ArCamp i jego "false advertising"

Dział poświęcony projektowi Arabian Campaign

Moderator: ArCamp Developer

Post Reply
User avatar
Don Hard
Soldier level 5
Soldier level 5
Nepal
Posts: 242
Joined: Thu May 28, 2015 7:40 pm
Location: Lechia

ArCamp i jego "false advertising"

Post by Don Hard »

Pragnę zaznaczyć na wstępie, że temat ten nie ma na celu ośmieszenia, znieważenia, postawienia w złym świetle lub zmieszania z błotem modyfikacji. Chcę poruszyć, jak ArCamp prezentuje się na zewnątrz, dla przeciętnego gracza i otwarcie to skrytykować. Nie będzie tego wiele, aczkolwiek warto dopinać wszystko na ostatni guzik.

___________

Jako pierwsze chcę poruszyć stronę moda na Steam Workshop, oraz parę nieścisłości.
Całość opisu można przeczytać poniżej:
Spoiler:
Kampania Arabska jest największym i jednym z najlepszych projektów w historii Original War. Jej fabuła bazuje na oryginalnych zapiskach Altaru (twórców OW), które to znaleziono w plikach gry. Wciel się w postać najemnego dowódcy - Heike Steier i prowadź oddziały szejków do zwycięztwa... lub zdradź ich i odegraj kluczową rolę w tworzeniu Legionu. Nowe mapy, super interesująca fabuła, złożone misje, tysiące linie kodu SAIL, nieliniowa rozgrywka. Arabska Kampania jest o wiele bardziej złożona niż 99% znanych modów - a nawet przewyższa oryginalne misje kampanii. Uzależnisz się od tego.

Jest to dokładnie ten sam mod co "The Arabian Campaign (WIP)", lecz z przyczyn od nas niezależnych Workshop uszkodził poprzedni przedmiot i musieliśmy wgrać go ponownie. Aby cieszyć się najnowszymi aktualizacjami moda, prosimy o subskrypcję. Przepraszamy za niedogodności. Życzymy przedniej zabawy.

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=OkmpUZ1_iaU

Misje: 19 (11 Podstawowe - 4 pro Legion - 4 pro Arabowie)
Języki: Angielski, Czeski, Polski
Mapy: Altar / Własnej roboty (różnych autorów)
Trudność: Zróżnicowana
Nacja: Arabowie
Typ: Gra jednoosobowa
Wydane: 2011 na http://OWSupport.com, 2012 na http://Original-War.net
Wsparcie twórców: Tak (OWN po PL (0dd1), EN (McBenn)) lub OWS (McBenn, Stucuk)
Autor: McBenn, 0d-d1
Pomysły i kosmetyka: OW Community
Uwaga: tekstury w niektórych misjach nie są włączone.

Podstawowy download: https://bitbucket.org/McBenn/owarabianc ... downloads/
Działy modów:
OWN: viewforum.php?f=80
OWS: http://forum.stucuk.net/viewforum.php?f=95

Chcesz być poinformowany? Subskrybuj:
https://bitbucket.org/McBenn/arabiancampaign/downloads ArCamp Bitbucket repository
https://www.facebook.com/OWArCamp/ Our ArCamp Facebook (Zamieszczam tam aktualności).

