Alarm
- Pablo Abruzzi
- Soldier level 5
- Posts: 269
- Joined: Mon Jul 28, 2008 3:09 pm
- Location: Polska
- Contact:
Alarm
Chciałbym wiedzieć jak zrobić alarm w bazie wroga ( zwykłe wsparcie), konkretniej: jak zrobić w sailu, aby po pierwszym kontakcie wzrokowym z wrogiem ,,uruchomił" się licznik ( znaczy czas 10 minut) po którym dadejdźe wsparcie; Umiem zrobić, aby po dziesięciu minautach nadeszło wsparcie, ale jak zrobić, aby te dziesięć minut zaczęło upływać od pierwszego kontaktu wzrokowego z wrogiem Proszę o pomoc w tej sprawie. Z góry dzięki.
Si vis pacem, para bellum jeśli chcesz pokoju, gotuj się do wojny.
THE HEROES COMPANY MOD
[progress]100%[/progress]
DONE
http://forum.original-war.net/viewtopic ... 6&start=90
THE HEROES COMPANY MOD
[progress]100%[/progress]
DONE
http://forum.original-war.net/viewtopic ... 6&start=90
- Gothuk
- Site Administrator
- Posts: 985
- Joined: Tue Sep 04, 2007 6:10 pm
- Location: Poland, Warsaw
- Contact:
nic trudnego
dodajesz tylko warunek (trigger) po jakim petla sie wykona, w tym przypadku kiedy ktos2 zobaczy ktos1.
getdistunits zwraca odleglosc miedzy jednostkami.
Code: Select all
every 10$0 trigger getdistunits(ktos1, ktos2)<10 do
begin
// kod
end;
getdistunits zwraca odleglosc miedzy jednostkami.
To chyba jest odniesienie tylko do jednego typa.
Chyba powinno być z See (mogę się mylić)
Chyba tak:
Chyba powinno być z See (mogę się mylić)
Chyba tak:
Code: Select all
EXPORT ja;
Starting
begin
disable(007);
ja=FilterAllUnits([[f_side,x],[f_type,unit_human],[f_alive]]]);
end;
every 0$1 trigger See(x,ja) do
begin
enable(007);
end;
every 10$0 MARKED 007 do
begin
kod ataku;
end;
- Gothuk
- Site Administrator
- Posts: 985
- Joined: Tue Sep 04, 2007 6:10 pm
- Location: Poland, Warsaw
- Contact:
Jednak się mylisz.Gogeta103 wrote:Chyba powinno być z See (mogę się mylić)
Używanie See:
Code: Select all
See(Integer, Integer)
Po 2 funkcja See z tego co pamiętam nie działa zbyt dobrze (tzn. wcale), i dlatego użyłem funkcji GetDistUnits().
Tak, aby użyć to do kilku osób należy dodać or i kolejną funkcję GetDistUnits (ponieważ GetDistUnits(Integer, Integer) tak samo jak See nie działa z tablicami):Gogeta103 wrote:To chyba jest odniesienie tylko do jednego typa.
Code: Select all
every 10$0 trigger GetDistUnits(ktos1,wr1)<10 or GetDistUnits(ktos1, wr2)<10 or GetDistUnits(ktos1, wr3)<10 do // itd.
begin
// kod ataku
end;
- Pablo Abruzzi
- Soldier level 5
- Posts: 269
- Joined: Mon Jul 28, 2008 3:09 pm
- Location: Polska
- Contact:
Gothuk miał rację, dzięki za pomoc.
Si vis pacem, para bellum jeśli chcesz pokoju, gotuj się do wojny.
THE HEROES COMPANY MOD
[progress]100%[/progress]
DONE
http://forum.original-war.net/viewtopic ... 6&start=90
THE HEROES COMPANY MOD
[progress]100%[/progress]
DONE
http://forum.original-war.net/viewtopic ... 6&start=90
Dla ścisłości mi niedziałą żadna mimo iż kompilacja działa
^^ PoRadzilem sobie jednak obydwie mi dzialaja juz;p
^^ PoRadzilem sobie jednak obydwie mi dzialaja juz;p
Last edited by Jeanks on Wed Dec 24, 2008 7:28 pm, edited 1 time in total.
