
SAIL i wszystko o nim
SAIL i wszystko o nim
Mam taki mały problem. Dopiero od niedawna bawię się w tworzenie modów i nie wiem wogóle jak to z tym SAIL'em. Czytałem już poradnik by zoNE, ale tam opisy komend są angielsku. Tak więc mam sytuację, że dysponuję jednym gościem i chcę, żeby był dialog, a potem wszedł do EON'a. Wszystko to nie tak jakby w grze, tylko w takim filmiku, a potem pojawił się i był dialog, doszedł do bazy i koniec misji. Więc jak to zrobić, a może ma ktoś link do komend w SAIL'u z opisami po polsku? I proszę o pomoc w tej misji. 

Dzięki
Dobra dzięki.
A jak NNPlaya zrobiłeś taki fajny ekran w MajMod??? (Ten, który włącza się na początku i z którego wybiera się kampanię???) I jak robi się żeby po wejściu do EON'a dostać się na inną planszę. To też w SAIL'u??? 



Mody
Tyle, że skąd wypakować tą 1 misję USA? I jak otworzyć plik data1.owp??? 

temat
Znowu sie zaczyna lol
http://forum.original-war.net/viewforum.php?f=18 tu masz wszystko tak trudno wyczytać?
http://forum.original-war.net/viewforum.php?f=18 tu masz wszystko tak trudno wyczytać?

Czyli kod do SAIL'a
Dobra na początek mam pytanie do kodu do SAIL'a. Czytałem forum Modding & Patches i Modding Archive i ułożyłem SAIL'a o mojego moda na pierwszą misję. Może ktoś luknąć czy dobrze???
Jest to mój pierwszy mod. I tego SAIL'a stworzyłem teraz czytając forum, ale zamierzam go zamieścić do moda. Czy może ktoś zobaczy go i poprawi mi błędy??? I jeszcze jak uruchomić tą misję, kiedy już zrobię??? Arabski interface już mam (ten, że jest i logo arabskie), czyli poprostu włączam moda wybieram arabską kampanię i już???

Code: Select all
starting
begin
InGameOff;
DialogueON;
Say(Hans,'H1');
wait(0$1);
Say(Hasan,'A1');
wait(0$1);
Say(Hans,'H2');
end;
begin
InGameOn;
ChangeMissionObjectives('C1');
end;
begin
every 0$1 trigger IsInArea(Hans,AreaEON);
InGameOff;
DialogueOn;
Say(Hasan,'A2');
wait(0$1);
Say(Hans,'H3');
DialogueOff;
end;
begin
InGameOff;
ComEnterUnit(Hans,EON);
AddMedal('med1',1);
AddMedal('med2',1);
AddMedal('med3',1);
GiveMedals('Main');
RewardPeople(Hans);
SaveCharacters(Hans,'Hans');
YouWin;
end;


