Creative modding - Wątek roboczy

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
Awatar użytkownika
Creative
Blackmen level 100
Blackmen level 100
Poland
Posty: 1242
Rejestracja: wt sty 27, 2009 4:07 pm

Re: Cox and Moszna Adventures - Wątek roboczy

Post autor: Creative »

Nefarem pisze:Em, rozumiem że to są jakieś ważne postacie, to w takim razie czemu ich identy są w var ? XD
Bo tak było tutaj: https://forum.original-war.net/viewtopi ... =18&t=4326 (Tworzenie ludzi w SAIL'u:)
Obrazek
Awatar użytkownika
Creative
Blackmen level 100
Blackmen level 100
Poland
Posty: 1242
Rejestracja: wt sty 27, 2009 4:07 pm

Re: Cox and Moszna Adventures - Wątek roboczy

Post autor: Creative »

MarkedOne pisze:A wiesz jaka jest różnica między napisaniem var un; wewnątrz jakiejś funkcji a export un; gdzieś w kodzie?
Rożnica jest ale nie wiem jaka.
Obrazek
Awatar użytkownika
Creative
Blackmen level 100
Blackmen level 100
Poland
Posty: 1242
Rejestracja: wt sty 27, 2009 4:07 pm

Re: Cox and Moszna Adventures - Wątek roboczy

Post autor: Creative »

Znowu błąd wywala: W createhuman;
Spoiler:
export scientist2;
export function naukowiec2;

Begin
uc_side := 2;
uc_nation := 2;
hc_class := 4;
hc_sex := sex_female;
hc_name := 'Mona Yong';
hc_gallery := 'us';
hc_face_number := 1;
hc_basic_skills := [0, 0, 0, 1]; // poziom postaci podstawowy
hc_skills := [0, 0, 0, 1]; // poziom główny postaci
hc_attr := [10, 11]; // szybkość i pancerz
scientist2=CreateHuman;
PlaceUnitArea(naukowiec2,area25,false);
end;
Ostatnio zmieniony sob wrz 12, 2015 1:39 pm przez Creative, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posty: 1108
Rejestracja: sob sty 15, 2011 8:13 pm
Lokalizacja: Noxus

Re: Cox and Moszna Adventures - Wątek roboczy

Post autor: Nefarem »

Creative pisze:Jest błąd przy tworzeniu postaci w grze, a w complite przechodzi:

Kody postaci:
Spoiler:
Function monayong;
var un;
begin
uc_side := 2;
uc_nation := 5;
hc_class := 4;
hc_sex := sex_female;
hc_name := 'Mona Yong';
hc_gallery := 'us';
hc_face_number := 1;
hc_basic_skills := [0, 0, 0, 1]; // poziom postaci podstawowy
hc_skills := [0, 0, 0, 1]; // poziom główny postaci
hc_attr := [10, 11]; // szybkość i pancerz
un := CreateHuman;
PlaceUnitXY(un, 24, 9, true);
end;

Function kimikoyong;
var un;
begin
uc_side := 2;
uc_nation := 5;
hc_class := 4;
hc_sex := sex_female;
hc_name := 'Kimiko Yong';
hc_gallery := 'prac';
hc_face_number := 3;
hc_basic_skills := [0, 0, 0, 1]; // poziom postaci podstawowy
hc_skills := [0, 0, 0, 1]; // poziom główny postaci
hc_attr := [10, 11]; // szybkość i pancerz
un := CreateHuman;
PlaceUnitXY(un, 22, 9, true);
end;
Co to za nacja? Kosmici?
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
Awatar użytkownika
Creative
Blackmen level 100
Blackmen level 100
Poland
Posty: 1242
Rejestracja: wt sty 27, 2009 4:07 pm

Re: Cox and Moszna Adventures - Wątek roboczy

Post autor: Creative »

Może ktoś pomóc?
Obrazek
Awatar użytkownika
Night
Soldier level 4
Soldier level 4
Posty: 146
Rejestracja: sob cze 26, 2010 10:06 am

