Page 1 of 1
SAIL-export jednostek
Posted: Tue Dec 30, 2008 10:57 pm
by Goten22
Chciałbym przenieść moją jednostkę do drugiej misji gdy użyję ten kod
Code: Select all
Starting
Begin
ResetFog;
end;
EXPORT mar;
uc_side=1;
mar=CreateCharacterSet('mar');
PlaceUnit (74,5,true);
end;
to przy kompilowaniu pojawia się błąd. Jak poprawnie ułożyć ten kod?
Posted: Tue Dec 30, 2008 11:04 pm
by Jeanks
w poprzednij misji dajesz na końcu w kodzie
Code: Select all
/// jakis kod
RewardPeople(mar);
SaveCharacters(mar,'mar');
YouWin;
end;
a co do kodu wyzej zmiań na
Code: Select all
Starting
Begin
ResetFog;
end;
EXPORT mar;
mar=CreateCharacter('mar');
PlaceUnitArea (mar,JAKAS AREA,true);
end;
Posted: Tue Dec 30, 2008 11:10 pm
by Goten22
Kod który podałeś mam w poprzedniej misji.
Posted: Tue Dec 30, 2008 11:25 pm
by Jeanks
Ten drugi kod zamień na
Code: Select all
EXPORT mar;
Starting
Begin
mar=CreateCharacter('mar');
PlaceUnitArea (mar,JAKAS AREA,true);
end;
Code: Select all
A jak się upierwasz na współrzędne to
PlaceUnitXY (mar,x,y,true);
Posted: Tue Dec 30, 2008 11:31 pm
by Goten22
Jak to zrobie to przy kompilacji wychodzi taki błąd.
Posted: Tue Dec 30, 2008 11:33 pm
by Jeanks
To proste zmasz Begin po exporcie

I wklej to co masz wyżej :p odemnie
Posted: Tue Dec 30, 2008 11:47 pm
by Gothuk
oj paul nie tłumacz źle ^^.
Goten przyjrzyj się swojemu kodu, .. i?
masz starting a po nim begin, odsloniecie mgly i end to jest glowny blok.
potem kompilator napotyka na export i znow begin wiec nie wie co z tym zrobic bo to oddzielny blok.
wiec rozwiazanie:
usuń:
a samo resetfog daj po tym drugim begin.
Posted: Tue Dec 30, 2008 11:51 pm
by Jeanks
Gothuk masło maslane ^^ Musi usunąć begin bo kompilacja ngdy się nieuda begin nie może wystapić w kodzie na początku (zakładając fakt że export to odzielny kod i nie ma znaczenia gdzie go wkleisz i tak będzie wykonany na początku

). No chyba, że da jakieś every potem begin ale raczej tak niechciał
Posted: Tue Dec 30, 2008 11:58 pm
by Goten22
Mam teraz tak
Code: Select all
Export mar;
Starting
Begin
uc_side=1;
mar=CreateCharacterSet('mar');
PlaceUnit (74,5,true);
end;
Begin
ResetFog;
end;
Ale dalej nie działa.
Posted: Wed Dec 31, 2008 12:04 am
by Gothuk
Code: Select all
Starting
Begin
ResetFog;
end;
EXPORT mar;
Begin // ten begin do usunięcia
mar=CreateCharacter('mar');
PlaceUnitArea (mar,JAKAS AREA,true);
end;
a teraz przyjrzyj się temu kodowi...
gdy usuniesz begina to wtedy masz 1 begina i 2 endy. czyli kompilator znow zawiadomi o bledzie ze znalazl koniec bloku, a jego poczatku nie...
resetfog nalezy do glownego bloku w grze, poza tym blokiem maga byc jedynie exporty, funkcje i zdarzenia (every)
wiec zeby ten kod dzialal trzeba zawartosc drugiego bloku przeniesc do bloku glownego..
kod powinien wygladac tak:
Code: Select all
EXPORT mar;
Starting
Begin
ResetFog;
mar=CreateCharacter('mar');
PlaceUnitArea (mar, JAKAS_AREA, true);
end;
ten kod bedzie dzialac.
Goten w kodzie ktory podales wystepuje jeszcze jeden blad, nie ma funkcji PlaceUnit, tylko PlaceUnitXY, PlaceUnitArea, PlaceUnitXYR lub PlaceUnitAnywhere.
Posted: Wed Dec 31, 2008 12:15 am
by Goten22
Działa. Dziękuje Wam bardzo za pomoc... nigdy bym sobie nie poradził. Jeszcze raz dziękuje
