Jak w temacie
Zamierzam instalować kolejno patche, począwszy od tych sprzed 2 lat i sprawdzać w jakich patchach, jaka jest synchra (czy wzrosła, czy spadła) a następnie pisać analize do Stucka co do sync.
Przeciętnie pare rozgrywek (głównie na Alien Base, ale zobaczy się także te nieco skomplikowane, gdzie synchra wywala na dzień dobry [Flagi]).
Szukam osób które by chętnie pomogły - jak to możliwe?
- Wystarczy dołączyć do mnie, przesłać kontakt (gg/fb/steam)
Im Więcej osób, tym szybciej się z tym uwiniemy, wszyscy którzy by chcieli wziąć w tym udział prosiłbym o zgłoszenie na PW z podanym jednym z dan kontaktowych [najbardziej preferowany steam].
Wymagania: Czas, chęć i zaangażowanie.
Trzeba spróbować wszystkiego, aby poprawić obecny sync.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
We are going to install patches from 2013 to 2015 and chceck in which patch sync lost approach (more or less frequently) and wrote your reports to us.
If you want to help us just reply in this topic. Please help us and Stuck to fix the Sync Lost.
SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]
SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]
Last edited by Xander on Mon Aug 17, 2015 1:59 am, edited 3 times in total.
Creative wrote:Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
https://trello.com/b/QkpOj7p7/nefarems-history
Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca
Ja będę prowadził zapis naszych obserwacji które na koniec testów wyślemy do Stucuka. Testowanie MP w poszczególnych patchach pozwoli nam na znalezienie rzeczy która powoduje utratę synchronizacji, co być może doprowadzi do usunięcia tego problemu w przyszłości raz na zawsze.
EDIT: Nie szukamy trolli, liczymy na rzetelną pomoc.
W miarę możliwości proszę o informacje kiedy i podczas jakiej czynności utraciliście synchre.
The main destination of our analysis is to find the "thing" which causing sync lost,which can help to fix Sync Lost or reduce it in MP.
Aktualnie tabela wygląda tak (w swych raportach powinniście zawierać informacje które widnieją w tabeli.)
You should report your reports according to the below excel formula:
EDIT: Nie szukamy trolli, liczymy na rzetelną pomoc.
W miarę możliwości proszę o informacje kiedy i podczas jakiej czynności utraciliście synchre.
The main destination of our analysis is to find the "thing" which causing sync lost,which can help to fix Sync Lost or reduce it in MP.
Aktualnie tabela wygląda tak (w swych raportach powinniście zawierać informacje które widnieją w tabeli.)
You should report your reports according to the below excel formula:
Spoiler:
Last edited by Gelwe on Mon Aug 17, 2015 1:36 pm, edited 2 times in total.
Creative wrote:
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze Kontakt PW.
Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]
Everyone would need to be using the same version during a test.
I haven't tried it yet but something like DummyNet may be useful for testing OW on a single pc. Its meant to be able to simulate packet loss, etc.
I haven't tried it yet but something like DummyNet may be useful for testing OW on a single pc. Its meant to be able to simulate packet loss, etc.
- Stu
OWSupport
OWSupport
- Gravitr
- Throwback Developer
- Posts: 238
- Joined: Fri Jul 27, 2012 12:00 pm
- Location: CZ Prague
- Contact:
Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]
NOTE: Average about ~1/3 of games (with arabian player with mines) causes synchro lost because of detonating timing mines. Tested on different maps, about half of players got sync. lost after mine(s) explode.
[MOD] Arabian History - 9 missions
Show post with download
[MOD] Vsevolod Mission - 4 pro missions
Show post with download
[MP-MOD] Throwback - over 35 new missions
Official site (+download)
Show post with download
[MOD] Vsevolod Mission - 4 pro missions
Show post with download
[MP-MOD] Throwback - over 35 new missions
Official site (+download)
Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]
Game nr.3
We tested arabians and everything was ok (I used everything what they can do) and sync does not appeared.
Game nr.4
The same situation, but in 13 min Nefek has used on my driver ( laser vehicle) sleeping ammo and sync got lost.
We tested arabians and everything was ok (I used everything what they can do) and sync does not appeared.
Game nr.4
The same situation, but in 13 min Nefek has used on my driver ( laser vehicle) sleeping ammo and sync got lost.
