Страница 2 из 4
Re: [Misja 4]Dyplomacja
Добавлено: Пт май 31, 2013 11:29 am
$ushiWIR
Re: [Misja 4]Dyplomacja
Добавлено: Пт май 31, 2013 12:17 pm
Antitheus
Dzięki za info, cho**rny word "porobił" entery, stąd część poucinanych dialogów (nie mogłem wszystkiego wyłapać). Gdyby ktokolwiek znalazł takie coś - niech da mi znać.
Re: [Misja 4]Dyplomacja
Добавлено: Пт май 31, 2013 12:29 pm
$ushiWIR
teraz jestem na 7 misji, i tylko tu jest taka sprawa z dialogami, bo np w misji gdzie mamy małpy oswoić i Aviradze ma swoją kwestię wszystkie (5-6?) linijki widać dobrze

pozdrawiam

Re: [Misja 4]Dyplomacja
Добавлено: Пт май 31, 2013 3:14 pm
McBenn
As long as you don't translate any of this Antitheus I just take it that it doesn't concern me. The number of Polish words I understand can still be counted on one hand

(and google is not much of a help)
Re: [Misja 4]Dyplomacja
Добавлено: Пт май 31, 2013 4:20 pm
Antitheus
Yup, I'm trying to translate serious issues as fast as I can. In this case problem's about Polish "cutted" dialogues. After my translations were done, I pasted it into Word and it had inserted some "enters" between complex dialogue lines. I was aware of the problem but like you see I was unable to catch all of the errors
PS. to help you track new important threads, I'll mark them with big (+) in the post's content.
Re: [Misja 4]Dyplomacja
Добавлено: Сб июн 01, 2013 9:40 am
McBenn
All righty. Roger that.
Re: [Misja 4]Dyplomacja
Добавлено: Вс ноя 03, 2013 1:42 pm
shooshoo
Sorry for diggin out the topic, but I cannot access to diplomatics. I built lab, and should I do something else? If so, include that to dialogues because it's told only to build lab-y...
Re: [Misja 4]Dyplomacja
Добавлено: Вс ноя 03, 2013 2:38 pm
Antitheus
You should have a new button in your lab-menu. You can't have any research triggered if you want to see it.
(look at $ushiWIR's 5th attached image)
Re: [Misja 4]Dyplomacja
Добавлено: Вс ноя 03, 2013 3:52 pm
shooshoo
You're right, but artifact icon is little misleading.
Thanks
Re: [Misja 4]Dyplomacja
Добавлено: Пн ноя 04, 2013 1:35 am
shooshoo
Encountered another problem. In what circumstances Donaldson feels threatened and breaks an alliance? Because she have asked me for resources, I agreed to give her 50 crates but after exactly 34 seconds(few times repeated) she was yelling about betrayal(in polish: "Kogo próbujesz oszukać? Nie wiem w co grasz i rób to beze mnie!") and I was about WTF!? because I didn't do anything...
Re: [Misja 4]Dyplomacja
Добавлено: Пн ноя 04, 2013 9:27 am
Antitheus
Had any soldiers in her base?
Re: [Misja 4]Dyplomacja
Добавлено: Пн ноя 04, 2013 9:35 am
shooshoo
Once I had Heike, but as engineer. Other times nope. I got all people in my base except one apeman who patrol area but he(it?) did his patrol path many, many times before she does any complaint.
edit: little correction
Re: [Misja 4]Dyplomacja
Добавлено: Пн ноя 04, 2013 5:05 pm
Antitheus
The dialogue:
Код: Выделить всё
$ DAFgDo1
- Co ty u licha wyprawiasz, Steyer!? Sojusz, d**a!
Belongs to the function:
Код: Выделить всё
Export Function PlayerDidSomethingStupid(side);
[...]
if GetAttitude(you,side) = att_friend then
begin
SayRadio(ai_commander[side],'DAFgDo1');
end;
So the function is triggered when:
Код: Выделить всё
//Every which checks if player has insulted the computer sides. Such can happen in four ways:
//1 - the player attacks the side
//2 - the player steals a vehicel from the side (while was anything but enemy with the side)
//3 - the player places soldiers and/or vehicles in the side's base area for too long (while neutral with the side)
//4 - the player captures the computer's depot.
//If there has been contact between the player and a computer side then the computer side
//has seen the player and can start attacking him/her.
//Check if the registered engineers actually have stolen from a depot. If the engineer is carrying anything near a depot then
//we presume it is the case.
//If player builds a building inside the computer's base the computer is insulted
Dialogue
DAN2Do2a is triggered after you warn Donaldson of Russian attack but the it didn't came.
Код: Выделить всё
$ DAN2H1
- Rosyjskie czołgi zbliżają się od piątej. Uderzą za mniej niż 1 minutę.
$ DAN2Do1
- natychmiast rozpoczniemy przygotowania.
$ DAN2Do2a
- Kogo próbujesz oszukać? Nie wiem w co grasz i lepiej rób to beze mnie!
$ DANDo2b
- Ten atak mógł być ostateczny, gdyby nie twoje ostrzeżenie, Steyer.
Did you have Donaldson warned; did you have any engineers near her depot?
(btw if you're Pole we can speak Polish).
Re: [Misja 4]Dyplomacja
Добавлено: Пн ноя 04, 2013 5:24 pm
shooshoo
Pisałem po angielsku w razie gdyby komuś się jeszcze to przydało
Tak ostrzegłem Donaldson i już rozumiem o co chodzi, ale w takim razie trochę zmieniłbym jej tekst, bo nijak nie mogłem się połapać, że chodzi o to.
Re: [Misja 4]Dyplomacja
Добавлено: Пн ноя 04, 2013 5:38 pm
Antitheus
To moja wina. Tłumacząc staram się tworzyć tzw. wersję reżyserską czyli trzymać się ściśle angielskiej podstawy (język polski to język kontekstów, więc nie zawsze się to sprawdza). Rzecz jasna dialogi zostaną przeredagowane w ten sposób, by tworzyły piękną, logicznie powiązaną całość, gdy wszystkie misje kampanii zostaną wydane. Na chwilę obecną, jak najszybciej staram się uprościć życie polskim graczom i tłumacząc "z biegu" gubię często kontekst. Ale po to są testerzy aby takie kwiatki wyłapywać
Kwestia została już poprawiona. W momencie, gdy uda mi się zebrać więcej poprawek (lub zwyczajnie samemu przeredagować pliki), wgram to na serwer.
Daj znać, gdy znajdziesz inne tego typu usterki.
EDIT: Prawda, że lepiej?
Код: Выделить всё
$ DAN2H1
- Rosyjskie czołgi nadjeżdżają od piątej. Będą w waszym zasięgu za niecałą minutę.
$ DAN2Do1
- Natychmiast rozpoczniemy przygotowania do obrony.
$ DAN2Do2a
- No i gdzie ci Rosjanie? Kogo ty próbujesz oszukać? Pogrywaj sobie tak dalej, ale beze mnie!
$ DANDo2b
- Steyer, gdyby nie twoje ostrzeżenie, ten atak mógł by się skończyć dla nas tragicznie.