Mission 01

Dział poświęcony projektowi Arabian Campaign

Moderator: ArCamp Developer

User avatar

MarkedOne
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 292
Joined: Wed Aug 17, 2011 12:36 pm

Re: Mission 01

#16

Post by MarkedOne » Tue Apr 16, 2019 5:43 pm

Mi osobiście nie pasuje zupełnie sam wygląd mapy, tekstury uważam, że są okej.

To co mnie zachwyciło przy pierwszym odpaleniu OW to "surowe piękno natury", bo przecież ile może się zmienić przez dwa miliony lat, prawda?
Nie podeszła mi kolorystyka, a także wybór obiektów, drzewek i krzaczków. Pokażę wam jak ja bym widział tę mapę, w zasadzie identyczny "styl" starałem się zachować we wszystkich mapach w swoim modzie, więc w pełni zrozumiem jak wam nie przypadnie do gustu za bardzo.
Oryginał:
Image
Moja wersja (dodałem przesiekę na patrolę w południowym lasku):
Image
Musiałem dodawać w .jpg i się trochę rozmazało, oryginał był za duży żeby go gdzieś wrzucić x) Generalnie zmodyfikowałem około 60 parametrów.
pełny obraz:
Last edited by MarkedOne on Tue Apr 16, 2019 5:44 pm, edited 1 time in total.
И на рассвете вперёд
Уходит рота солдат,
Уходит, чтоб победить
И чтобы не умирать.

User avatar

zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1719
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Mission 01

#17

Post by zoNE » Tue Apr 16, 2019 6:09 pm

Bardzo ładne przedstawienie - podoba mi się zgranie - w końcu tworzy to jakąć całość tekstur, trawy, drzew itd. Ja bym może proponował jednak coś "między" jeżeli chodzi o kolory - czyli coś nieco bardziej kolorystycznie dobranego do podłoża (jak na 2gim screenia, który podałeś), ale również nieco jaśniejszego (jak na pierwszym). Taki nieco kompromis, by nam nie wyszło ciemne bagno jak na następnej mapie, by jednak czymś kolejna mapa się wyróżniała :P.

Może byś spróbował nieco to rozjaśnić? Bo jednak zbyt przypomina to kolejną mapę z bagnem - która nawet sama w sobie mimo bagna tam jest nieco jaśniejsza, ale kierunek fajny :P.

Image

Image

Najlepiej by było wszystkie te mapy umieścić na tej mapie:

Image

Tak, jak zrobił to Altar w przypadku oryginalnych map:
Image

I wtedy będziemy mieć lepszy obraz tego, jakie kolory powinny być użyte na jakiej mapie oraz czy rzeki na każdej są dobrze rozplanowane - bo z tego co wiem, na jednej z map rzeka idzie inaczej niż powinna (chyba ostatnia legionu).

Co do tekstur, to jednak by się przydało je poprawić nieco - a dokładniej tę górkę na północy, bo w oryginale jest to lekka górka ze zjazdami na boki - bardziej uwydatniona, a tu jest ona dosyć płaska i zjazdy nie są zaznaczone - zlewają się z terenami po bokach.

Image

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4118
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Mission 01

#18

Post by Serpent » Tue Apr 16, 2019 6:30 pm

Wzorowanie się na obrazie CreditsBk2.tga to zły pomysł.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1719
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Mission 01

#19

Post by zoNE » Tue Apr 16, 2019 6:33 pm

Serpent wrote:
Tue Apr 16, 2019 6:30 pm
Wzorowanie się na obrazie CreditsBk2.tga to zły pomysł.
Wzorowanie sie co do rzek - tak by wszystko było zgrane. Co do kolorów, jeżeli widzisz jaka mapa następuje po jakiej jeżeli chodzi o umiejscowienie na mapie i w jakiej mniej więcej są odległości od siebie (czy nie są połączone), to jesteś w stanie stwierdzić, czy powinny mieć podobne do siebie kolory, czy mogą mieć już różne.

