last edited by Nefarem on Thu Apr 04, 2019 8:17 pm, edited 1 time in total.
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Feedback after the stream from the Arabian Campaign / Feedback po streamie z Arabskiej Kampanii

Post by zoNE »

1) Trudność/Mechanika
2) Mapy/Tekstury
3) Fabuła/Dialogi
AR08 - To co wcześniej pisałem i to zakończenie nieco takie zbyt szybkie. By można dodać jakąś dłuższą akcję z tym pojmaniem.
AR09 - Nieco monotonna misja, można dodać tu nieco akcji. Jakieś cele poboczne. Np. jakieś dodatkowe przejazdy patroli, które nie ogłaszają alarmu i trzeba je zabić na czas, by nie dotarły do bazy.
AR11 - Przydałby się jakiś wątek z Joan. Np. jak prowadzi tę bazę i jej ucieczka z bazy. W RU prowadzi tę bazę, w AM prowadzi tę bazę, a w AR w ogóle jej tam nie ma. Przydałoby się tu dodać ją jako urozmaicenie.
arturc200000
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 17
Joined: Fri Jul 08, 2016 1:01 pm

Re: Feedback after the stream from the Arabian Campaign / Feedback po streamie z Arabskiej Kampanii

Post by arturc200000 »

Jako że jestem miszczem od bugowania różnych modów pokaże wam coś :D

https://steamcommunity.com/profiles/765 ... 4188822789
Niekończące się hordy przeciwników ja bym dał 1 mega atak a nie zabijam typa następny się respi

https://steamcommunity.com/profiles/765 ... 4188828222
Widzę lubisz niekończące się rzeczy w tym przypadku ropa
A i ruskie się zbugowały nie atakują moich pozycji

https://steamcommunity.com/profiles/765 ... 4188833056
Co 30 sekund zabijam około 30 osób czy to oznacza że ruscy szybko dzieci dorastają jak w star warsach ?
Nie wiem co mam o tym sądzić baza im lenina jest atakowana a z niej jakieś 300 ludzi wysyłane jest na front dziwne co nie ?

https://steamcommunity.com/profiles/765 ... 4188844445
To jest czysty masohizm chce zobaczyc jak jakes przechodzi to 2 ludzmi xD

https://steamcommunity.com/profiles/765 ... 4188847886
Pusto wszędzie głucho wszędzie co to będzie co to będzie

https://steamcommunity.com/profiles/765 ... 4188850490
Na koniec wisienka na torcie dajcie mi zagrać tę misję :D

PS. Wszystko było nagrywane na strimie
PSS. Kill all challenge
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Feedback after the stream from the Arabian Campaign / Feedback po streamie z Arabskiej Kampanii

Post by zoNE »

1) Trudność/Mechanika
AR14 - Niektóre wieżyczki po odcięciu od składu i energii nadal działają. Strasznie dużo ruskich na tej mapie, by można nieco ograniczyć ich ilość.
2) Mapy/Tekstury
Ogólne - Interfejs przy 0 medali źle czyta jedną teksturę: https://i.imgur.com/myHO5XF.png
Ogólne - Interfejs drzewka - Kolor czcionek przy nazwach misji powoduje, że nie są one do końca czytelne na tym tle: https://original-war.net/br_upload/gall ... istrz1.png.
AR13 - Można nieco rozjaśnić tekstury podłoża tej mapy, by pasowało do koloru trawy.
3) Fabuła/Dialogi
AR13 - Nieco za długa ta misja - może by ją nieco skrócić?
Last edited by zoNE on Fri Apr 05, 2019 10:38 pm, edited 3 times in total.
User avatar
Jakes
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 31
Joined: Sun Apr 12, 2015 9:33 pm

Re: Feedback after the stream from the Arabian Campaign / Feedback po streamie z Arabskiej Kampanii

Post by Jakes »

Misja 1:
Początek za długi (czołganie). Brak podkładania min. Co do dalszej części misji, to można by dodać jakiś cel poboczny - np. uratowanie kogoś i dostanie się do niego między patrolami rusków? O teksturach to nawet nie wspomnę. Kolor trawy to też jakieś nieporozumienie.

