Original War 2 (?)

To, co nie pasuje do pozostałych kategorii, ma swoje miejsce tutaj.
User avatar
Incantatoris
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 409
Joined: Sun Sep 13, 2009 6:13 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Incantatoris »

@Anarchy: Tak, masz rację. Wszystko zostanie, a raczej już zostało, obmyślone. Jak ktoś będzie miał pomysł na coś nowego i ciekawego to będzie mógł go przedstawić.
Planuje zorganizować rozmowę na oddzielnym kanale IRC. "Ważniejsi" gracze dostaną możliwość wypowiadania się, a inni będą mogli tylko się przyglądać. Nie wiem czy umożliwie, wypowiedzenie się jednorazwowo na prośbę. Zostanie omówiony sam pomysł. Udostępnie Alpha Design Document (przykład) , w którym jest ogólny zarys fabularny, opis postaci, miejsc (plansz) oraz przedstawione zostały priorytety działania. Jeżeli pomysł i sama wizja projektu przejdzie pozytywnie - można zastanawiać się nad organiacją.
Osoby, które wg. mnie należą do "ważniejszych" zostaną powiadomieni na OWN oraz zostanie wysłania wiadomość na komunikator. Póki co, muszę zapoznać się z licencją.

Edit: zapomniałem wspomnić, że powinien pojawić się w ciągu godziny post na owsupport. Zobaczymy co na to, gracze z innych krajów. Sam dokument także będzie przełożony na angielski. Ale nie bójcie się: będzie i polska wersja. Planowana rozmowa na IRC też będzie po polsku.
You're mom is hot. Ok. frack it. I lied. What you gonna do?!
Image
Czerpię wiedzę z Internetu. Krzywdzę sam siebie.
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Backero »

Ja bym z tym poczekal do premiery SC2, ale skoro pozostajemy na razie przy projektowaniu to oto moje propozycje:

1. 2 profesje (zolnierz i cywil).
2. 6 specjalizacji (w nich zdobywaloby sie doswiadczenie i poziomy)
- Dowodzenie, strzelectwo (walka), szpiegostwo dla zolnierza.
- Nauka, Mechanika, Inzynieria dla cywila.
Wiem przekombinowuje ;]
3. System ekwipunku.
- Bron glowna (dostepna w profesji zolnierz: karabin, bazooka, miotacz ognia).
- Bron podreczna (dostepna w profesji cywil: noz, pistolet, uzi).
- Pancerz/Mundur (dostepny w profesji zolnierz).
- Ubranie (dostepne w profesji cywil).
- 3-slotowy plecak na rozne przedmioty (narzedzia inzyniera, narzedzia mechanika, apteczka, radio, wodka, stymulanty, aparat niedzialnosci, specjalne pociski i rakiety, slownik ludzko-malpoludzki)
4. Bron tworzona w zbrojowni, ciezsza w koszarach.
5. Umiejetnosci zalezne od specjalizacji (sa standardowym elementem Starcrafta, wiec z tym byloby malo roboty) np:
Dowodzenie - Zwiekszone morale
Szpiegostwo - Skradanie sie
Nauka - Reanimacja
6. Lotnictwo (w malym stopniu, np: helikopter do zadan specjalnych).

A co do fabuly to pewnie trzabyby wymyslec ciag dalszy albo kolejna alternatywna rzeczywistosc. Osobiscie jestem za ciagiem dalszym :)

Jezeli chodzi o prawo do moda to z tego co wiem to jest tak jak juz wczesniej mowiono. Nie powinni sie nas czepic dopuki nie bedziemy brali korzysci finansowych z moda. Jest co prawda mozliwosc spprzedawania modow przez internet za pomoca Marketplace Blizzarda, ale rownie dobrze mozna go udostepniac za darmo. A jesli nie, to wcale nie musi to byc Original War 2, tylko cos innego. Nie musza byc Ci sami bohaterowie i taka sama fabula, jedynie przez nas mocno zmieniona, ale tak by zachowala swoj klimat i system.

Pamietajmy takze ze wtedy bylby to mod, a nie gra. W sumie dzieki temu wiekszosc roboty (zwlaszcza graficznej) mielibysmy juz za soba.

