Page 1 of 1

No więc tak...

Posted: Sun Mar 29, 2009 4:16 pm
by Xero Rozbójca
Mam pytanie bo nie kapuję tego SAIL'a ale próbowałem coś zrobić w nim ale pare błędów się pokazało z powodu, że:

--Nie wiem oco chodzi z "komendą"

Code: Select all

export
--Nie wiem jak gra odczytuje np:

Code: Select all

SaveCharacters(macmillan)
Gdzie "macmillan" to John Macmillan
--I tam paru innych zagadnień...

Posted: Sun Mar 29, 2009 5:59 pm
by RiderWolf
export daje dostęp każdej stronie kodu do argumentu (może nim być np zmienna, pojazd) a var tylko tej na której jest masz to w poradnikach

funkcja SaveCharacters służy do zapisywania postaci pisze się ją przed komendą YouWin;

i stosuje sie tak:

Code: Select all

SaveCharacters(identjednostki,'nazwa_zapisu');
a w następnej misji

Code: Select all

ident_jednostki=CreateCharacter('nazwa_zapisu); 
nazwa zapisu musi być taka jak w poprzedniej misji

Posted: Sun Mar 29, 2009 9:07 pm
by Gothuk
RiderWolf wrote:export daje dostęp każdej stronie kodu a var tylko tej na której jest masz to w poradnikach
hmm? ze co?

za pomoca komendy export tworzy sie zmienna globalna, a var zmienna lokalna.
zmiennej globalnej mozna uzywac we wszystkich modulach, za to lokalnej tylko w jednym.

Troche o modowaniu mozesz poczytac na AOW: http://akademiaow.pl/
na dobry poczatek o zmiennych i komentarzach:
http://akademiaow.pl/readarticle.php?article_id=20

Posted: Sun Mar 29, 2009 9:21 pm
by Kuba 1000
Gothuk wrote:za pomoca komendy export tworzy sie zmienna globalna, a var zmienna lokalna.
zmiennej globalnej mozna uzywac we wszystkich modulach, za to lokalnej tylko w jednym.
hmmm... to napisał rider ale raczej chyba trudno nazwać człowieka albo pojazd zmienną

Posted: Mon Mar 30, 2009 12:43 pm
by Moonstrider
Zmienna w której 'zapisuje' się postać lub pojazd to identyfikator tej jednostki. Pozatym exportować można również funkcjie po to, aby były dostępne we wszystkich modułach.

Posted: Mon Mar 30, 2009 2:30 pm
by Xero Rozbójca
Z tego co napisaliście niewiele zrozumiałem. ;/
Może by tak ktoś napisał jakiś prosty kod np. start misji(z exportem), pojawienie się postaci(z 2-3), ruch w wyznaczone miejsce i wygrana?
Gdyby ktoś mógł to jeszcze opisać poszczególne funkcje byłbym wdzięczny

Posted: Mon Mar 30, 2009 2:33 pm
by Gothuk
Xero Rozbujca wrote:Gdyby ktoś mógł to jeszcze opisać poszczególne funkcje byłbym wdzięczny
http://chomikuj.pl/Gothuk/Dokumenty/SAI ... abetic.doc
Xero Rozbujca wrote:Może by tak ktoś napisał jakiś prosty kod np. start misji(z exportem), pojawienie się postaci(z 2-3), ruch w wyznaczone miejsce i wygrana?
a nie mozesz zajrzec do kodu orginalnych misji ow? albo misji z modow?

Posted: Mon Mar 30, 2009 6:19 pm
by Xero Rozbójca
Gothuk wrote:a nie mozesz zajrzec do kodu orginalnych misji ow? albo misji z modow?
Po 1 jestem zielony w sprawach SAIL'a i mapowania w ow.
Po 2 nie wiem jak zajrzeć do kodu oryginalnych misji ow.
Po 3 większość z komend SAIL'a nie rozumiem więc prosiłem aby ktoś zrobił jakiiś amatorski kod i opisał co i jak!!

Posted: Mon Mar 30, 2009 6:30 pm
by Gothuk
Xero Rozbujca wrote:Po 2 nie wiem jak zajrzeć do kodu oryginalnych misji ow.
Do tego służy taki ciekawy programik: PakView, którego instrukcje obsługi znajdziesz tu. potem odpowiednio szukasz plikow *.src w których jest kod SAIL, albo wypakowujesz pliki z misjami do folderu moda, tworzysz plik *.ini (opisane na own, search: instalacja modow), otwierasz edytor, potem edytor SAILa i voila.

Xero Rozbujca wrote:Po 3 większość z komend SAIL'a nie rozumiem więc prosiłem aby ktoś zrobił jakiiś amatorski kod i opisał co i jak!!
Poczytaj:
  1. http://www.akademiaow.pl/articles.php?cat_id=3,
  2. http://wiki.owsupport.com/index.php?title=Tutorials,
  3. poradnik zoNE'a,
  4. dział Modding Archive oraz Modding & Patches
Po tym dopiero forum.