Page 2 of 4

Re: Problemy Terminata Dotyczące modowania

Posted: Sun Dec 20, 2009 2:20 pm
by Radzio
A string to ciąg znaków zamknięty w cudzysłowie, o tak:

Code: Select all

'idencik'
więc np.

Code: Select all

YouLost('idencik');

Re: Problemy Terminata Dotyczące modowania

Posted: Mon Dec 21, 2009 2:32 pm
by Terminat
ok thx umiem juz te podstawy wszystkie
teraz pytanie
1Jak stworzyc efekt okna?
2 i jak zrobic aby przegrac gdy postac zginie
3 jak zrobic aby w RewardPeople lub SaveCharacters aby to nie byla jedna postac tylko kilka
4 umiem pozmieniac opisy wspolrzedne itp ale w wyborze kampani jak?
5 Jak ulozyc kod na dodanie celu misji?

Re: Problemy Terminata Dotyczące modowania

Posted: Mon Dec 21, 2009 5:53 pm
by Gorki16
na cele misji to proste jest xD w pliku gdzie masz dialogi dajesz linijkę:

# C1
Add Main cel
- Cel jest taki.
#
aby usunąć cel dajesz
# C1a
del cel
#
aby dodać dodatkowy cel, tzn. drugorzędny dajesz:
# Add Secondary celek
- Cel drugorzędny
#
kasujesz go tak samo jak poprzedni.

w sailu dajesz w miejscu gdzie ma się pojawić cel:

Code: Select all

CangeMissionObjectives('C1');

więcej aby Ci podać musiałbym pogrzebać trochę w plikach xD

Re: Problemy Terminata Dotyczące modowania

Posted: Mon Dec 21, 2009 9:31 pm
by Radzio
Terminat wrote:ok thx umiem juz te podstawy wszystkie
teraz pytanie
1Jak stworzyc efekt okna?
2 i jak zrobic aby przegrac gdy postac zginie
3 jak zrobic aby w RewardPeople lub SaveCharacters aby to nie byla jedna postac tylko kilka
4 umiem pozmieniac opisy wspolrzedne itp ale w wyborze kampani jak?
5 Jak ulozyc kod na dodanie celu misji?
1 - ocb?
2 - n-ty raz wałkowane
3 - lista np.

Code: Select all

RewardPeople([u1, u2, u3, ..., uN]);
4 - chyba już zasypiam, ale ocb?
5 - post wyżej

Re: Problemy Terminata Dotyczące modowania

Posted: Tue Dec 22, 2009 12:42 pm
by Nitek
Ja na Twoim miejscu NAJPIERW spróbowałbym sam to zrobić, a dopiero jak nie (po długich bezowocnych poszukiwaniach) dasz rady tego zrobić sam, to DOPIERO napisz na forum. :disco:

Re: Problemy Terminata Dotyczące modowania

Posted: Tue Dec 22, 2009 2:40 pm
by Terminat
dobra ok
mecze sie ale i tak jie wychodzi tylko blad jak zwykle

Code: Select all

Starting
Begin
ResetFog;
end;
EXPORT Jos;
EXPORT Man;
EXPORT Har;


Jos=CreateCharacter('Jos');
PlaceUnitArea (Jos,Area11,true);
Man=CreateCharacter('Man');
PlaceUnitArea(Man,Area11,true);
Har=CreateCharacter('Har');
PlaceUnitArea(Har,Area11,true);
end;

Re: Problemy Terminata Dotyczące modowania

Posted: Tue Dec 22, 2009 2:55 pm
by Backero

Code: Select all

EXPORT Jos, Man, Har;
Starting
Begin
ResetFog;
Jos=CreateCharacter('Jos');
PlaceUnitArea (Jos,Area11,true);
Man=CreateCharacter('Man');
PlaceUnitArea(Man,Area11,true);
Har=CreateCharacter('Har');
PlaceUnitArea(Har,Area11,true);
end;