Jeanks zgarnia wszystko ot co xD
Lae ty nie rozumeisz Goothuk twoje niedziala w ogole a see chociaz cos pokazuje oznaki xD
PS: mam problem ktory mialem z rok temu i wtedy nikt niewiedzial jak go rozwiazac tj. moje save w oim modzie niedzialaja nie da sie ich wczytac przy ladowaniu jednostek (units) gra siada robi sie na kursorze krzyzyk i errors violation pokazuje mi ekran z mojim sprzetem i wyswietla owarfull
PS: mam problem ktory mialem z rok temu i wtedy nikt niewiedzial jak go rozwiazac tj. moje save w oim modzie niedzialaja nie da sie ich wczytac przy ladowaniu jednostek (units) gra siada robi sie na kursorze krzyzyk i errors violation pokazuje mi ekran z mojim sprzetem i wyswietla owarfull
Jeanks zgarnia wszystko ot co xD
- Gothuk
- Site Administrator
- Posts: 985
- Joined: Tue Sep 04, 2007 6:10 pm
- Location: Poland, Warsaw
- Contact:
jak nie działa :O, widocznie źle używasz ^^,Jeanks wrote:Lae ty nie rozumeisz Goothuk twoje niedziala w ogole a see chociaz cos pokazuje oznaki xD
za to see działa tak jak napiasłeś, jeśli to co zwroci see jest mniejsze od 9 (lub jakiejkolwiek innej liczby wiekszej od 2)
Do tego to nie wiem, poza tym nie rób w tym topicu offtopcu z tego ^^.Jeanks wrote:PS: mam problem ktory mialem z rok temu i wtedy nikt niewiedzial jak go rozwiazac tj. moje save w oim modzie niedzialaja nie da sie ich wczytac przy ladowaniu jednostek (units) gra siada robi sie na kursorze krzyzyk i errors violation pokazuje mi ekran z mojim sprzetem i wyswietla owarfull
Nie bo pasuje do tego tematu ktory brzmi "alarm" temat nie jest wyogólniony pod jedną dyskusje tylko właściwie brzmi dosc ogolnie stąd moją wielką od roku prośbę umieszczam tutaj i czekam na pomocDo tego to nie wiem, poza tym nie rób w tym topicu offtopcu z tego ^^.
Jeanks zgarnia wszystko ot co xD
- Gothuk
- Site Administrator
- Posts: 985
- Joined: Tue Sep 04, 2007 6:10 pm
- Location: Poland, Warsaw
- Contact:
Jeszcze co do See i GetDistUnits.
Anarchy zmotywował mnie do zajrzenia do spisu funkcji SAIL'a (do ściągnięcia stąd), i:
un - (unit) jednostka
działa to na tej zasadzie, że jeśli ktoś z danej nacji zauważy daną jednostke to ... (wykona się coś).
tak jak pisałem wcześniej ta funkcja zwraca odległość między jednostkami, dodatkowo zwraca 99999 jeśli jednostka lub obie jednoski nie znajduja się na mapie.
Anarchy zmotywował mnie do zajrzenia do spisu funkcji SAIL'a (do ściągnięcia stąd), i:
side - strona, nacjaSee(side:integer un:integer)
returns true if side sees specified unit
un - (unit) jednostka
działa to na tej zasadzie, że jeśli ktoś z danej nacji zauważy daną jednostke to ... (wykona się coś).
un1 i un2 to jednostkiGetDistUnits(un1:integer un2:integer)
returns distance of two units, 99999 if one or both of them aren't on the map
tak jak pisałem wcześniej ta funkcja zwraca odległość między jednostkami, dodatkowo zwraca 99999 jeśli jednostka lub obie jednoski nie znajduja się na mapie.
Z tymi moimi saveami to dziwne jest raz działają raz nie. Ale wracając do tej funkcji See i GetDistUnits dlaczego one są aż tak upierdliwie wadliwe patrzałem jak inni mają w modach See i robiłem tak samo i niedziałało nawet próbowałem coś kombinować no cóż zobacze jak to się będzie miało do tego co wyniuchałeś z owsupport.com
PS: oczywiscie ze nie pomoglo ^^
PS: oczywiscie ze nie pomoglo ^^
Jeanks zgarnia wszystko ot co xD