Pisze "bylby", "bysmy", bo ja tez mialem juz pare szalonych pomyslow i wiem, ze bardzo ciezko sie zmobizowac i malo prawdopodobne jest skonczenie tego projektu (lub rozpoczecie), ale jak wiem z doswiadczenia najgorzej jest na poczatku, a potem juz po zmobilizowaniu tak "samo idzie" xD
User avatar
Incantatoris
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 409
Joined: Sun Sep 13, 2009 6:13 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Incantatoris »

@Backero: Zacytuje swoją wypowiedź:
Incantatoris wrote:@Nitek: Napisałem Tobie o tym już na IRC o tym, ale napiszę jeszcze tutaj, aby inni wiedzieli o co mi chodzi z tymi warunkami korzystania:
Raczej chodzi mi o to, aby m.in wiedzieć czego nie można, a co można. Nie wiadomo co tam jest napisane. Blizzard może przecież wymagać, aby modyfikacje były o tematyce Starcrafta.
Znamy jeszcze przykłady innych firm, które niewiadomo co powypisywali w regulaminach/licencjach. Podam przykłady:
- Popularna Nasza-Klasa, teraz znana jako n-k. Ostatnio była zmiana regulaminu na owym serwisie. Ktoś z was to czytał? Nie? Ciekawe zmiany tam wprowadzili, bo po jego zaakceptowaniu zgadzamy się np. na dowolne dysponowanie naszymi danymi i zdjęciami przez spółke "Nasza Klasa Sp. z.o.o". Mogą od teraz używać waszego nazwiska np. do reklamy. Kiedy i gdzie będzie chciała.
- Microsoft i jego Vista. Była "afera", że w licencji, była wzmianka o tym, iż mogę (a nawet, że będą!) pobierać dane o tym jakie dokumenty przyglądaliśmy, jakiej muzyki, filmów odtwarzaliśmy etc. Nie wiem czy nadal mają do tego prawo.
- Apple.. raczej to dotyczy tylko programistów. Sklep Apple ma "tajny regulamin", który w praktyce nakłada na programistów tylko obowiązki, a Apple może w każdej chwili cię wydymać.
Phantom
You're mom is hot. Ok. frack it. I lied. What you gonna do?!
Image
Czerpię wiedzę z Internetu. Krzywdzę sam siebie.
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Backero »

Na 100% mozemy robic mody o dowolnej tematyce, tym bardziej ze nie bedziemy brali korzysci finansowej za mod. Nie przypominam sobie, ze Blizzard wypowiadal sie na temat swiata, w ktorym modyfikacje sa tworzone, ale dla przykladu w Warcrafcie III gracze tworzyli mody spoza swiata Warcrafta, a juz powstaja mody do Starcrafta w swiecie Warhammera 40k (udalo sie przeniesc modele z Dawn of Wara do Galaxy Editora) czy Alien vs. Predator.

Blizzard pisal kiedys, ze udosteonia nam tyle funkcji, bysmy mieli jeszcze wiecej mozliwosci tworzenia i wykorzystywania naszej wyobrazni. Ekipa Blizzarda same sciaga mody swoich fanow, pogrywa w nie i dziwi sie pomyslowoscia graczy. I tu nie chodzi tylko o system rozgrywki, tryb gry czy sterowanie, ale takze o scenerie, klimat i fabule.

Jezeli o to chodzi, by Blizzard czepialby sie za ten mod, to spokojnie - nie bedzie sie czepial.

Edit: Mam wersje beta. Nie ma tam absolutnie zadnej wzmianki o tematyce tworzonych modow, czyli widocznie moga byc nawet wulgarne i z podtekstem erotycznym ;] Zobaczymy czy w wersji funalnej cos sie zmieni, ale nie wydaje mi sie.
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 997
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Nitek »

Poprzeglądałem kilka filmików i wyrobiłem swoje zdanie o Galaxy Edytorze, które mogę wyrazić jednym słowem: 'OSOM
W3 przy tym to nic, a to właśnie World Editor był ogromnie rozbudowany.
Zobaczcie te filmiki:
http://www.youtube.com/watch?v=xR6U4SI0O6A
http://www.youtube.com/watch?v=Vjuf7DEL ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=6w-XSOFu ... re=related
User avatar
Witcher
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 526
Joined: Tue Dec 08, 2009 12:33 pm
Location: Far Far Away. Zamość.
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Witcher »

Jak trzeba Ci scenarzyste do single player to 'masz moje pióro' ;) (i GG)
Image
___
Jeżeli chcesz pograć pisz na GG.
User avatar
Incantatoris
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 409
Joined: Sun Sep 13, 2009 6:13 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Incantatoris »

Póki co - sprawy organizacyjne. Mogę zdradzić, że wszystko wskazuje na to, iż projekt wystartuje. W swoim czasie dowiecie się wszystkiego.
You're mom is hot. Ok. frack it. I lied. What you gonna do?!
Image
Czerpię wiedzę z Internetu. Krzywdzę sam siebie.
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Backero »

Ja poki co mam pare wydatkow (prawo jazdy), wiec raczej nie od razu kupie Starcrafta. Moge jednak zajac sie projektowaniem i praca z edytora bety.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Serpent »

Incantatoris wrote:Póki co - sprawy organizacyjne. Mogę zdradzić, że wszystko wskazuje na to, iż projekt wystartuje. W swoim czasie dowiecie się wszystkiego.
Nie chciałbym nic mówić ale już niedługo szkoła.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Anarchy
Site Moderator
Chad
Posts: 1223
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am

Re: Original War 2 (?)

