Balans Original War

[ Polskie newsy ]

Moderator: Newswriters

Post Reply
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Balans Original War

Post by zoNE »

Image
Jak wiemy od lat, Original War ma wiele problemów z balansem - widoczne jest to szczególnie w trybie multiplayer. Bardzo wiele rodzajów jednostek jest po prostu bezużytecznych w trybie multiplayer, nacje swoją siłą i funkcjonalnościami nie są ze sobą zrównoważone, a mapy nie zawsze są zbalansowane. Pierwsze próby rozwiązania tego problemu miały miejsce już w roku 2007, gdy w ramach projektu "Balance Mod" i "Alternative Game Balance" szukaliśmy rozwiązań tego problemu. Nie był on jednak prosty do rozwiązania, gdyż zmiany te wpływały również na kampanię.

Nastąpił jednak przełom w tym zakresie. Jedną z nadchodzących funkcjonalności w grze jest wczytywanie plików z danymi GameInit z trzech odrębnych lokalizacji dla kampanii, trybu multiplayer oraz skrimish. Z tego też powodu z inicjatywy Enguzrad powstała grupa, której zadaniem jest próba stworzenia Original War bardziej zbalansowanym (więcej szczegółów w stworzonym przez niego dokumencie: https://owsupport.com/files/Original_War_balance.pdf).

Prace nad balansem podzielone będą na kilka faz:

Faza pierwsza
Skupiona będzie na każdej indywidualnej nacji, by były bardziej zbalansowane. Testerzy będą grali tylko daną nacją w poszukiwaniu niewykorzystywanej broni, budynków, profesji, technologii, w celu stworzenia ich bardziej użytecznymi - przynajmniej w pewnym stopniu.

Faza druga
Podobna do poprzedniej, jednak skupiająca się na całości, by wszystkie elementy były ze sobą zbalansowane i wszystkie narody.

Więcej informacji na temat aktualnie testowanych zmian znajdziecie na forum: https://forum.stucuk.net/viewforum.php?f=107

Projekt zarządzany przez: Enguzrad.
Aktualni członkowie zespołu: Enguzrad, Stucuk, Sali, Morgan, Bren, Thorgall, Nefarem, Jakes, zoNE.
Last edited by zoNE on Tue Apr 16, 2019 10:37 am, edited 3 times in total.
User avatar
Creative
Blackmen level 100
Blackmen level 100
Poland
Posts: 1246
Joined: Tue Jan 27, 2009 4:07 pm

Re: Balans Original War

Post by Creative »

Ten balance mod , o co chodzi w nim konkretnie?
Image
User avatar
Don Hard
Soldier level 5
Soldier level 5
Nepal
Posts: 242
Joined: Thu May 28, 2015 7:40 pm
Location: Lechia

Re: Balans Original War

Post by Don Hard »

Fajna sprawa, ale spóźniona o dobre 12 lat jak nie więcej. Wciąż szanuję, że w ogóle coś się dzieje z balansem, ja sam nie gram multi(bo nie umiem).
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Balans Original War

Post by Serpent »

To dobra inicjatywa. Szkoda że dla vipów.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1115
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Balans Original War

Post by Nefarem »

Image
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
Bren
Soldier level 6
Soldier level 6
Indonesia
Posts: 398
Joined: Tue Mar 08, 2011 8:37 am

Re: Balans Original War

Post by Bren »

Serpent wrote: Tue Apr 16, 2019 5:08 pm To dobra inicjatywa. Szkoda że dla vipów.
Jak na razie uczestniczą osoby, co do których organizatorzy mają pewność, że nie będą działać na szkodę inicjatywy.
*Matrix* wrote:Nie ma czegos takiego jak mniej niz polowa lub wiecej niz polowa...
Polowa to polowa.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Balans Original War

Post by Serpent »

Bren wrote: Tue Apr 16, 2019 5:43 pm Jak na razie uczestniczą osoby, co do których organizatorzy mają pewność, że nie będą działać na szkodę inicjatywy.
Image
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Balans Original War

Post by zoNE »

