Page 2 of 6

Posted: Thu Dec 28, 2006 9:43 pm
by ph3nom
nie ma tam takiego folderu, może utworzyć? :lol:

edit:

ok utworzyłem folder i teraz działa, jeszcze została mi woda...

Posted: Thu Dec 28, 2006 10:32 pm
by Scyzor
export Heike;

starting
begin

uc_side:=2;
uc_nation:=nation_arabian;

Heike:=CreateCharacter('Heike');

InGameOn;
CenterNowOnXY(27,16);
DWait(0$2);
PlaceUnitXY(Heike,27,16,true);

uc_nation:=nation_russian;
SaveForQuickRestart;

DWait(0$2);
say(Heike,'D1H1');
DWait(0$2);
say(Heike,'D1H1a');

Wait(0$0.5);
ChangeMissionObjectives('M1');
Hint('Selection');

InGameOff;

end;

every 0$1 trigger GetDist(Heike,Julian)
Begin
Say(kolo1,'Mam szczęscie że cię znalazłem , w okolicy jest pełno rusków');
Say(kolo2,'Dobrze... razem bedzie razniej poszukajmy reszty');
SetSide(Julian,Heike,));

end;

to narazie cały sail :roll: dobze mi w tym nie idzie nie ?? :P

Posted: Fri Dec 29, 2006 8:38 am
by ph3nom
kolejne pytanko, chcę stworzyć animację do wody, w tym celu muszę wyeksportować obraz wody, kiedy to robię niby wszystko się zapisuje pomyślnie ale kiedy zaglądam do folderu (gdzie niby się to zapisało) to nic tam nie ma :lol:
próbowałem tak z mapą przed i po nałożeniu tekstur i nic, pomoże ktoś? :)

Posted: Fri Dec 29, 2006 11:37 am
by NNPlaya
Scyzor: Tak dobrze napisałem, brakuje ci do. Powinno to wyglądać tak (Poprawiłem też inne błędy):

Code: Select all

every 0$1 trigger GetDist(Heike,Julian)<8 do 
Begin
Say(kolo1,'Mam szczęscie że cię znalazłem , w okolicy jest pełno rusków');
Say(kolo2,'Dobrze... razem bedzie razniej poszukajmy reszty');
SetSide(Julian,GetSide(Heike));

end; 
Jeszcze jedna sprawa. GetDist zwraca konkretną wartość, np. jeśli Julian jest w odległości 10 od Heike wtedy zwraca 10. Nam chodzi o rozpoczęcie między nimi dialogu, także jeżeli ta wartość jest mniejsza niż 8 to dialog się zacznie. Czyli przekopiuj powyższy kod do modu.

Shaman:
Z tą animacją to faktycznie nie działa, musisz się spytać Stucuka co o tym myśli, bo opcja Save Water Image as bin nigdy nie działała. Od wersji 1.07 możliwe stało się za to Save Water Height Map. Nie wiem, czemu to służy, jak mówiłem, napisz o tym na OWS.

Posted: Fri Dec 29, 2006 2:04 pm
by Radzio
ech, edytor map od zawsze byl niedopracowany i chyba nic nie jest w stanie wyeliminowac wszystkich jego bugow choc i tak trzeba przyznac ze jest stokoroc lepszy niz ten stary z oryginalnej strony

--------

a tak wogole to powinno byc: GetDistUnits(Heike,Julian)<8

ps: w sailu nie zaleca sie stosowania polskich znakow, a identyfikatory w rozmowach powinny byc znacznie krotsze...

Posted: Fri Dec 29, 2006 4:07 pm
by NNPlaya
łups, faktycznie, sory za wprowadzanie w błąd z tym GetDist

Posted: Fri Dec 29, 2006 6:49 pm
by Scyzor
no dobra ;) to to teraz co trzeba zrobic zeby sie pokazaly cele misji ??

