Page 2 of 4
Posted: Sat Jun 10, 2006 9:30 pm
by Micke
a ja to widze tak...
Kazdy klan startuje majac na koncie 100 pkt
Za walki w ktorych najemnicy udzialu nie brali
1v1
5pkt za wygrana
0 za remis
-3 za przegrana
1v2
jezeli chodzi o strone tego 1 gracza
10pkt za wygrana
za remis 0pkt
za przegrana -8pkt
dwóch graczy
5pkt za wygrana
0 za remis
-4 za przegrana
2v2
6pkt za wygrana
0 za remis
-4 za przegrana
3v3
patrz 2v2
2v3
patrz 1v2
itp.
Walki z najemniikami
Najemnik sam nie moze reprezentowac jakiegos klanu wiec 1v1 omijam
2v1
dla strony najemnika
+12 pkt za wygrana
0 za remis
-10 za przegrana
dla przeciwnika najemnika
+15 pkt za wygrana (bo gra toczyla sie nie tylko z standardowym graczem ale rowniez najetym czlowiekiem)
0 za remis
-10 za przegrana
2v2
+12 za wygrana
0 za remis
- 10 za przegrana
itd.
Klan wypada z CB gdy jego liczba pkt spada ponizej 50pkt... lub gdy od ostatniej wlaki minął przynajmniej tydzien
Klany moga byc niszczone poprzez 2 systemy
Walka do 50 pkt (usuniecie z cb) lub przez CW na odpowiednich zasadach
1. Są 4 walki. 2 po 2 vs 2 gdzie wlacza klanowicze na innej mapie niz alien (a nie jakis tam super lider) oraz jedna walka 1 vs 1 (liderzy na alien) oraz czwarta walka 2 vs 2 gdzie 2 operuje jedna bazą (np. przełęcz narodzy zjednoczone) Cw wygrywa ten klan ktory ma wiecej wygranych walk jezeli bylo 2 do 2 to idzie dogrywka 2 vs 2 gdzie gra lider+klanowicz
2. Każda walka jest obserwowana przez kogoś z zewnątrz
Mozna by objac rowniez klany najemnicze ktore otrzymywalyby pkt na zasadzie udzialu w walkach innych graczy tzn.
Wygrana dla jakiegos klanu
+5pkt
remis 0
przegrana -7pkt
I tak klany najemnicze rowniez mialyby swoj ranking oraz wlasna punktacje... kazdy klan najemniczy startuje z 50 pkt gdy schodzi ponizej 0 wylatuje z CB
Posted: Sat Jun 10, 2006 9:35 pm
by Chmiel
Co do 0 punktow za remis, to zadko kiedy sa remisy w ow, i wkoncu tez ktos musial grac wiec jakies punkty sie nalerza....
Posted: Sat Jun 10, 2006 9:44 pm
by Mules
A najlepiej to wogole wy**bac najemnikow i bedzie swiety spokoj to raz.
Ja jestem z pomyslem Nazima. Najlepiej zrobic spis graczy/klanów i przyznać na forum klasy 1,2,3 i tyle. I klasy by zmnieły się adekwatnie do miejsca w rankingu.
A co do nieaktywnych klanów. TO MA BYĆ CLAN BASE A NIE LAME BASE. Chcecie spisać klany to zrobcie to oddzielnie i tyle.
Posted: Sat Jun 10, 2006 9:57 pm
by Maydex
ale wyjasnijcie mi co sie stanie jak lan bedzie mial mniej niz 0?
EDIT
Proponuje zrobic zebranie tych ktorzy sie tu wypowiedzieli.. podajcie date.. i tam sie ustali a log z gsa tu pojdzie.. bo nie ma sensu ze sie non stop spamuje i nabija posty bez posuwania sie dalej
Posted: Sat Jun 10, 2006 10:17 pm
by Chmiel
będą im leciec punkty na minusie... zawsze mogą je odrobic.
btw. nieaktywne klany w cb?, po co....
Posted: Sat Jun 10, 2006 11:32 pm
by YuriStriatov
Nie chce w CB klanow "najemniczych", bo to kretynizm jest >_> Nie chce tez czegos takiego jak klany "nieaktywne", mi nie przeszkadza ze jakies noob clany beda na koncu listy z zero punktow. Bedzie poprostu zasada w regulaminie odnosnie aktywnosci. Najprawdopodobniej klan bedzie musial rozegrac conajmniej 3 gry rankingowe w miesiacu, jak nie to klan jest usuniety z CB. Lider zeby mogl zalozyc klan, bedzie tez pewnie musial miec iles tam punktow na koncie. Takze kompletny noob bedzie musial kilka gier rozegrac.
Co do klas: powiedzialem ze to raczej zbedne, ilosc punktow bedzie to idealnie wyznaczac. A skrypt powinien w moim przekonaniu przyznawac punkty zaleznie od ilosci punktow przeciwnika. Mysle jeszcze jak tu rozwiazac rozgrywki druzynowe. Najprawdopodobniej bedzie to cos w rodzaju (zalozmy ze jest to gra 2v2):
Code: Select all
x = ilosc graczy
y1, y2 = punkty przeciwnika
rownanie na uzyskanie wyjsciowej ilosci punktow od przeciwnika =
(y1 + y2) / x
Po czym bedziemy liczyc te punkty przez punkty wlasne i odejmowac/dodawac. Co o tym myslicie?
Posted: Sun Jun 11, 2006 9:59 am
by Chmiel
zawsze mozna poprubowac, a jak sie nie uda to mozna zaczac od czegos innego. Yuri - dobry pomysl jak dla mnie

