Problemy dot modowania usera 3bitt

Wszystko o modach, patchach i błędach w OW oraz ogólnym programowaniu.
User avatar
3bitt
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 101
Joined: Sun Oct 04, 2009 7:06 pm

Problemy dot modowania usera 3bitt

Post by 3bitt »

Czesc.Mam zamiar zrobic swojego moda ale jest kilka problemow mianowicie.Posluguje sie wedlug tutoriali radzia wszystkie potrzebne pliki i kody sa ale gdy zalaczam misje to ani goscie nie gadaja ani nic a czasami wyskakuje error. Prosze o pomoc

// Pozwoliłem sobie zmienić nazwę tematu na bardziej adekwatną do przebiegającej tu rozmowy. Userzy forum będą lepiej się orientowali co tu znajdą // Antitheus
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Nowy mod

Post by Backero »

wrzuc tu tresc bledu i przekompiluj swoj kod
User avatar
3bitt
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 101
Joined: Sun Oct 04, 2009 7:06 pm

Re: Nowy mod

Post by 3bitt »

wrzuce swojego moda jakbyscie chcieli to sciagnijcie i popatrzcie co jest zle albo czego nie dodalem bo ja 1 raz robie moda http://www.speedyshare.com/670974252.html
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Nowy mod

Post by Backero »

1. http://www.speedyshare.com/729561254.html
Skopiuj sobie to do katalogu misji.

2. Co my tu mamy?
starting
begin
InGameOn;
Say(Bitos,'Bitos');
Say(Lordowy,'Lordowy');
Say(Bitos,'Bitos');
InGameOff;
end;
Tyle starczy. Nie musisz definiowac postaci w SAILu skoro sa na mapie. Bledow miales co nie miara. I nie pisze sie
hc_name='';Bitos
tylko
hc_name='Bitos';
Do tego przy InGameOn

3. Chcac testowac misje w edytorze osobiscie polecam skopiowac Tx01 z Campaigns do katalog mapy pod nazwa texts.txt.

4. Generalnie straszny balagan jak na taki maly fragment
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2526
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Nowy mod

Post by Antitheus »

Code: Select all

Say(Bitos,'Bitos');
Say(Lordowy,'Lordowy');
Say(Bitos,'Bitos');
czyli postać Bitos ma powiedzieć 2x tą samą kwestię? Nazywaj je lepiej literkami jak ja: a1, a2,..., an. Po 2. Dialogi muszą być w pliku texts w pliku z misją (wtedy będą widoczne w testach edytorowych) zaś aby były widoczne w grze poprzez normalne odpalenie musisz wkleić je do pewnego pliku w folderze campaigns. Po 2 upewnij się że twoje postaci mają przypisany ident. po 4, postudiuj te poradniki trochę ciężej - community chętnie pomaga z problemami na forum, lecz nikt nie będzie umiłowanie tłumaczył podstaw podstaw (chyba ze ma dobry dzień).
User avatar
3bitt
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 101
Joined: Sun Oct 04, 2009 7:06 pm

Re: Nowy mod

Post by 3bitt »

o boze sorka za klopot ale nie to dalem bo to jest stary mod... Przepraszam zaraz dam ten z nowym
prosze http://www.speedyshare.com/594176990.html?
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Nowy mod

Post by Backero »

Osobiscie nazywam dialogi sytuacja-postac-1, sytuacja-postac-2 itd

Powinienes tez lepiej budowac bloki. Polecam jednak nie stawiac postaci w edytorze, tylko definiowac je w SAILu, najlepiej jako funkcje i w oddzielnym module. Ponadto jezeli chcesz dodac nowe zdarzenie nie rob nowego starting tylko wrzuc
every 0$0.1 trigger warunek do
Z reszta wszystko masz w tutkach, trzeba tylko je dobrze zrozumiec.

Jeszcze jedno: CTRL+F9 uzyty w edytorze skompiluje Ci kod i pokarze, gdzie program znalazl blad. Ucz sie na nich i staraj sie sam je naprawiac.

edit: [dodane po przeczytaniu poprzedniego posta] nie wal nam tu swoich modow, bo nie kazdemu sie chce je kopiowac, otwierac i sprawdzac. Po za tym wiecej za ciebie juz nic nie zrobimy chyba ze bedziesz mial prawdziwy problem.