Re: Cox and Moszna Adventures - Wątek roboczy

Post autor: Night »

Awatar użytkownika
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posty: 4169
Rejestracja: wt lip 07, 2009 9:13 pm
Lokalizacja: Polska - EuroStan ZSRE
Kontakt:

Re: Cox and Moszna Adventures - Wątek roboczy

Post autor: Serpent »

Nie ma nacji o numerze 5! Nacje są z zakresu 0-3.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Awatar użytkownika
Creative
Blackmen level 100
Blackmen level 100
Poland
Posty: 1242
Rejestracja: wt sty 27, 2009 4:07 pm

Re: Cox and Moszna Adventures - Wątek roboczy

Post autor: Creative »

Serpent pisze:Nie ma nacji o numerze 5! Nacje są z zakresu 0-3.
Poprawiłem nacje na 2 i nadal to samo.
Obrazek
Awatar użytkownika
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posty: 4169
Rejestracja: wt lip 07, 2009 9:13 pm
Lokalizacja: Polska - EuroStan ZSRE
Kontakt:

Re: Cox and Moszna Adventures - Wątek roboczy

Post autor: Serpent »

Wiesz nie jestem wróżka, dałeś wycinek kodu i oczekujesz że z tego odczytam ci co jest źle. Zgłoś się może do wróżbity Macieja.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Awatar użytkownika
Creative
Blackmen level 100
Blackmen level 100
Poland
Posty: 1242
Rejestracja: wt sty 27, 2009 4:07 pm

Re: Cox and Moszna Adventures - Wątek roboczy

Post autor: Creative »

Serpent pisze:Wiesz nie jestem wróżka, dałeś wycinek kodu i oczekujesz że z tego odczytam ci co jest źle. Zgłoś się może do wróżbity Macieja.
Wrzucam tutaj cały kod misji:
Spoiler:
Starting
begin
exp;
resetfog;
SaveForQuickRestart;
ComEnterUnit(s1, b1);
ComEnterUnit(s2, b3);
ComEnterUnit(Z, b4);
ComEnterUnit(G, b5);
ChangeMissionObjectives('CEL3');
end;

every 0$1 trigger IsInArea(A1,Straz) do
begin
Dialogueon;
Say(Z,'Żołnierz');
Say(G,'Sier.Robert Grant');
Say(A1,'Al8');
Say(S,'Sier1');
DialogueOff;
comagressivemove(,29,24);
ChangeMissionObjectives('CEL3W');
ChangeMissionObjectives('CEL4');
end;

every 0$1 trigger IsInArea(A1,mag) do
begin
ChangeMissionObjectives('CEL4W');
Say(S,'Sier2');
Say(A1,'Al9');
Say(M,'Max2');
Say(A1,'Al10');
wait(0$60);
monayong;
kimikoyong;
Say(A1,'Al11');
changemap('1','%_cont_cont');
end;

On Contact(side1, side2) do
begin

If side1 = 5 and side2 = 2 then
begin
YouLost('zaatakowales_sojusznika');
end;
end;

every 0$0.1 trigger IsDead(A1) do
begin
wait(0$1);
YouLost('Alex_nie_zyje');
end;

every 0$0.1 trigger IsDead(J1) do
begin
wait(0$1);
YouLost('John_nie_zyje');
end;

every 0$0.1 trigger IsDead(M) do
begin
wait(0$1);
YouLost('Max_nie_zyje');
end;

every 0$0.1 trigger IsDead(AM) do
begin
wait(0$1);
YouLost('Amanda_nie_zyje');
end;

every 0$0.1 trigger IsDead(K) do
begin
wait(0$1);
YouLost('Karen_nie_zyje');
end;

every 0$0.1 trigger IsDead(D) do
begin
wait(0$1);
YouLost('Demi_nie_zyje');
end;

export A1,J1,M,AM,K,D;
Export Function exp;

begin
uc_side = 5;
uc_nation = 2;
A1 := CreateCharacter('A1');
J1 := CreateCharacter('J1');
M := CreateCharacter('M');
AM := CreateCharacter('AM');
K := CreateCharacter('K');
D := CreateCharacter('D');
PlaceUnitArea(A1, Area14, false);
PlaceUnitArea(J1, Area15, false);
PlaceUnitArea(M, Area16, false);
PlaceUnitArea(AM, Area17, false);
PlaceUnitArea(K, Area19, false);
PlaceUnitArea(D, Area18, false);
end;


