SAIL - Dialogi i Cele Misji

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
padaka
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 8
Joined: Thu Jun 07, 2007 12:18 pm

Post by padaka »

U mnie niestety Dialog sie nie wyswietla...
wg mnie niema zadnych przeciwwskazan pozatym,
ze niewidze goscia, ktory mowi
Kod:
Starting
Begin
Say('Omar_Ali','OmarAli');
Wait(0$1);
Say('Omar_Ali','OmarAli2');
End;
Co zle zrobilem ? :P
Nowa Wiadomosc :P :
[Dialog nie dziala tez na postaci , ktora widze/kontroluje]
User avatar
Blashix
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 375
Joined: Sun Apr 29, 2007 8:23 am
Location: Polska

Post by Blashix »

padaka wrote:U mnie niestety Dialog sie nie wyswietla...
wg mnie niema zadnych przeciwwskazan pozatym,
ze niewidze goscia, ktory mowi
Kod:
Starting
Begin
Say('Omar_Ali','OmarAli');
Wait(0$1);
Say('Omar_Ali','OmarAli2');
End;
Co zle zrobilem ? :P
Nowa Wiadomosc :P :
[Dialog nie dziala tez na postaci , ktora widze/kontroluje]

Code: Select all

Starting

Begin

   Say(Omar_Ali,'OmarAli');

 Wait(0$1);

   Say(Omar_Ali,'OmarAli2');

End;
A wszystko good masz w pliku ?
--> 02.12.2008 PC <--
| AMD Athlon 64 X2 5400 Black Edition 3,4Ghz + Cooling Pentagram Freezone HP-120 AlCu Karakorum | GoodRam DDR2 2x 2GB 810Mhz CL4 + Arctic Cooling Arctic RC | Asus M3A78 PRO AMD 780G (Radeon HD 3200 & HD Audio Realtek ALC1200) | Radeon HD 4850 Gigabyte 512MB 700/2000 MHz + Zalman Cooling | Samsung SpinPoint T166 320 GB (SATA II, 16MB cache, NCQ) | LG SuperMulti DVD LightScribe | Power: Chieftec (GPS-500AB-A) 500W all in: NZXT Apollo Crafted Series Black

Mouse: A4TECH XL-750F
Keyboard: Saitek Eclipse II
Monitor: 19 LG Flatron W1952TQ-PF
padaka
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 8
Joined: Thu Jun 07, 2007 12:18 pm

Post by padaka »

Cała zawartość pliku Texts :
$ OmarAli
- Przygotujcie sie do szturmu. Nie miejcie litości,
macie zabić wszystkich i nie pozwolić nikomu uciec!
$ OmarAli2
- Do Ataku!
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Nie rób entera po słowie "litości"

Code: Select all

$ OmarAli
- Przygotujcie sie do szturmu. Nie miejcie litości, macie zabić wszystkich i nie pozwolić nikomu uciec! 
$ OmarAli2
- Do Ataku!
Skasuj też spacje po OmarAli i OmarAli2
Michaeilo
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 343
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:44 am
Location: Poland
Contact:

Problem z celem misji

Post by Michaeilo »

Mam taki problem z celem misji w SAIL'u. Kiedy już wszystko mam wpisane i włączam tryb ''go to game mode'' w edytorze to jest dialog, a potem dziwny błąd może mi ktoś pomóc i powiedzieć dlaczago???

Najpierw SAIL:

Code: Select all

starting
begin
InGameOn;

DialogueOn;
Say(Hans,'H1');
Say(Hasan,'A1');
Say(Hasan,'A2');
Say(Hans,'H2');

DialogueOff;
InGameOff;
ChangeMissionObjectives('C1');

end;

every 0$1 trigger IsInArea(Hans,AreaEON) do
begin
InGameOn; 
DialogueOn;
Say(Hasan,'A3');
Say(Hasan,'A4');
Say(Hans,'H3');
Say(Hans,'H4');
DialogueOff;



ComEnterUnit(Hans,EON);
InGameOff;
end;
on enterbuilding(b,un) do
begin
if un=hans then
if b=eon then 
begin
AddMedal('medal1',1);
AddMedal('medal2',1);
AddMedal('medal3',1);
GiveMedals('Main');
RewardPeople(Hans);
SaveCharacters(Hans,'Hans');
YouWin;
end;
end;
A potem plik texts.txt:

Code: Select all

@ Za wszelką cenę.
% Hans Schmidt... bla bla bla

# C1
- Przejdź do EONa.

$ H1
- A więc już czas!
$ A1
- Grupa 13 Legionu przygotować się!
$ A2
- bla bla
$ H2
- bla bla
$ H3
- bla bla
$ A3
- bla bla
$ A4
- bla bla
$ H3
- bla bla
$ H4
- bla bla

