Page 1 of 1

Mod skirmish

Posted: Wed Jun 03, 2009 10:37 am
by Mari
Mam parę pytań odnośnie skirmisha:
1.Czy jest możliwe żeby ktoś kiedyś stworzył zwykłą mapkę w której walczysz z komputerem,który jest bardzo inteligentny?
2.Chciałbym przedstawić mój kod dzięki któremu mamy do dyspozycji 3 żołnierzy i komputer też ma,komputer buduje skład a wszystko co on robi my widzimy dla pewności,żeby sprawdzić czy wszystko działa.Jak ustawić kod aby komputer sam zbierał skrzynie z mapy które spadają losowo(to,że mają spadać w losowych miejscach jest już ustalone) i ładował je do składu bo wiem jak wziąć skrzynie z konkretnych połóżeń ale nie wiem jak zrobić żeby sam je wyszukiwał i ładował do składu inżynierem.


Zmieniłem nieco kod:
Sail1:

Code: Select all

export gosciu1,gosciu2,gosciu3,przeciwnik1,przeciwnik2,przeciwnik3;          //export  postaci
export budynek1;
Starting
Begin

uc_side=2;
uc_nation=nation_american;
hc_name=''; //losowe imię
hc_class=class_engineer;
hc_basic_skills=[2, 1, 0, 0];
hc_skills=[3, 2, 0, 1];
gosciu1=CreateHuman;
PlaceUnitXY(gosciu1, 11, 16, true);

uc_side=2;
uc_nation=nation_american;
hc_name=''; //losowe imię
hc_class=class_engineer;
hc_basic_skills=[2, 1, 0, 0];
hc_skills=[3, 2, 0, 1];
gosciu2=CreateHuman;
PlaceUnitXY(gosciu2, 11, 18, true);


uc_side=2;
uc_nation=nation_american;
hc_name=''; //losowe imię
hc_class=class_engineer;
hc_basic_skills=[2, 1, 0, 0];
hc_skills=[3, 2, 0, 1];
gosciu3=CreateHuman;
PlaceUnitXY(gosciu3, 11, 17, true);

uc_side=3;
uc_nation=nation_american;
hc_name=''; //losowe imię
hc_class=class_engineer;
hc_basic_skills=[2, 1, 0, 0];
hc_skills=[3, 2, 0, 1];
przeciwnik1=CreateHuman;
PlaceUnitXY(przeciwnik1, 60, 58, true);

uc_side=3;
uc_nation=nation_american;
hc_name=''; //losowe imię
hc_class=class_engineer;
hc_basic_skills=[2, 1, 0, 0];
hc_skills=[3, 2, 0, 1];
przeciwnik2=CreateHuman;
PlaceUnitXY(przeciwnik2, 60, 59, true);


uc_side=3;
uc_nation=nation_american;
hc_name=''; //losowe imię
hc_class=class_engineer;
hc_basic_skills=[2, 1, 0, 0];
hc_skills=[3, 2, 0, 1];
przeciwnik3=CreateHuman;
PlaceUnitXY(przeciwnik3, 60, 60, true);

SetBName(budynek1,'lenin');
budynek1=ComBuild(przeciwnik1, b_depot, 82, 60, 2);

end;

Sail2:

Code: Select all

export budynek2,budynek3;

every 0$5 do
begin
budynek2=ComBuild(przeciwnik2, b_workshop, 67, 60, 2);
enable;
end;
every 0$5 do
begin
budynek3=ComBuild(przeciwnik3, b_lab, 81, 71, 2);
enable;
end;
Sail3:

Code: Select all

every 0$30 do
Begin
enable;
CreateCratesAnywhere(4,true);        //kod na spadanie skrzynek
end;
3.Wiem,że istnieje parę mapek skirmish ale jak ktoś by mógł ich kod dokładnie omówić to byłbym niezmiernie wdzięczny.

Posted: Wed Jun 03, 2009 3:44 pm
by Anarchy
1. Trochę w SyFie się tym bawiłem, ale mi się znudziło przy komorze;P
2. Robiąc tak kod, raczej przeciwnik inteligenty nie będzie, ale w przyszłości na pewno będziesz tworzył lepsze kody. Na razie mogę powiedzieć, że nie musisz definiować za każdym razem jednostki tak samo. Aha i zapomniałeś o idencie przy budynkach, dlatego ci pewnie wyskakuje błąd. Powinno być coś takiego

export budynek;

etc.etc


budynek=ComBuild(przeciwnik1, b_depot, 82, 60, 2);

SetBName(budynek,'lenin');
[/code]
I jeśli się nie mylę, to w modding archivie jest lepszy kod na skrzynki

3. Co?! Gdzie?! Jak?! Kiedy?! Poco!? Dlaczego?! Za ile?! Jakie skirmishowe mapy?!

Osobiście mogę poradzić, że w AI często stosować powinieneś if;P

Posted: Thu Jun 04, 2009 12:15 pm
by Antitheus
Nie ma żadnych skirtmishów na mapach multiplayer. Może ktoś się bawił w stworzenie sztywnego moda ale po ch*j to tyle zabawy? nigdy nie uda sie tworzenie prawdziwej inteligencji. chyba żę sztywno atakujacy mod.

btw. osób, które deklatrowały się do zrobienia skirtmisha było w ch*j, tylko ze zaden nie wypalił. Polecam użyc wyszukiwarki.

Posted: Thu Jun 04, 2009 4:04 pm
by Anarchy
W SyFie ładnie to już wyglądało, ale z braku testerów mi się odechciało robić;P