Witam, może nie wiem czy to dobry dział i temat ale mam pewnien dylemat.
Skoro stucuk wprowadził ostatnio transportowiec z poj.200 skrzyni może tak by pomyśleć wspólnie czego brakuje w grze i co polepszyć oraz dodać ( ankieta ).
Modderzy udowodnili że nowe pojazdy,nacje, technologie to nie problem.
Może wybierzmy w ankiecie to co polepszy grywalność OW, i stucuk może wprowadzi
Rozwój OW - ulepszanie gry
Re: Rozwój OW - ulepszanie gry
Stucuk wprowadzil możliwość ustawienia dowolnej wartości do transportowca, może mieć on i nawet 2000 pojemności.
Wątpie, by stucuk chciał dodawać nowych nacji/budynków itp itd do Wanilij (Mmm Wanilija <3) moderzy udowodnili że mogą sami dodawać pojazdy i modele, jednak Stucuk jedynie co może zrobić to ułatwić dodawanie ich, że nie tylko prfesjonalni moderzy dadzą rade bez problemu go dodać, ale i także taki Creative, dla którego to nie będzie problem.
Jednak czy w modach OW o to chodzi, by w każdym OW były inne budynki, inne pojazdy? ta osoba wtedy musiałąby na nowo uczyć się co jest przeciwko czemu dobry (itp itd).
Wątpie, by stucuk chciał dodawać nowych nacji/budynków itp itd do Wanilij (Mmm Wanilija <3) moderzy udowodnili że mogą sami dodawać pojazdy i modele, jednak Stucuk jedynie co może zrobić to ułatwić dodawanie ich, że nie tylko prfesjonalni moderzy dadzą rade bez problemu go dodać, ale i także taki Creative, dla którego to nie będzie problem.
Jednak czy w modach OW o to chodzi, by w każdym OW były inne budynki, inne pojazdy? ta osoba wtedy musiałąby na nowo uczyć się co jest przeciwko czemu dobry (itp itd).
Creative wrote:Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
https://trello.com/b/QkpOj7p7/nefarems-history
Re: Rozwój OW - ulepszanie gry
Mała korekta - wartość nie jest dowolna. Limit kończy się na 2540 skrzyniach, dalej się nie da.Xander wrote:Stucuk wprowadzil możliwość ustawienia dowolnej wartości do transportowca, może mieć on i nawet 2000 pojemności.
Co do nacji/budynków - dodawać nie musi, ale może zmienić mechanizm tak, że taki Backero nie musiałby podstawiać pod Arabów na przykład.
Z rzeczy ostatnio rozgryzanych: możliwość montowania dźwigu i wieży kontrolnej na wieżyczkach. Czemu? Mody.
Re: Rozwój OW - ulepszanie gry
Na chwilę obecną nie da się wprowadzać nowych pojazdów/budynków/czegokolwiek do gry. Możliwa jest jedynie podmiana istniejących.
Re: Rozwój OW - ulepszanie gry
Również nie do końca prawda - możesz dodawać nowe podwozia i bronie bez problemu. Problemem jest jedynie posiadanie odpowiedniego sprite'a. Jeśli nie masz takowego, możesz wykorzystać sprite'y obecnie w grze (np. alaskitowe działo Nefarema używa HG Hamburgerów), dodać nowy na podstawie obecnego (ciężkie podwozie arabskie we Throwbacku SALIego) czy zrobić coś nowego. Na razie tego ostatniego nikt nie próbował, więc...Anarchy wrote:Na chwilę obecną nie da się wprowadzać nowych pojazdów/budynków/czegokolwiek do gry. Możliwa jest jedynie podmiana istniejących.
Przykłady z nowym orężem: Absolute Dominion Nefarema, SoS Serpenta, Overload Backero, Throwback SALIego.
Przykłady z nowym podwoziem: Throwback SALIego, Overload Backero.
Rzeczy, których na chwilę obecną nie da się dodać, a jedynie podmienić: Budynki, nacje.
Btw nie ma rzeczy, których w OW nie da się zrobić - pozostaje jedynie kwestia chęci i czasu.
-
- Soldier level 6
- Posts: 343
- Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm
Re: Rozwój OW - ulepszanie gry
Problemem jest zbugowany GM editor. Po zwyczajnym zapisaniu w nim jakiegokolwiek pliku .gmz(nawet swiezo otworzonego) resetuja sie "punkty zaczepienia" broni, kół, silnika i kierowcy w podwoziu, a wystrzalow w broniach. W broniach jeszcze pół bidy, bo tylko pogarsza wyglad, ale w podwoziach powoduje slynny "maly pocet kulicek". Jedyne co mozna bezproblemowo zrobic, to zmienic palety, zmienic koła/gąsienice i edytować kolory.
