Page 2 of 4
Re: Teksturowanie map
Posted: Tue May 04, 2010 6:59 pm
by Gogeta103
@Xero Rozbójca
Nie mam chęci żeby uczyć kogoś teksturowania. Ale Serpent chyba da rade ci pomóc.
@Serpent
Xero Rozbójca nie miał palety. Przyjrzyj się dokładnie jego mapie.
@Radzio
BTW Jabył bym za ostrzeżeniem dla Serpenta za offtop

(Oczywiście żart)
A i MISTRZU czytałeś PW ode mnie.
_________________________________________________
To tylko moje opinie i proszę ich nie brać za bardzo do seca
Re: Teksturowanie map
Posted: Wed May 05, 2010 6:26 am
by Szulce
Serpent - fajna mapa
Ogólnie wasze prace są świetne,sam niedługo zaczynam modowanie i jak mi coś wyjdzie to wkleję na forum
Re: Teksturowanie map
Posted: Wed May 05, 2010 4:17 pm
by Radzio
Zupdateowałem tutorial na wiki:
http://wiki.owsupport.com/index.php?tit ... extures/pl
Jest
sporo poprawek, więc warto przejrzeć.
Przy okazji, mój Grndsec (v. 2.0) potrafi tworzyć fale.
EDIT: Tylko edytor nie potrafi wyeksportować informacji o wodzie.
Re: Teksturowanie map
Posted: Wed May 05, 2010 4:40 pm
by Maniek
Najgorszą rzeczą w tworzeniu tekstur do OW jest to, że trudno znaleźć właściwy obiekt pasujący do naszego wyobrażenia danego terenu, ja jak tworzyłem tekstury to starałem się edytować i zmieniać pewne "wycinki", bo nie oszukujmy się, każdy kto przeszedł dogłębnie kampanie OW odrazu odkryje z jakiej to mapy są tekstury. Niestety nie zawsze się taka edycja udaje bo(znowu wracamy do tego samego lamentu) mamy mało materiału. Kilka rzeczy tak mi się udało i jestem z tego bardzo dumny, najchętniej bym wam pokazał moją największą chlubę, która zajęła mi najwięcej czasu, ale nie mogę. Myślałem kiedyś jak stworzyć swoje tekstury, ale takie swoje z krwii i kości a nie kopiowanie z gry(to troche frajerskie potem mówić, że samemu się stworzyło,(no offence)) ale niestety nie wiem co jest w stanie wyrenderować takie widoki terenu, mozę ktoś wie? Niestety chyba tylko panowie z Altaru. No ale wiem, że taka karma i że trzeba kopiować tekstury z kampanii albo multi, gdy już tak robicie, próbujcie coś zmieniać, coś poprzerabiać, a nie np gdy wjazd jest zrobione w grze jako wiazd dolny wy go odwracacie i macie górny(

). Duży potencjał ma również pewien malutki pliczek colors.txt.
Re: Teksturowanie map
Posted: Wed May 05, 2010 4:57 pm
by YuriStriatov
Wez sobie Bryce 6 poszukaj. Z tego co wiem to OW moze eksportowac z map mapy wysokosciowe w BMP, ktore sobie potem to Bryce importujesz zanim zaczniesz sie bawic w modyfikacje terenu. Potem hop siup to do Photoshopa i masz mape z prawdziwego zdarzenia. Sam mialem to wyprobowac ale czasu nie mam wogole na zabawe z OW od roku, tak wiec wy sprobujcie.
Re: Teksturowanie map
Posted: Wed May 05, 2010 5:17 pm
by Maniek
YuriStriatov wrote:Wez sobie Bryce 6 poszukaj. Z tego co wiem to OW moze eksportowac z map mapy wysokosciowe w BMP, ktore sobie potem to Bryce importujesz zanim zaczniesz sie bawic w modyfikacje terenu. Potem hop siup to do Photoshopa i masz mape z prawdziwego zdarzenia. Sam mialem to wyprobowac ale czasu nie mam wogole na zabawe z OW od roku, tak wiec wy sprobujcie.
Już coś próbowałem, ale jestem trochę za ciemny dla tego programu, może coś jeszcze popróbuję.
Re: Teksturowanie map
Posted: Wed May 05, 2010 8:51 pm
by Serpent
Mam bryce 5.5 i nie ma tam opcji importu maski bmp z ow.
Lecz w brycu można zrobić własny teren i je pokolorować ,a potem je nanosić w PS.
Colors.txt to tak jak wspomniał maniek fajna zabawka,dzieki niemu można pokolorować praktycznie wszystko.
PS:Będzie poprawiona opcja dodania fal do map?
Bardzo by się to przydało.
Re: Teksturowanie map
Posted: Thu May 06, 2010 5:19 pm
by Xero Rozbójca
Serp, mylisz się, w brycu jest możliwość importu maski wysokości

Sam tak robiłem, tylko wzgórza wychodziły zbyt wysokie. W sumie maniek, to ja robiłem od zera tą swoją mapkę i jako tako mi wyszło...
@Gogeta, o jakiej palecie pisałeś?
Re: Teksturowanie map
Posted: Sat May 08, 2010 2:22 pm
by Anarchy
Hm, bawiłem się kiedyś tym bryce (jak ostatnio był tego typu temat i ktoś wspomniał o nim), ale powiem, że jakiś poje**ny ten program.. Jakiejkolwiek opcji bym nie nacisnął, to wywala errory, nie udało mi się w nim nic zrobić..
Re: Teksturowanie map
Posted: Mon May 17, 2010 8:43 pm
by Serpent
Polecam jednak Photoshopa, jak będe miał chwilę w wakacje to zazrzuce tu swoje nowe tekstury których nie ma na żadnej mapie w OW ;p
Re: Teksturowanie map
Posted: Mon May 17, 2010 9:24 pm
by Maniek
Oby Ci się udało. Ja nie mogę znaleźć mojego folderu z cennymi próbkami, teksturami i mapami do OW, chyba czas na sepuku. Nie znacie żadnej gry graficznie podobnej do OW, żeby można było zrobić ripa terenu?
Znalazłem. Ufff...
Re: Teksturowanie map
Posted: Tue May 18, 2010 2:29 pm
by Xero Rozbójca
Ze starcrafta możesz zje*ać tekstury xD Albo także możesz walnąć z gier z tego samego przedziału(2000-2002) np. real war.
Re: Teksturowanie map
Posted: Tue May 18, 2010 2:57 pm
by Anarchy
Ogarnąłby ktoś tego bryce, pewnie nie jednemu by się przydał, a tak to w tym PSie kopiujecie tylko oryginalne..
Re: Teksturowanie map
Posted: Tue May 18, 2010 4:42 pm
by Szulce
A nie wie ktoś może dlaczego w plikach znajdujących się w disk2 nie mam plików bmp. tylko pliki bin.?
Re: Teksturowanie map
Posted: Tue May 18, 2010 5:19 pm
by Serpent
Przeczytaj mój poradnik,GBI to mapa terenu czyli przerobiony bmp.
Bryce to ustrojstwo,jak zrobisz teren trzeba go kolorować i wygładzić bo jest taki na szpilkowany że się nie nadaje do niczego.Jak ktoś ma czas to niech się bawi,anarch sam mógłbyś dupę ruszyć i coś zrobić ,a nie czekać na poradnik.