A jak cos to skopiuj tu na forum fragment kodu,, w ktorym kompilator pokazal Ci blad, a nie umiesz go sam rozwiazac.
User avatar
3bitt
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 101
Joined: Sun Oct 04, 2009 7:06 pm

Re: Nowy mod

Post by 3bitt »

tak tylko ze ja nie bardzo lape tego saila i to jest problem ;/
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Nowy mod

Post by Backero »

Polecam tutki Radzia na http://www.akademiaow.pl tam masz teorie. Moze ona Cie troche naprowadzi.

Akurat jestem jednych z tych co maja dobry dzien (bo dostalem 5 z PO ^^), wiec:

Tworz bloki o budowie

Code: Select all

warunek
begin
tresc_kodu;
end;
gdzie:
warunek moze miec postac STARTING (tylko jeden STARTING na misje) lub najczesciej EVERY

EVERY jest zbudowane:

Code: Select all

every minuta$sekunda do
lub

Code: Select all

every minuta%sekunda trigger komenda_warunku do
gdzie:
minuta - co ile minut program sprawdza czy warunek (trigger) jest spelniony
sekunda - co ile sekund (..)
kod_warunku - kod warunku :) sa rozne
jezeli nie ma slowka trigger i kodu warunku to blok zacznie dzialac po uplynie czasu minuta$sekunda

Przyklady:

Code: Select all

every 2$30 do
begin
say(postac,'kwestia');
end;
Oznacza, ze po uplywie 2 minut i 30 sekund postac powie kwestie oznaczona identyfikatorem "kwestia".

Code: Select all

every 0$0.1 trigger isinarea(postac,obszar) do
begin
say(postac,'kwestia');
end;
Oznacza, ze postac powie swoja kwestie, gdy postac wejdzie do arei o identyfikatorze "obszar". Kod bedzie sprawdzany co 1/10 sekundy, wiec opoznienie w wykonanie kodu nie moze byc wieksze niz 1/10 sekundy.

To tak na chlopski rozum ^^ Chyba...
User avatar
3bitt
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 101
Joined: Sun Oct 04, 2009 7:06 pm

Re: Nowy mod

Post by 3bitt »

kurde nie wiem jak to mam dalej skonczyc ale mam prosbe.Skoro masz juz na kompie tego moda moze moglys zrobic tak zeby chodzila ta 1 misja a potem bym juz sobie dalej jakos to poukladal. Gdybys mogl tak zrobic i wrzucic go to byl bym ci bardzo wdzieczny
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Nowy mod

Post by Backero »

Teraz mi sie nie chce, ale potem jak jeszcze bede pod aura dobrego humoru to moze zrobie.

Kombinuj chlopcze. Juz i tak masz za duzo podpowiedzi. przeanalizuj wszystko jeszcze raz.
User avatar
3bitt
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 101
Joined: Sun Oct 04, 2009 7:06 pm

Re: Nowy mod

Post by 3bitt »

postanowilem zrobic moda na kampani rosyjskiej gdyz nie wyskakuje blad ale:
1.Gdy wlacze moda to on jakby sail wariowal
2.Zrobilem swoja mapke a wczytala sie ruska z 1 misji na alasce
Nie wiem co sie dzieje...
dam wam moda i zobaczcie co mam zle bo baza jest ale cos jest nie tak
http://www.speedyshare.com/130257587.html
User avatar
Xero Rozbójca
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 391
Joined: Sun Mar 08, 2009 5:13 pm
Location: Szukaj w kioskach...

Re: Nowy mod

Post by Xero Rozbójca »

3bitt, zamiast podawać co chwilę moda, po prostu skopiuj kod, gdzie występuje błąd i pomożemy ci go rozwiązać! Nikt nie będzie ściągał twojego moda specjalnie po to, aby poprawić literówkę..
"Osoby, stawiające więcej niż trzy znaki interpunkcyjne obok siebie, mają problemy ze zdrowiem psychicznym."

Image
User avatar
3bitt
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 101
Joined: Sun Oct 04, 2009 7:06 pm

Re: Nowy mod

Post by 3bitt »

jak mam ci podac blad skoro nie wiem co jest
1. sail wariuje zrobilem swoja mape a on wczytal ruska 1
i co mam ci blad wkleic ??
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Re: Nowy mod

Post by Radzio »

1. Nie możesz nazwać zmiennej z użyciem kropki ani spacji.
2. Moduł New2 ma złą składnię, kompilator nie będzie wiedział, co to za blok.
3. Nie spamuj mi na GG; jak będę miał czas, to odpowiem.
Post Reply