Function monayong;
var un;
begin
uc_side := 5;
uc_nation := 2;
hc_class := 4;
hc_sex := sex_female;
hc_name := 'Mona Yong';
hc_gallery := 'us';
hc_face_number := 1;
hc_basic_skills := [0, 0, 0, 1]; // poziom postaci podstawowy
hc_skills := [0, 0, 0, 1]; // poziom główny postaci
hc_attr := [10, 11]; // szybkość i pancerz
un := CreateHuman;
PlaceUnitXY(un, 24, 9, true);
end;

Function kimikoyong;
var un;
begin
uc_side := 5;
uc_nation := 2;
hc_class := 4;
hc_sex := sex_female;
hc_name := 'Kimiko Yong';
hc_gallery := 'prac';
hc_face_number := 3;
hc_basic_skills := [0, 0, 0, 1]; // poziom postaci podstawowy
hc_skills := [0, 0, 0, 1]; // poziom główny postaci
hc_attr := [10, 11]; // szybkość i pancerz
un := CreateHuman;
PlaceUnitXY(un, 22, 9, true);
end;
Obrazek
Awatar użytkownika
Night
Soldier level 4
Soldier level 4
Posty: 146
Rejestracja: sob cze 26, 2010 10:06 am

Re: Cox and Moszna Adventures - Wątek roboczy

Post autor: Night »

Creative pisze:
Serpent pisze:Wiesz nie jestem wróżka, dałeś wycinek kodu i oczekujesz że z tego odczytam ci co jest źle. Zgłoś się może do wróżbity Macieja.
Wrzucam tutaj cały kod misji:
Spoiler:
Starting
begin
exp;
resetfog;
SaveForQuickRestart;
ComEnterUnit(s1, b1);
ComEnterUnit(s2, b3);
ComEnterUnit(Z, b4);
ComEnterUnit(G, b5);
ChangeMissionObjectives('CEL3');
end;

every 0$1 trigger IsInArea(A1,Straz) do
begin
Dialogueon;
Say(Z,'Żołnierz');
Say(G,'Sier.Robert Grant');
Say(A1,'Al8');
Say(S,'Sier1');
DialogueOff;
comagressivemove(,29,24);
ChangeMissionObjectives('CEL3W');
ChangeMissionObjectives('CEL4');
end;

every 0$1 trigger IsInArea(A1,mag) do
begin
ChangeMissionObjectives('CEL4W');
Say(S,'Sier2');
Say(A1,'Al9');
Say(M,'Max2');
Say(A1,'Al10');
wait(0$60);
monayong;
kimikoyong;
Say(A1,'Al11');
changemap('1','%_cont_cont');
end;

On Contact(side1, side2) do
begin

If side1 = 5 and side2 = 2 then
begin
YouLost('zaatakowales_sojusznika');
end;
end;

every 0$0.1 trigger IsDead(A1) do
begin
wait(0$1);
YouLost('Alex_nie_zyje');
end;

every 0$0.1 trigger IsDead(J1) do
begin
wait(0$1);
YouLost('John_nie_zyje');
end;

every 0$0.1 trigger IsDead(M) do
begin
wait(0$1);
YouLost('Max_nie_zyje');
end;

every 0$0.1 trigger IsDead(AM) do
begin
wait(0$1);
YouLost('Amanda_nie_zyje');
end;

every 0$0.1 trigger IsDead(K) do
begin
wait(0$1);
YouLost('Karen_nie_zyje');
end;

every 0$0.1 trigger IsDead(D) do
begin
wait(0$1);
YouLost('Demi_nie_zyje');
end;

