Page 8 of 12
Re: Sesja RPG Original War [zapisy i dyskusja]
Posted: Mon Jan 24, 2011 2:13 pm
by Backero
1. Pełne nazwisko: Wilhelm Fiddlesticks
2. Narodowość: Szkocki najemnik
3. Płeć: Mężczyzna
4. Wiek: 36
5. Umiejętności: Ponadprzeciętna znajomość materiałów wybuchowych, śladowa znajomość obsługi czołgów i zaawansowana znajomość obsługi helikoptera, biegle zna język małpoludów (nie wiadomo skąd)
6. Charakter: ciężko jest okiełznać jego charakter, na pewno jest nieprzewidywalny i potrzebuje stałej kontroli, dlaczego? patrz niżej
7. Historia: Wilhelm nie zna swojej przeszłości, w wieku 24 lat stracił pamięć. Nikt się po niego nie zgłosił, więc szybko sam opuścił szpital. Wkrótce został zatrzymany przez szkocką policję na próbie obrabowania pralni. Ci natychmiast zorientowali się, że Wilhelm jest chory psychicznie. Przez następne 10 lat przebywał w Szpitalu Psychiatrycznym. Zauważył szybko, że różni się od innych ludzi tu przebywających i postanowił uciec. Z rzeczy dostępnych w kuchni, łazience i własnym pokoju skonstruował bombę i wysadził pół placówki samemu pozostając w wykopanym przez siebie podziemnym azylu. Korzystając z zamieszania porwał helikopter i uciekł do Bawarii. Tam zamieszkał w opuszczonym domku w górach, gdzie pasł owce, konstruował bomby i testował je na swoich owcach, czerpiąc z tego szaloną przyjemność. Pewnego razu, gdy wrócił do domu z beczkami skradzionego paliwa do helikoptera, zauważył, że ktoś jest w środku. Powiedział mu, że nazywa się Kurt i, że jeżeli Wilhelm nie poleci z nimi, jego dom i helikopter zostaną wysadzone przez jego własne ładunki. Wilhelm przystał na ich warunki i wraz z najemnikami poleciał na Syberię, by móc wziąć udział w tajemniczej misji, której nie znał celu. W nagrodę miał dostać 5 milionów w gotówce i pomoc w walce z jego obłąkaniem.
8. Uwagi: Jak widzicie, Wilhelm jest psychopatą

Dopóki bierze stymulant zachowuje się "w miarę normalnie", jednak wciąż jest nieprzewidywalny.
edit: Avatar

Re: Sesja RPG Original War [zapisy i dyskusja]
Posted: Mon Jan 24, 2011 7:50 pm
by Nitek
Dobra. Sugeruję zmiany w regulaminie. Imo powinien zawierać następujące punkty:
- Każdy z członków sesji może napisać maksymalnie 2 posty dziennie (lecz trzymajmy się jednego posta na dzień, bo zamiast normalnej sesji wychodzi nam spam), które winny zawierać głębsze refleksje, ciekawe dialogi etc. (nie chcemy postów typu: "John poszedł zrobić kupę")
- Mistrz gry odpowiada za wydarzenia oraz postacie niezależne, nie może pisać za postacie kierowane przez członków sesji.
- TEN temat dotyczy rozmów nt. sesji. Drugi temat służy tylko i wyłącznie do opisywania wydarzeń podczas naszej zabawy
No offence Majonez, ale taki czerstwy z Ciebie GM