^Main 
Cele wykonane 

* medal1 
+ Wszedłeś do EONa
* 

* medal2 
+ Wszedłeś do EONa
* 

* medal3 
+ Wszedłeś do EONa 
*  
A potem po pierwszym dialogu pojawia się błąd treści:
SAIL function ''ChangeMissionObjectives'': List index out of bounds (49).
Tak sam problem przy medalach. Pisze tylko przy przydzielaniu:
Bad idenfiter in SAIL.
Niech ktoś powie co jest źle i co zrobić??? (Piszę w tym temacie bo NNPlaya zablokował mi tamten: SAIL i wszystko o nim'' :( ). Albo poprostu piszcie na moje GG - 10928494. :D
User avatar
Blashix
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 375
Joined: Sun Apr 29, 2007 8:23 am
Location: Polska

Post by Blashix »

Zawsze walnij jednego entera po wszystkim w texts.txt.
--> 02.12.2008 PC <--
| AMD Athlon 64 X2 5400 Black Edition 3,4Ghz + Cooling Pentagram Freezone HP-120 AlCu Karakorum | GoodRam DDR2 2x 2GB 810Mhz CL4 + Arctic Cooling Arctic RC | Asus M3A78 PRO AMD 780G (Radeon HD 3200 & HD Audio Realtek ALC1200) | Radeon HD 4850 Gigabyte 512MB 700/2000 MHz + Zalman Cooling | Samsung SpinPoint T166 320 GB (SATA II, 16MB cache, NCQ) | LG SuperMulti DVD LightScribe | Power: Chieftec (GPS-500AB-A) 500W all in: NZXT Apollo Crafted Series Black

Mouse: A4TECH XL-750F
Keyboard: Saitek Eclipse II
Monitor: 19 LG Flatron W1952TQ-PF
Michaeilo
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 343
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:44 am
Location: Poland
Contact:

Dialog - SayRadio

Post by Michaeilo »

Mam pytanko (wiem, że ten temat jest poświęcony dialogom i celom misji i właśnie dlatego tu piszę), chciałbym wiedzieć jak zrobić, aby postaci na naszej planszy (w misji) nie było tylko, żeby mówiła przy komendzie:

Code: Select all

SayRadio(gosc,'D1')
gdzie gosc to nasz ludek, a dialog to D1
Mniej więcej chodzi mi, żeby tak jak w pierwszej misji USA Powella nie było, ale przez radio mówił. Więc jak coś takiego zrobić??? :D :)
Anarchy
Site Moderator
Chad
Posts: 1223
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am

Post by Anarchy »

Ja zawsze robię postać i ja 'unplace'owuje...
Michaeilo
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 343
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:44 am
Location: Poland
Contact:

Re: :P

Post by Michaeilo »

Blashix wrote:Mam problem z celami misji :/ Moze ktoś zerknąć ? I poprawić kod :)

SAIL

Code: Select all

starting

begin

ComEnterUnit(soldier1, bun1);
ComEnterUnit(inz1, mag2);

Wait(0$2);

Say(winston,'dialog1');

Wait(0$1);

Say(berd,'dialog2');

ChangeMissionObjectives('M1');

AddComMoveToArea(a1, area10);
AddComMoveToArea(a2, area10);
AddComMoveToArea(a3, area10);
AddComMoveToArea(a4, area10);

end;
Zawartość pliku Texts.txt

Code: Select all

$ dialog1
- Grupa jedenasta, przygotować się. John, Krig, Zemin, Filips, Jelid, przejść do EONa.

$ dialog2
-Tak jest sir!

# M1
Add Main goramapy
- Dojdź do EONu.
#
I właśnie oglądając tego posta i oglądając plik texts w majmodzie zauważyłem, że pod celami pisze takie coś jak naprzykład u Blashix'a:

Code: Select all

# C1
Add Main goramapy 
- bla, bla, bla
Kiedy u mnie w pliku texts.txt pisze tylko:

Code: Select all

# C1
- Przejdź do EON'a.
Więc do czego odnosi się ta komenda: Add Main goramapy i czy to, że nie napisałem tego w pliku texts może być przyczyną tego błędu??? (opisuję go wyżej).
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Zajrzyj do editing manuala, który instaluje się z każdym patchem
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Post by Radzio »

Tak, bo to jest konieczne. Add sluzy do dodawania celow misji, a main okresla, ze jest to cel glowny. goramapy to identyfikator potrzebny, by pozniej usunac/wykreslic cel misji.
Michaeilo
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 343
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:44 am
Location: Poland
Contact:

Dzięki

Post by Michaeilo »

No to już całe te cele misji mam dobrze zrobione. Po prostu chodzi o to że po:

Code: Select all

# C1
Add Main
- Wejdź do EON'a
#(to miejsce) 
Właśnie nie postawiłem tego znaczka - #. Teraz jest już lux. :disco:
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Post by Radzio »

Add Main co? Musi byc identyfikator.
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Code: Select all

# C1
Add Main eonenter
- Wejdź do EON'a
#
Identyfikator w pliku txt jest potrzebny, choćby dla późniejszej zmiany celów misji... Powyżej masz przykład.
Michaeilo
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 343
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:44 am
Location: Poland
Contact:

Zapis

Post by Michaeilo »

Mam pytanko, jeżeli misja ma dwie mapy to dialogi i wszystko inne (przegrane, cele misji) zapisuje je w jednym pliku np. txt01.wri ?
Post Reply