Misja 2:
Zastrzeżeń brak.

Misja 3:
Mapa jest tragiczna. Jak już wyżej wspominali, oryginalna mapa Altaru wydaje się lepszym pomysłem. Ogólnie to ta misja jakoś tak bez klimatu jest.

Misja 4:
??

Misja 5:
Misja jest bez sensu. Abstrahując od samego ataku na bazę, który jest śmieszny, bo bazę idzie rozwalić samymi ludźmi atakując od tyłu i nie odnosząc praktycznie żadnych obrażeń.
Jak już jest to oczekiwanie na atak, to można by to spożytkować w lepszy sposób, bo "przygotowywanie się budując pojazdy" jest bez sensu bo i tak ich nie potrzebujemy.

Misja 6:
Misja sprowadza się do kampienia na górce po prawej. Moim zdaniem szło by wykorzystać pozostałą część mapy w jakiś kreatywny sposób. Dodać np. jakichś jeńców w ruskiej bazie na północy, których trzeba odbić (cel dodatkowy). Wtedy gra zmusi nas do eksploracji mapy.

Misja 7:
Motyw z wprowadzaniem danych z elektrowni jest trochę dziwny i nijak wpasowuje się do arabusów, którzy jak to pisał Serpencik, musieli się "sprzymierzyć" z Amerykanami, żeby mieć jakikolwiek postęp z sybem.

Misja 8:
Obrona Kabulu nijak ma się do innych kampanii. Oryginalnie atak rusków zmusił, jak to powiedział Popow - Hajki do odwrotu z ataku na bazę Lenina. Poza faktem długości misji, która jest strasznie długa. Dysproporcja w jednostkach też robi swoje. Czemu ruskie, mając cała masę bazookerów, których widać pod koniec misji, czeka na dobrowalne poddanie się arabusów? Burłak w kampanii rusków cisnął bez pytań i miał sporo mniej ludzi.
Argument "alternatywnej rzeczywistości" do mnie nie przemawia ni chu chu.

Misja 9:
Sama misja w sobie nie jest zła. Zła natomiast jest przerwa w opowiadaniu historii, czyli pominięty jest cały pobyt Popowej "Hajki" u rusków. Do misji przystępujemy po ścianie tekstu, którego i tak nikt nie chce czytać a rzekomo zastępuję on ową lukę.

Misja 10:
Wiernie cytując Langustę: "Porwanie Gossudarova - tutaj to już jest totalne nieporozumienie. W misji w Pogoni za postępem, w dialogu pułkownika Popowa jest napisane że "Najemnicy porwali profesora i wywieźli go gdzieś. Tymczasem tutaj miejsce przetrzymywania profesora to niby baza radziecka która zajęli Najemnicy. Nie trzyma się to kupy, ofiarę porywa się i wywozi a nie siedzi z nią w miejscu uprowadzenia.

https://youtu.be/caOXW8HJJuM?t=1h1m19s".

Nic dodać, nic ująć.

Misja 11:
Zastrzeżeń brak. Jedynie błędy, które były wymienione wcześniej przez innych.

Misja 12AR:
Brak tekstur jak wyżej. Sama misja nie jest w sobie zła.

Misja 13AR:
Dla wprawnego gracza misja nie powinna sprawić problemów. Dla n00bów, m.in. mojej osoby, już jest inaczej:
Image

Ja swoje w tę grę grałem i co nieco wiem i po japońsku (jako tako) sobie poradziłem. Co zatem z nowicjuszami, którzy nigdy w to nie grali? Nie ogarną takiego przedsięwzięcia.

Co do świata przedstawionego: czemu tu się wycofuje tyle ludzi? Nawet jakby to byli sami naukowcy, to w takiej ilości by tą bazę (Samarkand się nazywała?) wybronili bez problemu. Poza tym tylu ludzi na pewno nie było w ekspedycji szejków (a podzielili się na Legion przy okazji, więc część ludzi poszła se).