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4118
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Mission 01

#20

Post by Serpent » Wed Apr 17, 2019 7:28 am

Nawet mapy Altarowskie nie były dobrze zgrane. Przykład: ru05 zaraz pod głównym złożem (rzeka nagle wysycha?). Argument z kolorystyką też jakoś średnio do mnie trafia. Kolorystyka powinna bazować na danej porze roku a nie stricte lokalizacji.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1719
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Mission 01

#21

Post by zoNE » Wed Apr 17, 2019 8:19 am

Serpent wrote:
Wed Apr 17, 2019 7:28 am
Nawet mapy Altarowskie nie były dobrze zgrane. Przykład: ru05 zaraz pod głównym złożem (rzeka nagle wysycha?). Argument z kolorystyką też jakoś średnio do mnie trafia. Kolorystyka powinna bazować na danej porze roku a nie stricte lokalizacji.
Teren jest bardzo istotny, jeżeli np. obok masz pustynie, to nie zrobisz lasów deszczowych na połączonej mapie lub bardzo bliskiej, jeżeli obok masz mapę, która się łączy z bagnem, to nie zrobisz na niej innego rodzaju terenu/kolorystyki, a jeżeli masz mapę, która ma bardzo mało wysuszonej trawy, to nie zrobisz na niej obok dżungli. Więc wszystko powinno być ze sobą kompatybilne przynajmniej w stopniu rodzaju roślinności - pora roku owszem też powinna być bardzo istotną zmienną, ale by ona wystąpiła, najpierw musisz brać pod uwagę rodzaj roślinności oraz rodzaj miejsca, czy jest bardzo oświetlone, czy jest to ciemny las, bagno itd. Jeżeli jedziesz na bagno ze słonecznej mapy, to słoneczna mapa nie może być ciemniejsza od bagna, gdzie nie dochodzi tak światło przez gęstą roślonność. Na to, co widzimy, wpływa wiele czynników. Co do argumentu, że również w oryginalnej kampanii jedna rzecz nie jest do końca jasna, to pamiętajmy w jakich warunkach ta gra wychodziła i jak szybko ostatnie misje były kończone, by wydać ją przynajmniej. Gdyby powstawała minimum 8 lat - jak sama arabska kampania - to pewnie by była bardziej dopracowana. My mamy możliwość dopracować wszystkie szczegóły, oni nie mieli :P.
Last edited by zoNE on Wed Apr 17, 2019 9:25 am, edited 6 times in total.

User avatar

Gravitr
Throwback Developer
Czech Republic
Posts: 234
Joined: Fri Jul 27, 2012 12:00 pm
Location: CZ Prague
Contact:

Re: Mission 01

#22

Post by Gravitr » Wed Apr 17, 2019 8:42 am

MarkedOne wrote:
Tue Apr 16, 2019 5:43 pm
Moja wersja
That's awesome. 8)
[MOD] Arabian History - 9 missions
Show post with download

[MOD] Vsevolod Mission - 4 pro missions
Show post with download

[MP-MOD] Throwback - over 35 new missions
Official site (+download)

User avatar

MarkedOne
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 292
Joined: Wed Aug 17, 2011 12:36 pm

Re: Mission 01

#23

Post by MarkedOne » Wed Apr 17, 2019 5:36 pm

Gravitr wrote:
Wed Apr 17, 2019 8:42 am
MarkedOne wrote:
Tue Apr 16, 2019 5:43 pm
Moja wersja
That's awesome. 8)
díky :)

@Zone
Kolorystyka mapy będzie zależna w większości od pory roku i godziny dnia. Jeżeli chodzi o aspekty geograficzne to twórcy OW dali dupy, wszystko dzieje się na tak małej przestrzeni, że wszystko powinno być praktycznie jednolite, jednolita tajga i bagna, poprzecinane momentami podmokłymi łąkami, a w grze mamy prawdziwy miks biomów. Nie zwracałbym kompletnie na to uwagi, bo wymagałoby to zmiań w każdej mapie OW, a to jest bez sensu.

Mapę z bagnami też bym przyciemnił, bo najzwyczajniej w świecie bagna świecą się za mocno, lub inna opcja i fabularnie wtrącić przybycie na bagna w okolicach południa.
Nie widzę sensu rozjaśniania mojej mapy, bo robiłem ją specjalnie pod taką, a nie inną kolorystykę - taką mam wizję tej mapy, napisałem od razu, że nie wszystkim się to spodoba.
И на рассвете вперёд
Уходит рота солдат,
Уходит, чтоб победить
И чтобы не умирать.

