Translation: Keep up the good job, I realy appreciate it. Best regards.owman wrote:I wish you perseverance in creating fashion and greet
Oficjalna Kampania Arabska
Moderator: Newswriters
Re: Oficjalna Kampania Arabska
Re: Oficjalna Kampania Arabska
Hehe thx 

Re: Oficjalna Kampania Arabska
Spytam się, Kampania arabska została już ukończona w 100%
?

Raz się gra , raz się nie gra 

Re: Oficjalna Kampania Arabska
Nie zostały misje pro arabskie.
Absolute Dominion
Original War Cooperation
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Re: Oficjalna Kampania Arabska
According to 0dd1 the next mission should be ready in relatively near future.
Re: Oficjalna Kampania Arabska
[2015-07-07]
13th mission of pro-Arab campaign partial commits:
Changed: More diverse medal rewards. Set much higher limits for getting the medals.
Changed: Set higher limits of loosing conditions.
Changed: map. Made the river wider and deeper.
Changed: adopted latest changes in txt to polish.
Changed: Omar tigers side to 7 instead of 0
Changed: area where nature is not to spawn, adapted to cover Omar in his initial taming
Changed: Increased allowed casualties in allies, before loosing medal.
Changed: Main escorting objective is now crossed out after it's done.
Changed: Escapees will now stop to heal themselves only after passing the lower map treshold.
Changed: Added translation of mission 12 summary
Bug: characters were not properly rewarded (fixed)
Bug: Legion detected tigers instead of prisoners (fixed)
Bug: Dialogue on first Legion appearance didn't trigger (fixed)
Bug: Prisoners could have been told to move to inacessible hex, creating lag (fixed)
Changed: Friendly fire loosing condition now can tolerate a few attempts before triggering Youlost.
Changed: Made the strings not appear in intro
Changed: Main and secondary goals are more detailed now
Changed: minimal map adjousment
Bug: fixed some errors appearing on removing cameras, killing last legion unit and prisoner escape
Bug: fixes wrong updating Russian "hunt triggered" group and a n error that came with it
Bug: sometimes a Russian unit would approach it's target too close for it to attack it (presumably fixed)
Bug: change class query persisted after it was done (fixed)
Changed: Created new scout identity. Adapted dialogues a little.
Changed: escapees will not spawn near heavies from now on
Changed: Improved class query.
Changed: Decreased number of groups for gamestage 2 on hard, by 1
[2015-06-19] Commit: a7be84b
Changed: Mission 12 - Fitted saving "HackMoveOnToNextMission" to the way things are gonna be saved in Ar12_cont2.

Re: Oficjalna Kampania Arabska
Na jakim etapie jest ten mod?
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4169
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Oficjalna Kampania Arabska
Na dwunastym.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Re: Oficjalna Kampania Arabska
A nie 13? 12-stej misji brakuje tylko 1, cudownej mapy z wieżyczkami na wzgórzach .
Absolute Dominion
Original War Cooperation
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Re: Oficjalna Kampania Arabska
Ja to już nie wiem, coś jest pisane na 100%, w chenalogu pisze o 12; a chyba sa jeszcze plany przymierza arabów?
Re: Oficjalna Kampania Arabska
Dobra ludziska, 13 misja jest gotowa do gry.13 misja Arabów jest prawie skończona. Właściwie to tak myślałem ponad miesiąc temu ale ciągle trzeba było coś poprawić, i tak znęcam się nad tym od tego czasu. Jeszcze parę dni.
Z misji 12 zrobione jest tylko intro żeby można było przejść do 13. A plany na pozostałe misje zostały z grubsza opisane pół roku temu.
Wybór misji nie został jeszcze wprowadzony tak jak w oryginalnych kampaniach, to znaczy z filmikiem po którym wybiera się dołączenie do tych czy tamtych. Wiadomość wciąż się wyświetla na końcu misji 11 i teraz wybór skieruje was do odpowiedniej misji (12 Arabów lub 12a Legionu).
Aby odpalić misje 12 (w której jest tylko intro aby przejść do 13) bez przechodzenia znowu misji 11, przygotowany został mały hack: pliki .snm które wybierają którą misje odpalić po jedenastej.
W głównym folderze gry znajdziecie folder UserProfiles->Arabiancampagin(lub inna jeśli zmieniliście)->[nick]->CampaignSaves który to zawiera savy kampanii.
Tam każdy zapis misji 11 (coś w stylu Ar11-1$0$0$0$0$0$0$0$0$1$0$X.OWP) ma swój odpowiednik o tej samej nazwie z rozszerzeniem .snm (Ar11-1$0$0$0$0$0$0$0$0$1$0$X.snm). Ten plik trzeba podmienić.
Po skopiowaniu pliku campaign_hack_to_12.snm z głównego folderu moda i zmienieniu jego nazwy na pasującego do savu (Ar11-1$0$0$0$0$0$0$0$0$1$0$X.snm w tym przypadku), na ekranie wyboru misji, po kliknięciu na skończoną misje 11 (z tego konkretnego savu), następna zostanie wybrana misja 12, zamiast 12a.
W ten sam sposób można przełączyć wybrany save z misji 12 do 12a, pierwszej misji legionu - zamieniając plik snm na campaign_hack_to_12a.snm
Do it!
Re: Oficjalna Kampania Arabska
Do you really want to implement new features for artefacts (teleportation etc.) ? If you add this it would be awesome. 