Misja 14AR:

Image

Ta misja to jest już jakieś nieporozumienie. Rusków w tych wszystkich bazach jest z 60? Że niby większość ekspedycji siedzi w bazie? "Sami cywile", gdzie 3/4 z nich to bazookery. Sama koncepcja jest do bani, gdzie z 10 typa rozwala cały kompleks baz ruskich i nikt nie jest w stanie się im postawić mimo, iż ruskie by ich rozwaliły bez problemu z tą ilością wszystkiego. Trochę im się bazę rozwali to uciekają do głównej -> sami bazookerzy uciekają xD

Wystarczy spojrzeć na taki atak Amerykanów na Tukaczewskiego. Garstka ludzi, która atakuje może się równać z garstką ludzi pozostawioną w bazie. Jedyną przewagą Rosjan w tej misji jest spora baza i fortyfikacje. Tutaj zaś mają zasobów w cho**rę a i tak siedzą na tyłku.


------------------------------
Wątek pro-Arabski wydaje się być (i pewnie jest) zrobiony na odwal się. Moim zdaniem owe misje muszą być przemyślane i niektóre z nich napisane od nowa.

Co do balansu misji itd, to osobiście poleciłbym Serpencika. Gbur z niego jest czasami, ale umie zbalansować rozgrywkę w taki sposób, żeby nawet n00bom na najłatwiejszym poziomie grało się przyjemnie.

Nie dziwota, że to poszło w tę stronę, jak nad tym pracowały w końcówce dwie osoby? Każdemu może się odechcieć tego robić. Jako, że ma to być oficjalna kampania, to powinno być więcej osób decyzyjnych z całego community, a nie tylko jedna.
Last edited by Jakes on Fri Apr 05, 2019 11:06 pm, edited 1 time in total.
Muszę się zapisać na kurs pisania na klawiaturze, bo potem jest sporo edycji posta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
User avatar
pijanymis
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 358
Joined: Wed Apr 07, 2010 10:54 pm
Location: HAJNÓWKA
Contact:

Re: Feedback after the stream from the Arabian Campaign / Feedback po streamie z Arabskiej Kampanii

Post by pijanymis »

To i ja się wypowiem. Zaznaczając ze zgadzam się z wypowiedziami powyżej.
Zacznę od głównego zarzutu a mianowicie:
AR13 to zupełna pomyłka.Za duży teren do działania nie ma szans praktycznie aby przejść ja za 1 razem, sam męczyłem się z nią około 2 godzin.Za dużo ataków które są mocno rozciągnięte.Nawet na najniższym poziomie to wyzwanie jest za ciężkie.
Druga sprawa dotyczy 4 ostatnich misji AR które są zrobione na odpierdol mówiąc wprost brak tekstur najbardziej boli także cele misji nie są dość jasne co można by zrobić o wiele lepiej.
Kolejna sprawa nieścisłości z fabułami AM i RUS tak jak wyżej członkowie forum pisali obrona kabulu i atak na Lenina.
AR10. Zaczynasz atak Gossudarow od razu ucieka to trochę chore że nie zniszczysz jeszcze 1 wieżyczki a on już ucieka (u mnie były to 4 podejścia do tej misji zanim zrozumiałem problem że na hama trzeba wbić się i zaatakować komorę) można to naprawić że nie ucieka od razu(poza tym pamiętajmy że Gosudarow ukrył artefakt przed porwaniem i zostawił komorę bez paliwa to tez niedopatrzenie)
Do kampanii Legionem nie mam większych zastrzeżeń poza misją 15 gdy spuścimy na wroga syberytówke gdy nawet przeżyje 1 człowiek to musimy go dobić aby wyeliminować przeciwnika a powinien się poddać posiadając tylko 1bunkier bez zasilania.
AR8 obrona kabulu.Ilość jednostek dołączających do Rosjan jest przesadzona setki ludzi zbędnie dołączających do Gorkiego co oni tam robią? Zakładają nową główna bazę będąc atakowani na wielu frontach?Kolejne nieporozumienie
Darth Saviola
Soldier level 1
Soldier level 1
Poland
Posts: 16
Joined: Tue Aug 15, 2017 8:21 pm

Re: Feedback after the stream from the Arabian Campaign / Feedback po streamie z Arabskiej Kampanii

Post by Darth Saviola »

Żebym mógł wnieść inne/nowe uwagi względem wielu wypowiedzi powyżej musiałbym jeszcze raz przejść moda.