Last edited by Gelwe on Mon Aug 17, 2015 1:35 pm, edited 1 time in total.
Creative wrote:
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze Kontakt PW.
Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]
During the game in I found bug in diplomacy window:
OpenGL 3.0
OpenGL 3.0
Absolute Dominion
Original War Cooperation
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
- Gravitr
- Throwback Developer
- Posts: 238
- Joined: Fri Jul 27, 2012 12:00 pm
- Location: CZ Prague
- Contact:
Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]
We've got it at about 3v3 or 4v4 people (games with more players). When mine exploded, some of them just felt with sync.Gelwe wrote:Game nr.3
We tested arabians and everything was ok (I used everything what they can do) and sync does not appeared.
We have suspicion on these sleeping ammunation too; but again, sync. come mostly often when more people playing (sync. caused by this ammo comes in about ~1/6 games with 6+ players).Gelwe wrote: Game nr.4
The same situation, but in 13 min Nefek has used on my driver ( laser vehicle) sleeping ammo and sync got lost.
[MOD] Arabian History - 9 missions
Show post with download
[MOD] Vsevolod Mission - 4 pro missions
Show post with download
[MP-MOD] Throwback - over 35 new missions
Official site (+download)
Show post with download
[MOD] Vsevolod Mission - 4 pro missions
Show post with download
[MP-MOD] Throwback - over 35 new missions
Official site (+download)
Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]
On which version you have encountered this?
Creative wrote:
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze Kontakt PW.
- Gravitr
- Throwback Developer
- Posts: 238
- Joined: Fri Jul 27, 2012 12:00 pm
- Location: CZ Prague
- Contact:
Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]
2.0.1.1 and higher to 2.0.2.19
[MOD] Arabian History - 9 missions
Show post with download
[MOD] Vsevolod Mission - 4 pro missions
Show post with download
[MP-MOD] Throwback - over 35 new missions
Official site (+download)
Show post with download
[MOD] Vsevolod Mission - 4 pro missions
Show post with download
[MP-MOD] Throwback - over 35 new missions
Official site (+download)
Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]
Playing with one guy, then error after 23 minutes
Spoiler:
Creative wrote:Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
https://trello.com/b/QkpOj7p7/nefarems-history
Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]
Game nr.5
Just crash and throw us to lobby (just Gravitr could make SS)
Game nr.6
Game just get freeze without any warnings (lags etc)
BONUS:
Just crash and throw us to lobby (just Gravitr could make SS)
Game nr.6
Game just get freeze without any warnings (lags etc)
BONUS:
Spoiler:
Creative wrote:
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze Kontakt PW.
Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]
Game nr.7
Without any interruptions - all works fine.
Game nr.8
The same situation as game above.
We had been playing through the tunngle on 1.11 version.
Game nr.9
Sync lost after second frag.
Game nr.10
Sync lost after start fighting.
Without any interruptions - all works fine.
Game nr.8
The same situation as game above.
We had been playing through the tunngle on 1.11 version.
Game nr.9
Sync lost after second frag.
Game nr.10
Sync lost after start fighting.
Creative wrote:
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze Kontakt PW.
Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]
We had to use tunngle, because in version 1.11.0 we cannot seen our servers.
i love english, but sometimes.... piss me. xD
i love english, but sometimes.... piss me. xD
Creative wrote:Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
https://trello.com/b/QkpOj7p7/nefarems-history
Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]
What about 1.12.8? 1.12.8.100 is when backups were taken after every public release (As in any build uploaded anywhere). Before then backups were only taken when a patch was properly released (Meaning that prior to 1.12.8.100 the differences between backups are alot making it harder to find causes).
P.S 1.11.0 uses OWN's master server. If the games are not listed on OWN then its due to OWN's Master server rejecting them for some reason (As in if you don't see them listed on the master server website).
P.S 1.11.0 uses OWN's master server. If the games are not listed on OWN then its due to OWN's Master server rejecting them for some reason (As in if you don't see them listed on the master server website).
- Stu
OWSupport
OWSupport
Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]
We are going to test this version ASAP.stucuk wrote:What about 1.12.8? 1.12.8.100 is when backups were taken after every public release (As in any build uploaded anywhere). Before then backups were only taken when a patch was properly released (Meaning that prior to 1.12.8.100 the differences between backups are alot making it harder to find causes).
Creative wrote:
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze Kontakt PW.