Edytor: odzyskiwanie stanu przed zmianami w GameMode

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
Kubizan
Soldier level 0
Soldier level 0
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 27, 2019 11:14 pm

Edytor: odzyskiwanie stanu przed zmianami w GameMode

Post autor: Kubizan »

Z góry przepraszam, jeżeli odpowiedź na ten problem już się tu znalazła - konto mam świeże, a w wyszukiwarce niczego nie znalazłem.

Rzecz w tym, że odpaliłem tryb GameMode w edytorze i przez przypadek zapisałem zmiany przed resetem mapy. W efekcie wykonały się wszystkie startowe wiersze SAILa i mapę zapisało w takim stanie, więc misja uruchamia się dokładnie w tym momencie. Zatem po uruchomieniu misji, gra zamiast wykonywać skrypty SAIL od polecenia STARTING, wykonuje je od tego momentu, w którym program się zatrzymał w momencie zapisywnia mapy w edytorze. Utworzył już postacie, naniósł je na mapę, wydał im pierwsze polecenia itp. itd.

Czy istnieje sposób, by odzyskać pierwotny stan? Przypuszczam że całkowicie się nie da, ale chodzi mi o to, by w momencie uruchamiania gry program przynajmniej znów zaczął od STARTING i wykonał wszystkie polecenia od nowa. Wyczyścił pamięć o warunkach i zmiennych, żeby SAIL się całkowicie zresetował. Mapę ze śmieci już będzie łatwo oczyścić i "manualnie" przywrócić do poprzedniego stanu.
Awatar użytkownika
0dd1
ArCamp Developer
Posty: 332
Rejestracja: wt lip 01, 2014 3:01 pm

Re: Edytor: odzyskiwanie stanu przed zmianami w GameMode

Post autor: 0dd1 »

Masz najnowszą wersję? Bo zapisywanie po starcie powinno być chyba zablokowane.

A mapę zawsze można złożyć z osobnych części. Stwórz nową mapę w edytorze, skopiuj tam pliki mapy (map.bin i nodes chyba tylko), a potem normalnie dodaj kod w edytorze kopiując sam tekst do okna sail.
Do it!
Awatar użytkownika
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posty: 693
Rejestracja: ndz maja 25, 2014 2:06 pm

Re: Edytor: odzyskiwanie stanu przed zmianami w GameMode

Post autor: Gelwe »

Kubizan pisze: śr lut 27, 2019 11:46 pm Z góry przepraszam, jeżeli odpowiedź na ten problem już się tu znalazła - konto mam świeże, a w wyszukiwarce niczego nie znalazłem.

Rzecz w tym, że odpaliłem tryb GameMode w edytorze i przez przypadek zapisałem zmiany przed resetem mapy. W efekcie wykonały się wszystkie startowe wiersze SAILa i mapę zapisało w takim stanie, więc misja uruchamia się dokładnie w tym momencie. Zatem po uruchomieniu misji, gra zamiast wykonywać skrypty SAIL od polecenia STARTING, wykonuje je od tego momentu, w którym program się zatrzymał w momencie zapisywnia mapy w edytorze. Utworzył już postacie, naniósł je na mapę, wydał im pierwsze polecenia itp. itd.

Czy istnieje sposób, by odzyskać pierwotny stan? Przypuszczam że całkowicie się nie da, ale chodzi mi o to, by w momencie uruchamiania gry program przynajmniej znów zaczął od STARTING i wykonał wszystkie polecenia od nowa. Wyczyścił pamięć o warunkach i zmiennych, żeby SAIL się całkowicie zresetował. Mapę ze śmieci już będzie łatwo oczyścić i "manualnie" przywrócić do poprzedniego stanu.
Jaką masz wersje edytora? W najnowszych wersjach jest to zablokowane.
Creative pisze:Obrazek
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative pisze: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
Kubizan
Soldier level 0
Soldier level 0
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 27, 2019 11:14 pm

Re: Edytor: odzyskiwanie stanu przed zmianami w GameMode

Post autor: Kubizan »

Wersję edytora mam 2.0.6.143. Podobny problem już kiedyś miałem, ale ten rozpoznałem błędnie (nie wiedziałem że to już jest zablokowane). Zrobiłem jak mówiłeś 0dd1, nie podziałało i dzięki temu zorientowałem się, że nie zapis był przyczyną, tylko coś całkiem innego. Po prostu przed zapisem wprowadziłem zmianę w jednym z modułów. Zmiana była prosta i logiczna, podczas kompilacji program nie uznawał jej za błąd, ale i tak to właśnie to powodowało, że program nie wykonywał w ogóle skryptów. I tej igły w stogu siana szukałem przez ostatnie godziny :roll:
Ostatnio zmieniony czw lut 28, 2019 1:05 am przez Kubizan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
0dd1
ArCamp Developer
Posty: 332
Rejestracja: wt lip 01, 2014 3:01 pm

Re: Edytor: odzyskiwanie stanu przed zmianami w GameMode

Post autor: 0dd1 »

Większość problemów z kodem tak wygląda. :arsmile:
Do it!
Kubizan
Soldier level 0
Soldier level 0
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 27, 2019 11:14 pm

Re: Edytor: odzyskiwanie stanu przed zmianami w GameMode

Post autor: Kubizan »

Tak, przypomina stary dowcip. :wink:

Jasio pyta ojca-programisty:
- Tato, dlaczego Słońce zachodzi na zachodzie, a wschodzi na wschodzie?
- Działa? To nie ruszaj! :aminvis:
ODPOWIEDZ