To co natomiast oczywiste to naprawdę absurdalny poziom trudności misji 13, z większością niedopatrzeń, omyłek, nieścisłości się zgadzam.

Mógłbym się zgłosić (powiedzmy na próbę najpierw) do korekcji dialogów - zawsze jak gram w OWa (m.in.) to lubię się wczuwać w te dialogi i sobie to w myślach rozbudowywać (żołnierski dryg, te sprawy).
Musiałbym jeszcze raz przejść moda żeby się dobrze wczuć w postaci i przy okazji wyłapać nieścisłości w fabule.

Wiem, że to co teraz napiszę wynika z konstrukcji gry ale naprawdę szkoda, że misje końcowe, opowiadające wątki nowo wybranej frakcji (w tym przypadku Legionu) to tylko 4 misje.
Last edited by Darth Saviola on Sat Apr 06, 2019 10:30 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Morgan
Site Administrator
Site Administrator
France
Posts: 96
Joined: Fri Jan 06, 2012 1:53 pm
Location: France
Contact:

Re: Feedback after the stream from the Arabian Campaign / Feedback po streamie z Arabskiej Kampanii

Post by Morgan »

I'd like to help with GBIs, eventually. But I'm not sure when since I might have to get hospitalized again starting from tomorrow or the day after.
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Feedback after the stream from the Arabian Campaign / Feedback po streamie z Arabskiej Kampanii

Post by 0dd1 »

Dla jasności: zmiany całych misji, lub większej części jednej, mogą się odbyć tylko po stworzeniu bardzo dokładnego planu.
"do mnie to nie przemawia" i "rozkmińcie to lepiej" to jeszcze za mało.

Po mojemu to można zrobić osobny temat dla każdego większego problemu, gdzie na pierwszej stronie powinno być na bieżąco wszystko wyłożone, ale trzeba jeszcze dopracować samą organizacje tego. Dopóki wszystkie luki w planie nie zostaną wypełnione, większość rzeczy z tego tematu pozostanie tylko życzeniami.

Dodam jeszcze, że istnieje opcja dodania gdzieś nowej misji. Mapy można dodawać i łączyć dość swobodnie (nie wiem czy są na to ograniczenia). Edytor ma limit tylko na lokalizacje dialogów, a wciąż jest wolne miejsce, które w oryginale jest wykorzystane tylko na scenę egzekucji Gorkiego. Poza tym wciąż można limit oszukać pakując dialogi z więcej niż jednej misji do jednego pliku/folderu.
Ale jak wyżej, to by wymagało bardzo szczegółowego planu.

Dotychczasowe poprawki:
01 - hp pojazdu zapisane do 02
02 - naukowcy poza bazą mają parę oswojonych małp
07 - teraz pojawią się 3 komory
13 - straty z poprzedniej misji wyrównane dołączającymi na początku uciekinierami
14 - więcej losowych ludzi do wybrania na początku

Reszta dupereli:

Nefarem
Spoiler:
Ar02: Jeżeli przed przybyciem Aviradze gracz zdecyduje się zaatakować amerykańską bazę, po przybyciu posiłków nagle amerykańscy naukowcy zaczną uciekać z bazy.
Taka struktura misji. O tym że trzeba zabić naukowców mówi dopiero Aviradze, więc gdyby uciekali wcześniej to gracz mógłby stracić medal nawet nie wiedząc że ma ich zabić. Tu można co najwyżej dodać parę sekund opóźnienia.
Ar11:
- Jeżeli w trakcie wycofania się Genshera jeden z jego naukowców zostanie zraniony do czerwonego HP a potem uleczony przez gracza, tracimy za to medal. albo to wina tego że nie uciekają żołnierze z koszar Genshera.
W kodzie widzę że liczą się tylko naukowcy i inżynier którzy doszli do końca mapy vs ich ilość na początku. Czy to mogło być przez stratę inżyniera?

