Problem z grafika w edytorze i kilka pytań o SAILa

Wszystko o modach, patchach i błędach w OW oraz ogólnym programowaniu.
Post Reply
bagiet
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 4
Joined: Sat Jun 14, 2008 9:17 am

Problem z grafika w edytorze i kilka pytań o SAILa

Post by bagiet »

Witam.

Chcialem ostatnio z czystej ciekawosci pobawic sie troche edytorem map do OW i SAILem. I tutaj pojawil sie pierwszy problem:

Czy normalnym jest, ze gdy edytuje podloze w edytorze, (wersja 2.3, OW v1.10)
to zamiast normalnej grafiki dajmy na to don't enter rock'a, pojawiaja mi sie ciemnoszare hexy? Rowniez po kliknieciu ctrl+e, mapa nie wyglada jak normalna mapa OW, tylko zamiast tych skal czy wody, sa zwykle hexy innego koloru? Dodam, ze kiedy otwieram edytorem już istniejącą mapę, to grafika jest wczytywana ok, ale nie mogę edytować podłoża - pomimo zmian, które wprowadzam, grafika pozostaje niezmieniona, chociaz po najechaniu na dane pole, po lewej (tam pod coordami) pojawia się typ podłoża, na jaki zmieniłem.

Ponadto - czy po kliknieciu ctrl+e odpali sie mapa i BĘDĄ wykonywane skrypty SAIL?
Last edited by bagiet on Mon Jun 16, 2008 8:23 pm, edited 1 time in total.
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2066
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Post by zoNE »

By pojawiła się "normalna grafika", będziesz musiał nałożyć tekstury na mapę. Przy mapach z już nałożoną teksturą musisz nałożyć ją na nowo ze zmienionymi wysokościami terenu, aby było widać zmiany wysokości.
bagiet
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 4
Joined: Sat Jun 14, 2008 9:17 am

Post by bagiet »

Moge prosic o wersje dla de**la? ;)

BTW, dzieki za poradnik do edytora - przydal sie.
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2066
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Post by zoNE »

http://wiki.owsupport.com/index.php?title=Grndsec/pl

Zobacz punkt pierwszy artykułu (czyli: Tworzenie pliku GBI).
bagiet
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 4
Joined: Sat Jun 14, 2008 9:17 am

Post by bagiet »

Wielkie dzieki, tak sie spodziewalem, ze cos robie zle... ;p

Jeszcze jedno pytanie, na ktore nie moge nigdzie znalezc odpowiedzi: Przy funkcji RewardPeople... jak zrobic, by przy nagradzaniu postaci rozdawalo sie EXPa tylko zyjacym postaciom?
I tak samo z SaveCharacters... jak zapisac jedynie zyjace postacie?
Czy w momencie przyjecia przez te funkcje parametru: FilterAllUnits([[f_side,you],[f_type,unit_human],[f_nation,nation_american]]);
bedzie w porzadku? Nie bardzo rozumiem dzialanie funkcji FilterAllUnits...
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Post by Radzio »

Dobrze kombinujesz.
FilterAllUnits zbiera z całej mapy te jednostki, które spełniają podane warunki.
np.

Code: Select all

FilterAllUnits([[f_side,2],[f_type,1],[f_nation,1],[f_ok]]);
Ten kod zbierze te jednostki, które są żywe (tylko zielony i żółty pasek), mają 2 kolor (żółty), 1 nację (czyli am) i są 1 typu (czyli ludźmi).
Post Reply