Posted: Sun Jun 11, 2006 11:57 am
by Micke
nie chcesz klanow najemniczych to nie prosta sprawa nie bede sie z toba klucil :p a co do nieaktywnych klanow i takie nawet dobre moga sie zdazyc bo kogos nie bedzie, mial problemy itp. i w sumie zadnej gry rankingowej nie bylo...
co do remisu co z tego ze grali jak i tak walka nie byla rozstrzygnieta?? 0pkt i tyle zreszta remisy sa rzadkoscia zwalszcza w OW...
odnosnie scryptu to moze byc tak
(130+20)/2 = 150/2 = 75 w teorii wyglada to niezle ale jak jacys slabi gracze wygraja z jakimis herosami przez przypadek... (co jest nie mozliwe ale trzeba brac pod uwage) to podskocza w rankingu jak torpedy...
Posted: Sun Jun 11, 2006 12:21 pm
by YuriStriatov
a co do nieaktywnych klanow i takie nawet dobre moga sie zdazyc bo kogos nie bedzie, mial problemy itp. i w sumie zadnej gry rankingowej nie bylo...
3 rankingowe od ktoregokolwiek z czlonkow klanu. Ja nie wiem gdzie tu widac problem. Jak nikt nie gra dla klanu, to klan jest dead - ja to tak widze.
w teorii wyglada to niezle ale jak jacys slabi gracze wygraja z jakimis herosami przez przypadek... (co jest nie mozliwe ale trzeba brac pod uwage) to podskocza w rankingu jak torpedy...
Przez przypadek, lub nie - ale o to chodzi miedzy innymi. Im lepiej grasz tym wyzej w rankingu. A jak rzeczywiscie przez przypadek to bedzie, to poprostu zagra kilka gier znowu, rozkurwia go jacys slabsi (lub lepsi) od niego w rankingu i straci proporcjonalnie ilosc punktow.
I nie zapominaj ze to 75 jeszcze bedzie przez ilosc punktow gracza obnizone, wiec w realu dostanie on malo punktow tak na dobra sprawe. Jeszcze musze to dopracowac, i wyrobic na to jakis algorytm.
Posted: Mon Jun 12, 2006 3:47 pm
by Chmiel
a mysleliscie jakby zabespieczyc cb przed kretynami ktozy np. lider jakiegos klanu gra z czlonkiem spwojego klanu (pod innym nick,iem) ofc. rozwala go bez problemu tylko poto aby miec wyrzsze miejsce w cb...
/* Edit */
Moj pomysl: wprowadzic do gry losowo generowany kod - inny dla kazdego komputera, ktory bylby widoczny w profilu kazdego gracza na stronie cb. Tj 1 kolo pod 2 nickami ma ten sam... nazwijmy to: guid. Moze to jakis pomysl, a może wogule niepotrzebny ale w przyszlosci moze sie przydac ^^
Posted: Mon Jun 12, 2006 5:08 pm
by Nazim
prosciej by bylo po prostu autoryzacje IP.. tyle, ze wiekszosc kre***ow ma neo.. jesli kody maja byc unikalne, to jak zamierzasz je generowac, co? jak dla mnie male szanse na powodzenie, aczkolwiek powidziam fantazje ^^
Posted: Mon Jun 12, 2006 5:21 pm
by Maydex
nazzy mozna zawsze napisac albo zrobic jakis wzro bazujacy na ip z ktorego rejestrowala sie osoba

Posted: Mon Jun 12, 2006 7:01 pm
by Nazim
ty no ale ku**a to nie ma byc zabezpieczenie banku, tylko clan-base xD.. po co w ogole sie tak pier**lic? no trudno, w kazdym razie.. na czym twoim zdaniem mialby polegac taki wzor, zeby na przykladzie kogos z neo dalo sie odtworzyc, przy probie ponownej rejestracji, he? jak dla mnie za duzo kombinowania.. ale jak chcesz sie tego podjac, to prosze cie bardzo

Posted: Mon Jun 12, 2006 7:08 pm
by YuriStriatov
W koncu jestesmy duzo czasu na gsa. Jak cos wyjdzie takiego na jaw (a zawsze wychodzi predzej czy pozniej), to delete obu klanow z cb wogole bez zadnych prosb czy grozb. Pozatym wiesz gra musialaby byc neizle ustawiona wiec tak czy inaczej lol
Posted: Fri Jun 16, 2006 12:36 am
by YuriStriatov
Dobra posiedzialem, i zrobilem schemat przeliczania punktow. Teraz mowcie czy dobrze:
Code: Select all
Do skryptu wprowadzane sa dwie wartosci: ilosc punktow przegranego, i ilosc punktow wygranego. Narazie jeszcze nie myslalem o sytuacji remisu.
Te dwie wartosci do srednia ilosc punktow ktora bedzie przyznawana za loss albo win:
wartosc_win = 7;
wartosc_lose = -7;
przyjmijmy ze:
a = obecna wartosc punktow wygranego
b = obecna wartosc punktow przegranego
koncowa ilosc punktow wygranego = a + (wartosc_win * (a / b) do potegi 2);
koncowa ilosc punktow przegranego = b + (wartosc_lose * (a / b) do potegi 2);
Domyslna (startowa) ilosc punktow to 1000.
Jezeli ilosc punktow wygranego to 1030, a ilosc punktow przegranego to 1500, to po przeprowadzeniu je przez ten algorytm ilosc punktow wygranego bedzie wynosic 1045, ilosc punktow przegranego 1485.
Ale jesli ilosc punktow wygranego to 1500, a ilosc punktow przegranego to 1030, to wartosci koncowe beda wynosic 1503 dla wygranego i 1027 dla przegranego.