Joan pojawia się później w bazie przymierza w ostatniej misji. Ona odjeżdża z Epsilon na samym początku, ale za bardzo tego nie widać.
Serpent
Spoiler:
Trwa wielka ofensywa i dwoje najlepszych dowódców zostaje oddelegowanych do innych zadań? Naprawdę? ;d
Kwestia perspektywy. Mi tam zawsze się zdawało że te armie mają więcej niż 20 ludzi, i w razie czego można jedną czy dwie osoby zastąpić. A te inne zadania to też nie były takie fabularne błahostki.
09 - Tak, mamy ścianę tekstu w którym zawarty jest arcyciekawy wątek - idealny materiał na misję dla gracza który został olany.
Serio nie rozumiem jak to widzisz. Zrobiłbyś misję z tego że Heike siedzi w obozie Ruskich i gada o swojej przeszłości? Czy główną postacią ma być na chwilę Kurt, który ma za zadanie zinfiltrować bazę i wydostać Heike - co byłoby w praktyce tym samym typem misji?
10 - Nawet jeżeli to był błąd to próba naprawienia go powoduje jeszcze większe zamieszanie.
Pomyliłem się. Przez chwile wydawało mi się że w Rosyjskiej tam też jest przejęta baza, ale dalej myślę że informacja o tym że są odcięci więc i tak nie uciekną wystarczy.
15 - Argument głównego zagrożenia dla dobrze ufortyfikowanych baz ze strony oddziału Arabów jakoś do mnie nie trafia.
A do mnie na przykład nie trafia to że strona gracza miała by grać drugie skrzypce. Jak by nie patrzeć, na końcu każdej kampanii Arabowie są wątkiem pobocznym. Trochę tak jakby awansować Heike tylko do stopnia kapitana i tak to zostawić.
Poza tym, nie wiem czy mówisz o najnowszej wersji. Po poprawkach to powinno działać tak że gracz w ciągu całej misji musi odeprzeć ok 1-2 kontrataki. Albo żadnych, zależy jak się to rozegra.
Brak wytłumaczenia dlaczego Arabowie w ogóle postanowili budować poduszkowce to jest jakieś nieporozumienie.
To tak samo jak laser i specjalne podwozie w Amerykańskiej, albo ta większa rakieta w Rosyjskiej. Odnoszę wrażenie że wymagasz od Arabskiej kampanii więcej, jednocześnie przeceniając te oryginalne.
arturc200000
Spoiler:
Niekończące się hordy przeciwników ja bym dał 1 mega atak a nie zabijam typa następny się respi
To jeden pies. Jak masz uciekać to masz uciekać. Jak się buguje grę na siłę to takie rzeczy nie powinny dziwić.
Widzę lubisz niekończące się rzeczy w tym przypadku ropa
A i ruskie się zbugowały nie atakują moich pozycji
Oj tam, mały hack dla AI który zapobiega potencjalnym bugom.
Ciężko powiedzieć czy to bug, czy tak miało być, po tym jednym zdaniu.
Co 30 sekund zabijam około 30 osób czy to oznacza że ruscy szybko dzieci dorastają jak w star warsach ?
Nie wiem co mam o tym sądzić baza im lenina jest atakowana a z niej jakieś 300 ludzi wysyłane jest na front dziwne co nie ?
Taka misja, że nie może zabraknąć wrogów na mapie. Albo się to jakoś fundamentalnie zmieni albo tak musi zostać.
Na koniec wisienka na torcie dajcie mi zagrać tę misję :D
A takiego :arfu:. Było nie zabijać własnych ludzi xd.
Zone
Spoiler:
AR14 - Niektóre wieżyczki po odcięciu od składu i energii nadal działają. Strasznie dużo ruskich na tej mapie, by można nieco ograniczyć ich ilość.
To odkładam na później już od ponad roku. A wieżyczki pewnie automatycznie podłączają się do innej bazy.
Jakes
Spoiler:
Misja 8:
Obrona Kabulu nijak ma się do innych kampanii. Oryginalnie atak rusków zmusił, jak to powiedział Popow - Hajki do odwrotu z ataku na bazę Lenina. Poza faktem długości misji, która jest strasznie długa. Dysproporcja w jednostkach też robi swoje. Czemu ruskie, mając cała masę bazookerów, których widać pod koniec misji, czeka na dobrowalne poddanie się arabusów? Burłak w kampanii rusków cisnął bez pytań i miał sporo mniej ludzi.
Argument "alternatywnej rzeczywistości" do mnie nie przemawia ni chu chu.
Myślę że to zostało trochę wymuszone przez plan altaru. Ich zapiski mówią że w tej misji Hekie broni bazy, czeka na posiłki, nie doczekuje się i zostaje schwytana.
I weźcie z łaski swojej pod uwagę praktyczne aspekty z perspektywy tworzenia takiej misji - komputer to ni chu chu nie dorówna graczowi mając takie same siły (szczególnie jeśli ktoś gra jak arturc200000). Więc mamy do wyboru albo takie sztuczne oblężenie albo jakiś mały ale "nieśmiertelny" oddział ruskich (bo gracz może zrobić 50 koszar) albo olewamy plan altaru. Jak się tylko narzeka to wszystko jest proste.
Jeśli da się znaleźć jakiś kompromis to będzie to wymagało większej dyskusji.
Co do świata przedstawionego: czemu tu się wycofuje tyle ludzi? Nawet jakby to byli sami naukowcy, to w takiej ilości by tą bazę (Samarkand się nazywała?) wybronili bez problemu. Poza tym tylu ludzi na pewno nie było w ekspedycji szejków (a podzielili się na Legion przy okazji, więc część ludzi poszła se).
Bo miałem taką fantazję żeby zwiększyć skalę gry i zobaczyć jak to wyjdzie. Poza tym nie wiem jak setka ludzi z każdej strony mogła prowadzić między sobą krwawą wojnę przez 3 lata chyba. Jak dla mnie to ich musiało być dużo więcej.
Wątek pro-Arabski wydaje się być (i pewnie jest) zrobiony na odwal się.
Nie wk**wiaj mnie. Jakbyś miał pojęcie ile pracy na to poszło to natychmiast byś to odszczekał. Wyszło jak wyszło bo założenia były nietypowe, fabuła przekombinowana, do tego to był mój pierwszy większy projekt w ow, a jakikolwiek feedback przed i po zrobieniu szczątkowy.
W sumie, "nieporozumienie" to w tym kontekście nawet trafne słowo.
pijanymis
Spoiler:
Sam jesteś zrobiony na odpierdol.