Projekt aktualnie jest zamknięty do konkretnej liczy osób, bo autor chciał mieć ekipę do konkretnych testów - oczywiście wyniki prac będą udostępniane na podlinkowanym forum, by każdy mógł się wypowiedzieć oraz samemu też potestować. Jeżeli byś chciał wziąć udział w projekcie, w testach balansu, projektowaniu kolejnych wersji i masz jakiś pomysł na rzeczywisty balans, zawsze możesz zgłosić się do lidera projektu, że chcesz dołączyć.
Last edited by zoNE on Tue Apr 16, 2019 7:45 pm, edited 3 times in total.
User avatar
Jakes
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 31
Joined: Sun Apr 12, 2015 9:33 pm

Re: Balans Original War

Post by Jakes »

Ja to bym wziął Serpencika do teamu. Sam dużo u siebie pracował nad balansem w SoSie więc myślę, że jego doświadczenie się przyda.
Muszę się zapisać na kurs pisania na klawiaturze, bo potem jest sporo edycji posta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
User avatar
Xander
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 359
Joined: Sun Jan 05, 2014 10:48 pm

Re: Balans Original War

Post by Xander »

proponuję dać balans dla arabów w postaci bomb samobieżnych na poduszkowcu, dodatkowo przyśpieszyć poduszkowce tak, że nawet jak znajdują się na spowach rosyjskich, szybciej się poruszają, niż komputerowa wieżyczka się obraca. 10/10
Creative wrote:Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Image

https://trello.com/b/QkpOj7p7/nefarems-history
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Balans Original War

Post by Serpent »

Xander wrote: Tue Apr 16, 2019 9:27 pm proponuję dać balans dla arabów w postaci bomb samobieżnych na poduszkowcu, dodatkowo przyśpieszyć poduszkowce tak, że nawet jak znajdują się na spowach rosyjskich, szybciej się poruszają, niż komputerowa wieżyczka się obraca. 10/10
Tak, Nefkowe bomby samobieżne na poduszkowcu. 50 prędkości - nawet spowalniacz im nie straszny :twisted: :twisted: :twisted:
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Balans Original War

Post by 0dd1 »

Pomysł na moda trochę się już zmienił. Teraz zmienia grę od podstaw, w oparciu o doświadczenie z moda Throwback. Głównym celem jest zmienienie wszystkich nieużywanych jednostek i technologii tak aby miały jakieś praktyczne zastosowanie.

Największe zmiany to:

- Ciężkie działa zadają mniejsze obrażenia. Teraz to działa są najbardziej rozsądną bronią na początek. Alternatywą są lasery, które zaczynają jako silniejsze, ale to może się zmienić zależnie od rozwinięć. Ciężkie działa odzyskują swoją pozycje najsilniejszej broni po 3 rozwinięciu uzbrojenia, co sprawia że są bronią przeznaczoną do późniejszych etapów gry.

Przynajmniej taki jest zamysł, nie zostało to jeszcze przetestowane z każdej strony. Choć jak na razie działa to dobrze.

- Najprostsze pojazdy z każdej nacji dostały duży zasięg widzenia, więc przydają się do początkowych zwiadów. Właściwie to są niezbędne na początku, bo do tej pory testowaliśmy bez żadnych zasad i build upu.

- Wprowadzono cykl dnia i nocy. W nocy nie działają elektrownie słoneczne, więc nie można już wyłącznie na nich polegać. W obecnym stanie, dzień i noc trwają po 10 minut.

- Magazyn ma teraz ogromny zasięg. Można bez problemu budować wieżyczki poza swoją bazą. W założeniu ma to sprawić że będą częściej używane.

- Dodano ciągły respawn małp i z czasem mają coraz większe umiejętności. Ulepszono też małpie pojazdy, więc są teraz dobrą alternatywą do zdalnych dla arabów.


Więcej szczegółów w nowym dokumencie i w changelogach:

https://www.dropbox.com/s/8x4xdf0faubqv ... n.pdf?dl=0

https://forum.stucuk.net/viewtopic.php?f=107&t=6089


Testy odbywają się regularnie o 20:00 w każdy piątek, sobotę i niedzielę, więc zapraszam. Jeśli ktoś chce dołączyć do testów to potrzebuje najnowszego patcha, WIP i balance moda. Linki tutaj:
https://forum.stucuk.net/viewtopic.php?f=107&t=6088

A tym gadaniem o członkostwie nie ma się co przejmować, bo jak zwykle organizacja na gadaniu się kończy. O wszystkim decyduje i wszystko robi Enguzrad, a bierze udział każdy kto pojawi się na discordzie lub forum i dorzuci swoje trzy grosze.
Do it!
Post Reply