Creative wrote:
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodzeKontakt PW.
Re: Oficjalna Kampania Arabska
Pomysł jest taki, żeby w ostatniej misji była możliwość użycia paru sztuczek (tak jak w 15a), zależnie od medali z poprzednich misji. Do tego dobrze byłoby zrobić jakieś nowe efekty, ale potrzeba do tego kreatywnych pomysłów, no i nie na wszystko OW pozwoli. Jeśli jakieś macie to napiszcie w dziale Arabskiej kampanii.
Do it!
Re: Oficjalna Kampania Arabska
Hallo i have a little problem, i want to play an Arabian part, but i can´t have window where i can choose, i start every time a Legion part, can please anyone upload here a original, correct file?

I want see to the first Arabian part and when i click it, it shows a window, where i can choose, do you know, what i mean? Like in American and Russian campaigns.
Thank you for your answers, sorry for my bad english.
I want see to the first Arabian part and when i click it, it shows a window, where i can choose, do you know, what i mean? Like in American and Russian campaigns.
Thank you for your answers, sorry for my bad english.
Re: Oficjalna Kampania Arabska
There is no choosing-side window like in original campaigns yet. You have to switch a file in save folder to play Arabian missions.
The file you want is already uploaded with the rest of the mod, it's "campaign_hack_to_12.snm". This is the file that chooses your next mission (12 or 12a) when it's hooked up with one specific save.
Go to folder in main directory: UserProfiles->Arabian Campaign*->[user name]->CampaignSaves where you find your saves
*or whatever name you used for the mod
They have long and funny names that reflect your medals, save for completed mission 11 will be something like "Ar11-0$0$0$0$0$0$0$0$0$0$1$X.OWP". Next to it should be an .snm file of the same name - "Ar11-0$0$0$0$0$0$0$0$0$0$1$X.snm". That's what you need to replace. That is:
Change the name of "campaign_hack_to_12.snm" to "Ar11-0$0$0$0$0$0$0$0$0$0$1$X.snm" and copy paste it into saves folder with replacing. That will allow you to start Arabian branch when you launch game from that save. Though it may get a little confusing if you have more than one save.
Alternatively you can finish mission 11 again and choose Arabians at the end of the mission.
The file you want is already uploaded with the rest of the mod, it's "campaign_hack_to_12.snm". This is the file that chooses your next mission (12 or 12a) when it's hooked up with one specific save.
Go to folder in main directory: UserProfiles->Arabian Campaign*->[user name]->CampaignSaves where you find your saves
*or whatever name you used for the mod
They have long and funny names that reflect your medals, save for completed mission 11 will be something like "Ar11-0$0$0$0$0$0$0$0$0$0$1$X.OWP". Next to it should be an .snm file of the same name - "Ar11-0$0$0$0$0$0$0$0$0$0$1$X.snm". That's what you need to replace. That is:
Change the name of "campaign_hack_to_12.snm" to "Ar11-0$0$0$0$0$0$0$0$0$0$1$X.snm" and copy paste it into saves folder with replacing. That will allow you to start Arabian branch when you launch game from that save. Though it may get a little confusing if you have more than one save.
Alternatively you can finish mission 11 again and choose Arabians at the end of the mission.
Do it!