Page 2 of 2

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Posted: Thu Mar 05, 2015 12:33 am
by stucuk
Nitek wrote:Nie, jedynie język angielski. Nie widzę jakiegokolwiek sensu tworzenia wersji polskiej / czeskiej / francuskiej / rosyjskiej z dwóch powodów:
1. Wszystko w edytorze OW jest w języku angielskim, więc nie ma sensu tworzyć jednej aplikacji spośród kilku w innym języku, bo dla osób nie znających angielskiego dużo nie pomoże.
2. Jakieś podstawy z języka angielskiego są wymagane, żeby sprawnie korzystać z SAIL'a (a przede wszystkim instrukcji jak korzystać z funkcji opisanych w edytorze), a ta sama wiedza będzie bardziej niż wystarczająca do obsługi OWMS.
Single language is the easiest to implement and maintain. You also don't have to worry about different languages translations fitting the interface (PakView suffered that problem which is why i gave up on language translations for it. As well as it just being a pain in the ass to implement).

I actually started a mod editor in 2005/06/22. But only got as far as reading some of the Data files.

Image

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Posted: Tue Mar 10, 2015 5:45 pm
by Nitek
Teraz nie mam zbyt dużo wolnego czasu, ale ostatnio trochę nadrobiłem zaległości i sporo popracowałem nad OWMS.
Prace nad obsługą plików start.txt są już co raz bliżej końca.
Program otwiera plik start.txt, a następnie tworzy obiekt dla każdej postaci i dodaje do listy. Wystarczy raz kliknąć na postać w listboxie po lewej stronie, po czym mamy podgląd na wszystkie najważniejsze informacje (praktycznie wszystko oprócz imienia i nazwiska postaci w poszczególnych językach). Następnie klikając wybrany przycisk możemy dodać nową postać, edytować lub usunąć zaznaczoną postać.
W załącznikach dodałem screeny, które pokazują mniej więcej jak to wygląda.


Jestem otwarty na propozycje. Jeżeli ktoś zasugeruje coś ciekawego, żeby dodać do OWMS będę mógł to dodać. Oprócz rzeczy, o których napisałem w pierwszym poście, OWMS będzie oferować kilka narzędzi pomocnych w tworzeniu modów (kilka presetów interface'u w menu głównym, np. możliwość wyboru 3 kampanii lub tylko jednej, wybranej), zakładkę z notatkami (żeby wszystko mieć blisko siebie i nie tracić czasu na szukanie).

Jest kilka aspektów, które możliwe, że dodam aczkolwiek mają bardzo niski priorytet. Są to m.in. pliki odpowiadające za balans oraz naprawa źle napisanych plików (np. gdy ktoś popsuje coś w start.txt i zacznie prace z OWMS, program wraz z użytkownikiem będzie naprawiał postacie z błędami). Na chwilę obecną, gdy jest jakiś błąd, program tylko wskazuje na miejsce, gdzie on się znajduje.

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Posted: Tue Mar 10, 2015 8:31 pm
by Szymiew
vehicles.txt, buildings.txt, technologies.txt
:?:

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Posted: Tue Mar 10, 2015 8:46 pm
by Nitek
Nitek wrote:Jest kilka aspektów, które możliwe, że dodam aczkolwiek mają bardzo niski priorytet. Są to m.in. pliki odpowiadające za balans oraz (...)
Własnie o te pliki mi chodziło, nie sprecyzowałem dokładnie.

Ogólnie wszystko zależy od tempa pracy. Jeżeli z różnych powodów prace nad OWMS będą się przedłużać to nie widzę sensu dłuższego opóźniania wydania wersji finalnej. Jeżeli wszystko będzie szło szybko, dodam obsługę tych plików od razu, w najgorszym przypadku w dalszej przyszłości wydam wersję np. 1.1

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Posted: Fri Jun 19, 2015 7:36 pm
by MrSvP
Nitek wrote:post Serpenta w swoim temacie skłonił mnie do tego, żeby dać Wam trochę fałszywej nadziei że jednak coś w życiu skończę :D
Odpowiedź na moje pytanie rozumie się rzez samo przed się ale tak z ciekawości bo projekt ciekawy i dawno nie było o nim wzmianki, jak postępy z programem?

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Posted: Fri Jun 19, 2015 8:00 pm
by Nefarem
Pewnie stoją.

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Posted: Fri Jun 19, 2015 9:25 pm
by Nitek
Od dłuższego czasu stoją w miejscu, mam ogrom pracy na uczelnię + sprawy prywatne. 29 czerwca wylatuję za granicę do pracy i wtedy będę miał więcej wolnego czasu. W pierwszych dniach lipca wznowię pracę, wszystko zacznę pisać od nowa (przesiadka z Windows Forms na WPF) bazując na tym co już napisałem. Wszystko będzie iść zdecydowanie szybciej, bo moja wiedza jest dużo większa od tego, co prezentowałem sobą na początku marca :P

Jeżeli ktoś nie ma co robić czekając na kolejne mody lub OWMS, może pograć w mojego wyśmienitego Sapera z załącznika - projekt na uczelnię.

Następne informacje dodam najprawdopodobniej w okolicach połowy lipca. Myślę, że wtedy będę miał wczesną wersję testową programu.

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Posted: Fri Jun 19, 2015 9:37 pm
by Markok
Praca = więcej wolnego czasu ? Też chciałbym taką pracę :)
Czekamy w takim razie ze standardową niecierpliwością i życzymy pozytywnych efektów!
PS. Ten saper to chyba prawdziwa mina, bo wykrywa mi trojana, jesteś na 100% pewny że to gierka :D ?
Spoiler:
Image(dla wtajemniczonych)

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Posted: Fri Jun 19, 2015 10:35 pm
by MrSvP
Nie spodziewałem się tak szybkiej odpowiedzi :D Może mam wypaczony obraz świata bo siedzie teraz na linuksach ale myślę że udostępnienie programu jako open source jak wspomniał Radzio nie jest do końca głupim pomysłem bo może zwiększyć cień szansy że ktoś inny dodatkowo pociągnie projekt ale z drugiej strony zawszę można do ciebie napisać z pytaniem czy udostępnisz kod źródłowy co dygresję sprowadza to tego czy się wstydzisz swojego kodu :D

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Posted: Tue Sep 29, 2015 9:14 pm
by MrMentor
Dłubiesz coś tam jeszcze?

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Posted: Tue Sep 29, 2015 10:12 pm
by Nitek
Tak. Myślałem, że w wakacje będę coś robił, ale wyszło, że na 2 etaty pracowałem i czasu wolnego 0. Od jakiegoś czasu znów nad tym pracuję (m.in. mam działającą obsługę start.txt - tworzenie, edytowanie, usuwanie postaci; oczywiście z zapisem do pliku). Przez kilka najbliższych dni (do 6 października) nie mam czasu na nic. Będę potrzebował dużej pomocy ze strony społeczności, ale o tym więcej napiszę w dziale od OWMS. Info pojawi się dopiero po 6 października, chyba że znajdę chwilę. Wrzucę jeszcze pewnie jakieś screeny, może filmik. Mam jeszcze kilka nowych pomysłów, zapowiada się ciekawie, czekajcie na informacje :)

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Posted: Mon Nov 02, 2015 1:22 pm
by 15DarkMaster1987
jak tam prace nad programem? masz jakieś ciekawe wieści?