Post by Anarchy »

W październiku dopiero..
User avatar
Incantatoris
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 409
Joined: Sun Sep 13, 2009 6:13 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Incantatoris »

Szkoła.. i tak byłoby nieuniknione tworzenie moda w roku szkolnym xd Optymistycznie mówiąc, to prace będą na pewno trwały pół roku.. Podkreślając: optymistycznie.
You're mom is hot. Ok. frack it. I lied. What you gonna do?!
Image
Czerpię wiedzę z Internetu. Krzywdzę sam siebie.
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 997
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Nitek »

Incantatoris wrote:Szkoła.. i tak byłoby nieuniknione tworzenie moda w roku szkolnym xd Optymistycznie mówiąc, to prace będą na pewno trwały pół roku.. Podkreślając: optymistycznie.
W pół roku chesz zrobić OW2? Widać, że nie wiesz co Cię czeka i jakie to trudne zadanie. Żeby zrobić dobry rmk OW w SC2 musisz poświęcić minimum rok. Dwa lata to takie optimum, zależne od pracy na dzień. Przy poświęceniu około 2-3 godzin dziennie, w 2 lata powinieneś się wyrobić. Chyba, że ukradniesz coś z innego moda, tak jak Serpent, wtedy czas pracy się skróci. :disco:
User avatar
Incantatoris
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 409
Joined: Sun Sep 13, 2009 6:13 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Incantatoris »

@Nitek: Z całym szacunkiem, ale ty zbytnio nie masz doświadczenia w moddingu, jeżeli chodzi o pracę zespołową. Uważam więc, że w tej sprawie masz jak najmniej do powiedzenia -.- Oczywiście, doskonale sobie zdaję sprawe z tego, jak czasochłonne będzie tworzenie tego moda. Czy trudne..? Nie powiedziałbym. Silnik oraz edytory mamy gotowy. Większość skryptów rozgrywki także. Wszystko zależy od tego, jak uzbieram drużyne, a z tego co się zapowiada - powinno być dobrze. Tak więc pozostaje czekać tylko na start.
Edit: i wierz mi, że nie bez potrzeby dodałem "optymistycznie"..
You're mom is hot. Ok. frack it. I lied. What you gonna do?!
Image
Czerpię wiedzę z Internetu. Krzywdzę sam siebie.
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 997
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Nitek »

Tak się składa, że mam doświadczenie w modowaniu W3 i wiem jak to wygląda na dłuższą metę. Czy myślisz, że jak robisz coś w 2 czy 3 osoby, to będzie 2 lub 3 razy szybciej? Nie.
Przykładowo masz 3 ludzi w zespole. Jeden jest odpowiedzialny za teren, jeden za wyzwalacze i systemy, a trzeci za modele. Pan nr 2 (triggery) może robić co najwyżej systemy i to nie wszystkie, bo będzie musiał później optymalizować do konkretnej mapy. Dopiero jak teren zostanie ukończony przez pana nr 1, będzie mógł rozwinąć skrzydła. Pan nr 3 natomiast, zrobi potrzebne modele (a raczej przerobi któryś z istniejących, bo niewielki promil ludzi tworzących modele do W3 robiło modele od podstaw) i jego robota się kończy. Czy uważasz, że w ten oto sposób zrobisz projekt w pół roku, zamiast roboty samemu przez 2 lata? Ja w to wątpię :S
User avatar
YuriStriatov
Site Administrator
Site Administrator
Cuba
Posts: 1395
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:02 am
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by YuriStriatov »

Jak bedzie to robil sam, to z rok czy dwa faktycznie... ale on nie bedzie robil tego sam :P

A co do takiego podzialu pracy w W3, to jest to kretynskie. Kazdy id**ta potrafi zrobic mape. Chodzi o to zeby bylo kilku odpowiedzialnych za kod i triggery. Ja tak robilem z mapami pod SC, ktore fakt faktem byly mniej zaawansowane z powodu poziomu na jaki staredit pozwalal, ale jednak byly. Wiec nie gadaj ze cos jest niemozliwe jak nie jest :P
Image
Post Reply