Page 2 of 3
Re: Mission 01
Posted: Tue Apr 16, 2019 6:09 pm
by zoNE
Bardzo ładne przedstawienie - podoba mi się zgranie - w końcu tworzy to jakąś całość tekstur, trawy, drzew itd. Ja bym może proponował jednak coś "między" jeżeli chodzi o kolory - czyli coś nieco bardziej kolorystycznie dobranego do podłoża (jak na drugim screenia, który podałeś), ale również nieco jaśniejszego (jak na pierwszym). Taki nieco kompromis, by nam nie wyszło ciemne bagno jak na następnej mapie, by jednak czymś kolejna mapa się wyróżniała.
Może byś spróbował nieco to rozjaśnić? Bo jednak zbyt przypomina to kolejną mapę z bagnem - która nawet sama w sobie mimo bagna tam jest nieco jaśniejsza, ale kierunek fajny.
Najlepiej by było wszystkie te mapy umieścić na tej mapie:
Tak, jak zrobił to Altar w przypadku oryginalnych map:
I wtedy będziemy mieć lepszy obraz tego, jakie kolory powinny być użyte na jakiej mapie oraz czy rzeki na każdej są dobrze rozplanowane - bo z tego co wiem, na jednej z map rzeka idzie inaczej niż powinna (chyba ostatnia legionu).
Co do tekstur, to jednak by się przydało je poprawić nieco - a dokładniej tę górkę na północy, bo w oryginale jest to lekka górka ze zjazdami na boki - bardziej uwydatniona, a tu jest ona dosyć płaska i zjazdy nie są zaznaczone - zlewają się z terenami po bokach.

Re: Mission 01
Posted: Tue Apr 16, 2019 6:30 pm
by Serpent
Wzorowanie się na obrazie CreditsBk2.tga to zły pomysł.
Re: Mission 01
Posted: Tue Apr 16, 2019 6:33 pm
by zoNE
Serpent wrote: ↑Tue Apr 16, 2019 6:30 pm
Wzorowanie się na obrazie CreditsBk2.tga to zły pomysł.
Wzorowanie się co do rzek - tak by wszystko było zgrane. Co do kolorów, jeżeli widzisz jaka mapa następuje po jakiej, jeżeli chodzi o umiejscowienie na mapie i w jakiej mniej więcej są odległości od siebie (czy nie są połączone), to jesteś w stanie stwierdzić, czy powinny mieć podobne do siebie kolory, czy mogą mieć już różne.
Re: Mission 01
Posted: Wed Apr 17, 2019 7:28 am
by Serpent
Nawet mapy Altarowskie nie były dobrze zgrane. Przykład: ru05 zaraz pod głównym złożem (rzeka nagle wysycha?). Argument z kolorystyką też jakoś średnio do mnie trafia. Kolorystyka powinna bazować na danej porze roku a nie stricte lokalizacji.
Re: Mission 01
Posted: Wed Apr 17, 2019 8:19 am
by zoNE
Serpent wrote: ↑Wed Apr 17, 2019 7:28 am
Nawet mapy Altarowskie nie były dobrze zgrane. Przykład: ru05 zaraz pod głównym złożem (rzeka nagle wysycha?). Argument z kolorystyką też jakoś średnio do mnie trafia. Kolorystyka powinna bazować na danej porze roku a nie stricte lokalizacji.
Teren jest bardzo istotny, jeżeli np. obok masz pustynie, to nie zrobisz lasów deszczowych na połączonej mapie lub bardzo bliskiej, jeżeli obok masz mapę, która się łączy z bagnem, to nie zrobisz na niej innego rodzaju terenu/kolorystyki, a jeżeli masz mapę, która ma bardzo mało wysuszonej trawy, to nie zrobisz na niej obok dżungli. Więc wszystko powinno być ze sobą kompatybilne przynajmniej w stopniu rodzaju roślinności - pora roku owszem też powinna być bardzo istotną zmienną, ale by ona wystąpiła, najpierw musisz brać pod uwagę rodzaj roślinności oraz rodzaj miejsca, czy jest bardzo oświetlone, czy jest to ciemny las, bagno itd. Jeżeli jedziesz na bagno ze słonecznej mapy, to słoneczna mapa nie może być ciemniejsza od bagna, gdzie nie dochodzi tak światło przez gęstą roślinność. Na to, co widzimy, wpływa wiele czynników. Co do argumentu, że również w oryginalnej kampanii jedna rzecz nie jest do końca jasna, to pamiętajmy w jakich warunkach ta gra wychodziła i jak szybko ostatnie misje były kończone, by ją przynajmniej wydać. Gdyby powstawała minimum 8 lat - jak sama arabska kampania - to pewnie by była bardziej dopracowana. My mamy możliwość dopracować wszystkie szczegóły, oni nie mieli.
Re: Mission 01
Posted: Wed Apr 17, 2019 8:42 am
by Gravitr
MarkedOne wrote: ↑Tue Apr 16, 2019 5:43 pm
Moja wersja
That's awesome.