Gossudarov wyraźnie mówił że to najemnicy zabrali gdzieś artefakt.

Ucieczka gossudarova i poddawanie w 15a do zweryfikowania/poprawienia. U mnie zawsze uciekał dopiero po zniszczeniu wieżyczek.
Kabul do przedyskutowania.
Do it!
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Feedback after the stream from the Arabian Campaign / Feedback po streamie z Arabskiej Kampanii

Post by zoNE »

1) Trudność/Mechanika
AR12a - Nieco za dużo min w niektórych miejscach, przez co, jeżeli ktoś nie zna drogi, to nie jest w stanie przejść tej misji bez wczytywania. Może jakoś lepiej rozwinąć tu mechanikę wykrywania min? By już wcześniej mieć możliwość rozpoznawania, gdzie one są lub np. uzależnić to od jakiś wybór? Ewentualnie każda grupka ukrywająca się by mogła mieć osobę, która zna tylko położenie kilku z min, dzięki czemu byśmy z czasem odkrywali kolejne i mieli możliwość ich uniknięcia.
AR13a - Gdy nie zobaczy się wszystkich jednostek atakujących od prawego dolnego rogu mapy i się ich po prostu nie zabije przez to, to można się zawiesić na mapie, szukając przyczyny, dlaczego misja nie chce się zakończyć. Po prostu będą tam stały w rogu i czekały na śmierć nie dając o sobie znaku życia.
2) Mapy/Tekstury
3) Fabuła/Dialogi
AR14a - Może nieco by urozmaicić mapę, by nie była to po prostu powtórka z rozrywki z AR13a lub dodać jakieś zadania poboczne dla urozmaicenia?
Last edited by zoNE on Wed Apr 10, 2019 9:16 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Jakes
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 31
Joined: Sun Apr 12, 2015 9:33 pm