export A1,J1,M,AM,K,D;
Export Function exp;

begin
uc_side = 5;
uc_nation = 2;
A1 := CreateCharacter('A1');
J1 := CreateCharacter('J1');
M := CreateCharacter('M');
AM := CreateCharacter('AM');
K := CreateCharacter('K');
D := CreateCharacter('D');
PlaceUnitArea(A1, Area14, false);
PlaceUnitArea(J1, Area15, false);
PlaceUnitArea(M, Area16, false);
PlaceUnitArea(AM, Area17, false);
PlaceUnitArea(K, Area19, false);
PlaceUnitArea(D, Area18, false);
end;


Function monayong;
var un;
begin
uc_side := 5;
uc_nation := 2;
hc_class := 4;
hc_sex := sex_female;
hc_name := 'Mona Yong';
hc_gallery := 'us';
hc_face_number := 1;
hc_basic_skills := [0, 0, 0, 1]; // poziom postaci podstawowy
hc_skills := [0, 0, 0, 1]; // poziom główny postaci
hc_attr := [10, 11]; // szybkość i pancerz
un := CreateHuman;
PlaceUnitXY(un, 24, 9, true);
end;

Function kimikoyong;
var un;
begin
uc_side := 5;
uc_nation := 2;
hc_class := 4;
hc_sex := sex_female;
hc_name := 'Kimiko Yong';
hc_gallery := 'prac';
hc_face_number := 3;
hc_basic_skills := [0, 0, 0, 1]; // poziom postaci podstawowy
hc_skills := [0, 0, 0, 1]; // poziom główny postaci
hc_attr := [10, 11]; // szybkość i pancerz
un := CreateHuman;
PlaceUnitXY(un, 22, 9, true);
end;


Ale długi ten kod.... "kończe już pierwszą misję". LOL. No ale co ja mówiłem - ulepszaj poprzedni mod, bo inaczej zrobisz te same błędy w nownym. No cóż....

Jak przeczytasz artykuły do których Cię odesłałem, to znajdziesz błąd w chwilę. Jest bardzo prosty... ujałbym to słowem "startowy" ;), taka podpowiedź.
Awatar użytkownika
Creative
Blackmen level 100
Blackmen level 100
Poland
Posty: 1242
Rejestracja: wt sty 27, 2009 4:07 pm

Re: Cox and Moszna Adventures - Wątek roboczy

Post autor: Creative »

Znalazłem tutaj odpowiedź:

https://www.youtube.com/watch?v=bqKnvqFDbGM
Obrazek
Awatar użytkownika
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posty: 1108
Rejestracja: sob sty 15, 2011 8:13 pm
Lokalizacja: Noxus

Re: Cox and Moszna Adventures - Wątek roboczy

Post autor: Nefarem »

Kod: Zaznacz cały

Say(G,'Sier.Robert Grant');
Dłuższych identów się nie dało ?
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
Awatar użytkownika
Creative
Blackmen level 100
Blackmen level 100
Poland
Posty: 1242
Rejestracja: wt sty 27, 2009 4:07 pm

Re: Cox and Moszna Adventures - Wątek roboczy

Post autor: Creative »

Nefarem pisze:

Kod: Zaznacz cały

Say(G,'Sier.Robert Grant');
Dłuższych identów się nie dało ?
Akurat tak musiało być.
Obrazek
Awatar użytkownika
Night
Soldier level 4
Soldier level 4
Posty: 146
Rejestracja: sob cze 26, 2010 10:06 am

Re: Cox and Moszna Adventures - Wątek roboczy

Post autor: Night »

Nic nie musiało, wystarczy żebyś zrobił np. SRG

I potem numerowanie kolejnych wypowiedzi

SRGx01

Prosto, szybko, czytelnie.

Z drugiej strony, identy postaci saila dłuższe rób niż literka z cyferką, bo JEŚLI mod będzie miał dłuższy kod to się pogubisz. Przykład

Say(Grant1, 'SRGx01');
ODPOWIEDZ