Nie żebym tutaj sprzedawał Marta, ale on myśli tak samo ^^ Sugeruję zmianę mistrza gry.
Re: Sesja RPG Original War [zapisy i dyskusja]
Posted: Mon Jan 24, 2011 7:59 pm
by Backero
Proponuje na razie nie zmieniac, tylko wprowadzić opisane powyżej zasady i sprawdzić jak TERAZ wywiąże się GM. Po 2-3 dniach zobaczymy, czy będzie potrzeba zmiany GMa.
edit: Dobry GM powinien:
1. ...nie zastępować innych graczy. GM nie ma prawa pisać za inne postacie. Może najwyżej opisywać co się z nimi dzieje, czy i jak udało im się coś.
2. ...tworzyć nowe sytuacje dla wszystkich postaci. Każda postać musi być w jakimś miejscu akcji, choćby oddzielnie od wszystkich, by mogła działać, a pisanie posta przez gracza takiej postaci nie było uciążliwe "byleby tylko 4 linijki".
3. ...zabijać postacie, których gracze na to zasługują lub chcą. Postać zbliża się do śmierci, jeśli nie jest aktywna w grze lub dokonuje złych wyborów. Nagradzana powinna być oryginalność i pomysłowość.
4. ...być aktywny, ale nie spamować.
5. ...śledzić dokładnie wszystkie wydarzenia. W każdym poście GMa musi być informacja, co się dzieje u danej postaci, by ten gracz miał coś do napisania. Np: gracz pracuje w laboratorium, to niech GM napisze, że coś odkrył lub coś eksplodowało.
6. ...mieć na uwadze umiejętności i charakter postaci oraz złe lub dobre stosunki pomiędzy nimi. Mile widziane nawet wrogie nastawienia i brak zaufania. To wcale nie jest złe. Dodaje tylko smaczku opowieści.
7. ...wiedzieć, że nie jest wszechmogący i musi liczyć się z graczami. To co robią postacie jest tylko i wyłącznie ich sprawą. Powtarzam, GM może jedynie opisywać postacie, co się z nimi dzieje, ale same nie mają wpływu.
8. ...nie faworyzować innych postaci kosztem innych. GM nie może napisać 6 linijek posta postaci X i jednej linijki dla postaci Y, chyba, że wyraził się jasno, co Y może zrobić, jakie ma możliwości.
9. ...dawać graczom alternatywę. GM może napisać, że jest pożar, a gracz może albo pomóc rannemu się wydostać, albo zgasić pożar, albo zameldować w dowództwie co się dzieje i uciec. Każda taka decyzja powinna mieć swoje dobre i złe strony.
10. ...nie pisać postów zanim nie napiszą wszyscy lub prawie wszyscy.
11. ...dostosować prędkość swoich postów do innych graczy.
Re: Sesja RPG Original War [zapisy i dyskusja]
Posted: Mon Jan 24, 2011 8:13 pm
by Ghost
W ogóle, uważam, że jeden post dziennie było by najlepszym rozwianiem. Bo tak piszecie krótko, nie opisujecie, trzeba ogarniać kilka stron i sklejać sobie te chaotyczne posty...
Raz, że nigdzie się nam nie śpieszy, mamy czas na przemyślenie jakiejś ciekawej akcji, a dwa, że ja np. nie mam tyle czasu na czytanie tego wszystkiego i spamowanie tyloma postami... W ogóle, w najbliższym czasie pranuję rozchorować troszkę mojego Rachma, ale nie na śmierć !
^Przeniesione z tematu głównego.
Re: Sesja RPG Original War [zapisy i dyskusja]
Posted: Mon Jan 24, 2011 8:26 pm
by Backero
Jest jeszcze jedno rozwiązanie: druga sesja.
Re: Sesja RPG Original War [zapisy i dyskusja]
Posted: Mon Jan 24, 2011 8:34 pm
by Serpent
Proponuje zamknąć tam ten temat i zacząć od nowa. Bo to i tak posunęło się za daleko.
Re: Sesja RPG Original War [zapisy i dyskusja]
Posted: Mon Jan 24, 2011 8:43 pm
by Witcher
Dobra, decyzje pozostawiam Backerowi.
Re: Sesja RPG Original War [zapisy i dyskusja]
Posted: Mon Jan 24, 2011 8:46 pm
by Backero
Zaczynamy od nowa i tym samym robimy wybory GMa i zarazem dowódcy oddziału.
Od razu mówię, że nie biorę udziału w ankiecie. Zaraz założę temat.
edit: albo nie, nie będę spamował nowymi tematami, więc:
Witcher, Nitek, Ghsdsajd[coś tam] (Gwrhkhsh lub pisz Gwr) (nie chce mi się nicku kopiować), Ghost, Serpent, Mart, Maniek
Piszcie swoje propozycje, możecie ile chcecie głosów oddać. Zaraz potem GM założy temat wprost identywczny jak poprzedni, a tamten można będzie usunąć. Niech wprowadzi też nowe wskazówki do regulaminu.
Więc jazda. Róbcie to szybko, zaraz potem podlicze głosy i na szybko się wybierze GMa.
Re: Sesja RPG Original War [zapisy i dyskusja]
Posted: Mon Jan 24, 2011 9:03 pm
by Nitek
Nina: Głosuję na Marta!
Hubert: Definitywnie?
Nina: Tak.
Re: Sesja RPG Original War [zapisy i dyskusja]
Posted: Mon Jan 24, 2011 9:04 pm
by Mart
Głos: Nitek, Gwr
Re: Sesja RPG Original War [zapisy i dyskusja]
Posted: Mon Jan 24, 2011 9:06 pm
by Serpent
Głosuje na Mart.
Re: Sesja RPG Original War [zapisy i dyskusja]
Posted: Mon Jan 24, 2011 9:13 pm
by Anarchy
Jedyni ogarnięci z was to Maniek i Zadek i osobiście bym na nich głosował;P No, ale wasza sprawa.
Re: Sesja RPG Original War [zapisy i dyskusja]
Posted: Mon Jan 24, 2011 9:15 pm
by Ghost
Mi to ti to, niech będzie Mart.
Re: Sesja RPG Original War [zapisy i dyskusja]
Posted: Mon Jan 24, 2011 9:20 pm
by Backero
No to Mart, zaraz zakładam temat. Postacie zostają. Dodatkowo wchodzę ja, Nitek, Anarchy, Incantatoris i Qaz.
Teraz nie Archangel jest dowódcą, tylko postać Marta zaraz zrobię temat i od razu można zacząć grać ^^
Re: Sesja RPG Original War [zapisy i dyskusja]
Posted: Mon Jan 24, 2011 9:24 pm
by Witcher
No i git.