Nie zapomnij podziękować autorom!
Na pierwszy rzut oka wygląda to nieźle, ale i tak znajdują się tam byki, tj:
Spoiler:
Heike Steier
Heike Steyer
zwycięztwa
zwycięstwa
tysiące linie
tysiące linii/linijek*
Autor: McBenn, 0d-d1
^ Tu chyba miało być "Autorzy"
Problem sięga jednak dalej i chodzi mi o sam kontekst zdań, przykład:
Spoiler:
Wciel się w postać najemnego dowódcy - Heike Steier i prowadź oddziały szejków do zwycięztwa... lub zdradź ich i odegraj kluczową rolę w tworzeniu Legionu.
najemnego dowódcy
Nie najemnego dówódcy, a najemnej dowódczyni, bo Heike to chyba kobieta z tego co mi wiadomo.
prowadź oddziały szejków do zwycięztwa...
W modyfikacji prowadzimy oddziały najemników, a nie szejków. Ich tam jest mało i byli "generałami' Arabów.
lub zdradź ich i odegraj kluczową rolę w tworzeniu Legionu.
A no i wszystko jasne, czemu wcześniej mowa o szejkach, inaczej zdanie nie miałoby sensu. Chociaż teraz też nie ma bo zdradzamy naszych dowódców, a nie naszych "oddziałów szejków".
Sam sposób opisywania moda jest trochę dziwny, np:
Spoiler:
Kampania Arabska jest największym i jednym z najlepszych projektów w historii Original War.
Nowe mapy, super interesująca fabuła, złożone misje, tysiące linie kodu SAIL, nieliniowa rozgrywka. Arabska Kampania jest o wiele bardziej złożona niż 99% znanych modów - a nawet przewyższa oryginalne misje kampanii. Uzależnisz się od tego.
Moim zdaniem takie obnoszenie się, jaki mod to nie jest świetny jest trochę meh. A końcowe zdanie pozostawie bez komentarza, bo bardziej pasuje do recenzji IGN, niż do opisu modyfikacji.
Chcę jednak rozbić drugi cytat na czynniki pierwsze:
Spoiler:
Nowe mapy
Na stronie FB, jak i na trailerze, o którym opowiem później mowa o 33 nowych mapach. To kłamstwo. Map ogółem jest 33, ale nowych? 16 map jest albo oryginalnymi mapami Altaru, lub są kopiami poprzednich To niemal połowa wszystkich map. Poniżej ich lista:
Spoiler:
01
02
03 - nie uznaje tego jako nowa mapa bo to pusty teren z niewielkim lasem w rogu
05 kopia 04
07 kopia 04 i 05
08
10
11
11_cont
12 kopia 11
12_cont
13a kopia 12_cont która sama w sobie jest oryginalna mapa Altaru
14
14a_cont mapa multiplayer
14a_cont2 kopia 14a
15a kopia 14a i 14a_cont2
super interesująca fabuła
Nie lepiej poprostu "interesująca fabuła"? Serio czasami się czuję jakby ktoś chciałby mi coś wcisnąć podczas czytania tego opisu.
złożone misje
Jestem w stanie to zaakceptować, nie ma w tym problemu.
tysiące linie kodu SAIL
Czasem mniej znaczy więcej, a pozatym napotkałem podczas grzebania w misjach na parę błędów, w 12_cont2 nie ma pliku map.bin!
nieliniowa rozgrywka
Brak problemów.
Arabska Kampania jest o wiele bardziej złożona niż 99% znanych modów
Przepraszam, ale to już przypomina reklamy wszystkich tych środków, które zabijają 99% bakterii.
Uzależnisz się od tego.
O tym już wypowiedziałem się wcześniej..
Ostatni i mój największy problem z opisem to następujące stwierdzenie:
Uwaga: tekstury w niektórych misjach nie są włączone.
Jest to jawne kłamstwo. Tekstury nie są wyłączone, ich NIE MA.
Lista map, która nie posiada tekstur:
Spoiler:
12_cont2
14_cont
14_cont2
15_cont
Dla laików modowania, normalnie mapa przechowuje teksturę w pliku .gbi i zawiera informacje jaki plik należy użyć w swoim folderze w pliku map.txt. ArCamp nazywa pliki tekstur według schematu arXX.gbi, gdzie XX oznacza identyfikator mapy. W map.txt map z własnymi teksturami możemy zauważyć (mapa 01_cont):
Spoiler:
MAIN_DEFINITIONS
SIZE 120 120
TICK 0
PLAYER_NUMBER 2
FOG_TYPE 0
FOGSIDES 1 2 3 4 5 6 7 8
ANIMGROUND 1
0 GroundAnim\ar01_out0000.bmp 2252 1590
END_OF_ANIMGROUND
MAP_GBI ar01_cont.gbi
MUCHY_RECT 0 0 0 0
EAGLES 0 50
WAVES 25
WATER_COLORS 404000 3 FFE0D0 3 FFE0D0
END_OF_MAIN_DEFINITIONS
jak widać jest wyraźnie zawarte w pliku jakiego pliku .gbi ma użyć gra, żeby pokazać teksturę.
Teraz map.txt mapy bez tekstury(12_cont2):
Spoiler:
MAIN_DEFINITIONS
SIZE 130 180
TICK 0
PLAYER_NUMBER 2
FOG_TYPE 0
FOGSIDES 1 2 3 4 5 6 7 8
MUCHY_RECT 0 0 0 0
EAGLES 1 0
WAVES 0
WATER_COLORS 0000 3 0000 3 0000
END_OF_MAIN_DEFINITIONS
Ewidentny jest brak odniesienia do pliku .gbi. W folderze z teksturami również nie znajdziemy pliku ar12cont2.gbi. To jawne dowody na to, że tekstur do tychże map nie ma i uwypukla kłamstwo.
___________