Do tego nie ma możliwości dodania nowych technologii, ani przyciskow. Gdyby byl jakis plik, np. interface_buttons.txt, ktory zawieralby w sobie wszystkie mozliwe zestawy przyciskow, ktorych uzywa OW i bylby edytowalny, a także dałoby się przypisać dany przycisk technologii - to inna sprawa: moglibyśmy dodać jakiś przycisk w wolne miejsce i dodać już w SAILu jakieś specjalne możliwości, tudzież przypisać wymagane technologie w vehicles.txt. Polecialem grubo, ale taka mozliwosc bylaby swietna Nie wiadomo jednak, czy lub na ile takie coś jest możliwe :/
Do tego nie ma możliwości dodania nowych technologii, ani przyciskow. Gdyby byl jakis plik, np. interface_buttons.txt, ktory zawieralby w sobie wszystkie mozliwe zestawy przyciskow, ktorych uzywa OW i bylby edytowalny, a także dałoby się przypisać dany przycisk technologii - to inna sprawa: moglibyśmy dodać jakiś przycisk w wolne miejsce i dodać już w SAILu jakieś specjalne możliwości, tudzież przypisać wymagane technologie w vehicles.txt. Polecialem grubo, ale taka mozliwosc bylaby swietna Nie wiadomo jednak, czy lub na ile takie coś jest możliwe :/
Re: Rozwój OW - ulepszanie gry
Widać że dokładnie czytasz forum -.- . Ostatnimi czasy dodałem nowy model dla fortu oraz teleportu rosyjskiego (coś w stylu gwiezdnych wrót) które działały bez zarzutu, jedynym problemem były hitboxy które nie pokrywały się z oryginalnym fortem co myślę jest kwestią odpowiedniej korekty.Krotos wrote: Na razie tego ostatniego nikt nie próbował, więc...
A ty co możesz zrobić dla OW by poprawić grywalność pomijając fabularne mody? :>Creative wrote:Witam, może nie wiem czy to dobry dział i temat ale mam pewnien dylemat.
Skoro stucuk wprowadził ostatnio transportowiec z poj.200 skrzyni może tak by pomyśleć wspólnie czego brakuje w grze i co polepszyć oraz dodać ( ankieta ).
Modderzy udowodnili że nowe pojazdy,nacje, technologie to nie problem.
Może wybierzmy w ankiecie to co polepszy grywalność OW, i stucuk może wprowadzi
Creative wrote:
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze Kontakt PW.
- Szymiew
- Soldier level 7
- Posts: 713
- Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
- Location: Królestwo Polskie
- Contact:
Re: Rozwój OW - ulepszanie gry
Brakuje ekwipunku dla postaci Ale tego nigdy nie będzie.
Generalnie najważniejszymi sprawami IMHO jest to co wymienił MasterKiller:
- dodawanie nowych przycisków
- kwestia zaczepów broni i kół
Generalnie najważniejszymi sprawami IMHO jest to co wymienił MasterKiller:
- dodawanie nowych przycisków
- kwestia zaczepów broni i kół
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Re: Rozwój OW - ulepszanie gry
Nie miałem do czynienia z Twoim modem, ba, nie wiedziałem nawet, że jakikolwiek posiadasz!Gelwe wrote:Widać że dokładnie czytasz forum -.- . Ostatnimi czasy dodałem nowy model dla fortu oraz teleportu rosyjskiego (coś w stylu gwiezdnych wrót) które działały bez zarzutu, jedynym problemem były hitboxy które nie pokrywały się z oryginalnym fortem co myślę jest kwestią odpowiedniej korekty.Krotos wrote: Na razie tego ostatniego nikt nie próbował, więc...
@Fort i teleport - w porządku, ale nadal podmieniasz model obecnego budynku, prawda? Nie możesz dodać sobie nowego budynku tak jak jest to możliwe w pliku vehicles.txt z podwoziem i bronią. Wybacz, jeśli opatrznie mnie zrozumiałeś, ale mówiąc "dodać nowy budynek", myślałem o kompletnie nowej strukturze ze swoim własnym ID, rolą itd. Mur Backero prawie pod to podchodzi, jednakże podstawiony jest pod bazę obcych z tego, co pamiętam.
Nie ma potrzeby się pieklić.
- Backero
- Community Veteran
- Posts: 556
- Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
- Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
- Contact:
Re: Rozwój OW - ulepszanie gry
Nie wiem czy mam to samo na myśli, ale jeśli masz na myśli współrzedne kolizji to jest to do zrobienia.Gelwe wrote: jedynym problemem były hitboxy które nie pokrywały się z oryginalnym fortem co myślę jest kwestią odpowiedniej korekty.
Da się wklejać nowe grafiki spoza przedziału palet. Wkrótce to pokażę na pewnym przykładzie jak skończę.MasterKiller wrote:Jedyne co mozna bezproblemowo zrobic, to zmienic palety, zmienic koła/gąsienice i edytować kolory.