Re: Problemy Terminata Dotyczące modowania

Posted: Tue Dec 22, 2009 4:21 pm
by Terminat
ale jednosta sie nie pojawia wogole po tym kodzie

Re: Problemy Terminata Dotyczące modowania

Posted: Tue Dec 22, 2009 4:34 pm
by Backero
a masz w start.txt zdefiniowane de postacie?

poza tym zamiast CreateCharacter daj LoadCharacter

Re: Problemy Terminata Dotyczące modowania

Posted: Tue Dec 22, 2009 4:46 pm
by Terminat
oczywiscie ze mam
jak LoadCharacter biore to blad wyskakuje z PlaceUnitArea ale nie plik start tylko outputRU2

Code: Select all

EXPORT Jos, Man, Har;
Starting
Begin
ResetFog;
Jos=LoadCharacter('Jos')
PlaceUnitArea (Jos,Area11,true);
Man=LoadCharacter('Man');
PlaceUnitArea(Man,Area11,true);
Har=LoadCharacter('Har');
PlaceUnitArea(Har,Area11,true);
end;

Re: Problemy Terminata Dotyczące modowania

Posted: Tue Dec 22, 2009 5:59 pm
by Backero
moze dlatego ze masz odstep miedzy placeunitarea a nawiasem? :P

Re: Problemy Terminata Dotyczące modowania

Posted: Tue Dec 22, 2009 7:42 pm
by ph3nom
Funkcja CreateCharacter odnosi się tylko do już utworzonych i zapisanych (w poprzednich misjach) postaci.

Jeżeli postacie są nowe (tzn. nie zostały zapisane w poprzednich misjach), użyj funkcji NewCharacter,
wg. schematu:

Code: Select all

id=NewCharacter('id');

Re: Problemy Terminata Dotyczące modowania

Posted: Tue Dec 22, 2009 9:41 pm
by Radzio
LoadCharacter bierze 3 parametry, najprościej jest dać:

Code: Select all

xyz=LoadCharacter('xyz', 0, 0);

Re: Problemy Terminata Dotyczące modowania

Posted: Tue Dec 22, 2009 11:57 pm
by Terminat

Code: Select all

every 0$1 trigger IsInArea(Jos,Area13) do
begin
if FilterAllUnits([[f_side,3],[f_weapon,11]])>=1 or FilterAllUnits([[f_side,3],
Say(Jas,'Jas4');
SetSide(Eng,6);
SetSide(Mech,6);
SetSide(Mec,6);
end;
1 to jest kod aby cos po zrobieniu radaru sie wydarzylo ale nie dziala
2 Gdzie sa te numery innych pojazdow?

Re: Problemy Terminata Dotyczące modowania

Posted: Wed Dec 23, 2009 9:27 am
by ph3nom
Spróbuj używając SAIL Event:

na początku:

Code: Select all

EXPORT radar_is_built=false;
dla pojazdu z radarem:

Code: Select all

On VehicleConstructed(vehicle,factory) do
begin
if (GetSide(vehicle)=3) and (GetWeapon(vehicle)=11) and factory=//należy wstawić identyfikator fabryki, w której pojazd powinien zostać zbudowany// and not radar_is_built then
begin
radar_is_built=true;

Say(Jas,'Jas4');
SetSide(Eng,6);
SetSide(Mech,6);
SetSide(Mec,6);

end;  
end;
dla budynku z radarem:

Code: Select all

On BuildingComplete(un) do
begin
if (GetSide(un)=3) and (GetBWeapon(un)=11) and not radar_is_built then
begin
radar_is_built=true;

Say(Jas,'Jas4');
SetSide(Eng,6);
SetSide(Mech,6);
SetSide(Mec,6);

end;
end;
Pełną listę stałych (z numerami jednostek) można pobrać stąd: LINK

// nie po to sie meczylismy z wiki aby teraz nikt z niej nie korzystal:
http://wiki.owsupport.com/index.php?tit ... nstants/pl
- Gothuk

Wiki jest w porządku, ale dobrze jest pobrać stałe i zmienne na dysk, aby móc pracować off-line.