Mission 01

Dział poświęcony projektowi Arabian Campaign

Moderator: ArCamp Developer

User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Mission 01

Post by 0dd1 »

PL
Spoiler:
Proponowane zmiany/uwagi:
- 0dd1: Notatki Altaru są raczej jednoznaczne. Olaf, Amerykanin i przejęcie pojazu powinny zostać. Zmienić się może mapa i rozmieszczenie jednostek.
Niech Amerykański pojazd pojawia się z pełnym hp, atakuje Rosyjskie parole i dopiero wraca uszkodzony poza mapę.

- Zone: jeżeli chodzi o zmiany wizualne na tej mapie, to proponuję poprawienie tekstur (głównie to wzgórze na północy, by wyglądało na wzgórze i nie zlewało się z resztą terenu - dodać zjazdy), można też dopasować nieco trawę do tekstur oraz typy drzew do siebie - tak by bardziej współgrały kolorami, bo to bardzo wczesny projekt Altaru.
Dobrze by było gdyby mapy różnych misji kolorystycznie do siebie pasowały.
Co do wstępniaka 01, to proponowałbym skrócić nieco to czołganie się arabów.
W dolnej bazie bym zrobił tylko 1 bunkier, bo za dużo to budynków.

- Nefarem: Myślę że można tę misję nieco urozmaicić poprzez dodanie wzmożonych patroli na całej mapie, Rosjanie mają tutaj zdecydowanie kontrole nad całą mapą.
W skrypcie dodać budowę nowych czołgów które by potem AI wysyłało na patrol po mapie.
Do poprawy są drzewa, lepiej by było dodać więcej różnorodności.
Można by było jeszcze ciut rozbudować te rosyjskie bazy.


Jakie ma znaczenie dla całej kampanii:
  • Amerykański żołnierz pojawi się w 04 jeśli przeżyje.
  • Olaf ukrywa się aż do misji 05.
  • Przeniesienie pojazdu do 02 ma drobny wpływ na dialog w 09.

Nowy plan:

- Przebieg misji punkt po punkcie - Raczej wszystko tak samo
  • Heike pojawia się na mapie
  • Spotyka Amerykanina i dwóch rosjan
  • Dalej spotyka Olafa - można dodać więcej dystansu między nimi?
  • Opcjonalnie przejmuje pojazd i dociera na koniec mapy



- Projekt nowej mapy
  • Struktura
    • MarkedOne: propozycja mapy:
      Image
      Serpent: propozycja mapy:
      Image
    • Czy mapa powinna być większa?
    • Czy Heike mogłaby opuścić mapę z innej strony?
  • Jednostki
    Image
    • ai bazy wroga?
      • Nefarem: W skrypcie dodać budowę nowych czołgów które by potem AI wysyłało na patrol po mapie.
    • patrolowanie?
    • propozycja dla patrol:
    01_cont patrole1.jpg
    01_cont patrole1.jpg (171.92 KiB) Viewed 4525 times

- Technologie - w tym przypadku chyba nic


- Postacie
  • Heike, Olaf
  • Amerykański żołnierz
  • Może jacyś Rosjanie?

- Zapisane zmienne dla dalszych misji
  • pojazd Heike
  • Amerykanin
  • Olaf

Kto jest za:

Kto jest przeciw:
ENG
Spoiler:
Things of note:
- 0dd1: Altar had a specific plan for this. Olaf the American soldier and vehicle capturing should stay. Could change the map and units on it.
American vehicle could appear with full hp, attack the Russians and then return when it's very damaged.

- Zone: Textures need improvement, adjust the grass and trees to it. It would be best if maps took into account their world location and terrain type, so maps between some missions match as appropriate.
Shorten the crawling time in the intro.
1 breastwork is enough for the base on the bottom.

- Nefarem: add more Russian patrols going through the map. Could also make them produce vehicles for it.
Make the environment on map more diverse.
Upgrade the bases a bit.


How it links to the rest of the campaign:
  • American soldier will appear in 04 if survives.
  • Olaf will stay in hiding until mission 05.
  • Taking the vehicle will slightly affect dialogue in 09.

New plan:

- Mission events - Mostly as is
  • Heike appears on map
  • She meets the American and two Russians
  • later meets Olaf - could move him somewhere else?
  • Optionally captures a vehicle, and leaves the map



- New map
  • Structure
    • MarkedOne: map proposition:
      Image
      Serpent: map proposition:
      Image
    • Should it be bigger?
    • Could we make Heike leave the map in some other direction?
  • Units
    Image
    • base ai?
      • Nefarem: add producing of vehicles that will be sent on patrol.
    • patroling?
    • patrol paths proposition:
    01_cont patrole1.jpg
    01_cont patrole1.jpg (171.92 KiB) Viewed 4525 times

- Technologies - nothing in this case


- Characters
  • Heike, Olaf
  • American soldier
  • Any Russians?

- Variables saved for later
  • Heike's vehicle
  • The American
  • Olaf

People for the plan:

People against it:
Last edited by 0dd1 on Sun Apr 21, 2019 6:45 pm, edited 5 times in total.
Do it!
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Mission 01

Post by zoNE »

Dla przypomnienia, jezeli chodzi o samą mapę 01_cont, to jest to mapa Altaru:
Image

Tak wygląda ona w grze:
Image

Niestety nie miała tekstur (teksturował ją o ile pamiętam Serpent), więc jeżeli chodzi o zmiany wizualne na tej mapie, to proponuję poprawienie tekstur (głównie to wzgórze na północy, by wyglądało na wzgórze i nie zlewało się z resztą terenu - dodać zjazdy), można też dopasować nieco trawę do tekstur oraz typy drzew do siebie - tak by bardziej współgrały kolorami, bo to bardzo wczesny projekt Altaru.