Następnie omówie po krótce stronę FB i przypięty post(niżej całość):
Spoiler:
The Arabian Campaign is the largest and one of the best projects in the history of Original War, which came out of the OW community, for the OW community. Its storyline is based on the original Altar notes (OW developers), which were found in the game files with the game source code provided by Altar.
Today we invite you to see the trailer of the Arabian Campaign and to the game itself!
Take the control of a mercenary commander - Heike Steyer and lead the sheikh troops to victory... or betray them and play a key role in creating the Legion.
19 new, complex missions, 33 new maps, original arabian interface, soundtrack recorded especially for the arabian campaign by the author of the music from the other two campaigns, super interesting storyline, thousands of lines of SAIL code and non-linear gameplay.
The Arabian Campaign is much more complex than 99% of known mods.
We also invite everyone to test the modification itself and report the bugs to the forum to make the game even more enjoyable.
Thanks to everyone who took part in the project so far!
https://www.youtube.com/watch?v=OkmpUZ1_iaU

#OriginalWar #OWArCamp #ArabianCampaign
który jest lekko zmodyfikowaną wersją opisu z warsztatu Steam. Tam pojawia się zwrot "33 new maps", który umowiłem wyżej, ale jest też nowe stwierdzenie:
Spoiler:
original arabian interface, soundtrack recorded especially for the arabian campaign by the author of the music from the other two campaigns
Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że wszystko to jest zawarte w podstawowej wersji gry i można do niej się dostać poprzez rozgrywkę multiplayer. Moim zdaniem warto byłoby to zaznaczyć, bo ze zdania wynika, że taki soundtrack został specjalnie nagrany na potrzeby kampanii, co oczywiście jest prawdą pośrednio.
___________

Zawarty na Facebooku jest też trailer, do którego mam tylko parę zastrzeżeń:
Spoiler:
Największe, to stwierdzenie w samym tytule "EN DUB",tylko że są to dialogi z podstawowej wersji gry. Moim zdaniem powoduje to zamieszanie, bo ile mieliśmy osób, które pytały się czemu nie ma dubbingu, i na pewno tylko ich przybędzie takimi stwierdzeniami. Warto jasno stwierdzić, że mod NIE posiada dubbingu.

Drugie i ostatnie to tylko mały szczegół. W opisie na Steam są wypisani dwoje autorów, natomiast w opisie trailera jest wymieniona cała lista. To w końcu kto tworzył ten mod?
___________

To chyba wszystko. Mogłem coś pominąć, lub pomylić się w paru kwestiach(np. mapach) i jestem otwarty na dyskusję. Przez ten temat, chcę tylko pokazać, że ArCamp na zewnątrz też ma parę niedociągnięć, przekłamań i warto przysiąść nad tym i to poprawić. Trzeba jasno ustalić czym mod jest, a czym nie jest i czego nie ma(np. dubbingu) Liczę, że twórcy zainteresują sie chociaż samą kwestią poprawy wizerunku moda dla nowego odbiorcy, niekoniecznie sugerując się jedynie moimi pomysłami w tej materii. Wizerunek też świadczy o modyfikacji i jej autorach.
Dziękuję za przeczytanie.
User avatar
Jakes
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 31
Joined: Sun Apr 12, 2015 9:33 pm

Re: ArCamp i jego "false advertising"

Post by Jakes »

A to nie jest tak, że już Arcampa nie wspierają? Bo wszędzie cicho jest
Muszę się zapisać na kurs pisania na klawiaturze, bo potem jest sporo edycji posta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Post Reply