Re: Feedback after the stream from the Arabian Campaign / Feedback po streamie z Arabskiej Kampanii

Post by Jakes »

AR15 - Większych problemów z ową misją nie było. Poszła mi całkiem gładko i większych błędów nie zauważyłem. Na minus oczywiście brak tekstur.

AR12a - Ilość min jest zatrważająca. Wątpię, czy ktokolwiek jest to w stanie przejść za 1 razem i bez wczytywania. Min nawalone jest tyle, że trzeba się namęczyć, żeby tą misję ogarnąć. Pomijając sam fakt mapy, która jest brzydka, to sama rozgrywka jest płytka strasznie. Przydało by się jakieś urozmaicenie a nie "wciskanie się" w wąskie przejścia najeżone minami i zbieranie ludzi. Skoro to miało być na wzór misji z przymierza AM, to na prawdę przydało by się coś urozmaicić. Ja to bym zaczął od modyfikacji/zmiany mapy (to te bez tekstur są już lepsze).

AR13a - Misja całkiem ok. Wkurzający był błąd z Gensherem. Jeśli wpierw zniszczymy wieże radiowe, a odłączone samochody zostawimy, to wątek z Gensherem nie będzie kontynuowany. Mimo zniszczenia całej amerykańskiej bazy, misja nie kończy się. Dopiero po zniszczeniu owych pozostawionych pojazdów, misja idzie dalej i przyjeżdża owowski korwin we własnej osobie. Poza zabiciu Korwnshera misja się kończy.
Myślałem, że misja się buguje przez zniszczony skład z Barbarossy, co próbowałem ominąć cofając zapis i ratując magazyn.

AR14a - Myślałem, że to Serpent jest powalony na punkcie rozstawiania min, ale to:
Image

to:

[BBvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=wG9nlcroeDA[/BBvideo]

Rozumiem, że trzeba jakoś utrudnić misje, ale żeby eliminować słabe punkty każdej z baz i zmuszać gracza do walenia od frontu?

Na średnim poziomie nie ma możliwości wyboru moździerzy na początku misji i bez nich na samym początku jest ciężko. Skład po lewej na dole jest już "zabudowany" podczas, gdy na łatwym dopiero się buduje. Nie było by w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie bazooker spowalniający nie dość, że rakietkami to spowalnia nas przed atakiem na główną bazę rusków i ruski za ten czas zdążą się okopać. We wcześniejszych wersjach nie była ta baza gotowa od razu i była bez bazookera.

Druga rzecz to auto aim. Przeciwnik skupia się na jednostkach mimo, że ich nie widzi. Rakiety widzą mnie jak przechodzę i dostaję strzała od razu (mowa o poziomie średnim). Podejście do samej bazy wygląda tak, jak mówiła to pani kopacz:

Image

Czyli próbujemy przez długie miesiące do skutku ubić wszystkich engów, żeby na koniec przekonać się, że tam jeszcze jest über dźwig naprawiający w kilka sekund.
Chwila zwłoki w ataku i tadam - wszystko odbudowane xD

Co do samego farmera. Farmera*. On teleportując swoje pojazdy nie widzi, że wbiliśmy się do bazy rusków i potem akceptuje wezwanie Kozłowa do owej przejętej przez nas bazy? Albo Farmer jest totalnym deb**em i nie wie co się dzieje, albo ktoś się nie przyłożył do tego wątku.


Poza faktem rozgrywki, granie 2x tej samej mapy jest nudne. Wątek legionu jako takiego jest również płytki, bo Uciekamy > Budujemy nową bazę > Odzyskujemy nową bazę > Ostatnia misja.