Żeby uruchomić musisz zrobić jeszcze jedną rzecz...
w folderze moda zrób:
1) folder Campaigns
2) w folderze Campaigns podfolder Ar
3) w podfolderze Ar plik mission.dat
4) w mission.dat coś takiego:
I tak cały czas
a co do tego saila zaraz ci sprawdzę( w miarę moich skromnych możliwości^^)
Tam gdzie jest komentarz znaczy że coś jest źle. Jak byś czegoś potrzebował pisz na gg: 7941366 ale ostrzegam że średnio się na sailu znam i nie wszystko mogę ci powiedzieć (Ale postaram się chociaż większość)
w folderze moda zrób:
1) folder Campaigns
2) w folderze Campaigns podfolder Ar
3) w podfolderze Ar plik mission.dat
4) w mission.dat coś takiego:
Code: Select all
CAMPAIGN Arabian campaign"
MISSION 0
NAME "Nowa Kampania"
NEXT 1
MISSION 1
MAP 01 //folder mapy
NAME "nazwa" //nazwa mapy
SUBCAMP 1
PREV 0
NEXT 2
VIDEO 0
MISSION 2
MAP 02 //folder
NAME "" //nazwa
SUBCAMP 1
PREV 1
NEXT 3
END_OF_CAMPAIGN
a co do tego saila zaraz ci sprawdzę( w miarę moich skromnych możliwości^^)
Code: Select all
starting
begin
IngameOn; // Chyba powinno się włączać Ingame a nie wyłączać:P
DialogueON;
Say(Hans,'H1');
wait(0$1); // On ma mówić co 1 sek czy po prostu myślałeś że tak musi być?
Say(Hasan,'A1');
wait(0$1);
Say(Hans,'H2');
end;
begin
InGameOn;
ChangeMissionObjectives('C1');
end;
begin
every 0$1 trigger IsInArea(Hans,AreaEON); // Tak się nazywa area? 'AreaEON' . Musi być sama nazwa arei bez Area
InGameOff;
DialogueOn;
Say(Hasan,'A2');
wait(0$1);
Say(Hans,'H3');
DialogueOff;
end;
begin
InGameOff; // Drugi koniec Ingame?
ComEnterUnit(Hans,EON);
on enterbuilding(b,un) do
begin
if b=eon then begin
if un=hans then begin
AddMedal('med1',1);
AddMedal('med2',1)
AddMedal('med3',-1);
GiveMedals('Main');
RewardPeople([hans,hans]);
SaveCharacters(hans,'hans');
YouWin'
end;
Co do arei, to moze tak ja nazwal. Ale zes gafe walnal xD:
Reszta kodu tez nie najlepsza...
BTW, w sumie kazdy kto chce pogadac o SAILu moze pisac do mnie na GG. Nawet jesli jestem "niedostepny", to moge odpowiedziec, bo tak naprawde ukrywam sie przed fanami xD
NNPlaya ---> Chyba natrętami
[ Dodano: 22.08.2007 10:10 ]
Problem rozwiazany przez gg, oto kod z moimi komentami:
Czyzby brat blizniak?RewardPeople([hans,hans]);
Reszta kodu tez nie najlepsza...
BTW, w sumie kazdy kto chce pogadac o SAILu moze pisac do mnie na GG. Nawet jesli jestem "niedostepny", to moge odpowiedziec, bo tak naprawde ukrywam sie przed fanami xD
NNPlaya ---> Chyba natrętami



[ Dodano: 22.08.2007 10:10 ]
Nie tylkoNNPlaya ---> Chyba natrętami![]()
![]()

Problem rozwiazany przez gg, oto kod z moimi komentami:
Code: Select all
starting
begin
InGameOn; //Off na On, bo Off wylacza tryb bez kontroli, a On wlacza
DialogueOn;
Say(Hans,'H1');
Say(Hasan,'A1');
Say(Hans,'H2');
//wyciete sekundowe odstepy, mysle, ze dziwnie by to wygladalo z nimi xD
DialogueOff; //wstawione, bez wylaczania "Dialogue" nie byloby mozna ruszyc postaci (zastygliby w milczeniu)
// wyciete begin i end, to nie sztuka teatralna z podzialem na sceny :P
InGameOff; //vice-versa
ChangeMissionObjectives('C1');
// to nie sztuka teatralna
end;
every 0$1 trigger IsInArea(Hans,AreaEON) do //zamiast ; jest "do", ; konczy linie polecen
begin
InGameOn; //znowu
DialogueOn;
Say(Hasan,'A2');
// sekundowy odstep usuniety
Say(Hans,'H3');
DialogueOff;
// znowu ktos tu teatr robi
InGameOff;
ComEnterUnit(Hans,EON);
end;
on enterbuilding(b,un) do
begin
if un=hans then
if b=eon then // wstawiony dluzszy kod, do obslugi wydarzenia jakim jest wejscie hansa do eonu, z zalozenia ze eon bedzie mial identyfikator eon
begin
AddMedal('med1',1);
AddMedal('med2',1);
AddMedal('med3',1);
GiveMedals('Main');
RewardPeople(Hans);
SaveCharacters(Hans,'Hans');
YouWin;
end;
end;