Posted: Fri Dec 29, 2006 8:34 pm
by NNPlaya
Najpierw w texts.txt (dla edytora) lub w pliku .wri (dla gry) dodajesz teksty w ten sposób:

Code: Select all

# M1 //M1 to skrót do Saila
Add Main przezyc //Main to typ celu misji (główny), oprócz niego są także Secondary (drugorzędny) i Alternative (alternatywny), a przezyc to nazwa używana w texts.txt/plik .wri 
- Przeżyj i znajdź jakiegoś ktosia
# 
Potem w Sailu:

Code: Select all

ChangeMissionObjectives('M1');  //M1 to ten skrót do Saila przy kratce # w pliku z tekstami 
Tak wygląda dodanie celu misji. A jak go przekreślić (czyli oznaczyć jako wykonany)?
W texts.txt/pliku .wri:

Code: Select all

# M1wykonany
Out przezyc
#
I w Sailu:

Code: Select all

ChangeMissionObjectives('M1wykonany');
Zajrzyj do editing manual w menu start w menu Original War po więcej przykładów i funkcji,

Posted: Fri Dec 29, 2006 10:36 pm
by Scyzor
mam taki problem ze jak chce przetestowac mapke czy dziala to
pojawia sie czarne tlo i nic nie moge robic (w edytorze)
ale jak zaczne od 1 misji a potem zaczyna sie 2 to exsportuje mi heike normalnie ale nic nie moge robic (nadal w edytorze)
a jezeli wlanczam 2 misje (w grze) to wyskakuje mi jakis unkown error

a i jeszcze w edytorze tez nieodpalalo , tylko musialem usunac komende
ChangeMissionObjectives('M1'); i w tedy cos szlo , bo inaczej byl error
moze wysle ci tego moda a ty zobaczysz oco chodzi ??

Posted: Sat Dec 30, 2006 9:44 am
by NNPlaya
Okej, wyślij prywatną wiadomość.

-----

Druga misja Ci się nie włącza, bo źle napisałeś headers. Poprawiłem Ci to i dialogi na początku drugiej misji. Zobacz, co było źle. Wysłałem do Ciebie wiadomość.

Posted: Sat Dec 30, 2006 2:35 pm
by Scyzor
nie moge tego odebrac ... sprubuj wrzucic na inny serwer np. mega upload

Posted: Sat Dec 30, 2006 2:47 pm
by NNPlaya
Wrzuciłem na speedyshare. Wysłałem Ci linka.
Scyzor wrote:mam taki problem ze jak chce przetestowac mapke czy dziala to
pojawia sie czarne tlo i nic nie moge robic (w edytorze)
A jak w edytorze testujesz drugą misję to najpierw musisz przejść pierwszą, bo Heike nie jest zapisana w pamięci. Jak przechodzisz pierwszą misję to edytor zapisuje Heike w pamięci tymczasowo. Po wyłączeniu misji pamięć ta się kasuje, a jak grasz przez grę, to postacie są zapisywane w stałej pamięci w zapisie profilu. Ona się nie kasuje jak wychodzisz z gry. Także aby przetestować drugą misję w edytorze musisz najpierw przejść pierwszą.

Posted: Sat Dec 30, 2006 8:05 pm
by Scyzor
OK thx wszystko trybi 100%
a jak zrobic zeby area1 pokazala sie na mapie w tedy kiedy ja chce a nie na poczatku gry ?

Posted: Sat Dec 30, 2006 8:39 pm
by NNPlaya
Chodzi Ci o takie obramowanie arei jako miejsca docelowego?

Jest do tego komenda SetAreaMapShow(nazwa arei,typ efektu od 1-9 chyba), czyli w przykładzie:

Code: Select all

SetAreaMapShow(area01,1);
Jeśli w miejscu typ efektu wpiszesz jeden to otrzymasz takie obramowanie jak w misjach, czyli po krawędziach.

Code: Select all

 xxxxxxx
xaaaaaaax
xaaaaaaax
xaaaaaax
 xxxxxx
Legenda: a - obszar nie zaznaczony
x - obszar "zaiksowany", oznaczony iksami

Posted: Sat Dec 30, 2006 8:46 pm
by Scyzor
tak chodzi mi oto...
a dokladniej zeby po wyskoczeniu celu misji (mniej wiecej w srodku gry )
pojawila sie ta area