Re: Mission 01
Posted: Wed Apr 17, 2019 7:04 pm
by zoNE
MarkedOne wrote: ↑Wed Apr 17, 2019 5:36 pm
Mapę z bagnami też bym przyciemnił, bo najzwyczajniej w świecie bagna świecą się za mocno, lub inna opcja i fabularnie wtrącić przybycie na bagna w okolicach południa.
Nie widzę sensu rozjaśniania mojej mapy, bo robiłem ją specjalnie pod taką, a nie inną kolorystykę - taką mam wizję tej mapy, napisałem od razu, że nie wszystkim się to spodoba.
Pomysł ze zmianą mapy z bagnami odpada, bo to oryginalna mapa Altaru. Podobnie jak ta wyżej, gdzie pomarańczowa i jasna kolorystyka też jest dziełem Altaru - acz tu jest pewna możliwość, bo Altar stworzył tę mapę w dwóch wersjach kolorystycznych, jesiennej i bardziej zielonej. Jednak obie te wersje są jaśniejsze od mapy z bagnami. Dlatego tego by należało się trzymać.
Co do kwestii związanych z podobaniem się, to akurat bardziej tu się liczy to, jaką wizję mieli twórcy gry (bo to ma być oficjalna kampania dodana do patcha, która jest robiona z wizją Altaru i na oryginalnych pomysłach Altaru). A akurat mapa z bagnem to oryginalna mapa z kampanii AR i AM, więc akurat tu nie ma możliwości wprowadzania takich zmian. Dlatego rozjaśnienie projektu, by pasował do reszty wydaje się być dużo lepszym pomysłem niż zupełnie zmieniać wizję wszystkich map oryginalnych. W końcu ostateczny efekt ma być tym, co miało być w grze, a z przyczyn czasowych się nie pojawiło i najlepiej korzystać jak najwięcej z oryginalnych plików twórców gry, a akurat te mapy mamy w oryginale. O ile Twoja wizja mi się podoba, o tyle są aspekty, w których nie pasuje ona do oryginału. Dlatego warto dopracować kompromis, by jednocześnie zachować założenia oryginału i ciekawy wygląd - bo się da.
Re: Mission 01
Posted: Fri Apr 19, 2019 12:42 pm
by Serpent
Moja propozycja mapy do 01_cont:

Re: Mission 01
Posted: Fri Apr 19, 2019 5:42 pm
by AdDur
Jak dla mnie ciut za jasna tendencja zmiany...
Re: Mission 01
Posted: Fri Apr 19, 2019 5:47 pm
by zoNE
Bardzo fajna mapa, acz według mnie by się przydało nieco rozszerzyć tę górkę na północy (tak jak w oryginale Altaru), rozwidlić nieco drogę jak w oryginale, by obejmowała całą mapę (bo teraz jest nieco taka malutka i większość mapy jest odcięta) i dodać nieco różnorodności wysokości terenu po lewej - jak w oryginale. Bo o ile mapka fajna, o tyle teraz to już zupełnie inna mapka. Niektóre rzeczy ładniej niż w oryginale, ale niektóre moim zdaniem nieco zbyt uproszczone, gdyby ją nieco bardziej upodobnić do oryginału, myślę, że by mogło być ok, a nawet świetnie.
Re: Mission 01
Posted: Sat Apr 20, 2019 3:16 pm
by 0dd1
Obie mapy są lepsze niż to co jest. Osobiście wolę tą od MarkedOne a kolorami bym się tak nie przejmował. Ta różnica wygląda jak tylko kwestia pory dnia, późny wieczór vs środek dnia.
Re: Mission 01
Posted: Tue May 21, 2019 6:48 pm
by Serpent
Wersja 2 we współpracy z Markedone:

Re: Mission 01
Posted: Sat Jun 01, 2019 11:49 am
by 0dd1
Jeżeli nie ma dalszych pomysłów, to ja poproszę tę mapę bo trzeba się w końcu za to wziąć. Chyba że ktoś inny ma chęć się tym zająć?
Re: Mission 01
Posted: Sat Jun 01, 2019 12:19 pm
by zoNE
Mapa fajna w tej wersji, ale by można ją nieco może ujednolicić odcieniami/kolorystycznie.
Re: Mission 01
Posted: Sat Jun 01, 2019 10:59 pm
by Serpent
zoNE wrote: ↑Sat Jun 01, 2019 12:19 pm
Mapa fajna w tej wersji, ale by można ją nieco może ujednolicić odcieniami/kolorystycznie.
Jeżeli masz chęć i czas to możesz sam się tym zająć.
Paczuszka:
http://serpent-site.pl/storage/download ... erpent.rar