User avatar

zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1719
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Mission 01

#24

Post by zoNE » Wed Apr 17, 2019 7:04 pm

MarkedOne wrote:
Wed Apr 17, 2019 5:36 pm
Mapę z bagnami też bym przyciemnił, bo najzwyczajniej w świecie bagna świecą się za mocno, lub inna opcja i fabularnie wtrącić przybycie na bagna w okolicach południa.
Nie widzę sensu rozjaśniania mojej mapy, bo robiłem ją specjalnie pod taką, a nie inną kolorystykę - taką mam wizję tej mapy, napisałem od razu, że nie wszystkim się to spodoba.
Pomysł ze zmianą mapy z bagnami odpada, bo to oryginalna mapa Altaru. Podobnie jak ta wyżej, gdzie pomarańczowa i jasna kolorystyka też jest dziełem Altaru - acz tu jest pewna możliwośc, bo Altar stworzył tę mapę w 2 wersjach kolorystycznych, jesiennej i bardziej zielonej. Jednak obie te wersje są jaśniejsze od mapy z bagnami. Dlatego tego by należało się trzymać.

Co do kwestii związanych z podobaniem się, to akurat bardziej tu się liczy to, jaką wizję mieli twórcy gry (bo to ma być oficjalna kampania dodana do patcha, która jest robiona z wizją Altaru i na oryginalnych pomysłach Altaru). A akurat mapa z bagnem to oryginalna mapa i z kampanii AR, i AM, więc akurat tu nie ma możliwości wprowadzania takich zmian. Dlatego rozjaśnienie projektu, by pasował do reszty wydaje się być dużo lepszym pomysłem, niż zupełnie zmieniać wizję wszystkich map oryginalnych. W końcu ostateczny efekt ma być tym, co miało być w grze, a z przyczyn czasowych się nie pojawiło i najlepiej korzystać jak najwięcej z oryginalnych plików twórców gry, a akurat te mapy mamy w oryginale. O ile Twoja wizja mi się podoba, o tyle są aspekty, w których nie pasuje ona do oryginału. Dlatego warto dopracować kompromis, by jednocześnie zachować i założenia oryginału, i ciekawy wygląd - bo się da :P.
Last edited by zoNE on Wed Apr 17, 2019 7:07 pm, edited 4 times in total.

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4118
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Mission 01

#25

Post by Serpent » Fri Apr 19, 2019 12:42 pm

Moja propozycja mapy do 01_cont:
Image
Last edited by Serpent on Fri Apr 19, 2019 2:08 pm, edited 1 time in total.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak


AdDur
Soldier level 0
Soldier level 0
Poland
Posts: 9
Joined: Thu Apr 18, 2019 1:21 am

Re: Mission 01

#26

Post by AdDur » Fri Apr 19, 2019 5:42 pm

Jak dla mnie ciut za jasna tendencja zmiany...

User avatar

zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1719
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Mission 01

#27

Post by zoNE » Fri Apr 19, 2019 5:47 pm

Bardzo fajna mapa, acz wg mnie by się przydało nieco rozszerzyć tę górkę na północy (tak jak w oryginale Altara), rozwidlić nieco drogę jak w oryginale, by obejmowała całą mapę (bo teraz jest nieco taka malutka i większość mapy jest odcięta) i dodać nieco różnorodności wysokości terenu po lewej - jak w oryginale :P. Bo o ile mapka fajna, o tyle teraz to już zupełnie inna mapka. Niektóre rzeczy ładniej niż w oryginale, ale niektóre moim zdaniem nieco zbyt uproszczone, gdyby ją nieco bardziej upodobnić do oryginału, myślę, że by mogło być ok, a nawet świetnie :P.
Last edited by zoNE on Fri Apr 19, 2019 6:47 pm, edited 5 times in total.

User avatar

Topic author
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 335
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Mission 01

#28

Post by 0dd1 » Sat Apr 20, 2019 3:16 pm

Obie mapy są lepsze niż to co jest. Osobiście wolę tą od MarkedOne a kolorami bym się tak nie przejmował. Ta różnica wygląda jak tylko kwestia pory dnia, późny wieczór vs środek dnia.
Do it!

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4118
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Mission 01

#29

Post by Serpent » Tue May 21, 2019 6:48 pm

Wersja 2 we współpracy z Markedone:
Image
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

Topic author
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 335
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Mission 01

#30

Post by 0dd1 » Sat Jun 01, 2019 11:49 am

Jeżeli nie ma dalszych pomysłów, to ja poproszę tę mapę bo trzeba się w końcu za to wziąć. Chyba że ktoś inny ma chęć się tym zająć?
Do it!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest