Page 45 of 50

Re: Oficjalna Kampania Arabska

Posted: Sun Apr 26, 2015 12:02 am
by Sauronus
owman wrote:I wish you perseverance in creating fashion and greet
Translation: Keep up the good job, I realy appreciate it. Best regards.

Re: Oficjalna Kampania Arabska

Posted: Sun Apr 26, 2015 1:04 pm
by McBenn
Hehe thx :)

Re: Oficjalna Kampania Arabska

Posted: Fri Jun 12, 2015 4:51 pm
by Omega
Spytam się, Kampania arabska została już ukończona w 100% :) ?

Re: Oficjalna Kampania Arabska

Posted: Fri Jun 12, 2015 6:08 pm
by Nefarem
Nie zostały misje pro arabskie.

Re: Oficjalna Kampania Arabska

Posted: Sat Jun 13, 2015 10:07 am
by McBenn
According to 0dd1 the next mission should be ready in relatively near future.

Re: Oficjalna Kampania Arabska

Posted: Wed Jul 08, 2015 10:42 am
by Creative
[2015-07-07]
13th mission of pro-Arab campaign partial commits:

Changed: More diverse medal rewards. Set much higher limits for getting the medals.
Changed: Set higher limits of loosing conditions.
Changed: map. Made the river wider and deeper.
Changed: adopted latest changes in txt to polish.

Changed: Omar tigers side to 7 instead of 0
Changed: area where nature is not to spawn, adapted to cover Omar in his initial taming
Changed: Increased allowed casualties in allies, before loosing medal.
Changed: Main escorting objective is now crossed out after it's done.
Changed: Escapees will now stop to heal themselves only after passing the lower map treshold.
Changed: Added translation of mission 12 summary
Bug: characters were not properly rewarded (fixed)
Bug: Legion detected tigers instead of prisoners (fixed)
Bug: Dialogue on first Legion appearance didn't trigger (fixed)
Bug: Prisoners could have been told to move to inacessible hex, creating lag (fixed)

Changed: Friendly fire loosing condition now can tolerate a few attempts before triggering Youlost.
Changed: Made the strings not appear in intro
Changed: Main and secondary goals are more detailed now
Changed: minimal map adjousment
Bug: fixed some errors appearing on removing cameras, killing last legion unit and prisoner escape
Bug: fixes wrong updating Russian "hunt triggered" group and a n error that came with it
Bug: sometimes a Russian unit would approach it's target too close for it to attack it (presumably fixed)
Bug: change class query persisted after it was done (fixed)

Changed: Created new scout identity. Adapted dialogues a little.
Changed: escapees will not spawn near heavies from now on
Changed: Improved class query.
Changed: Decreased number of groups for gamestage 2 on hard, by 1

[2015-06-19] Commit: a7be84b
Changed: Mission 12 - Fitted saving "HackMoveOnToNextMission" to the way things are gonna be saved in Ar12_cont2.

Re: Oficjalna Kampania Arabska

Posted: Thu Jul 09, 2015 10:08 pm
by kurzel131
Na jakim etapie jest ten mod?

Re: Oficjalna Kampania Arabska

Posted: Thu Jul 09, 2015 10:23 pm
by Serpent
Na dwunastym.

Re: Oficjalna Kampania Arabska

Posted: Fri Jul 10, 2015 11:35 am
by Nefarem
A nie 13? 12-stej misji brakuje tylko 1, cudownej mapy z wieżyczkami na wzgórzach .

Re: Oficjalna Kampania Arabska

Posted: Mon Jul 13, 2015 7:42 pm
by kurzel131
Ja to już nie wiem, coś jest pisane na 100%, w chenalogu pisze o 12; a chyba sa jeszcze plany przymierza arabów?

Re: Oficjalna Kampania Arabska

Posted: Mon Jul 13, 2015 8:32 pm
by 0dd1
13 misja Arabów jest prawie skończona. Właściwie to tak myślałem ponad miesiąc temu ale ciągle trzeba było coś poprawić, i tak znęcam się nad tym od tego czasu. Jeszcze parę dni.

Z misji 12 zrobione jest tylko intro żeby można było przejść do 13. A plany na pozostałe misje zostały z grubsza opisane pół roku temu.
Dobra ludziska, 13 misja jest gotowa do gry.