Co do wstępniaka 01, to proponowałbym skrócić nieco to czołganie się arabów.
Last edited by zoNE on Sun Apr 07, 2019 4:56 pm, edited 5 times in total.
User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Mission 01

Post by Gelwe »

zoNE wrote: Sun Apr 07, 2019 4:33 pm
Spoiler:
Dla przypomnienia, jezeli chodzi o samą mapę 01_cont, to jest to mapa Altaru:
Image
Podrzuć height mapę to spróbuje zrobić coś na szybko.
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Mission 01

Post by zoNE »

Wszystkie aktualne pliki map znajdują się pod tym linkiem: https://bitbucket.org/McBenn/arabiancampaign/src. Twórz i proponuj :P.
Last edited by zoNE on Sun Apr 07, 2019 4:49 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1115
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Mission 01

Post by Nefarem »

Myślę że można tę misję nieco urozmaicić poprzez dodanie wzmożonych patroli na całej mapie, Rosjanie mają tutaj zdecydowanie kontrole nad całą mapą.
Jeśli chodzi o możliwości ucieczki to są ok.
Do poprawy są drzewa gdzie w oczy rzuca się ten sam typ w dużych ilościach obok siebie, lepiej by było dodać więcej różnorodności.
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Mission 01

Post by Gelwe »

Dziwna sprawa, wygląda na to że oryginalna height mapa jest o wiele wiele wyższa niż widzimy to w grze.
Spoiler:
Image
Image
EDIT: Mapka to potwierdza:
Image
Last edited by Gelwe on Sun Apr 07, 2019 5:09 pm, edited 1 time in total.
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Mission 01

Post by zoNE »

Poczekaj, wyślę Ci oryginał mapy, ale chyba musisz popracować nad parametrami lub przyciemnić to nieco.
Last edited by zoNE on Sun Apr 07, 2019 5:13 pm, edited 1 time in total.
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Mission 01

Post by zoNE »

Ok, w załączniku masz oryginał Altara, ale wydaje mi się, że nic tam nie zmieniano z wysokościami, więc raczej zbytnio Ci to nie pomoże :P.
Attachments
01_cont.zip
(186.06 KiB) Downloaded 107 times
Last edited by zoNE on Sun Apr 07, 2019 5:17 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Mission 01

Post by Gelwe »

zoNE wrote: Sun Apr 07, 2019 5:12 pm Poczekaj, wysle Ci oryginal mapy, ale chyba musisz popracowac nad parametrami lub przyciemnic to nieco :P.
Ściemnienie obrazka nie usunie górek.

EDIT: Po usunięciu górek i wypłaszczeniu tej górnej wygląda to tak:
Image
Last edited by Gelwe on Sun Apr 07, 2019 5:23 pm, edited 1 time in total.
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Mission 01

Post by zoNE »

Jak zwrócisz uwagę na grafikę, to te małe wzniesienia tam są przy drzewach. Wiec może nie usuwaj ich całkiem, tylko nieco spłaszcz.

Image
Last edited by zoNE on Sun Apr 07, 2019 5:25 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Mission 01

Post by Gelwe »

Image
Problem też jest taki że nie wiadomo do końca jaka jest perspektywa w OW. Przydał by się preset Altaru do Bryca.
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Mission 01

Post by 0dd1 »

Dodałbym dodatkową drogę przez las dla patroli. Drugi też mógłby się ruszyć. Obrazek na pierwszej stronie.
Do tego Amerykański pojazd mógłby jechać do końca drogi aż trafi na patrol, i dopiero wracać uszkodzony. W tej chwili trochę bez sensu jeździ tam i z powrotem uszkodzony.
Do it!
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1115
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Mission 01

Post by Nefarem »

Można by było jeszcze ciut rozbudować te rosyjskie bazy np. ta na górze ma elektrownie ale składu brak, trochę głupio to wygląda a tak poprzez dodanie składu można by w skrypcie dodać budowę nowych czołgów które by potem AI wysyłało na patrol po mapie.
Moja propozycja przebudowania obu baz:
Image
Last edited by Nefarem on Wed Apr 10, 2019 12:11 am, edited 1 time in total.
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Mission 01

Post by zoNE »

Bardzo dobry pomysł, ale w dolnej bazie bym zrobił tylko 1 bunkier, bo za dużo to budynków. W 1 misji AM owszem wszystko było mocno ufortyfikowane jak na pierwszą misję, bo nie miało się tam chodzić, w 1 RU natomiast fortyfikacja była bardzo nikła z powodu tego, że trzeba się było przez nią przebić. Tu z powodu ilości jednostek, patroli i tych czołgów, co się mają robić, a co najważniejsze małej przestrzeni oraz odległości między bazami, bym proponował coś po środku, czyli po 1 bunkrze na bazę. Wtedy to będzie bardziej estetyczne i zrównoważone. U góry bunkier oraz zbrojownia (bo ważniejsza baza), a na dole bunkier.
Last edited by zoNE on Wed Apr 10, 2019 7:27 am, edited 1 time in total.
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Mission 01

Post by 0dd1 »

Wygląda fajnie, tylko ta zbrojownia chyba blokuje wyjazd z warsztatu. Poza tym elektrownie są tu tylko dla dekoracji, więc można parę wyrzucić.
Do it!
Post Reply