AR15a - Mapa i ucięty budynek obcych nie podoba mi się kompletnie.

W tejże misji występują błędy związane z przymierzem i ich zadaniami. Tak jak w przypadku ataku na Amerykańców wszystko działa spoko jeśli dostarczymy syba, to gdy wcześniej ubijemy rusków, dialog od Dżoan Fergusson pojawia się o "sposobie na ruską bazę" (może to choroba psychiczna spowodowana stratą Mekmilana?).

To tyle, jeśli chodzi o moje zdanie nt tej kampanii.
Muszę się zapisać na kurs pisania na klawiaturze, bo potem jest sporo edycji posta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
AdDur
Soldier level 1
Soldier level 1
Poland
Posts: 12
Joined: Thu Apr 18, 2019 1:21 am

Re: Feedback after the stream from the Arabian Campaign / Feedback po streamie z Arabskiej Kampanii

Post by AdDur »

Ogrywanie kampanii jest bardzo przyjemnym doświadczeniem, acz nie da się ukryć że cierpi ona na swoje problemy - jednak mam wrażenie, że są one w sporej części nierozwiązywalne przy zachowaniu struktury kampanii typowej dla kampanii ZSRR i USA.

Ar3: Konieczność denerwującego zrzucania skrzynek czyniła misję skrajnie męczącą...

Ar12: Nie da się jednak ukryć, że ostatnie misje (po wyborze frakcji) mają nawarstwienie inszych problemów. Pierwsza misja Legionu... Rozumiem zamysł, ale wykonanie w formie wąskich kanionów po prostu nie działa. Koncept zbierania ludzi jest w porządku i wymaga po prostu zmiany mapy - może bazy w regionie "Błotnej Rzeki", ewentualnie jakoś poszerzona?

Będąc szczerym - nie cierpię absolutnie misji 13 i 14 po stronie lojalistów, ale na szybko nie wiem jak je naprawić przy zachowaniu konceptu tego czym są.

Problemy z tym, aby kampania była spójna z dwoma pozostałymi jest chyba nierozwiązywalny - misje w kampanii rosyjskiej i amerykańskiej dzielą czasem 2 miesiące (Epsilon) i 2 misje w kolejności, mimo tyczenia się zasadniczo tego samego. Fakt tego że po rozdzieleniu się linii misji, są tylko 4 sprawia, że niemożliwym jest ukazanie legionowej strony najemnictwa - wymagałoby to przemodelowania kampanii i o wiele wcześniejszego ich rozdzielenia, co raczej nie wchodzi w rachubę - wymagałoby zmiany struktury kampanii na całkowicie inną od pozostałych dwóch, zrobienia kilku misji więcej oraz zmian fabuły, w tym wymyślenia punktu "rozdziału". Sama kwestia wynajdywania technologii syberytowych przez Arabów i misji z tym - o ile sama misja mi się podobała, to jeżeli chcieć by zamiast niej wstawić szturm na bazę Lenina - to wymagałoby to przesunięcia badań nad Syberytem... Na co zwyczajnie nie ma miejsca w następnych misjach - jedyne potencjalne możliwości to misja z Gossudarowem (Arabowie przy okazji kradną rosyjski program badań nad syberytem, to miejsce jak pamiętam z rosyjskiej kampanii to "kopalnia" gdzie znaleziono artefakt), albo misja z Epsilon, gdzie choćby po zdobyciu bazy albo by się w niej obwarowywało i prowadziło tam swoje badania, albo wycofywało kawałek dalej i tam zakładało nową placówkę do prowadzenia tychże badań.
Last edited by AdDur on Thu Apr 18, 2019 1:55 am, edited 1 time in total.
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Feedback after the stream from the Arabian Campaign / Feedback po streamie z Arabskiej Kampanii

Post by 0dd1 »

https://imgur.com/N0MdRyt

Zrobiłem przez Ebsynth. Zajęło to dużo więcej niż 10 min. :(
Do it!
Post Reply