Noob robi moda :)

Tematy zbędne, ale zbyt dobre by je usunąć znajdują się tutaj.
User avatar
Odyseusz
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 180
Joined: Wed Jan 24, 2007 12:37 pm
Location: Wygwizdowo Dolne

Post by Odyseusz »

No tak, w start.txt zdefiniowany nie jest 8)
A ten plik tekstowy start, należy wyciągnąć z data1.owp za pomocą PakView?
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Post by Radzio »

tak, mozesz to zrobic z tej lokacji jaka jest podana w tutku, jest to zwykly plik tekstowy
User avatar
Odyseusz
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 180
Joined: Wed Jan 24, 2007 12:37 pm
Location: Wygwizdowo Dolne

Post by Odyseusz »

No i pytanie moje, czy jest dobrze zdefiniowany? :P Wole nie wstawiać bez pewności bo jeszcze coś schrzanie :roll:

Kowalski 1
DEFINE
NAME Kowalski
HUMAN 1 1 1
ATTR 11 11
SKILLS 2 26970 0 5550 1 20430 0 7200
LAST_MISSION 1
CHAR @ 110 0
RANDSEED 0
VOICE 110 GALLERY ja 1
END_OF_DEFINE

----------------------------
Sprawdzałem, działa Kowalski pojawia się na drugiej mapce. Tylko nie wiem czemu nie uruchamia sie po jego pojawieniu dialog. :?

---------------------------
Jeszcze jeden edit: Już chyba wiem! Dla drugiej części misji utworzyłem oddzielny plik tekst (Txt01_cont.txt), a to trzeba w tym samym co pierwszej misji wpisać :wink:

Ok, wszystko już działa :)

---------------

Sorry za post pod postem, ale chce by bło widoczne :?
Mam nowy problem, wzorując się na skrypcie z tematu "Mój 1 mod" zrobiłęm coś takiego:

every 0$1 trigger GetDist(Kowalski,Jablonski)<8 do
Begin
InGameOn;
DialogueOn;
CenterNowOnUnits(Jablonski);
Say(Kowalski,'a2');
Say(Jablonski,'b1');
Say(Kowalski, 'a3');
Say(Jablonski,'b2');
Say(Kowalski,'a4');
Say(Jablonski,'b3');
SetSide(Jablonski,GetSide(Kowalski));
InGameOn;
DialogueOn;
end;

Dzięki temu tekstowi Jabłoński powieninen dołączyć do Kowalskiego kiedy się spotkają, po skończonje rozmowie, jest jednak error przy Compile:

Linking error at New1 line 34: undefined identifier 'GetDist'!

W czym rzecz?
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Post by Radzio »

poprzedni post: wszystko w porzadku 8)
aktualny post: powinno byc
GetDistUnits
a reszta jest dobra oprocz tego ze na koncu powinno byc off a nie on (bo co da wlaczenie wlaczonego swiatla??)
User avatar
NaDoL
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 379
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:43 pm
Location: Poland
Contact:

temat

Post by NaDoL »

Hmm wszystko o co pytasz znajduje się w temacie moim oraz scyzora ''moj pierwszy mod'' bodajże, i powiem tak - jeżeli masz problemy z jedna literka błędną w kodzie i nie wiesz co z tym zrobić, to chyba modding nie jest dla ciebie>.> chyba że zrozumiesz coś, ale skoro będziesz pytal o malutki fragemnt każdej misji no to cóż...chyba forum nie wyrobi...
Image
User avatar
Odyseusz
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 180
Joined: Wed Jan 24, 2007 12:37 pm
Location: Wygwizdowo Dolne

Post by Odyseusz »

No dobra NaDol widzę że macie tu i tak dosyć zapchanego forum podobnymi błachymi jak moje pytaniami. Akle zrozum ze modami zajmuję się 3 dni i mam narazie problemy z Sailem, więc nie zauważam tych literówek :P Przypomnij sobie swoje początki, zrozumiesz wtedy :wink: Więc będę tu pisał tylko rzeczy które faktycznie będą mi problem duży sprawiały, a nie będzie o tym nigdzie napisanego, ok? :)
User avatar
NaDoL
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 379
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:43 pm
Location: Poland
Contact:

temat

Post by NaDoL »

Moje początki masz w dziale niżej w 3 stronach mam zrobione 13 misji a ty w 3 stronach na forum masz zrobioną jedna ;o wiec mi nie mów o początkach:/ a Sail to jest edytor jak każdy inny tylko bazuje na innych komendach ale struktura i ogólne pojęcie ma podobne do Delphi czy TP
Image
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Post by Radzio »

masz 13 misji? LoL, jak ty to robisz? pewnie masz juz wczesniej wymyslona historie bo ja sie mecze nad swoim modem ale nie dlatego ze mam problemy z SAILem ale dlatego, ze nie mam pomyslow
User avatar
Odyseusz
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 180
Joined: Wed Jan 24, 2007 12:37 pm
Location: Wygwizdowo Dolne