Wybór misji nie został jeszcze wprowadzony tak jak w oryginalnych kampaniach, to znaczy z filmikiem po którym wybiera się dołączenie do tych czy tamtych. Wiadomość wciąż się wyświetla na końcu misji 11 i teraz wybór skieruje was do odpowiedniej misji (12 Arabów lub 12a Legionu).

Aby odpalić misje 12 (w której jest tylko intro aby przejść do 13) bez przechodzenia znowu misji 11, przygotowany został mały hack: pliki .snm które wybierają którą misje odpalić po jedenastej.
W głównym folderze gry znajdziecie folder UserProfiles->Arabiancampagin(lub inna jeśli zmieniliście)->[nick]->CampaignSaves który to zawiera savy kampanii.
Tam każdy zapis misji 11 (coś w stylu Ar11-1$0$0$0$0$0$0$0$0$1$0$X.OWP) ma swój odpowiednik o tej samej nazwie z rozszerzeniem .snm (Ar11-1$0$0$0$0$0$0$0$0$1$0$X.snm). Ten plik trzeba podmienić.

Po skopiowaniu pliku campaign_hack_to_12.snm z głównego folderu moda i zmienieniu jego nazwy na pasującego do savu (Ar11-1$0$0$0$0$0$0$0$0$1$0$X.snm w tym przypadku), na ekranie wyboru misji, po kliknięciu na skończoną misje 11 (z tego konkretnego savu), następna zostanie wybrana misja 12, zamiast 12a.

W ten sam sposób można przełączyć wybrany save z misji 12 do 12a, pierwszej misji legionu - zamieniając plik snm na campaign_hack_to_12a.snm

Re: Oficjalna Kampania Arabska

Posted: Fri Jul 17, 2015 10:08 pm
by Gelwe
Do you really want to implement new features for artefacts (teleportation etc.) ? If you add this it would be awesome. :arhello:

Re: Oficjalna Kampania Arabska

Posted: Sat Jul 18, 2015 10:36 am
by 0dd1
Pomysł jest taki, żeby w ostatniej misji była możliwość użycia paru sztuczek (tak jak w 15a), zależnie od medali z poprzednich misji. Do tego dobrze byłoby zrobić jakieś nowe efekty, ale potrzeba do tego kreatywnych pomysłów, no i nie na wszystko OW pozwoli. Jeśli jakieś macie to napiszcie w dziale Arabskiej kampanii.

Re: Oficjalna Kampania Arabska

Posted: Sat Sep 19, 2015 11:28 pm
by jirsrt
Hallo i have a little problem, i want to play an Arabian part, but i can´t have window where i can choose, i start every time a Legion part, can please anyone upload here a original, correct file?

Image

I want see to the first Arabian part and when i click it, it shows a window, where i can choose, do you know, what i mean? Like in American and Russian campaigns.

Thank you for your answers, sorry for my bad english.

Re: Oficjalna Kampania Arabska

Posted: Sun Sep 20, 2015 9:34 am
by 0dd1
There is no choosing-side window like in original campaigns yet. You have to switch a file in save folder to play Arabian missions.

The file you want is already uploaded with the rest of the mod, it's "campaign_hack_to_12.snm". This is the file that chooses your next mission (12 or 12a) when it's hooked up with one specific save.

Go to folder in main directory: UserProfiles->Arabian Campaign*->[user name]->CampaignSaves where you find your saves
*or whatever name you used for the mod

They have long and funny names that reflect your medals, save for completed mission 11 will be something like "Ar11-0$0$0$0$0$0$0$0$0$0$1$X.OWP". Next to it should be an .snm file of the same name - "Ar11-0$0$0$0$0$0$0$0$0$0$1$X.snm". That's what you need to replace. That is:

Change the name of "campaign_hack_to_12.snm" to "Ar11-0$0$0$0$0$0$0$0$0$0$1$X.snm" and copy paste it into saves folder with replacing. That will allow you to start Arabian branch when you launch game from that save. Though it may get a little confusing if you have more than one save.


Alternatively you can finish mission 11 again and choose Arabians at the end of the mission.