Istnieje taki plik, co umożliwia przestawianie ikonek, ale nie da się dodawać nowych ani ich programować. Jest za to taka możliwość w SAILu dzięki odpowiedniej funkcji, ale to pozwala dodawać nowe akcje jedynie na budynki. Fajnie by było stworzyć możliwość dodania czegoś takiego także na inne rodzaje jednostek.MasterKiller wrote:Do tego nie ma możliwości dodania nowych technologii, ani przyciskow. Gdyby byl jakis plik, np. interface_buttons.txt, ktory zawieralby w sobie wszystkie mozliwe zestawy przyciskow, ktorych uzywa OW i bylby edytowalny, a także dałoby się przypisać dany przycisk technologii - to inna sprawa: moglibyśmy dodać jakiś przycisk w wolne miejsce i dodać już w SAILu jakieś specjalne możliwości, tudzież przypisać wymagane technologie w vehicles.txt. Polecialem grubo, ale taka mozliwosc bylaby swietna Nie wiadomo jednak, czy lub na ile takie coś jest możliwe :/
Da się Co prawda z mało przyjaznym panelem, ale się daSzymiew wrote:Brakuje ekwipunku dla postaci Ale tego nigdy nie będzie.
edit: Praise the Lord! Nie jestem blacklisted
- Szymiew
- Soldier level 7
- Posts: 713
- Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
- Location: Królestwo Polskie
- Contact:
Re: Rozwój OW - ulepszanie gry
Albo w ogóle poza dolnym interfejsem. Np. ikonki z boku ekranu na modłę C&C Generals służące jako wezwanie mocy wsparcia, uruchomienie komunikacji z dowództwem itp.Istnieje taki plik, co umożliwia przestawianie ikonek, ale nie da się dodawać nowych ani ich programować. Jest za to taka możliwość w SAILu dzięki odpowiedniej funkcji, ale to pozwala dodawać nowe akcje jedynie na budynki. Fajnie by było stworzyć możliwość dodania czegoś takiego także na inne rodzaje jednostek.
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Re: Rozwój OW - ulepszanie gry
Zagłosowałem na ostatnią opcję. Uważam, że istnieją gry "nie do ruszenia", w których nie należy nic zmieniać (takie jak OW, czy chociażby Gothic). Potyczki, jak wiadomo, wyszły spod ręki Serpenta (za co wielkie dzięki, bo są tak trudne, że rozwalili mnie zanim zdążyłem się rozbudować ), a zmiany w technologiach i innych na dłuższą metę są nieco bez sensu (każdy może to zrobić na potrzeby swojego moda) i mogą niektórym popsuć radość z niezbyt zbalansowanej gry (poniekąd gra ma wymagać myślenia, a OW zdecydowanie taką jest). Natomiast jeżeli chodzi o zmiany w grafice, to lepiej zostawmy to w spokoju, bo idąc za przykładem HOMM 3: HD Edition zdecydowanie mogłoby to popsuć klimat, do którego przywykliśmy.
Re: Rozwój OW - ulepszanie gry
Mój post nie miał na celu wyrażenia mojego gniewu - nic z tych rzeczy .Krotos wrote: Nie ma potrzeby się pieklić.
Chciałem jedynie zdementować mit krążący na forum który mówi o tym że nie da się dodać nowego modelu korzystając z zewnętrznych programów oraz gm_editora. Pomijam oczywiście fakt iż ów model został podmieniony na budynku już istniejącym.
Creative wrote:
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze Kontakt PW.
-
- Soldier level 6
- Posts: 343
- Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm
Re: Rozwój OW - ulepszanie gry
@Backero
co do GM editora - to fajnie jakbys to pokazal a ten plik, to chodzi ci o ui.txt w Interface? Tez myslalem, ze on odpowiada za te ikonki, ale strasznie on zagmatwany - szkoda, ze altar nic praktycznie nie opisywal swoich plikow ;/
co do GM editora - to fajnie jakbys to pokazal a ten plik, to chodzi ci o ui.txt w Interface? Tez myslalem, ze on odpowiada za te ikonki, ale strasznie on zagmatwany - szkoda, ze altar nic praktycznie nie opisywal swoich plikow ;/
- 15DarkMaster1987
- Soldier level 5
- Posts: 168
- Joined: Thu Jun 25, 2015 10:10 pm
Re: Rozwój OW - ulepszanie gry
to niech ktoś na YT zrobi filmik dla innych jak to się robi może wtedy coś się ruszy i co niektórzy zaczną myśleć
" Ptakiem Hermesa nazywają mnie, zjadam swe skrzydła by poskromić się "
"Istniejesz, więc i wiesz, że istniejesz, a o tym wiesz dlatego, ponieważ wątpisz."
Tacyt:
"Lepiej paść z godnością niż żyć w hańbie."
Czasy Kilera:
przewidywana ilość misji : 10
aktualnie zrobionych : 4
w trakcie: misja 5 - 90%, misja 6 - 10%
aktualnie prace stoją
- " Błogosławiony ten, co oparł się pokusie, albowiem on otrzyma Koronę Życia, Nowego Życia "
"Istniejesz, więc i wiesz, że istniejesz, a o tym wiesz dlatego, ponieważ wątpisz."
Tacyt:
"Lepiej paść z godnością niż żyć w hańbie."
Czasy Kilera:
przewidywana ilość misji : 10
aktualnie zrobionych : 4
w trakcie: misja 5 - 90%, misja 6 - 10%
aktualnie prace stoją