Post by Odyseusz »

Bo ty NaDol masz chyba jakiś wrodzony talent czy coś do moddingu :P Radzio ma też pewnie sporo racji, ja tam jeszcze za bardzo wymyślonej fabuły nie mam. Tylko tak ogólnie nakreśloną na pierwsze 3 misje
User avatar
NaDoL
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 379
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:43 pm
Location: Poland
Contact:

temat

Post by NaDoL »

Ja mam fabułę rozpisaną na 22 kartkach (44str) to są same dialogi,cele i mniaturki map. ja zawsze zanim zaczne coś robić to pierw pisze na kartce w sql jak sie nudzę całość a później tylko wrzucam na kompa^^ (dlatego właśnie pytam w tym moim temacie czasem o jakieś fragmenty bo mi brakuje)
Image
User avatar
Odyseusz
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 180
Joined: Wed Jan 24, 2007 12:37 pm
Location: Wygwizdowo Dolne

Post by Odyseusz »

No to ja już was zbędnym pytaniami zarzucać nie będę. Narazie idzie mi całkiem dobrze, dziś powinienem tę pierwszą misję skończyć. Musiałem ją robić od nowa, bo wczoraj coś w Seilu popsułem i nie chciała się kontynuacja misji włącząć. Teraz nowa mapa, jest jak dla mnie znacznie lepsza :wink:

-------

No dobra, mam prolbem z którym nie dam sobie rady poradzić. Wydaje mi sie że dobrze zapisałem wszystko w Sailu, nie znajduje on również błędów. Chodzi oto że po zakończeniu 1 misji pojawiaja się medale, ale nie ma opcji przydzielania doświadczenia postaciom. Próbowałem zrobić przydzielanie na 2 sposoby, ale żaden nie wypalił:

I sposób:

every 0$1 trigger IsInArea(Kowalski,ucieczka) do
Begin
Say(Kowalski,'a14');
DWait(0$1);
AddMedal('med1',1);
AddMedal('med2',1);
AddMedal('med3',1);
GiveMedals('Main');
RewardPeople(Kowalski);
RewardPeople(Jablonski);
SaveCharacters(Kowalski,'Kowalski');

YouWin;
end;

II sposób:

every 0$1 trigger IsInArea(Kowalski,ucieczka) do
Begin
Say(Kowalski,'a14');
DWait(0$1);
AddMedal('med1',1);
AddMedal('med2',1);
AddMedal('med3',1);
GiveMedals('Main');
RewardPeople(FilterAllUnits([[f_ok],[f_side,1]]));
SaveCharacters(Kowalski,'Kowalski');
If GetSide(Jablonski)=GetSide(Kowalski) then
Begin
SaveCharacters(Jablonski,'Jablonski');
end;
YouWin;
end;

Pomoże ktoś ^^
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Post by Radzio »

w jakim sensie nie dziala? nie pokazuje sie ekran czy po poprostu w nastepnej misji maja tyle doswiadzcenia co na poczatku? jesli te drugie to uzyj w nastepnej misji CreateCharacter zamiast NewCharacter
User avatar
Odyseusz
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 180
Joined: Wed Jan 24, 2007 12:37 pm
Location: Wygwizdowo Dolne

Post by Odyseusz »

To pierwsze, nie wyświetla się okienko z przydzielaniem XP.
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Post by Radzio »

jakim cudem?
User avatar
NaDoL
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 379
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:43 pm
Location: Poland
Contact:

temat

Post by NaDoL »

I sposób:

every 0$1 trigger IsInArea(Kowalski,ucieczka) do
Begin
Say(Kowalski,'a14');
DWait(0$1);
AddMedal('med1',1);
AddMedal('med2',1);
AddMedal('med3',1);
GiveMedals('Main');
RewardPeople(Kowalski);
RewardPeople(Jablonski);
SaveCharacters(Kowalski,'Kowalski');

YouWin;
end;
Wpisz

every 0$1 trigger IsInArea(Kowalski,ucieczka) do
Begin
Say(Kowalski,'a14');
DWait(0$1);
AddMedal('med1',1);
AddMedal('med2',1);
AddMedal('med3',1);
GiveMedals('Main');
SaveCharacters(Kowalski,'Kowalski');
SaveCharacters(Jablonski,'Jablonski');
RewardPeople([Kowalski,Jablonski]);

YouWin;
end;
Image
Locked